Toon posts:

PC - TV verbinden 30 meter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He iedereen,

Ik heb een situatie hier thuis waar ik helemaal gek van wordt. 4 jaar geleden hebben we verbouwd (eigenlijk voor dat hdmi groot begon te worden). En toen heb ik vanuit de pc in de woonkamer naar de tv een verbinding door de muur laten leggen +- 30 meter afstand met een composite kabel.

De kwaliteit die de videokaart over composite bracht naar de tv was nooit geweldig maar voor die tijd goed genoeg. Nu ben ik het eigenlijk helemaal zat want een beetje film is toch wel 720p of 1080p nu standaard in mijn huis en daar voldoet de verbinding totaal niet meer aan.

Nu wil ik de composite kabel gaan vervangen voor iets moderns maar het moet dus wel nog 30 meter overbruggen.

Mijn eerste gedachten is om een HDMI kabel te leggen op deze manier:
- 20 meter kabel [deze]
- 10 meter kabel [deze]
- koppelstuk [deze]
- versterker (tot 30 meter)[deze]

Komt uit op een 120 euro
Maar ik heb geen zin om heel veel geld neer te leggen (dus geen oelhbach kabel van 700 euro).

Budget is ongeveer 400 euro max en kwaliteit 720p is acceptabel (1080p heeft de voorkeur)

Of denken jullie dat het meer zin heeft om een netwerk kabel te leggen + media player en het te streamen?

Ben benieuwd naar jullie reacties! :)

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Heb je hier al eens gekeken?Deze is ook nog wel informatief

See you in another life, brother.

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Als ik jou was zou ik voor een netwerkkabel en een mediaplayer of evt een ION based pc gaan.
Je hebt dan meer flexibiliteit en het is nog goedkoper ook!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 14:16

koudepinda

Don't Panic

Theoretisch hoort het niet mogelijk te zijn om verschil van kwaliteit in die kabels niet te kunnen waarnemen omdat het om een digitaal signaal gaat.

Maar in de PCM van laatst hadden ze een aantal HDMI kabels getest.

Nu zal je wel denken nou die raden dan natuurlijk de duurste aan. maar dat is niet zo dat was een kabel van rond de 60 euro. prijs range in die test (6.50 tot ergens in de 600 euro)

Maar 30 meter is wel een afstand zeg
is het niet makkelijker om daar een cat5e kabeltje te leggen en dan gewoon een mediaplayer naar te zetten?? ben je voor ongeveer het zelfde geld klaar. en heb je gegarandeerd 1080p

[ Voor 6% gewijzigd door koudepinda op 29-12-2010 21:18 ]

always bring a towel

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

http://kabeltje.com/hdmi-...-utpftp-c-14_275_281.html

die dingen werken het beste en is ook makkelijker kabels trekken gezien je zonder problemen een schoentje kan persen dan een hdmi stekker door de muur probeert te proppen...

[ Voor 55% gewijzigd door flippy op 29-12-2010 20:57 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 14:16

koudepinda

Don't Panic

voor die prijs ben je niets verder dan gewoon n mediaplayer kopen met cat5e kabeltje erbij

always bring a towel

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-02 21:27
http://cgi.ebay.com/NEW-1...ain_0&hash=item5189a7f249

al 21 verkocht ? Volgens mij werkt dat gewoon perfect ... ik heb zelf een kabel van 15 M van ebay die het perfect doet... Hij heeft er ook al 21 verkocht....
Anders Hdmi over utp of een mediaspeler....

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:58
Een nieuwe apple TV voor 100 euro, werkt goed.

op mijn werk gebruiken we veel HDMI-glas converters. moeten we ook grote afstanden overbruggen met HDMI.
dan heb je HDMI-Glas > Glaskabel tot 500+ meter > Glas-HDMI

Hierbij heb je alle signalen die je nodig hebt, en een volwaardige HDMI Highspeed kabel.
Een bijkomend voordeel is dat je geen ground-loop kunt krijgen, die al wel minder is bij HDMI dan als bij Composiet/Component.

Nadelen zijn:
Prijzig.
Glaskabels legen en afmonteren.

Andere mogelijkheid is:
HDMI over CAT5.
zelfde principe, alleen dan over 5 CAT5e kabels. dit kan maar tot 50 meter ofzo. goedkoper en makkelijker als glas.
zie hier op Ebay

Ander terug op VGA. kun je ook tot 1080. en kun je versturen over 5x composiet kabel.
makkelijkste te doen lijkt mij.

HDMI kabel van 20 meter + 10 meter (of 15/15 meter) met versterkertje is niet aan te raden iig.

[ Voor 14% gewijzigd door Sandertje03 op 30-12-2010 01:36 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Pagina: 1