instellen Logitech Z-5500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Hallo,

Ik heb een vraagje: Ik heb de logitech z-5500 set gekocht. Maar ik heb nog even een vraagje over de instellingen voor het luisteren naar muziek.

Ik ben nu Owl City aan het luisteren. Daar zitten zowel veel hoge tonen als veel bas in.
Als ik de set instel op stereo x2 Hoor je de hoge tonen (stem o.a.) erg mooi en zuiver maar is de bas minder.
Als ik hem instel op PL2 Music zijn juist de hoge tonen veel minder zuiver en is de bas veel meer overheersender.

Wat is de beste instelling voor muziek om het meest getrouwe geluid te krijgen?

Groeten Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Al die Dolby Pro Logic-modi zijn gewoon stukken software die van 2.0 geluid een soort van 5.1 proberen te maken. Iets wat met muziek lang niet altijd goed uitpakt. Beste is om muziek gewoon te luisteren zoals het hoort: in 2.0 of wellicht 2.1 als je er een subwoofer bij hebt. Mocht je perse over alle kanalen geluid willen dan inderdaad Stereo X2 gebruiken (ook wel bekend als meerkanaals stereo).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
okee bedankt voor je reactie!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 11:12
Beste geluid krijg je door 5.1 te gebruiken. Dit krijg je door 6channel direct selecteren op de Z5500, en de 3*2 analoge aansluitingen gebruiken naar je geluidskaart. Geluid is dan veel beter dan stereo x2, of dolby pro logic.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46

Shunt

Boe

InfinityG35 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:06:
Beste geluid krijg je door 5.1 te gebruiken. Dit krijg je door 6channel direct selecteren op de Z5500, en de 3*2 analoge aansluitingen gebruiken naar je geluidskaart. Geluid is dan veel beter dan stereo x2, of dolby pro logic.
Ok dit is dus gewoon klinkklare onzin. Indien je gewoon en standaard geluidskaart hebt is het bij muziek altijd beter gewoon Stereo of 2x Stereo te gebruiken. After effects toevoegen aan geluid maakt meer kapot dan je lief is.

Wat ik aanraad is je Z-5500 enkel Digitaal aan te sluiten via een Coaxiaal of optich kabeltje. Je geluidskaart even instellen op digital passtrough en je bent klaar. Geen geneuzel met 3 stekkertjes geen storingen van andere bronnen geen ruis van een slecht geaarde pc gewoon 1 op 1 digitaal.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
Ik heb een iMac dus zowiezo kan ik geen 3 stekkertjes inpluggen ;)

Wat ik vreemd vind is het volgende: Ik ben een tv serie aan het kijken (24, seizoen 1). Op de achterkant van het doosje staat engels 5.1

Als ik aan het kijken ben (met vlc) staat er op de controle pod van de z5500 input: optical en effect: dolby Pro Logic 2 movie. Maar dus geen surround ofzo. Of is PL2 Movie surround???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dolby Pro Logic II is een manier om van 2.0 stereo een soort van 5.1 te maken. De Movie versie is dan gemaakt voor films en je hebt ook nog de Game- en de Music-mode. Dus je zal wel 5.1 hebben, maar de input is origineel 2.0 stereo.

Heb je wel de goede track geselecteerd? Normaal heeft een film meerdere audiotracks: eentje met stereo geluid, eentje met surround, eentje in stereo met een andere taal, enzovoort. Want als er op het hoesje English 5.1 staat dan zou er native een 5.1 track als DTS of Dolby Digital aanwezig moeten zijn. Staat niet één van die logo's op het hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
Ik selecteer dan in VLC onder audio: Gecodeerde uitvoer. Op het hoesje staat English 5.1

Verder zie ik nog een Dolby Digital logo staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Deze kabel kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cables2u.co.uk/images/products/hq_toslink_3.5mm_optical.jpg

Gewoon in de Audio-uit van je iMac doen en op je pod Optical selecteren. Dan bij effect kiezen voor Dolby PL II Music. Dat is zo'n beetje de beste instelling voor muziek vanaf je Mac.

Ik gebruikte eerst een 3,5mm connectie, maar qua kwaliteit is optisch een wereld van verschil.

http://kabeltje.com/hq-to...uitkabel-25m-pf-2094.html

[ Voor 9% gewijzigd door rvd50 op 01-01-2011 17:04 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 00:29
Mijn Z-5500 die ik vroeger had was optisch aangesloten en bij muziek luisterde ik altijd via de mode 'PL2 Music' wat ik toen echt zeer goed vond klinken :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

rodian50 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:04:
Deze kabel kopen:
[afbeelding]

Gewoon in de Audio-uit van je iMac doen en op je pod Optical selecteren. Dan bij effect kiezen voor Dolby PL II Music. Dat is zo'n beetje de beste instelling voor muziek vanaf je Mac.

Ik gebruikte eerst een 3,5mm connectie, maar qua kwaliteit is optisch een wereld van verschil.
Ik zou alleen wel een goedkopere nemen: http://kabeltje.com/optis...tkabel-1-meter-pf-43.html
Onzin om zo'n dure dikke optische kabels met gouden (!!!) connectors te nemen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RalphvR schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:48:
Ik heb een iMac dus zowiezo kan ik geen 3 stekkertjes inpluggen ;)
Ik heb echt nul komma nul verstand van Mac's. Maar heb je maar één 3,5mm jack stekker in de Z-5500 zitten van de Mac? Want dan heb je inderdaad maximaal 2.0 geluid. Voor de uitleg zie [FAQ] Audio en dan het kopje "Het aansluiten van PC speakers".

Aangezien de iMac volgens de specificaties een optische uitgang heeft moet je inderdaad een kabel kopen als die Rodian aangaf.
Sebazzz schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:11:
[...]
Ik zou alleen wel een goedkopere nemen: http://kabeltje.com/optis...tkabel-1-meter-pf-43.html
Alleen ga je aan die kabel alleen niets hebben. Dat is een gewone optische toslink en de iMac gebruikt een mini-aansluiiting:
Koptelefoon/optische digitale geluidsuitvoer (mini-aansluiting)
Er zijn wel verloopstekkertjes, maar het is net zo handig om een kabel te kopen die aan de ene kant al een 3,5 mm jack aansluiting heef. En met optische kabels kan het zeker wel weer zin hebben een iets duurdere te kopen aangezien de mantel dan wat dikker is waardoor de interne vezel niet zo snel zal breken als je deze in een iets te scherpe hoek wilt buigen.

[ Voor 55% gewijzigd door FeaR op 01-01-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 13:13
[...]

En die gaat dus niet passen in een iMac en daarom moet je die o zo dure kabel hebben die rodian50 poste. 12,50 is een nette prijs voor zo'n kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

[...]

Het was om een voorbeeld te geven wat voor kabel hij nodig heeft. Daarnaast is 12,95 voor 2,5 meter nou ook weer niet ontzettend duur. Jouw oplossing helpt al helemaal niet. |:(

Maar goed, je kan ook een normale optische kabel kopen met een toslink adapter. Mijn ervaringen zijn daarmee prima, maar een kabel zonder adapter is wel stuk steviger.

[ Voor 22% gewijzigd door rvd50 op 01-01-2011 18:33 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Sorry dat ik inhaak op deze thread.

Ik heb ook een Logitech Z5500 boxenset en ik heb daar een computer met een RGB en een ps3 met een optische kabel op aangesloten. Nu wil ik graag mijn TV ook aansluiten op deze boxenset, maar deze ondersteund geen coax. Is het een optie om met een HQ Optische Splitter een 2e optische uitgang te creeeren?

Heb het een internetshop gevraagd en hun geven aan dat het kwaliteit verlies kan opleveren en soms het signaal te zwak is. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 00:29
Voor optisch is er geen verlies. De lichtstraal komt wel of niet binnen. Maar niet een beetje minder ofzo. De straal bevat tevens alleen maar 000110101011101010101111 data dus daar kan niks verder aan verloren gaan qua kwaliteit. :)

COAX is een ander verhaal. Daar is het mogelijk als je gaat splitten dat het signaal te zwak wordt en de reeks 0001011010111 niet meer aankomt. Dan moet je dus iets betere kabels nemen die ervoor zorgen dat het signaal sterk genoeg blijft om de data door te sturen. Ook hier geldt, het werk wel of niet maar niet een beetje minder.

Analoge signalen kunnen wel van kwaliteit achteruit gaan door slechte bekabeling.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

roger1984 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:57:
Ik heb ook een Logitech Z5500 boxenset en ik heb daar een computer met een RGB en een ps3 met een optische kabel op aangesloten. Nu wil ik graag mijn TV ook aansluiten op deze boxenset, maar deze ondersteund geen coax. Is het een optie om met een HQ Optische Splitter een 2e optische uitgang te creeeren?
Let wel dat er verschil is tussen een splitter en een switch. Als je een splitter gebruikt kan het inderdaad mis gaan met het signaal. Dit vooral als je de PS3 en de TV tegelijk aan hebt en dus er twee outputs op één input zijn. Dan kan een switch handiger zijn: je kan dan de input kiezen waardoor bovenstaande niet meer op kan treden.

Mooiste oplossing is echter een optische toslink naar digitale coax converter. Dan ben je wel meer geld kwijt, maar je kan gewoon switchen met de Control Pod / -dock van de Z-5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
Dus je bedoelt een
http://kabeltje.com/converter-optisch-coaxiaal-p-1150.html kopen, met een optische kabel. Wat is het verschil met een toslink?

Dat zou wel mooi zijn, want ik heb nog een digitale coax kabel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verschil is alleen het type signaal. Het is beide digitaal, dus verlies van data heb je sowieso niet. Maar optische toslink is licht en digitale coax is electrisch. Dus daarom moet er een converter tussen, om van het ene type signaal het andere te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
Maar er is dus geen verschil tussen een toslink optische kabel en een optische kabel?
Dan ga ik voor de converter, bedankt :-)

[ Voor 3% gewijzigd door roger1984 op 03-01-2011 16:06 ]

Pagina: 1