Toon posts:

[Ebay] Kopen uit het buitenland - invoerkosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Verwijderd

Topicstarter
Met grote regelmaat koop ik 'dingen' via Ebay, met name uit China, Taiwan e.d.
Nu vinken ze daar altijd keurig de optie 'gift' aan op de pakketzegel, maar ik vroeg me af in hoeverre dat altijd maar goed gaat?
Zijn er bijvoorbeeld mensen die al eens een naheffing moesten betalen? Bij mij gaat het eigenlijk altijd goed, maar ik kan me zo voorstellen dat de douane dit niet altijd leuk vind en mensen hiervoor aan gaat slaan.

Verwijderd

Dit gaat idd lang niet altijd goed. Zo heb ik meerdere keren gehad dat iemand mij een paar schoenen verstuurde, met 'Gift' op de doos en een waarde van $25, waar ik vervolgens een brief van de TNT kreeg waar ik moest aangeven of dit daadwerkelijk een gift was.
Ze houden het pakje dan 30 vast en als je niet binnen die tijd reageert gaat het terug naar de verzender.

Je krijgt dan een formulier met de keuze of het een gift was of een aankoop, waar je bij aankoop een printje mee moet sturen van bijvoorbeeld Paypal.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 15:34 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het kan ook wel eens mislopen... Zie ook: Douane geeft pakket met schoenen uit China niet vrij

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Deze discussie lijkt me niet helemaal de bedoeling. Zendingen boven een bepaald bedrag zijn onderhevig aan invoerrechten en BTW. De optie gift is niet bedoeld om deze regeling te omzeilen en je benadeelt hiermee de Nederlandse belastingbetaler (is een soort van belastingontduiking). Hiermee is deze discussie dan ook niet gewenst op dit forum!

Dit topic is gesloten.