Douane geeft pakket met schoenen uit China niet vrij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315749

Topicstarter
Hallo,

1 april is meestal een leuke dag vol grappen en grollen, alleen was dat bij mij vandaag even niet.
ik zal vanaf het begin beginnen om het zo duidelijk voor jullie te maken.
ik heb in China een paar schoenen en een vest gekocht ( ja, ik weet dat er kans is dat het nep is maar de prijs zou het waard zijn.) geld over gemaakt via paypal en verzonden via UPS, netjes een tracking code ontvangen.
en nu maar afwachten, regel matig de tracking code in de gaten houden op de site van UPS. het zou op 23/03 afgeleverd worden, dat is op die dag niet gebeurt dus ik dacht ach dat komt morgen vast wel. 25/26 maart was het er nog steeds niet. even met UPS gebeld en die zeiden dat de douane nog een extra inspectie uitvoeren. netjes nog even gewacht ( aan de telefoon werd gezegd dat het een paar dagen zou duren) toen het er de 30ste nog steeds niet was, opnieuw opgebeld. krijg ik een vriendelijk persoon aan de lijn die mij dood leuk verteld dat ik mijn pakketje niet meer krijg omdat de douane er beslag op heeft gelegd. mijn mond viel open van verbazing, met invoerrechten en dat soort dingen betalen heb ik absoluut geen problemen, maar om mijn pakketje in beslag te nemen gaat me iets te ver. dus ik vraag is het verboden om kleren uit het buitenland naar Nederland te laten verzenden. nee dat is het niet zegt de medewerker, waarom is het dan in beslag genomen? jaa geen idee bel de douane maar die kunnen alles je haar fijn uitleggen omdat het buiten UPS gebeurt hebben wij er geen zicht op. ik dus de douane bellen krijg ik iemand aan de telefoon die me net zo leuk weer terug stuurt naar UPS omdat ze niet kunnen zien wat er gebeurt.
ik bel dus weer UPS op en krijg een andere medewerker aan de telefoon, ik heel het verhaal opnieuw uitleggen. ik zal even kijken even later verteld hij weer dood leuk jaa, bel de douane maar. dat dacht ik dus even niet. jullie hebben de opdracht van mij om het pakketje van punt A naar punt B te brengen dus ik hoop dat jullie wel weten waar mijn pakketje zich bevindt, en als hij ingenomen is dan zullen jullie daar vast wel een brief of bewijs van gehad hebben. nee dat weten wij niet, ik weet alleen dat u uw pakket niet meer krijgt.

mijn vragen en/of opmerkingen.

- sinds wanneer wordt je pakket in beslag genomen als je 2 kleding stukken uit het buitenland besteld ( als je gecontroleerd wordt dan moet ik je invoer rechten betalen?) ?

- mag een pakket wel zomaar in beslag worden genomen zonder dat er ook maar een reden of wat dan ook wordt opgegeven?

ik hoop dat iemand hier meer ervaring mee heeft of iets van weet en hoe ik dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:38
Imitatie wordt iirc altijd in beslag genomen en vernietigd. Punt. Zult waarschijnlijk van de douane een bewijsje (misschien incl. boete) krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door coyote1980 op 01-04-2010 21:18 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14

F.West98

Alweer 16 jaar hier

zaten er miss gesmokkelde drugs in?
dan is het nl. een goede reden voor inname

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 22:27

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Nee hoor, als het nepkelding is wordt het gewoon ingenomen. In de normale wereld is er zoiets als merkenrecht. Dat China daar niet aan mee werkt is hun probleem. Ik gok dus als ik jouw verhaal zo lees dat het op grond daarvan ingenomen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
F.West98 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:18:
Ja dan zou ik ook op een forum huilie huilie gaan doen dat mn pakketje in beslag is genomen....

Ik gok dat ze gewoon de imitatie goederen in beslag hebben genomen helaas. Ik zou Paypal vragen om een refund oid, geen idee hoe het precies heet maar je hebt in ieder geval je producten niet gehad en via Paypal kan je een klacht indienen om je geld te retourneren.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
coyote1980 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:18:
Imitatie wordt iirc altijd in beslag genomen en vernietigd. Punt. Zult waarschijnlijk van de douane een bewijsje (misschien incl. boete) krijgen.
dus alles wat je in china koopt is nep? daar verkopen ze ook gewoon 'echte' kleren. aangezien de koers op dit moment is het een stuk goedkoper om het daar te kopen. natuurlijk weet je het niet 100% maar dat is ook in nederland. dus eigenlijk vindt ik dat wel een rare reden? ik heb het gewoon als 'echt' gekocht.
redfoxert schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:21:
[...]

Ja dan zou ik ook op een forum huilie huilie gaan doen dat mn pakketje in beslag is genomen....

Ik gok dat ze gewoon de imitatie goederen in beslag hebben genomen helaas. Ik zou Paypal vragen om een refund oid, geen idee hoe het precies heet maar je hebt in ieder geval je producten niet gehad en via Paypal kan je een klacht indienen om je geld te retourneren.
dus ik moet de verkoper op laten draaien omdat ze hier te snel een conclusie trekken dat iets nep is omdat het uit china komt. ( natuurlijk is het niet mijn probleem dat hij mij geld terug betaald)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 315749 op 01-04-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55

Duinkonijn

Huh?

Anoniem: 315749 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:22:
[...]

dus alles wat je in china koopt is nep? daar verkopen ze ook gewoon 'echte' kleren. aangezien de koers op dit moment is het een stuk goedkoper om het daar te kopen. natuurlijk weet je het niet 100% maar dat is ook in nederland. dus eigenlijk vindt ik dat wel een rare reden? ik heb het gewoon als 'echt' gekocht.
Nee hoeft niet persé, maar gevonden immitatie wordt standaard in beslag genomen en vernietigd, of je iets ter goede trouw gekocht heb, staat daar los van.

Het zelfde geldt als je het met het vliegtuig zou meegenomen hebben, ze nemen het gewoon inbeslag.

[ Voor 7% gewijzigd door Duinkonijn op 01-04-2010 21:26 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

Online kleren uit China kopen is in 99% van de gevallen nep. Want echte merkkleding is in China duurder dan hier. Waarom zou je dan daar kopen ?
De Europese wetgeving is daar vrij streng is. Alle nepspullen worden direct in beslag genomen en met beetje geluk laten ze daar bij. Anders krijg je nog een boete bovenop.

De rijke mensen uit China laten de kleren niet voor niets uit het buitenland naar hun toe komen. Zo krijgen ze tenminste echte i.p.v. nepdingen. Jaja de Chinezen zijn niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32

D4NG3R

kiwi

:)

Je geld ben je kwijt.. wat je waarschijnlijk geimporteerd hebt is merkkleding.. maar dan zonder het merk (nagemaakt van merkkleding) voor een spotprijs. Dit heet hier copyright schending en is verboden :+

In china en dat soort landen zien ze Copyright meer als "Right to Copy"...

Sorry, maar zoals ik al zij: Je geld ben je kwijt & je hebt ook geen recht om het terug te krijgen (op geen enkele wijze) dit soort gevallen heb ik vaker gezien :/.

Edit: zoals hier meerdere malen al werd genoemt: je hebt ook nog kans op een boete, dus ik zou er niet al te veel achter aan gaan :'( .

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 01-04-2010 21:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:44

MsG

Forumzwerver

Het lijkt me ook niet het probleem van de verkoper eigenlijk, aangezien jij degene bent die er voor kiest het te importeren. Hij verkoopt het alleen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:30:
Het lijkt me ook niet het probleem van de verkoper eigenlijk, aangezien jij degene bent die er voor kiest het te importeren. Hij verkoopt het alleen.
ja maar ik koop 'echte' spullen en geen namaak troep waardoor ik een of andere boete kan riskeren.

ik zou wel maar paypal kunnen gaan met ' ik heb voor echte spullen betaald, maar krijg neppen spullen die in beslag zijn genomen'

mensen, ik 150 euro voor die 2 dingen betaald. ik heb ze daar gekocht omdat ze hier in nederland niet te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit mensen hoor schermen met de exchange rate van de yuan om dan maar kleding te importeren. Dit gebeurt normaal alleen uit de UK of US, heb nog nooit iemand gehoord die dat soort spul uit china haalt.

Kan je me de link van de winkel waar je gekocht hier kunnen plaatsen? Of was het eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

F.West98 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:18:
Ik denk van niet. Als daar drugs in zat dan kwamen de doane en de politie persoonlijk langs om topicstarter in beslag te nemen. Dan had hij dit bericht vanuit de cel getypt en ik denk niet dat ze daar internet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Geef nou is antwoord op de vraag, gaat het om merkkleding ?

Zo ja, en ze hebben een Nederlandse vertegenwoordiging, dan wordt het door de douane onderschept en daar gemeld (verplicht ivm copyright). Zij hoeven jou helemaal niks te melden, bij herhaling kan dat anders zijn.
In ergste geval kan je een brief van [insert:merk] hun advocaat verwachten met een schikkingsvoorstel, wat niet uitzonderlijk is.

Op eBay forums voornamelijk kan je hier meer over lezen.
Je hebt nog geluk dat het niet om meerdere artikelen van hetzelfde gaat, omdat men er dan automatisch van uit gaat dat het voor handel is, waarvoor je veel strenger aangepakt zal worden.

Er zijn voorbeelden waarbij een huismoeder wat Disney stickervelletjes had besteld via eBay, en een brief kreeg van Disney's advocaat om 1500,- EUR te betalen. Ging om imitatie voor de duidelijkheid, of de koper dit weet of niet is niet relevant.

Advies: laat het rusten, leer je les, zoals aangegeven, alles met merk uit China is nep als de prijs gunstig is.
Hoop verder dat er geen gevolgen aan zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 01-04-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 315749 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:15:
[..]
ik heb in China een paar schoenen en een vest gekocht ( ja, ik weet dat er kans is dat het nep is maar de prijs zou het waard zijn.)
[..]
Dus het vermoeden had je al dat het scheef zou gaan maak ik hierop uit.

Jij importeerd dus goederen waarvan je al op de hoogte was dat het eventueel nep zou zijn, maar de gevolgen was je niet van op de hoogte.

Gevalletje: Wie z'n billen brand, moet op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Sowieso dat spul nooit met UPS of DHL laten versturen, de kans dat het onderschept wordt is vele malen groter dan wanneer het gewoon met Hong Kong Post word verstuurd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:19

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 315749 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:34:
mensen, ik 150 euro voor die 2 dingen betaald. ik heb ze daar gekocht omdat ze hier in nederland niet te verkrijgen zijn.
De boete is afaik een percentage en zal in jouw geval waarschijnlijk ergens tussen de 150 en 350 euro komen te liggen. Weet je heel zeker dat het hier niet te verkrijgen is? Al bij de importeur gevraagd e.d.?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:43:
[...]

Dus het vermoeden had je al dat het scheef zou gaan maak ik hierop uit.

Jij importeerd dus goederen waarvan je al op de hoogte was dat het eventueel nep zou zijn, maar de gevolgen was je niet van op de hoogte.

Gevalletje: Wie z'n billen brand, moet op de blaren zitten.
nee, dat heb ik alleen maar gezegd om te voorkomen dat jullie gaan roepen ' het is uit china dus het is nep'

het moet trouwens japan zijn ;)

http://www.yokicksjapan.blogspot.com/

dit is de site waarop ik ze gekocht, deze man had ook een mooi vest voor me die niet op de site staat. er staat trouwens op de site dat ze niet nep zijn.

ik vertrouwde het wel, maar nu krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 18:33

mace

Sapere Aude

Oh het staat op de site dus het zal wel waar zijn.... right. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het zullen wel merkartikelen zijn geweest en uit China zijn die vaak nep. Als ze daar bij de duane achterkomen dan gaat je pakketje naar het merk zelf dacht ik zodat ze daar verder kunnen kijken. Tenminste, ik heb wel eens gehoord dat nep-iphones naar Apple gestuurd worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 16:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Anoniem: 315749 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:22:
dus ik moet de verkoper op laten draaien omdat ze hier te snel een conclusie trekken dat iets nep is omdat het uit china komt. ( natuurlijk is het niet mijn probleem dat hij mij geld terug betaald)
Dat heet verkopersrisico, en als het bedrag hoog genoeg is hoort de verkoper zichzelf daarvoor te hebben verzekerd.

Feit is simpel: de verkoper is verantwoordelijk totdat jij het hebt ontvangen. Dat is nog niet gedaan dus maak het het probleem van de verkoper. Gewoon bij PayPal een dispuut openen en daarbij aangeven dat jij niks hebt ontvangen. Laat de verkoper zelf maar achterhalen waarom niet. Als die dan over de douane begint gewoon volhouden dat inname door de douane niet jouw probleem is. Douanekosten zijn dat wel, inname niet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 315749 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:46:
[...]

nee, dat heb ik alleen maar gezegd om te voorkomen dat jullie gaan roepen ' het is uit china dus het is nep'

http://www.yokicksjapan.blogspot.com/

dit is de site waarop ik ze gekocht, deze man had ook een mooi vest voor me die niet op de site staat. er staat trouwens op de site dat ze niet nep zijn.

ik vertrouwde het wel, maar nu krijg je dit.
Nou ja op zijn site staat dit:
All of my items for sale are 100% authentic or your money back. I do not sell fakes.
Als ik jouw was zal ik hem mailen dat de duane zijn goederen nep vond en ze gevorderd heeft en dat je je geld graag terug zou willen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mace schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:48:
Oh het staat op de site dus het zal wel waar zijn.... right. :P
'All of my items for sale are 100% authentic or your money back. I do not sell fakes.'

dat staat er op die site.. dus ik mag er dan wel van uitgaan dat het echt is.

hoe wordt dat bepaald over ze echt of nep zijn door de douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 315749 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:46:
[...]

Als je hier zelf al moedwillig dingen gaat verdraaien, hoe wil je dan dat wij jou serieus gaan nemen?
Sorry maar die site ziet er al totaal niet onbetrouwbaar uit. Je had (zoals je zelf ook al aangeeft) kunnen aanvoelen dat er wellicht het een en ander niet in de haak zou zijn. Typisch geval van jammer. Je hebt gegokt en verloren.
er staat trouwens op de site dat ze niet nep zijn.
Lol, had je dat echt verwacht?
'All of my items for sale are 100% authentic or your money back. I do not sell fakes.'
Er gaat ook geen lampje branden als dat soort uitspraken er staan? Ooit dat soort dingen wel eens bij betrouwbare web shops gelezen?

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 01-04-2010 21:55 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Anoniem: 315749 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:53:
[...]

Hmm, dat verandert de zaak. Laat de verkoper jouw officiele document zien van de doane over in beslagname en de verkoper moet jou refunden. Dit is meer een zaak tussen de doane en de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Blord schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:56:
[...]

Hmm, dat verander het zaak. Laat de verkoper jouw officiele document zien van de doane over in beslagname en de verkoper moet jou refunden. Dit is meer een zaak tussen de doane en de verkoper.
Leuk dat het theoretisch zo in elkaar steekt. Het feit dat de webshop in Japan of China is gevestigd maakt het eea er wel wat complexer op. TS heeft, ondanks deze domme actie, 2 mogelijkheden. 1 - hopen op goedheid van de verkoper , 2 - geld proberen terug te krijgen van paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Als je kan aantonen dat je te goeder trouw was dan zou je in ieder geval onder de boete uit moeten kunnen komen. De rest is tussen jou en de verkoper. Ik denk dat de duane gewoon contact opneemt met de merkhouder bij twijfel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

[...]

Ik heb absoluut 0 verstand van schoenen, derhalve moet ik zeggen dat ik kijkende naar de foto's op de site de kwaliteit er zeer matig uit vindt zien. Stiksels door het logo, lusjes in het stiksel e.d. Misschien hoort dit, maar ik verwacht het niet.

De douane heeft mensen in dienst die erg goed op de hoogte zijn van de namaak industrie, die halen een nep artikel er snel genoeg uit. Ze kijken naar materialen, afwerking en net die kleine echtheidskenmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:54:

Er gaat ook geen lampje branden als dat soort uitspraken er staan? Ooit dat soort dingen wel eens bij betrouwbare web shops gelezen?
nee, maar ik denk dat hij dat bewust doet om dat slecht imago weg te krijgen. maar oke je zou het als verdacht kunnen op vaten. maar dan gaan we nu richting oplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Bor de Wollef schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:54:
Er zit op allerlei spullen een authenticiteitslabel of iets van gelijke strekking. Holografische plaatjes op DVD hoesjes, certificaten van echtheid bij bij merkspul. En sowieso is het, met de hoeveelheid fakes uit die regio, geen gek idee om aan te geven dat jij daar niet een van bent.

Dus wat mij betreft is dat niet direct reden voor lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 289377 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:01:
[...]

Ik heb absoluut 0 verstand van schoenen, derhalve moet ik zeggen dat ik kijkende naar de foto's op de site de kwaliteit er zeer matig uit vindt zien. Stiksels door het logo, lusjes in het stiksel e.d. Misschien hoort dit, maar ik verwacht het niet.
Goed te zien bij het eerste paar idd, inclusief reeds vergeelde zolen.

Het is overigens ook een gewone blog misbruikt als webwinkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Zit net op die site te kijken, en had 3 sec. nodig om te zien dat het nep is, en jij ook dat weet ik zeker.
Heb je wel is van Nike schoenen in Heineken uitvoering gehoord ?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 315749 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:01:
[...]

nee, maar ik denk dat hij dat bewust doet om dat slecht imago weg te krijgen. maar oke je zou het als verdacht kunnen op vaten. maar dan gaan we nu richting oplichting?
Wat mij betreft niet daar het echt overduidelijk is dat het hier gaat om nep artikelen waarvan je weet dat je ze niet mag invoeren. De opties die ik eerder aangaf zijn echt de enige volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yippie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:04:
Zit net op die site te kijken, en had 3 sec. nodig om te zien dat het nep is, en jij ook dat weet ik zeker.
Heb je wel is van Nike schoenen in Heineken uitvoering gehoord ?!!
google staat er anders vol me?

http://images.google.nl/i...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxsymbol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2024
Nike dunk Heineken Bestaat gewoon officiele release zijn er alleen niet veel van gemaakt. Toevallig kwam ik ze laatst tegen. http://link.marktplaats.nl/332029569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zag ik ook. Dan nog zou je meer onderzoek moeten doen wanneer je artikelen koopt vanaf een blog waarvan op voorhand te bedenken is dat je op zijn minst een hoger-dan-normaal risico op namaak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:10:
[...]

Zag ik ook. Dan nog zou je meer onderzoek moeten doen wanneer je artikelen koopt vanaf een blog waarvan op voorhand te bedenken is dat je op zijn minst een hoger-dan-normaal risico op namaak hebt.
ik heb deze koper via ebay gevonden. op ebay stond een link naar dit blog waar alles bij elkaar staat.
dus het leek me handig om die hier te zetten, maar de koper heb ik via ebay.

waarom ik de schoenen niet via ebay heb gekocht is omdat ik dat vest er nog bij wou en geen zin had in dubbelen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Je moet ook niet vergeten dat het bij de douane niet alleen om nep artikelen gaat maar ook als het om merk artikelen gaat dat er invoerbelasting betaald moet worden. Ik ga vaak naar het verre oosten en neem altijd nep spullen mee maar niet zoveel dat het lijkt alsof ik handel in de spullen.

Ik wordt vaak aangehouden voor controle en de douane op Schiphol doen daar bijna nooit moeilijk over als je maar een paar shirtjes of horloges hebt.

Alleen een keer had ik nep Tag Heur gekocht die er echt utizag. Toen moest er iemand van het hoofdkantoor komen die veel kennis had over horloges om te zorgen dat het echt een neppert was zodat ik geen invoerbelasting verschuldigd was. Hij vond het zelf wel een mooi exemplar maar toch nep (wat ik al wist) en ik mocht hem ook houden.

Beetje offtopic maar wat ik wil zeggen is dat het niet altijd gaat over nep dingen omdat ze nep zijn maar misschien omdat je invoerbelasting probeert te omzeilen met merk spullen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op Google staat ook dat Nike nooit officieel toestemming van Heineken had gekregen en dat ze uit de handel zijn genomen. Een beetje vreemd dat je ze dan nog nieuw kan kopen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ben je nou echt zo naief ?

Sinds wanneer worden er alleen maar originelen op MP, Ebay etc verkocht, wat een non argument.
Dat Google er vol mee staat zegt toch niks, behalve dat die Chinezen een hoop produceren.

Heb je wereldwijd een betrouwbare winkel/webshop gevonden ?

Verder als je een klein beetje verstand hebt en/of ervaring hebt met Nike artikelen, dan zie je gelijk aan de kwaliteit op de foto's dat dit 1000% geen origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:02
Yippie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:17:
[...]

Sinds wanneer worden er alleen maar originelen op MP, Ebay etc verkocht, wat een non argument.
Dat Google er vol mee staat zegt toch niks, behalve dat die Chinezen een hoop produceren.

Verder als je een klein beetje verstand hebt en/of ervaring hebt met Nike artikelen, dan zie je gelijk aan de kwaliteit op de foto's dat dit 1000% geen origineel is.
www.pickyourshoes.com is een goeie, heb daar al meerdere keren Nike's vandaan gehaald. Prima spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Lampuhkap schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:20:
[...]
www.pickyourshoes.com is een goeie, heb daar al meerdere keren Nike's vandaan gehaald. Prima spul
Heb ik een tip voor je, als je dit ziet, wegblijven:

Payment Methods:

Credit Card - PayPal
Bank Account - PayPal
Money Order
Western Union Wire

icm met dingen zoals :
---OTHER QUESTIONS: Please email customer.pickyourshoes@gmail.com

Als je een website/shop kan oprichten, kan een domein er zeker ook niet vanaf.

[ Voor 18% gewijzigd door Yippie op 01-04-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 02:49
Yippie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:22:
[...]

Payment Methods:

Credit Card - PayPal
Bank Account - PayPal
Money Order
Western Union Wire
Wat een onzin, als je met paypal kan betalen heb je niks te vrezen.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yippie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:17:
[...]

i'm sorry inderdaad een beetje bot van me, het feit dat de foto's zelf zijn gemaakt en niet van internet. is 1 en dan dat er aan de zijkant staat dat ze niet nep zijn. was de door slag, oke natuurlijk was/is het een gok, maar omdat je ze toch mooi vindt en graag wil koop je ze. en dan denk ik zelf dat de conclusie van de douane te vroeg en te snel getrokken is. maar zoals iemand hier voor al zei hun hebben er oog voor. kan het niet iets te maken hebben dat het als gift is verstuurt of een te laag waarde op is geven ( dat gebeurt wel vaker als ik wat bestel in het buitenland) ?
[...]

Payment Methods:

Credit Card - PayPal
Bank Account - PayPal
Money Order
Western Union Wire
dit is net zon vooroordeel dat alles in china nep is?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 315749 op 01-04-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Omdat WU ook gebruikt wordt door vage Nigeriaanse prinsen?
WU is een legaal bedrijf, met een omzet van meer dan 5 miljard per jaar, dat prima diensten levert.

Je kunt natuurlijk altijd een van de andere opties kiezen als je dat veiliger vindt. Je quote zelfs iemand die al meerdere keren met goede afloop daar heeft gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344347

Anoniem: 315749 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:34:
[...]

ja maar ik koop 'echte' spullen en geen namaak troep waardoor ik een of andere boete kan riskeren.

ik zou wel maar paypal kunnen gaan met ' ik heb voor echte spullen betaald, maar krijg neppen spullen die in beslag zijn genomen'

Ja alleen in de EU geld patentrecht, dat wil zeggen in "Europa" kan je vrij handelen zonder problemen.
Doe je dit vanuit China, of welk andere niet EU land, loop je dit risico altijd.

Als het de Douane (cq belastingdienst) niet aanstaat dan geven ze het niet vrij.

Als zij als douane vermoeden dat het fake is, merkrecht in EU, krijg je het niet.
Kleding word ALTIJD moeilijk over gedaan.

Ook word er gekeken naar actuele prijs bijvoorbeeld in Nederland, is het niet beschikbaar in Nederland c.q. alleen recht recht in BIJV. USA dan mag het niet in Nederland.

Ik raad je aan de volgende keer per boot te laten doen, vliegtuig word extra gecontroleerd i.v.m. drugs/explosieven.

Haal het voortaan uit Polen, daar kan je zelfs explosieven bestellen per post. _/-\o_

Zelf nog nooit problemen gehad met Computers parts zoals Branded moederborden etc.
Ik vraag me overigens af hoe het zit met je verzenddocumenten, als hierop op de 'chinezen' wijze is gehandeld

Oftewel een waarde van 20$ of iets dergelijks erop hebben gezet, en het blijkt als voorbeeld Versace te zijn, Dan snap je natuurlijk zelf wel dat zij ervanuit gaan dat het fake is
Trouwens als het pakket niet geleverd is, kan je via PayPal je geld refunden.
Omdat het niet is aangekomen

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 344347 op 01-04-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dames en heren, als ik zo jullie reactie's lees ga ik denk ik wat van die Nike's importeren....valt goud geld mee te verdien blijkbaar. 8)7

Als er bij een aantal van de genoemde redenen nog geen alarmbellen gaan rinkelen, dan verdien je het bijna om opgelicht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee want je mag niet Merk kleding importeren vanuit China, omdat er een patent/merkrecht is vanuit Nike EU.

Binnen de EU mag je wel vrijhandelen, vanuit china moet je rekenen op extra invoer kosten zodat de prijs word geevenaard in Nederland.

Per lucht ben je het sowieso kwijt, of je betaald een DIKKE toeslag.
Ook willen chinezen wel eens kloten met factuur gegevens.

Oftewel geschatte waarde: 20$

Verder verwijs ik je naar www.douane.nl

Je kan niet 'even' goud geld verdienen.
Ook word je uitermate snel gepakt.

Want officieel moet je inkopen vanuit Nike.nl of gecertificeerde distributeurs, doe je dit dus niet.
Dan ben je dus fout bezig. Ook als je het zwart verkoopt, weet je het zelf ook wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 344347 op 01-04-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Payment Methods:

Credit Card - PayPal
Bank Account - PayPal
Money Order
Western Union Wire

icm met dingen zoals :
---OTHER QUESTIONS: Please email customer.pickyourshoes@gmail.com

Als je een website/shop kan oprichten, kan een domein er zeker ook niet vanaf.
toon volledige bericht
Wat een onzin, Western Union is gewoon een normaal betaalsysteem. Ok, het is een tijd veel misbruikt door nigeriaanse scammers maar je kan ook per paypal betalen als je dat liever doet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt WU is veelgebruikt in China.
PayPal is ook scammable met verkeerde info.

aan TS: Claim je geld terug via PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 18:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

vind het ook een beetje rare gang van zake als iets door de duane in beslag wordt genomen en je daar helemaal geen bericht of bewijs van krijgt. Nu zou je dus in principe UPS in gebreke kunnen stellen omdat je helemaal niets ontvangen hebt. Maar dat is eigenlijk een probleem van de verkopende partij. Het is nu voor jou zaak om via de verkoper of paypal je geld terug te krijgen.

Verder al dat gezeur van iedereen van "dat had je kunnen weten" vind ik maar erg zwak. Daar schiet de topic starter natuurlijk helemaal niets mee op en na 1 of 2 berichten was het punt wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 344347 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:37:
Nee want je mag niet Merk kleding importeren vanuit China, omdat er een patent/merkrecht is vanuit Nike EU.

Binnen de EU mag je wel vrijhandelen, vanuit china moet je rekenen op extra invoer kosten zodat de prijs word geevenaard in Nederland.

Per lucht ben je het sowieso kwijt, of je betaald een DIKKE toeslag.
Ook willen chinezen wel eens kloten met factuur gegevens.

Oftewel geschatte waarde: 20$

Verder verwijs ik je naar www.douane.nl

Je kan niet 'even' goud geld verdienen.
Ook word je uitermate snel gepakt.

Want officieel moet je inkopen vanuit Nike.nl of gecertificeerde distributeurs, doe je dit dus niet.
Dan ben je dus fout bezig. Ook als je het zwart verkoopt, weet je het zelf ook wel.
toon volledige bericht
Of je gaat er serieus op in...wel is van sarcasme gehoord.
90% zo niet meer van op internet verkochtte merkwaar is nep, men zoekt hier naar allerlei redenen om te rechtvaardigen dat dat niet zo is.

@TS, ben benieuwd naar de uitkomst, stuur is een emailtje of belletje naar Nike, en vertel waar en wat je gekocht hebt.
Is kijken wat hun antwoord is. Als jij bent overtuigt dat je niks fout hebt gedaan, kan je dit gerust doen.

Zo niet, ik hoop dat je rechtsbijstand hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 01-04-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yippie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:46:
[...]

Of je gaat er serieus op in...wel is van sarcasme gehoord.
90% zo niet meer van op internet verkochtte merkwaar is nep, men zoekt hier naar allerlei redenen om te rechtvaardigen dat dat niet zo is.

@TS, ben benieuwd naar de uitkomst, stuur is een emailtje of belletje naar Nike, en vertel waar en wat je gekocht hebt.
Is kijken wat hun antwoord is. Als jij bent overtuigt dat je niks fout hebt gedaan, kan je dit gerust doen.

Zo niet, ik hoop dat je rechtsbijstand hebt.
een rechtzaak maken over een 1 paar schoenen?, in ieder geval zal ik jullie wel even op de hoogte houden van de gang van zaken. bedankt iedereen voor de nuttige tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 20:08
wil er even bij vermelden dat paypal niet alles is. als de ander persoon geen geld op zijn rekening/account heeft valt er niks te halen. en heb je alsnog geen geld terug. helaas meerdere keren voorbij zien komen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 315749 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:52:
[...]
een rechtzaak maken over een 1 paar schoenen?, in ieder geval zal ik jullie wel even op de hoogte houden van de gang van zaken. bedankt iedereen voor de nuttige tips :)
Nike in dit geval is verplicht hun merkrecht te beschermen, als het dus nep is, moeten ze actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-05 10:45
1. Heineken Nike's zijn echt gemaakt, dit was alleen een officiële samenwerking dus de kleur was ook echt hetzelfde. Vergelijk deze kleuren is:
Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/1192/img3079y.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.rnw.nl/data/files/images/lead/heineken_0.jpg

Als je het plaatje vergroot zie je ook al dat er overal lijmresten zitten en de zool al half loslaat. Dit zie je in een foto die degene gebruikt om het te verkopen. Met andere woorden vaak een beter beeld dan de realiteit. Meest makkelijke is nog wel het Nike Logo dat is nooit krom.
2. Douane is geen club die er is om jou te pesten. De mensen die beoordelen of iets namaak is krijgen in het geval van Nike trainingen van Nike hoe de namaak spullen te herkennen zijn.

Het is vervelend dat je niet op de hoogte was van de risico's die je liep, maar om eerlijk te zijn kan je voor 75 euro echt al wel een paar Nike's kopen. Dit was alsof je met een viltstift zelf het logo ging teken op 5 euro schoenen van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik werd net om 8:30 gebeld door de douane om wat duidelijkheid te krijgen. daar had ik al een keer eerder bij UPS om gevraagd maar dat is toen niet gebeurt. ik heb mijn verhaal uitgelegd en zei dat ik van UPS te horen krijg dat ik mijn pakket kwijt ben. de eerste reactie van die man is, wat hun zeggen klopt helemaal niks van.
*zucht* fijn dacht ik. maar oke je pakket wordt nu nog onderzocht en de schoenen worden naar nike gestuurd en het vest gaat naar adidas, die gaan bepalen of de spullen echt zijn dat kunnen wij niet. dus ik leg uit dat ik dit niet had verwacht en dat ik het gekocht heb als 'echt'. dat begreep hij wel en raden mij meteen aan om naar paypal tegen gaan om mij geld terug te vragen omdat ik andere spullen krijg als dat ik besteld heb waardoor ze al nep worden bestempelt. toen heb ik nog even gevraagd hoe dat zit met die boetes waar jullie het allemaal over hebben, wanneer je bericht van nike of adidas of het advocaten bureau ontvangt en ze je vertellen dat je spullen nep zijn. moet je ze terug schrijven dat je bent 'opgelicht' en dat de spullen als nep zijn bestempeld. dat jij er veder ook niks aan kan doen.

en wanneer de spullen als echt worden bestempeld zul je ze terug krijgen. ik had nog 1 vraag en dat was hoe hebben jullie het er dan uitgehaald ( deze vraag stelde ik gewoon uit nieuwsgierigheid) hij verteld dat de verzender het pakket met een waarde van 5,25 het bestempeld, waardoor het opviel ( de grote van het pakket) en de waarde daar van klopte niet. daar door zijn we meer onderzoek gaan doen en hebben wij het vermoeden dat het nep is.

ik stel dit telefoontje heel erg op prijs omdat ze bij UPS me alleen dingen kunnen vertellen die niet kloppen en me van het kastje naar de muur sturen.

wat ik nou ga doen is mijn geld via paypal proberen terug te krijgen en die verkoper eens even aan gaan spreken hoe hij op het belachelijke bedrag van 5,25 euro komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 21:54
Anoniem: 315749 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:59:
wat ik nou ga doen is mijn geld via paypal proberen terug te krijgen en die verkoper eens even aan gaan spreken hoe hij op het belachelijke bedrag van 5,25 euro komt.
Dat heeft hij waarschijnlijk gedaan als "service" naar jou. Zodat je er geen BTW & douanerechten over hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DoubleD1980 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:22:
[...]

Dat heeft hij waarschijnlijk gedaan als "service" naar jou. Zodat je er geen BTW & douanerechten over hoeft te betalen.
meestal verzend je het dan toch als een gift? en hij snapt zelf toch ook wel dat de verhouding zo niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Wanneer de douane jouw zending in beslag neemt, dan word je daar schriftelijk van verwittigd.
(Neobahamuth heeft meermaals DVD-boxen van series die nooit officieel gereleased waren in Hong Kong besteld.)
Dan krijg je zoiets:
Hiermee wordt u uitgenodigd u aan te bieden in onze burelen van de Opsporingsdient der douane en accijnzen, [insert adres] teneinde verhoord te worden betreffende een zending met
Namaak

Indien deze afspraak u niet past, kunt u deze zaak ook schriftelijk, op volgende wijze, afhandelen: het sturen van een aangetekende schrijven, voor de datum van de uitnodiging.
In deze brief verklaart u ons:

• wie deze goederen gekocht of opgestuurd heeft;
• hoeveel u betaald heeft;
• of u op de hoogte bent dat u een illegaal feit pleegt;
• of u afstand wenst te doen van uw zending. (Indien u afstand doet van uw zending bestaat de kans dat de zaak geseponeerd wordt, maar hierover beslist de Procureur des Konings van uw woonplaats);

Uw aangetekend schrijven dient tevens vergezeld te zijn van een kopie van uw identiteitskaart.
toon volledige bericht
Gelukkig kon ik steeds door middel van screenshots en e-mails bewijzen dat deze spullen als "original and authentic" werden geadverteerd en ik ze ter goeder trouw gekocht had. (" ;) ")

Verder nooit meer iets van gehoord.

â–€ BBQ â–€ BBQ 2 â–€ Opendeurdag â–€ LED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Lol, als je dit zo leest dan wordt het weer eens duidelijk waarom het nagenoeg altijd gezeik oplevert om vanuit China kleding te bestellen, of ze nu nep zijn of echt. Dergelijke pakketten worden er nagenoeg altijd uitgepikt, en als ze nepkleding bevatten ben je sowieso de sjaak, als ze echte kleding bevatten is de kans nog steeds heel groot dat het maanden duurt voordat je je spullen krijgt omdat ze eerst via de echte fabrikant moeten gaan.

Ik snap de hele gang van zaken sowieso niet - als je vette sneakers wilt uit Tokyo kun je toch ook gewoon een betrouwbare Japanse webwinkel opzoeken in plaats van één of andere vage blog van een gast met alleen een gmail-adres? Ja goed, je zult vast meer betalen dan nu, maar wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten kan nekkramp verwachten (of een brief van de advocaat van Nike of Adidas als je pech hebt).

En tenslotte, niet om je nog verder de grond in te trappen, maar ik vind je wel een beetje naïef. Ik bedoel, er staat op één of andere vage blog: '100% real and authentic, I do not sell fakes' en dat geloof je gewoon alsof je de vermoorde onschuld bent? En je zegt dingen als 'maar die Chinees begrijpt toch wel dat de verhouding zo niet klopt?'. Dan vraag je er ook wel een beetje om om gepwnd te worden door copyright.

[ Voor 19% gewijzigd door nare man op 02-04-2010 10:45 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Als mensen eens niet gaan lopen blaten zonder kennis, dan zou het topic niet zo vol staan met onzin.
Dat blog is van een Ebay seller met een feedback van 99.7% op 740 verkopen, wat aardig netjes is.
Daarnaast staan er nogal wat gebruikte Nike's op, wat ook vrij normaal is in het sneaker wereldje, zelfs gebruikte schoenen zijn vaak nog veel geld waard. Zie o.a de originele Jordan 1's die hij te koop heeft staan.

Mocht je niet weten of sneakers echt zijn, vraag het dan even op het forum van solecollector:

http://www.solecollector.com/forums/

Daar zitten genoeg kenners die dat zo voor je kunnen zien.
De fake nike's zijn vaak heel makkelijk te herkennen, ook aan de prijzen die gehanteerd worden voor dat soort schoenen.

Ik heb zelf ook nog weleens verkopers gehad die een belachelijk laag bedrag op het pakket hebben gezet, dit doen ze dan omdat ze denken jou te helpen (vanwege de belasting). Probleem is dat de Douane daar wel aardig doorheen prikt, dus zien ze schoenen waar je maar 5.25 euro voor betaald zou hebben en dan denken ze (natuurlijk) dat het fake is.
Bij mij was het geval dat ik moest bewijzen wat ik ervoor betaald had, dus even een paypal printje met het echte bedrag. Daarna kreeg ik ze wel gewoon doorgestuurd (en mocht ik natuurlijk afrekenen ).

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 16963 op 06-04-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:15

servies

Veni Vidi Servici

robin84 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:58:
1. Heineken Nike's zijn echt gemaakt, dit was alleen een officiële samenwerking dus de kleur was ook echt hetzelfde. Vergelijk deze kleuren is: ...
Ik zou nooit maar dan ook nooit vertrouwen op de kleuren van fotos gemaakt door verkoper om te bepalen of iets echt of fake is.
Een iets andere lamp aan het plafond tijdens de foto of bijvoorbeeld een verkeerde witbalans en er komt al een heel andere kleur uit, plus ook nog eens dat dezelfde kleur op verschillende ondergronden totaal anders kan overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 16963 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:58:
Als mensen eens niet gaan lopen blaten zonder kennis, dan zou het topic niet zo vol staan met onzin.
Dat blog is van een Ebay seller met een feedback van 99.7% op 740 verkopen, wat aardig netjes is.
knip..
Al heeft die 10 miljoen verkopen en 100% feedback, dat zegt nog helemaal niks.
Weet je hoeveel verkopers op eBay zitten met goede referentie's en toch nepartikelen verkopen ?
Duurt soms wat langer dat ze tegen de lamp lopen, en voor sommige is het blijkbaar het proberen waard.

Feit is gewoon dat de prijs die gevraagd wordt in 99% van de gevallen op eBay weggeeft of iets nep is of niet.
Ligt de vraagprijs dicht bij nieuw, dan koopt men het wel in de winkel. Verschil moet dus groot zijn om het voor kopers interessant te maken. De meest populaire artikelen hebben niet zo'n grote marge, of worden erg goed gecontroleerd door de eigenaar van het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Yippie schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:02:
[...]

Al heeft die 10 miljoen verkopen en 100% feedback, dat zegt nog helemaal niks.
Weet je hoeveel verkopers op eBay zitten met goede referentie's en toch nepartikelen verkopen ?
Duurt soms wat langer dat ze tegen de lamp lopen, en voor sommige is het blijkbaar het proberen waard.
Volledig mee eens, Ebay feedback zegt niet alles.
Als je de prijzen ziet bij deze specifieke seller dan zie je gewoon dat hij normale prijzen vraagt.
Ontzettend veel van de fake nike's pik je er zo tussen uit, omdat ze dan een veel te lage prijs vragen, meestal tussen de $70 en $100. Dat lijkt zo op het eerste oog een normale prijs, maar ze vragen dat bedrag ook voor nike's die gewoon voor $200 - $400 dollar gaan.

Vaak zie je die fake nike's ook op sites staan en dan vragen ze voor alle schoenen die ze aanbieden $79 dollar ofzo, dan weet je dat het fake is omdat Nike voor zijn schoenen en ook niet 1 dezelfde prijs vraagt.

Zoals eerder aangegeven, als je het echt niet zeker weet laat dan even een site check of een schoen check doen op 1 van de betere forums, zoals die van solecollector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-12-2023
Yippie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:43:
Er zijn voorbeelden waarbij een huismoeder wat Disney stickervelletjes had besteld via eBay, en een brief kreeg van Disney's advocaat om 1500,- EUR te betalen. Ging om imitatie voor de duidelijkheid, of de koper dit weet of niet is niet relevant.
Lekker kort door de bocht. Als je iets te goeder trouw koopt (dat wil ook zeggen dat je niet vanwege de prijs of andere redenen een vermoeden had moeten hebben) dan ben je niet schuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@mtsr

Ging om meerdere aantallen, en dan gaat men ervanuit (terecht of onterecht) dat het niet voor eigen gebruik alleen is. Het te goeder trouw principe is ook lastig te handhaven. Feit is dat de grote merken gelijk een advocaat/deurwaarder er op zetten. Recht hebben, en je recht halen zijn 2 verschillende dingen.

Als ik een gebruikte fiets koop (gewoon een normale fiets zonder poespas) voor € 15,-, is dat dan een koopje, of had ik moeten weten dat het 99,9% gestolen waar betreft ? Onderzoeksplicht ? stond niet geregistreerd bij de politie als gestolen. En nu...? Misschien dat de eigenaar op dat moment het nog niet wist, of geen tijd heeft gehad, of zich heeft bedacht ..of of of. ?

Denk dat je nu beter begrijpt wat ik bedoel.

Ik ben ook de eerste die zegt dat niet alles "made in China" nep is, 90% van wat te koop is, valt hieronder.
Is het een malafide handelaar met vage verkooppraktijken, een ebay/marktplaats verkoper die populaire artikelen ver onder de verkoopsprijs verkoopt, tsja...laten we het er maar op houden, dat het risico explosief stijgt.

Sommige mensen hebben een vlotte babbel, sommige zijn heel erg naief.
Je moet gewoon vandaag de dag heel erg opletten, en iedereen zal in zijn leven minstens 1x opgelicht zijn/worden.
Je kan niks meer doen, als het riscio minimaliseren, en telkens de afweging maken of je het risico wilt lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 14-04-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

@ TS: Maak screenshots van z'n eBay-advertenties/winkel, z'n blog, z'n beweringen over de echtheid en z'n prijzen. Om jezelf te beschermen.

Geld terugvragen moet je sowieso doen, en daarna op z'n blog op 'Misbruik melden' klikken (bovenaan), en evenzo bij eBay. Dan kan hij ook geen anderen belazeren, nou ja, maak je het hem minder makkelijk. ;)

Edit: ik zie dat hij ook 'oude' schoenen verkoopt, bijvoorbeeld deze uit 1985. Dat verklaart in ieder geval de gele zool. Misschien dat niet alles nep is wat hij verkoopt, maar tweedehands.

Plus hij heeft rating van 99,7% bij 755 verkopen op eBay. Klinkt niet in de oren alsof je daar problemen mee zou verwachten. In dat opzicht snap ik heel goed dat je het wel vertrouwde.

Na hoeveel tijd kun je overigens je geld terugvragen bij paypal? Geen idee hoe lang Nike/Adidas nodig hebben voor een conclusie, maar misschien heb je toevallig wél een echt exemplaar te pakken en krijg je het gewoon weer terug.

[ Voor 50% gewijzigd door TerraGuy op 14-04-2010 23:48 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48
volgens mij is het maximum 45 dagen na de betaling bij paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-12-2023
Yippie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:18:
@mtsr

Ging om meerdere aantallen, en dan gaat men ervanuit (terecht of onterecht) dat het niet voor eigen gebruik alleen is. Het te goeder trouw principe is ook lastig te handhaven. Feit is dat de grote merken gelijk een advocaat/deurwaarder er op zetten. Recht hebben, en je recht halen zijn 2 verschillende dingen.
En dat is precies waarom het zo'n absurde gang van zaken is, dat direct het merk erbij wordt gehaald. Als dat nodig is om te verifieren of het product echt is of nep, prima, maar waarom krijgen zij direct de gegevens van de koper? Zou het niet logischer zijn als de douane eerst eens contact met de koper opnam?
Als ik een gebruikte fiets koop (gewoon een normale fiets zonder poespas) voor € 15,-, is dat dan een koopje, of had ik moeten weten dat het 99,9% gestolen waar betreft ? Onderzoeksplicht ? stond niet geregistreerd bij de politie als gestolen. En nu...? Misschien dat de eigenaar op dat moment het nog niet wist, of geen tijd heeft gehad, of zich heeft bedacht ..of of of. ?
Er is geen duidelijke lijn te trekken, wanneer prijs en omstandigheden je aan het denken moeten zetten of een koopje heling betreft. Indien het een fiets met een kenteken is (je kent ze wel) dan is het inderdaad logisch om dat uit te zoeken. Verder is het aan de rechter om te bepalen of het inderdaad te goeder trouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 15:53
Ik heb dit een keer gehad met een paar Jordan Basketbalschoenen die ik in china heb besteld. Schoenen zouden onderweg zijn en zijn zonder enig bericht van de douane vernietigd. Ik heb dus weken zitten wachten voor jan &*(#. Na veel op en neer bericht met de leverancier (die vol bleef houden dat mijn schoenen onderweg waren) heb ik zelf contact opgenomen met tnt, die hebben me een nummer gegeven en doorverwezen naar de douane, daarmee gebeld en na HEEL VEEL zoeken en speuren bleek dat me schoenen al lang vernietigd waren.....zie dan je geld maar eens terug te krijgen.
gelukkig heb ik betaald met Pay Pall. Ik had van de douane een aantal formulieren gekregen waarop stond dat de schoenen nep waren en vernietigd waren. ik had bewijs van de leverancier dat hij mij vertelde dat de schoenen wel echt waren. Ik contact opgenomen met de mensen van paypall en na het aanleveren van de betreffende papieren had ik binnen een dag het geld terug op mijn paypall rekening staan. Zij wisten dit terug te boeken van de leverancier. Ik ben hier onwijs blij mee! Het ging dan maar om 50 euro of zo maar toch.

Ik ga NOOIT meer iets online bestellen in china. Ben daar helemaal van genezen:) Vanaf nu komt alles uit europa en verder dan dat ga ik niet...mits ik t zelf op ga halen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even een -late- titelchange gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
TS moet een PayPal claim starten en "immitatie producten" aanvinken bij de klacht.

Niet vermelden dat het door de douane in beslag is genomen oid, maar gewoon vermelden dat het immitatie is.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 18:33

mace

Sapere Aude

Nee, zijn de schoenen fake? Maar hij zei toch op de website dat ze echt waren? Zou hij liegen? Nee toch?

:+

Zo zie je maar weer, niks voor waar aannemen op het internet. :)

[ Voor 23% gewijzigd door mace op 23-04-2010 12:13 ]

Pagina: 1