Toon posts:

[Advies] Aankoop Versterker + Luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bedrag van ongeveer 1600 euro beschikbaar voor de aankoop van een versterker en luidsprekers.
Ik wil hier voornamelijk films en concerten in 5.1 afspelen maar wil graag ook een goed geluid hebben wanneer ik alleen audio (stereo) luister.
Ik wil hier een PS3 een HTPC en mijn kabelprovider (UPC) er op aansluiten en dit via de versterker naar mijn plasma sturen.

Nu is mijn oog gevallen op:
JAMO S 606 HCS 6 : http://www.twenga.nl/prij...a-luidsprekerset-522815-0
Pioneer HTB 920 + blu-ray : http://www.wehkamp.nl/bee...i-set/C12_N06_NBS_715369/

Is dit een goede combinatie? Is dit wat jullie ook zouden kopen voor een dergelijk bedrag of zou je dan voor wat anders gaan?

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Dit komt op mij over als het zoveelste "wat moet ik kopen" topic... Natuurlijk kan dit, maar of het klinkt?

Een budget van €1600 is ruim genoeg om wel iets fraaiers in huis te halen dan deze combinatie, maar daar zul je zelf ook wat initiatieven voor moeten ondernemen. Stap eens een een goede audiozaak (geen modern of bcc oid) binnen en ga luisteren cq laat je voorlichten. Ook wat dieper spitten hier op tweakers of andere NL fora gericht op audio, video en hifi zal je een hoop wijzer maken.

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Met ransbal.

Verder heb je een ps3 staan, waarom zou je dan nog geld uitgeven aan een stand alone BR-speler? Steek dat geld dan liever in je speakers/receiver, ik denk dat je daar meer plezier van hebt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

ransbal schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:51:
Een budget van €1600 is ruim genoeg om wel iets fraaiers in huis te halen dan deze combinatie, maar daar zul je zelf ook wat initiatieven voor moeten ondernemen. Stap eens een een goede audiozaak (geen modern of bcc oid) binnen en ga luisteren cq laat je voorlichten. Ook wat dieper spitten hier op tweakers of andere NL fora gericht op audio, video en hifi zal je een hoop wijzer maken.
Mee eens :)
Sowieso snap ik de gekozen combinatie ook niet. Als je een budget van 1600 euro hebt dan ga je toch geen genoegen nemen met een set van nog geen 1200 euro? Voor die 400 euro kan je net weer een paar betere speakers kopen.
DriveSand schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:57:
Verder heb je een ps3 staan, waarom zou je dan nog geld uitgeven aan een stand alone BR-speler? Steek dat geld dan liever in je speakers/receiver, ik denk dat je daar meer plezier van hebt.
Op zich kan er zeker wel een voordeel zitten aan een losse Blu-rayspeler ten opzichte van de Playstation 3. Vooral je de PS3 Fat hebt die een HDMI chip heeft die geen HD Audio als bitstream uit kan sturen en geen HDMI CEC ondersteunt. Met de PS3 Slim heb je die problemen niet, maar dan zijn er nog wel wat voordelen ten opzichte van een losse Blu-ray speler. Denk hierbij aan dat een stand alone speler altijd stiller zal zijn en nog wat voordelen. Plus dat de BDP-333 die bij dit pack zit de opvolger is van de BDP-320. De Blu-rayspeler die telkens als beste uit de bus kwam voor speler tot en met 500 euro in diverse tests. En dan wel goede tests van bijvoorbeeld AreaDVD en niet van Kieskeurig.nl of wat dan ook.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ik snap wel dat er voordelen zitten aan een losse BR-speler, maar het lijkt me in dit geval zo overbodig. Wat je zelf al aangaf, de TS heeft een budget van 1600 euro voor een receiver + speakers en noemt een set van €1200, waar dan ook nog eens 200 euro vanaf gaat omdat die BDP-333 erbij zit. Ik zou dan liever dat geld in speakers/receiver stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Dat van dat budget snap ik nu ik het terug lees. Stel dat mijn budget rond de 1200 zou liggen heb je dan een prima set met deze combi of zou je dan ook nog makkelijk een betere kunnen krijgen. Smaak van geluid daar gelaten daar dit persoonlijk is.

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01 11:10
Ik denk niet dat je dmv topics als dit een goede keuze kan maken. Loop eens langs je lokale audioboer, vertel je budget en wensen, en laat ze eens wat merken en types naast elkaar zetten. Dan kan je een gefundeerde keuze maken.

Daar komt bij: een middagje naar verschillende systemen luisteren is ontzettend leuk! Eigen CD's en DVD's mee, en gaan! :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Bikmaaa bedankt voor je reactie. Inderdaad dat ben ik ook van plan alleen probeer mij ook een beetje te richten op een aantal mogelijkheden daar zij vaak met een beperkte voorraad en beperkt aantal modellen werken.
Maar ik ga zeker jouw tip volgen. Dank!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:32:
Bedankt voor jullie reacties. Dat van dat budget snap ik nu ik het terug lees. Stel dat mijn budget rond de 1200 zou liggen heb je dan een prima set met deze combi of zou je dan ook nog makkelijk een betere kunnen krijgen. Smaak van geluid daar gelaten daar dit persoonlijk is.
Voor 1200 euro zou ik het ook niet doen. Let wel dat Pioneer en Jamo prima merken zijn, maar er is zo veel meer keuze, zeker als je die Pioneer Blu-rayspeler weg zou laten. Ikzelf zou eerder voor een stapje hogere speakers gaan als je budget het toelaat. Denk bijvoorbeeld aan de Jamo S608 om in jouw "keuze" te blijven. Op dit moment loopt ook dit topic, niet helemaal gelijk met jouw budget maar wellicht staan er wel wat merken in die je nog niet gezien hebt.

Ik zou eerst eens globaal je budget verdelen. Dus hoeveel geld je uit wilt geven aan een receiver, de speakers en de bekabeling. Bekabeling is zeker iets waar je rekening mee moet houden/ Niet dat de kabels duur moeten zijn, maar met een surround setup in een grote kamer kom je al snel op meerdere tientallen meters kabel. En dan ook nog de kabels om de apparatuur onderling aan te sluiten.

Dus gewoon een verdeling als: 500 euro voor een receiver, 1000 euro voor speakers en 100 euro voor de bekabeling. Niet dat je je daar 100% aan moet houden, maar meer dat je een idee hebt. Niet dat e 1000 euro voor een receiver neer gaat leggen en dan maar 500 euro aan speakers.

Let ook dat speakers los kopen anders uit gaat vallen dan een hele complete set zoals je zelf had gevonden. Dit doordat een paar front speakers een stuk duurder zijn dan de center en de rear. En een subwoofer is sowieso een heel stuk duurder doordat deze actief is en er reeds een versterker in zit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1