Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar speakers niet duurder dan 400 Euro per speaker met een vol warm geluid. Er mag flink wat bass inzitten aangezien ik eerder naar r&b, top 40, dance, etc luister dan naar klassiek.

Ik ben op kieskeurig gaan kijken en heb een lijstje gemaak met verschillende speakers van verschillende merken die eventueel een kanshebber zijn. Mijn receiver is een Harman Kardon AVR 460. Het gaat om 2 speakers.

Heeft iemand van jullie ervaring met onderstaande speakers? Ik zelf neig eerder naar een JBL of Jamo. JBL is van Harman Kardon dus zou haast wel moeten matchen met mijn AVR. Maar ga ik dan voor de ES80 of ES100?

Alvast bedankt voor de hulp.

Jamo S 608 240 WATT € 208
http://www.kieskeurig.nl/...608/specificaties/885175/

Heco Victa 701 300 WATT € 199
http://www.kieskeurig.nl/...701/specificaties/949812/

Klipsch F-3 600 WATT € 199
http://www.kieskeurig.nl/...f-3/specificaties/857176/

JBL ES80 400 WATT € 294
http://www.kieskeurig.nl/...s80/specificaties/208073/

JBL ES100 500 WATT € 347
http://www.kieskeurig.nl/...100/specificaties/208067/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Je budget is 400 euro per speaker, maar wat je opnoemt is tussen de 2 en 300. Ik snap best dat je goedkoop uit wil zijn, maar gezien de prijs van je receiver zou ik toch gaan kijken naar het maximum van je budget. En áls je dan zoveel geld gaat uitgeven, zorg dan dat je weet wat je koopt, i.e.: ga naar de winkel en ga luisteren. Er is voor dat geld best wat moois te koop, waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat het lijstje wat je noemt niks is (kijk bijvoorbeeld voor de Jamos even hier). Ik raad je dus ook af om op de gok speakers te kopen omdat het zou moeten matchen, misschien vind je het helemaal niks en dan zit je er mee.

Extragratis tip: Voor iets onder je budget kun je ook deze XTZ-speakers kopen. Die worden alom geprezen, maar misschien dat ze net het laag missen wat je zoekt. Maar dan nog, alleen door te luisteren kom je daar achter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 16:48
Kijk ook eens naar KEF. Heb ik hier ook 2 speakers van staan, heerlijk helder geluid. Zou ik zeker eens meenemen in je keuze.

En inderdaad zoals DriveSand al zei: Ga niet alleen van het merk uit. Maar ga naar een speciaalzaak, neem een CD met favoriete muziek mee en ga lekker een middagje luisteren. Zo ben ik ook uitgekomen bij mijn KEF speakers. Een bekend merk waar ik eerst nooit van gehoord had.

Gehoor is bij iedereen anders en is de keuze van speakers heel persoonlijk.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:40

HeepH

Dope Rapper

Ik heb de F3's hier staan samen met een Marantz Amp. Ze klinken erg lekker maar vooral op wat hogere volumes, en ze hebben de neiging nogal wat bas af te spelen (ze dreunen niet, maar je hebt echt geen subwoofer nodig om van films te genietne, laat ik het zo zeggen...)

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luisteren is ook de beste optie inderdaad. Mijn genoemde speakers zijn in de meeste winkels wel te beluisteren neem ik aan?

@Drivesand: Bedankt voor de tip. Nog nooit van die speakers gehoord... zal is rond kijken op internet.

@Werner: Welk type KEF heb jij staan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Over KEF, ze hebben onderlaatst een nieuw type uitgebracht, dus als je goed zoekt kun je oudere serie voor een mooi prijsje krijgen. Hier de IQ50 en hier de IQ70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik kan je van deze 2 de iq70 van harte aanbevelen. Het is dat ik naar een speaker opzoek ben met een andere kleur afwerking, maar anders kon ik deze aanbieding niet weerstaan. Heb ze vele malen mogen beluisteren en telkens verliefd geweest op de sound. Zeker voor de prijs waarvoor ze nu weggaan. De nieuwe serie is 300 euro duurder. En dus ook een klasse hoger dan de speakers welke je nu opsomt.

De iQ50 klinkt ook heerlijk, maar vind ik wel het laag wat matig. Indien je ze ondersteund met een sub is het een heerlijke set.

Maar wat vooral belangrijk is neem je favoriete cd's mee naar de winkel en beluister daar de speakers die jou aanspreken. En tot de max van je budget. Beluister de speakers dan ook langer dan 5 minuten.

[ Voor 26% gewijzigd door Doppert op 29-12-2010 02:04 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie dat je naast de iq50 en iq70 ook de iq90 hebt van KEF met nog meer power erachter.

KEF, Jamo, JBL, Klipsch etc... Ik zal is een lijstje maken en gaan kijken of ik ergens kan gaan luisteren.

Deze kwam ik ook nog tegen, een splinter nieuwe speaker: Canton GLE 490.2

Heeft iemand een goed adres in Brabant om te gaan luisteren?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 382536 op 29-12-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:37
Anoniem: 382536 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:52:
Ik zie dat je naast de iq50 en iq70 ook de iq90 hebt van KEF met nog meer power erachter.

KEF, Jamo, JBL, Klipsch etc... Ik zal is een lijstje maken en gaan kijken of ik ergens kan gaan luisteren.

Heeft iemand een goed adres in Brabant om te gaan luisteren?
iEar in Tilburg heeft hele goede luisterruimtes en vriendelijk en geduldig personeel. Kijk overigens ook eens naar Focal.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrFl0ppY schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:56:
[...]

iEar in Tilburg heeft hele goede luisterruimtes en vriendelijk en geduldig personeel. Kijk overigens ook eens naar Focal.
Ohh dat is vlakbij... Woon in omgeving Tilburg.

Had al zitten kijken bij iEar op de site maar daar staat bijvoorbeeld geen JBL in het lijstje merken wat hun aanbieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:39
Ik vind dat de JBL's voor hun formaat wel een erg tegenvallend laag hebben. De ES80 gaat maar tot 45 hertz (-3db), dat haalt een goede standmount ook zonder problemen. Bij de ES100 heb ik ook zo mijn vraagtekens op grond van de kieskeurig reviews: nadruk op de hogere laagfrequenties is i.h.a. geen kwaliteitskenmerk. In de prijsklasse en voor de muzieksoorten die je noemt zou ik ook zeker eens kijken naar monitor audio, zeker als je houdt van bassen die niet alleen maar boemerig zijn.

Overigens zegt het wattage van de speaker weinig over hoe hard ze kunnen, maar vooral iets over hoe ver je de volumeknop van je versterker kan opendraaien zonder je speakers te frituren. Als je wil weten hoe hard ze kunnen kun je beter naar de gevoeligheid kijken. Vloerstaander zitten vaak rond de 90db. Dat klinkt met een (goede) 25 watt versterker al keihard, tenzij je in een balzaal woont natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

De jongens van Intosurround (die o.a. dus XTZ verkopen, maar ook Monitor Audio, Focal en Canton) zitten in Eindhoven. Da's in ieder geval ook in Brabant :P.

Durf trouwens ook eens een boekenplankmodel te zoeken/bekijken. Je noemt nu stuk voor stuk zuilspeakers, maar tenzij je dat echt persé wil zou ik alle opties open houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Anoniem: 382536 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:59:
@Werner: Welk type KEF heb jij staan als ik vragen mag?
Ik heb hier 2x KEF IQ1 staan. Die gaan tegenwoordig door het level als IQ10 als ik het goed heb.
In combinatie met een subwoofer (voor extra laag) heb je dan heerlijk geluid.

Mooie daarvan is ook dat je dan maar 2 (of meer) kleine speakers hebt, en je subwoofer ergens uit het zicht kunt plaatsen.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 10:46
Anoniem: 382536 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:56:
Ik zelf neig eerder naar een JBL of Jamo. JBL is van Harman Kardon dus zou haast wel moeten matchen met mijn AVR. Maar ga ik dan voor de ES80 of ES100?
Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Fiat en Ferrari vallen ook onder dezelfde holding, maar de huidige Fiats rijden nog steeds niet zo als een Ferrari.

Verder heb ik het idee dat je gewoon Kieskeurig aan het aflopen bent naar speakers met een hoog Wattage en die binnen je budget vallen. Dat is zeker niet handig! Speakers geven een eigen klank en sound en daarom moet je - zoals reeds gezegd - ook gaan luisteren (zie ook AUD beleid). Het is vooral aan te raden om de speakers dan te luisteren op je eigen receiver of eentje van hetzelfde merk.

Speakers die je hier echter noemt zijn wellicht net te "min" om te staan bij een keten als de Hobo Hifi. Maar ketens van de Mediamarkt en de Saturn hebben ook veel luisterruimtes en een relatief groot aanbod van speakers. Mocht je een keer in de omgeving van Rotterdam bent ga dan ook zeker naar de Correct.
DriveSand schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:33:
Je budget is 400 euro per speaker, maar wat je opnoemt is tussen de 2 en 300.
Typisch inderdaad... Want als je bijvoorbeeld kijkt naar Klipsch dan heb je toch een stuk meer keuze. Deze Klipsch RF-82 bijvoorbeeld zullen een heel stuk beter zijn dan de gekozen F-3's. Let wel dat Klipsch een heel eigen geluid heeft door het gebruik van een hoorn. Hierdoor kunnen ze schel gaan klinken. Een sound waarvan je moet houden.
MrFl0ppY schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:56:
[...]
Focal O+
Echter in dit budget zou alleen de Chorus 714V haalbaar zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 29-12-2010 11:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat zou in jullie ogen een reëel budget zijn voor speakers bij de AVR 460 van HK ?

Focal fear? Heb jij dat merk zelf thuis staan..... Heb even gekeken en kwam iets als dit tegen Focal Chorus 836 V

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 382536 op 29-12-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je zou ook kunnen kijken naar Dali, heb zelf twee stuks Concept 6 staan. Dali staat bekend om een gebalanceerd (en dus niet een 'eigen') geluid. :) Op zich wel een duurder merk, maar mogelijk past het nog binnen je budget of kun je ergens een mooie aanbieding scoren. Verder zou ik me niet zo erg blind staren op het aantal Watt van de speakers. Andere eigenschappen zijn, zoals reeds vermeld, belangrijker.

Maar uiteindelijk; altijd gaan luisteren. Want over speakers kun je veel zeggen, maar er is eigenlijk nooit een 'beste' aan te wijzen. Er is alleen je eigen mening die telt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 21:54
Om de keuze mogelijkheden weer wat te vergroten zou je ook kunnen gaan voor Wharfedale Diamond 10.7

http://www.plasmavisie.nl...idsprekers/Wharfedale/545

Wharfedale sound is vaak wat warmer en voller dan merken als KEF en Klipsch, daarnaast zijn het ook plaatjes om te zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 382536 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:19:
Focal fear? Heb jij dat merk zelf thuis staan..... Heb even gekeken en kwam iets als dit tegen Focal Chorus 836 V
Focal heb ik nog niet thuis staan. Wel naar op zoek, maar ik zoek de Chorus 826W maar die zijn niet meer te vinden. De W-versie heeft een andere woofers die ook in de Focal Electra serie worden gebruikt. Heeft net een iets lekkerder geluid, maar je betaalde er wel flink voor (en ze zijn dus niet meer te krijgen)...

Die 836V is ook een mooie speaker, maar voor mij zit er één nadeel aan: het geluid is nogal overheersend. Dus als jij je vrienden eens jouw speakers wil demonsteren gaat dat zeker wel goed uitpakken. Maar als je een avondje rustig naar muziek wil luisteren worden ze té aanwezig waardoor je het luisteren letterlijk moe kan worden. Maar dat is mijn ervaring, de jouwe hoeft niet hetzelfde te zijn.

De 836V heeft in ieder geval wel een zeer ruim laag gebied, maar dat komt onder andere door de drie woofers, de twee basreflexpoorten en een grote klankkast die veel druk op bouwt.

Overigens valt de Chorus 800-reeks zeker wel in het budget wat de AVR-460 aan zou moeten. Focal is ook niet lastig aan te sturen met een normale impedantie van 8 Ohm en een rendement van 92 dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:07

DjVe

Hatsaflats!

B&W CM1 valt ook in je budget. Geeft ook een leuke punch in het laag en ziet er geweldig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Maar goed, laten we hier geen opsomtopic van gaan maken met welke speakers er binnen het budget van TS vallen. Dat voegt namelijk niet veel toe aan de discussiewaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

FeaR1986 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:56:
Maar goed, laten we hier geen opsomtopic van gaan maken met welke speakers er binnen het budget van TS vallen. Dat voegt namelijk niet veel toe aan de discussiewaarde.
Maar natuurlijk eerst Focal even promoten ;).

Focal heeft mij nooit kunnen bekoren. Je kan eens kijken naar de Monitor Audio Silver series (de standmounts vallen in je budget), die klinken erg goed en zijn erg mooi afgewerkt. Quad is met dit budget ook een optie. Een boekenplank luidspreker doet het naar mijn mening beter dan een staande in dit budget. Die kleine luidsprekers zullen voldoende bass kunnen leveren. Als je het laag mist kan je later altijd nog een subwoofer toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:33:
[...]

Focal heeft mij nooit kunnen bekoren. Je kan eens kijken naar de Monitor Audio Silver series (de standmounts vallen in je budget), die klinken erg goed en zijn erg mooi afgewerkt. Quad is met dit budget ook een optie. Een boekenplank luidspreker doet het naar mijn mening beter dan een staande in dit budget. Die kleine luidsprekers zullen voldoende bass kunnen leveren. Als je het laag mist kan je later altijd nog een subwoofer toevoegen.
Ja ik zit er aan te denken om het budget toch maar op te schroeven maar ik wil eerst gaan luisteren. Heb een nieuwe lijst gemaakt met speakers die ik nu graag wil horen. Daar zitten ook duurdere bij dus mocht dat beter bevallen dan pas ik mijn budget gewoon aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:33:
[...]
*hap*
  • Mijn post had toch wel iets meer body dan alleen een speaker noemen en verder niets.
  • Ik ben zelf niet over Focal begonnen, dat deed MrFl0ppy
  • Naar aanleiding daarvan heb ik gewoon een vraag beantwoord.
Nu jij weer ;)

En vooral het eerste punt van alleen speakers noemen die binnen het budget vallen voegt gewoon niets toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

DriveSand schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:33:
Extragratis tip: Voor iets onder je budget kun je ook deze XTZ-speakers kopen. Die worden alom geprezen, maar misschien dat ze net het laag missen wat je zoekt. Maar dan nog, alleen door te luisteren kom je daar achter :).
Ik heb deze luidsprekers alweer ruim een jaar in huis en ze spelen echt ongelooflijk diep en strak voor het formaat. Men kijkt geregeld vreemd op als ik zeg dat de subwoofer niet aanstaat als ik een muziekje laat horen. :)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 11:50

koudepinda

Don't Panic

Wat is nu precies de bedoeling?? wel je stereo of surround?
Alle speakers die je als keuze aangaf zijn stereo setjes, wat nogal zonde is voor de versterker, aangezien die echt bedoelt is voor 5.1 geluid
zelf heb ik een HK980 versterker met 2 HECO victa700 speakers. waar ik zeer over ben te spreken.

http://www.kieskeurig.nl/speaker/heco/victa_700/266611/

ze zijn goedkoop en leveren een pracht geluid.
En pros zijn zeer te spreken over deze luidspreker
hoog is helder zonder storingen. midden is gewoon goed, laag is goed laag zonder te gaan dreunen. en zelfs op hoger volume vervormd het geluid niet of nauwelijks. zelf vind ik dat het geluid pas echt op een wat hoger volume goed tot zijn recht komt.

Zelf was ik zeer verbaasd over het geluid dat deze speaker voor deze prijs produceerde. En dat was positief.

even een quote van iemand:
Heb deze speakers nu een maand in gebruik.Het geluid wordt via een Yamaha V663 en een Ps3 geleverd.Ik ben zeer onder de indruk van deze Heco's.Ze produceren een vol warm geluid met zuivere hoge en midden tonen.Als je de speakers als stereo setup wilt gebruiken heb je geen subwoofer nodig omdat ze al van zichzelf een diepe bas produceren.Alleen is het van belang dat ze voldoende afstand van de muur houden.Want daar houden de Heco's niet van, en het kan zijn dat ze beginnen te dreunen.Bij mij staan ze 30cm van de muur en ik heb geen problemen

En dit kan ik zelf ook bevestigen. de speakers hebben verder geen rare instelling nodig om goed te klinken (je hoeft niet met de bass of treble instelling te prutsen om er goed geluid uit te laten komen) ze geven een heel neutraal geluid. (en ze zijn ook als surround set te koop)

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Koudepinda,

Is dit de vernieuwde versie van jou Heco's? http://www.kieskeurig.nl/...601/specificaties/949811/

Ik heb een 5.1 set op die AVR maar kan omschakelen naar 2 aparte speakers. Deze speakers wil ik dan gebruiken om de muziek eens hard aan te zetten. En wil dus het liefst speakers die van zichzelf al genoeg bass creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SpongeRob schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:28:
[...]

Ik heb deze luidsprekers alweer ruim een jaar in huis en ze spelen echt ongelooflijk diep en strak voor het formaat. Men kijkt geregeld vreemd op als ik zeg dat de subwoofer niet aanstaat als ik een muziekje laat horen. :)
Bedoel je deze of deze ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 11:50

koudepinda

Don't Panic

nee de vernieuwde versie van mijn speakers zijn de HECO victa 701
Dezelfde die je dus al opnoemde in je keuze lijstje.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
koudepinda schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:10:
nee de vernieuwde versie van mijn speakers zijn de HECO victa 701
Dezelfde die je dus al opnoemde in je keuze lijstje.
Klopt! Over het hoofd gezien....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:39
Mits je een beetje onderhandelt moet de focal 716V wel binnen je budget gaan komen (zekerweten) en misschien dat de 726V er niet ver vanaf gaat liggen. Dan heb je een speaker die echt goed klinkt, en behoorlijk wat laag geeft, en toch strak blijft!

Voor de echte punch en alles laten trillende bass zul je toch aan een dure sub moeten gaan denken

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

De eerste, net zoals in de link in m'n quote staat.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Saeverix schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:54:
[...]

Ik heb hier 2x KEF IQ1 staan. Die gaan tegenwoordig door het level als IQ10 als ik het goed heb.
In combinatie met een subwoofer (voor extra laag) heb je dan heerlijk geluid.

Mooie daarvan is ook dat je dan maar 2 (of meer) kleine speakers hebt, en je subwoofer ergens uit het zicht kunt plaatsen.
En jij luistert wel eens naar dance muziek?
Ik vind KEF echt totaal niet passen bij de muzieksoorten die de TS opnoemt. KEF past imo het best bij klassieke muziek omdat ze een heel helder hoog geluid hebben, maar in het laag zijn ze erg matig.

Ik raad rallufff aan om gewoon een keer te gaan luisteren. En dan vooral naar merken als Mission, Monitor Audio, Klipsch (Reference serie), Focal, XTZ. Deze passen naar mijn idee het beste bij jouw muzieksmaak.

• Saeverix
_TP_ schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:13:
[...]

En jij luistert wel eens naar dance muziek?
Ik vind KEF echt totaal niet passen bij de muzieksoorten die de TS opnoemt. KEF past imo het best bij klassieke muziek omdat ze een heel helder hoog geluid hebben, maar in het laag zijn ze erg matig.

Ik raad rallufff aan om gewoon een keer te gaan luisteren. En dan vooral naar merken als Mission, Monitor Audio, Klipsch (Reference serie), Focal, XTZ. Deze passen naar mijn idee het beste bij jouw muzieksmaak.
Is dat misschien ook de reden waarom ik in dat bericht een subwoofer adviseer voor extra laag? Daar komt bij dat er geen luidspreker op kan tegen het geluid van aparte speakers en een subwoofer.

Maar zelfs zonder de subwoofer vind ik het geluid zeer netjes voor deze kleine speakertjes. En ja ik luister ook regelmatig dance muziek.

En in mijn bericht daaronder adviseerde ik rallufff ook al om zelf te gaan luisteren en niet blind op het advies en de merknaam af te gaan.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-05 13:10
Ik heb zelf afgelopen donderdag 2 Dynaudio excite X12 gekocht icm een NAD C326BEE versterker.

De boxen :
http://www.dynaudio.com/e...ines/excite/excitex12.php

Reviews :
http://www.stereophile.co...io-excite-x12-loudspeaker
http://hometheaterreview....peaker-reviewed/?page=all

Zodra ze binnen zijn vergelijk ik ze nog 1 maal met de X16 (zelfde range, 1 type groter), maar het zal waarschijnlijk de X12 worden.

Past exact binnen jouw budget (400euro per speaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Ik heb zelf KEF Q5 boxen en die kan ik je van harte afraden als je graag een bass met lekker punch wil hebben. Ik denk dat voor de iQ5 hetzelfde geld. Toevallig heb ik bij een collega laatst de Jamo 608 gehoord en daar zijn een veel stevigere bass in. We hebben alletwee een onkyo reciever. Mijn KEF boxen zijn daarintegen veeel zuiverder en geven een mooier voller geluid (imho :)) Maar nogmaals, de bass mist echt de punch die je wil als je veel naar top40 muziek luistert.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KEF en Canton gaat het dus niet worden als ik dat zo lees.

Die jamo's wil ik zeker een keer horen, ben benieuwd. Ben ook wel benieuwd geworden naar Focal.

We zullen wel zien wat het gaat worden.

Komt goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Anoniem: 382536 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:56:
KEF en Canton gaat het dus niet worden als ik dat zo lees.

Die jamo's wil ik zeker een keer horen, ben benieuwd. Ben ook wel benieuwd geworden naar Focal.

We zullen wel zien wat het gaat worden.

Komt goed!!
Als je er een subwoofer bij koopt (die ik sowieso aan kan raden als je van bas houdt) zijn KEF speakers juist aan te raden. Omdat zoals ik en meerderen hier zeggen, ze een heel erg helder en vol geluid hebben. In combinatie met een subwoofer heb je dan de "perfecte" sound.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326033

De Dynaudio Excite X12 zou imo een uitstekende keuze zijn. Zeer muzikaal en uitermate gebalanceerd qua weergave. De B&W 685 biedt ook heel veel waar voor zijn geld (300 euro/speaker). Ik heb de laatstgenoemde zelf staan in combinatie met Naim stereocomponenten. Zowel de Dynaudio als de B&W houdt wel van stevige versterking. Ze zullen dus probleemloos mee kunnen groeien met toekomstige upgrades qua versterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Wat mij opvalt is dat bijna iedereen het hier over "strakke bas" heeft, waarbij ik toch in de meeste gevallen mijn ernstige twijfels heb of hier de juiste term wordt gebruikt. Wat verstaan jullie onder "strakke bas"? Het is namelijk zo gemakkelijk om deze term te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De keus is uiteindelijk gemaakt!

Focal Chorus 836V is het geworden!

Ik heb het budget wel iets omhoog moeten schroeven maar dit paar speaker is het dubbel en dwars waard!

Een speaker met veel laag waar je van moet houden, en ja dat doe ik :).

Het paar heb ik 2e hands kunnen overnemen maar eigenlijk zijn ze als nieuw. Nog 3.5 jaar garantie zit erop en ik kan echt geen krasje of wat dan ook vinden. Ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nogal een sprong vooruit op de speakers die je noemde en de Kefs die genoemd werden! :D

Misschien wel leuk om even te vertellen waarom het uiteindelijk deze zijn geworden en een beschrijving van hoe ze klinken in combinatie met jouw apparatuur. :)

Gefeliciteerd en veel plezier met je aankopen in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TimMer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:18:
Nogal een sprong vooruit op de speakers die je noemde en de Kefs die genoemd werden! :D

Misschien wel leuk om even te vertellen waarom het uiteindelijk deze zijn geworden en een beschrijving van hoe ze klinken in combinatie met jouw apparatuur. :)

Gefeliciteerd en veel plezier met je aankopen in ieder geval! :)
Zoals ik al eerder in deze topic aangaf moest er veel laag/bass in de speakers komen. Dat is gelukt want de 836V heeft dat zoals jullie weten. Daarbij vind ik de speaker ook een mooi helder geluid hebben.

Heb verschillende speakers gehoord... De focal 800 serie trok al snel mijn aandacht, ook de focal topic goed in de gate gehouden en toen kwam ik via internet een paar focals chorus 836V tegen voor 1200 Euro in nieuwstaat met garantie tot 2014 die super klinken. Keuze was snel gemaakt en de set vandaag opgehaald.

Ik heb een Harman Kardon AVR 460 en dat is een mooie combi met deze focals. Klinkt warm, vol en helder. Precies wat ik zoek!

Kortom, ik ben er blij mee en volgensmij heb ik een goede deal gemaakt gezien de prijs die ik ervoor heb betaald.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 382536 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:01:
[...]

Kortom, ik ben er blij mee en volgensmij heb ik een goede deal gemaakt gezien de prijs die ik ervoor heb betaald.
Dat is één ding wat zeker is. :)
Pagina: 1