ISO verborgen sessie recoveren (IsoBustercloon anyone?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb een DVD van een camcorder die Windows zomaar even 'kapot' heeft gemaakt. Ik zat bij iemand iets van de DVD-R te kopiëren en `opeens` was ie leeg. In zowel Windows, OSX en Linux was ie leeg, zonder verder commentaar. Dat kan natuurlijk niet.

Met mijn linuxbak en google in de hand is dit de route die het dichtstebij kwam:

Met DVDisaster een image gemaakt. Geen leesfouten. Dit image was vervolgens niet te mounten of openen met een archiver, terwijl dit normaal gesproken wel kan met een .ISO.

Met Dares-qt een scan gemaakt en alle bestanden ge-exporteerd. Ik had dan een hoop naamloze .bin bestandjes.

Als ik alle grootste bestanden hernoemde naar .vob, dan kon ik inderdaad delen van de originele video terugzien. Maar ze klopten niet, sommige bestanden waren te klein (ja met inachtneming van hoe een DVD werkt) of werkten maar tot de helft.

Gefrustreerd ging ik maar een Windowscomputer opzoeken en IsoBuster downloaden. DVD erin, en ploep hij laat zien dat er een 2e open sessie na de eerste geloten sessie opstaat. De eerste sessie kan je gewoon browsen. Alles staat er nog. Tree en bestandsnamen intact. Gewoon exporteren alsof er niets aan de hand is en alles doet het nog.

Is zo iets ook gewoon in Linux mogelijk zonder commerciëel Windowstooltje?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:02

BoAC

Memento mori

Misschien heb je hier wat aan?

http://users.elis.ugent.be/~mronsse/cdfs/
of
http://www.linuxquestions...a-multisession-cd-360941/

Gevonden met: Google: mount iso session

[ Voor 61% gewijzigd door BoAC op 29-12-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik hoop dat er wat uitgebreidere (GUI) tools zijn, maar in dit specifieke geval is dat wel precies wat ik nodig had! Goed gevonden.

Die session=x is wel makkelijk bij het mounten, maar het duurde me wel een halve evolutie en het uiteindelijk overlopen naar Windows en het gebruiken van een commerciële tool voordat ik doorhad dat het kwam doordat er een nieuwe lege sessie was aangemaakt (die trouwens de bestanden van de vorige sessie gewoon zou moeten omvatten maar dat niet deed).

[ Voor 64% gewijzigd door Sando op 29-12-2010 09:59 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)