win7 na logo geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:30

koudepinda

Don't Panic

Topicstarter
Beste Tweakers na mijn probleem van laatst die ik vandaag heb opgelost heb ik een nieuw probleem.

Jaja het weer een feest met windows.
Welnu nu heb ik windows 7 opnieuw geïnstalleerd, no problems so far.
Maar bij de eerste keer opstarten geeft hij na het windows logo is geweest geen beeld meer, wat natuurlijk zeer vervelend is omdat ik alle windows onderdelen nog moet instellen en dat gaat redelijk lastig zonder beeld.

nou had ik de pc gereset en vroeg het of ik windows misschien in veilige modus wou starten, ik had daar geen bezwaar op dus ik start windows mooi op in veilige modus. En verrek ik heb beeld. Ik zie mooi de tekst: Setup is preparing your computer for first use. Nou is dat niet even mooi?
tot dat.... de foutmelding komt.....
"windows cannot complete installation in safe mode. To continue installing windows, restart the computer"
Wel is dat nu niet even mooi. In safe mode heb ik beeld maar kan ik de installatie niet afronden. En met het gewone opstarten heb ik geen beeld....., en kan de installatie alsnog niet afronden.

Dus ik denk oke... bad install... her install dan maar, maar nee zelfde probleem komt weer opduiken. (kortom de installatie nog een keer uitvoeren is niet de oplossing)

kan iemand mij helpen met dit probleem of heeft iemand suggesties van wat ik nu fout doe???

--Update--

Het gaat omdat 64Bit variant (ultimate)
Hardware: http://tweakers.net/gallery/354494#tab:inventaris
Draai 2x raid0
1ste array 2 2TB schijven
2e array 2 750GB schijven
oja het moederbord betreft niet de X48 variant maar de X38 (Maar die was niet meer te vinden in de pricewatch)

[ Voor 9% gewijzigd door koudepinda op 28-12-2010 23:47 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

En je installeerd welke Win7 versie (x64/x86) op wat voor hardware?
M'n glazenbol kan dat niet zien. :+

Deze guide al doorgenomen? Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
Verder zelf al/nog dingen geprobeerd/uit te zoeken?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 28-12-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379085

probeer het eens met je randapparatuur afgekoppeld. (zonder gsm/printer/usb hub e.d.)

Gaat je monitor op standby of blijft hij wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Topicstarter
@derice
Bedankt de link maar tot nog toe lijkt het alsof ik aan die link nog niets heb. Omdat ik 1 nog geen andere software heb geinstalleerd, 2 ik nog niets can recoveren omdat de windows instal nog niet eens compleet is.

@Babipangang
De enige rand appratuur gekoppeld is mijn toetsenbord/muis (die je voor de windows install ook wel nodig zal hebben) Wat betreft de monitor, die blijft aan staan. Heb al een aantal keer geprobeerd de monitor aan en uit te zetten maar dat hielp niet.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Je hebt nog geen antwoord gegeven op:

En je installeerd welke Win7 versie (x64/x86) op wat voor hardware?
Dat maakt het makkelijker om je te helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Topicstarter
(Heb mijn eerste post geupdate)
dit gaat trouwens ook niet om da aller eerste keer dat dit systeem w7 ziet. maar dit is een install na een probleem dat ik uiteindelijk heb opgelost via een format.
Voor een beter beeld van het voorgaande probleem zie dit topic : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1440058

[ Voor 82% gewijzigd door koudepinda op 28-12-2010 23:45 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Hoe heb je de monitor aangesloten, vga, dvi of hdmi? Meerdere kabels en beide uitgangen van je videokaart geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Topicstarter
Oja goede
Mijn monitor is momenteel verbonden met DVI .en er zit nog een hdtv aan op hdmi (zal die even loskoppelen)
En dan ga ik wel even poort switchen (btw op mn hdtv geeft hij ook geen beeld, ding krijgt niet eens een signaal)

--Update--
Gedaan, Gereset, en waarempel Gelukt :)

thanks allot dit helpt :P

zal binnenkort zeggen of hij het nog doet als ik de rest ook weer aansluit.

is het trouwens normaal dat je in het venster "computer" een system reserved partitie ziet?? (staat er als aparte schijf van 100mb) vind het nogal vreemd aangezien ik dit nog nooit heb gezien?

[ Voor 45% gewijzigd door koudepinda op 29-12-2010 00:09 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03-2024

JvW

On my way home...

Je installeert het op een RAID array. Is die in orde en goed geconfigureerd? Om dat uit te sluiten kun je installen op een enkele HDD of - als je die hebt - een SSD..

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Topicstarter
heb het op een partitie geinstalleerd op de 1TB schijf partitie is 300GB
de raid arrays zijn goed geconfigureerd (de 1.5TB is bootable de 4TB niet (te groot))(maar dat is verder ook niet van toepassing want dat zijn alleen maar de data schijven)

[ Voor 58% gewijzigd door koudepinda op 29-12-2010 00:28 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
koudepinda schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:01:
is het trouwens normaal dat je in het venster "computer" een system reserved partitie ziet?? (staat er als aparte schijf van 100mb) vind het nogal vreemd aangezien ik dit nog nooit heb gezien?
Ja, is vrij standaard bij een schone windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Topicstarter
ik weet dat windows het aanmaakt en nodig heeft, maar het is bij mij nog nooit zichtbaar geweest als schijf tussen de andere schijven. vandaar dat ik het nogal vreemd vond toen ik oppeens die partitie tussen mn schijven zag staan

always bring a towel

Pagina: 1