Toon posts:

Hulp nodig bij laptopkeuze

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom om van de laptopstress, ik kan NIET kiezen. Graag jullie hulp!
Volgende week ga ik op buitenlandstage, zoek daarvoor een laptop.
Ik wil daarmee vlot kunnen internetten, en goed met office kunnen werken. Ik doe een medisch beeldvormende opleiding dus de bestanden worden snel wat zwaarder doordat ik veel plaatjes in mijn word documenten etc verwerk. En de reeds gemaakte projecten ook wil kunnen openen (word bestanden van zon 70 paginas). Daarom denk ik dat een 10 inch laptopje niet zal voldoen.

Nu ben ik uitgekomen op de volgende 2 modellen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/257622;261521

HP probook 6450B , 14 inch
HP pavilion dm3-2010ed , 13.3 inch

Maar:
De probook heeft een dual core processor (Intel Core i3 370M) 2.4 GHz, 3GB L3 cache, 2GB RAM
De pavilion heeft slechts een single core (AMD Athlon II Neo K125)1.7 GHz, 1GB L2 cache, 3GB RAM

De probook heeft een 32bit windows7 professional, de pavilion een 64 bit windows7 premium

De probook heeft microsoft office prof. voorgeladen (heel leuk maar kan ik niet betalen de productsleutel), en de pavilion heeft gewoon voor student.

Constatering:
De probook heeft een betere processor, maar minder werkgeheugen en een trager besturingsysteem, minder portabel als de pavilion.
De pavilion heeft een sneller besturingssysteem en meer werkgeheugen, maar een minder goede processor, beter portabel dan de probook.

Waar doe ik goed aan ? Ik vind de pavilion veel mooier, is platter. Maar je kunt beter een goed werkende minder mooie, dan een slecht werkende mooie hebben. Waar is de grens van een onvoldoende / voldoende / zeer goed bij een laptop voor mij ?

Ik kom er echt niet meer uit zit nu al een paar maanden te zoeken :'(

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:32

ChUcKiE

Dus........

Wat meer zelf zoeken zou best mogen, maar even zeer kort door de bocht wat opmerkingen:
- OS is niet sneller of langzamer door het verschil tussen 32bits en 64bits. Sterker nog voor beide genoemde hoeveelheden geheugen voldoet 32bits prima. Overigens mag je met dezelfde key zelf kiezen welke variant je installeert (32/64).
- Voor Office/Word en internet voldoen beide systemen ruim, alhoewel ik voor de zakelijke variant zou gaan, de 6450b met i3.
- Hoeveelheid werkgeheugen moet normaal gesproken ook wel voldoende zijn voor jouw werkzaamheden. Anders geef je een paar tientjes uit en druk je er 2GB bij (denk dan wel aan 64bits OS).
- Minder portable (0,7"scherm grootte en 300 gram...). het scheelt wat maar of je dat merkt?

Tsja verder moet je maar even bekijken welke andere verschillen erbij zitten, die je graag zou willen zien (aansluitingen/uitgangen, garantie etc.).

[ Voor 8% gewijzigd door ChUcKiE op 28-12-2010 19:22 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Niet te vergeten is het videokaartje wat erin zit want je kan wel een snelle processor erin hebben maar wanneer het videokaartje minder is heb je in feite net zoveel snelheidswinst. Nu maakt het bij deze 2 laptops niet zoveel uit omdat beide videokaartjes ongeveer gelijk liggen en dan zou ik persoonlijk de i3 kiezen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:20
Hey Marije, welkom op GoT :w

Helaas zijn dit soort losse topics niet meer toegestaan omdat dit forum door de populariteit zo volzit. Lees ook even *LET OP* - Wat moet ik kopen door wat dat betreft. Aangezien hier vroeg of laat toch een slotje op komt, en je zo te zien je laptop vlot moet hebben (deze week nog om ook wat spul te kunnen installeren) lijkt het me handig je post even opnieuw te plaatsen in dit topic:
[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14" . Daar helpen we je graag verder :)

Neem iig ook even je budget mee en de eisen aan de accu. Er is zat keuze, want ook de "trage" processor van AMD is snel genoeg. Zo zwaar zijn 70 pagina's ook niet op een nieuwe laptop. Overigens zit er doorgaans enkel een trial van office voor 30 dagen. Dus ik zou sowieso een volledige versie installeren.

Qua garantie zou je ook kunnen kijken naar merken als Asus, die geven internationale garantie zodat, mocht er op je stage wat gebeuren, je ook daar garantie kan claimen. Verder is het ook wel even handig te vermelden naar welk land je gaat, want dan kunnen we ook eventueel rekening houden met de omstandigheden daar.

Maar zoals gezegd, even niet hier, maar in [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14" zijn we vrij om je van zo goed mogelijk advies te voorzien.

[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 28-12-2010 19:32 ]

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:32

ChUcKiE

Dus........

Roel1966 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:24:
Niet te vergeten is het videokaartje wat erin zit want je kan wel een snelle processor erin hebben maar wanneer het videokaartje minder is heb je in feite net zoveel snelheidswinst. Nu maakt het bij deze 2 laptops niet zoveel uit omdat beide videokaartjes ongeveer gelijk liggen en dan zou ik persoonlijk de i3 kiezen.
Zit wat in, maar zelfs dit soort videokaartjes (Intel HD gok ik) geven gewoon ruim voldoende performance voor het werk ermee gedaan moet worden. Een prestatie-index van 4+ zou zo maar kunnen met zo'n kaartje.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor de snelle antwoorden !

ChUcKiE: wat meer zelf zoeken op dit forum bedoel je dan zeker ? Ik ben namelijk al weken dag in dag uit sochtends vroeg tot savonds laat rond aan het kijken en aan het zoeken maar als "pc leek" is het gewoon onmogelijk om alle getallen te snappen die bij de laptops vermeld staan.

Ik zal snel mijn bericht posten in het andere topic en excuus voor het verkeerd openen. Ik had al zon vermoeden dat ik te kort door de bocht zou gaan door gewoon een topic te openen ;-) Maar zoals ik al aangegeven heb, ik sta onder giga tijdsdruk. Morgen moet ik er 1 kopen !!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Succes in de BBG topics!

* Edmin mompelt iets over ene 'G' die zijn rode jasje al een tijdje aan de kapstok heeft hangen... :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.