Toon posts:

Het Android launchers, themes en icons topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan ik ook een andere launcher gebruiken en toch gebruik blijven maken van de sense klok, agenda en dialer enz?

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Nee, Sense widgets zijn alleen mogelijk in Sense. De dialer en agenda blijven wel, dat zijn apps.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Stpan
  • Laatst online: 16-11 08:09
janvanduschoten schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:54:
Ik heb nu apex launcher (op XDA, niet in de market) op mijn Desire, werkt goed. Het is maar een kleine launcher en werkt met ICS en erg op de standaard launcher lijkt maar dan met wat handigere opties zoals de onderbalk die je kunt swipen en kunt aanpassen.
Kun je met Apex ook tabjes aanmaken?

Met Nova kan dit sowieso (tegen betaling van de pro-versie) en dat is mijn bescheiden doel voor nu. Dat ik tabjes met 'muziek' 'nieuws' etc. wil kunnen aanmaken voor mijn aps.

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01-12 20:51

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Stpan schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:08:
[...]

Kun je met Apex ook tabjes aanmaken?

Met Nova kan dit sowieso (tegen betaling van de pro-versie) en dat is mijn bescheiden doel voor nu. Dat ik tabjes met 'muziek' 'nieuws' etc. wil kunnen aanmaken voor mijn aps.
Zie het topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1452663

Rail Away!

• Stpan
Thanks, zowel Nova als Apex hebben tabjes, maar dan alleen in de 'Pro' editie.

Lat op het forum waar je naar linkt dat er 1 gebruiker is die meer te spreken is over de mogelijkheden om tabs aan te maken in Nova, denk dat ik dus daar voor ga.

• Stpan
Ik heb zowel Apex als Nova geinstalleerd. Er zijn nauwelijks verschillen voor mij als beginner te ontdekken. Gevoelsmatig toch voor Nova gegaan.

Ik heb 1 vraag over launcher is zijn algemeenheid. Zijn er performance verschillen tussen de launcher 'clean' installeren naast je stock launcher, en je toestel rooten?

Ik heb nergens last van zonder te rooten tot nu toe, maar wellicht dat anderen hier meer ervaring mee hebben. De extra opties die sommige launchers hebben na het rooten heb ik niet nodig op dit moment.

• Stpan
alwaysleft schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:32:
Nieuwe dus op de markt is Nova Launcher. Fijne ervan is dat als je straks op je Xperia S en Galaxy S2 Android 4.0 krijgt met bv Touchwiz UI, je gewoon Nova Launcher erop kan knallen en dus stock Android 4.0 hebt. Super :) :) _/-\o_ :9~

http://novalauncher.com/
Gedaan, enige punt is dat je nog altijd de stock dialer & contacts van Samsung hebt. En die houden de (imho lelijke) Touchwiz stijl toch nog in stand.

Met Nova kun je icoontjes veranderen als je dat wilt. En in Play staan genoeg dialers in ICS theme. Punt is alleen dat ik bij zulke 'core' functionaliteiten zeker wil zijn dat de applicaties stabiel zijn en met hun beangstigende permissie-rechten geen rare dingen met mijn belinformatie doen.

Nu even half/half dus, of is er een optie om de stock dialer & contacts van bijv. de Nexus ergens te downloaden (legaal)?

• silitek
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-10 06:56

silitek

Tubes Only

Edit: hehe nieuw launcher ssLauncher met heel veel optie's..

Tubes....It's what make music music!

• SandmanNLD
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 08-05-2013
Ik gebruik Golauncher Ex en ik moet zeggen dat het soepel werkt op mijn Galaxy S i9000.
De standaard launcher die daar op zit loopte steeds vast.

Xbox Live: SandmanNLD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stpan
Ik heb nu dus Nova Launcher draaien. En waar ik normaal ongeveer 30 uur met m'n telefoon deed, haalt ie nu krap de 16 uur. Zijn dit bekende ervaringen?

Ik draai de launcher 'gewoon' als launcher, heb dus niet mijn toestel geroot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

SandmanNLD schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:31:
Ik gebruik Golauncher Ex en ik moet zeggen dat het soepel werkt op mijn Galaxy S i9000.
De standaard launcher die daar op zit loopte steeds vast.
loopte :'(

Maar Golauncher ben ik idd ook erg over te spreken.

We salute the rank, not the man.

• Rrob
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 23:05
Ik heb Golauncher ex er na 2 dagen weer afgegooid! Het ziet er erg mooi uit en biedt hele mooie extra's maar mijn accu ging VEEL sneller leeg dan bij Sense (desire HD)

-specs-

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11:22

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Altijd ADW-ex gebruikt, maar dat liep niet soepel meer toen ik zag hoe vlot Nova loopt. Blijkbaar wil de maker van ADW niet meer updaten of zo? Dus overgestapt op Nova Prime.

• filenox
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-12 16:42
Puur uit interesse, wat is er volgens jullie mis met de stock-launcher? :)

• Kaalus
  • Niet online
Wat bedoel je met stock launcher? Er zijn verschillende er merk, HTC Samsung enz hebben allemaal hun eigen versies.
Redenen om voor een custom launcher te gaan zijn de instellingen, de stabiliteit en de mogelijkheid om meer teer personaliseren.

• filenox
Ik bedoel de stock Android launcher. Dat je naar een andere launcher gaat voor de instellingen weet ik maar welke instellingen zijn dan zo bijzonder?

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
http://www.androidworld.n...te-launcher-voor-android/

daar wat korte info over verschillende launchers en de mogelijkheden. Maar verder... probeer rustig zelf. Het zijn gewoon apps dus als het niet bevalt gooi je het weer weg.

I got a bad feeling about this.

• filenox
jellydaddy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:31:
[...]

Hoe staat je verticale marge ingesteld? (apex menu/thuisscherminstellingen/verticale marge)
Die staat bij mij op "geen" en heb geen last van grote witruimte...
De verticale marge stond op gemiddeld, nu op 'Geen' maar nog steeds is het verschil duidelijk zichtbaar..

vs

• Rubinski
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Als ik me niet vergis staat de stock launcher niet in de Play Store dus voor mensen met een niet-nexus toestel die een andere launcher willen is dit al geen optie. Voor de rest: de niet-stock launchers hebben vaak meer mogelijkheden dan de stock launcher. Zeker vroeger ( < Android 3.0) waren andere launchers een absolute must. Toen waren de meest bekende launchers LauncherPro en ADW.

Software is like sex, it's better when it's free

• filenox
Dat de niet-stock-launcher meer mogelijkheden heeft weet ik nu al wel ja.. Maar again: welke instellingen zijn er zo bijzonder?

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:14
filenox schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:49:
Dat de niet-stock-launcher meer mogelijkheden heeft weet ik nu al wel ja.. Maar again: welke instellingen zijn er zo bijzonder?
Dat je niet-vaak-gebruikte-apps niet laat zien in je app-list, dat je app-categoriën kunt aanmaken, dat je gestures kan gebruiken, dat je een custom grid qua iconen kunt bepalen etc. etc. etc.

Nickname does not reflect reality

• jejeh
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 04:55
Het grooste voordeel van custom launchers is dat je veel minder in je menu zit.

veeg omhoog op scherm ; whatssap
veeg omlaag op scherm ; xda
dubbel klik op scherm ; instellingen [ welke instellingen ook aanpasbaar ]

Je kan het zo gek niet bedenken.

[Voor 29% gewijzigd door jejeh op 24-08-2012 11:02]

• Veneficus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 01-12 13:20
Ik gebruik sinds kort Apex Launcher met WidgetLocker op mijn stock HTC One X. Ik loop tegen een paar kleine frustraties aan, waarvan er ééntje echt heel storend is. Bij elke update van de notificatiebalk, statusled of wat voor andere statusupdate van het toestel dan ook gaat het scherm even aan. Dit verbruikt onnodig stroom en als ie dan toevallig in mijn broekzak zit kan er vanalles gebeuren.
Heeft iemand anders hier ook last van? Of heb ik een setting gemist die dit voorkomt?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Sinds de update van Google Play: Apex Launcher krijg ik bij het starten FC's. Afgaande op de comments ben ik niet de enige. Hopelijk komt er binnen een paar uur een update, voor nu ga ik de versie van gisteren maar eens terugzetten. :/

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Brad Pitt
pven schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:18:
Sinds de update van Google Play: Apex Launcher krijg ik bij het starten FC's. Afgaande op de comments ben ik niet de enige. Hopelijk komt er binnen een paar uur een update, voor nu ga ik de versie van gisteren maar eens terugzetten. :/
Inderdaad, absoluut niet nú deze update uitvoeren. Echt bizar dat dit de nieuwe "stable" versie moet zijn :X

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Goed dat je het zegt, update hem dan ook maar ff niet :).
Playstore staat trouwens vol met recensies dat update niet goed is.

[Voor 37% gewijzigd door Quad op 24-09-2012 11:24]

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• enverlin
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Terug draaien van de update kan ook niet hè? Beetje jammer dit.
Lees dat gebruikers opnieuw de rom installeren omdat Apex de enigste launcher was op hun rom..

Gelukkig had ik ook nog stock launcher.

• Anteros
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:44
Via de google play website kan je 'gewoon' een andere launcher uitzoeken en deze pushen naar je telefoon. Daarna kan je die als launcher gebruiken. Niet nodig om een ROM opnieuw te installeren.

• pven
  • Niet online
Ik heb Titanium draaien, ik kan dus altijd terug naar de vorige versie van een app. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Hmm auto update stond aan, Apex is gaar inderdaad... Fucked up... Ff hopen op een snelle update
Welk nummer had de vorige versie?

[Voor 16% gewijzigd door CLB op 24-09-2012 13:23]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• pven
  • Niet online
Versie 1.2.5 (free). Ik wil de pro kopen, maar dit soort geintjes hebben geen positieve invloed op dat besluit.

[Voor 80% gewijzigd door pven op 24-09-2012 13:24]

Dank, ff GeGoogled en geïnstalleerd! Apex-Backup teruggezet en moet alleen ff mn widgets terugzetten...

En nu maar wachten op een update

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

pven schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:24:
Versie 1.2.5 (free). Ik wil de pro kopen, maar dit soort geintjes hebben geen positieve invloed op dat besluit.
De PRO versie is voor het laatst bijgewerkt sinds april, bied ook niet echt hoop vind ik.

PVOutput

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ga dan voor NOVA-launcher. Werkt prima, soepel en bijna 'tzelfde als APEX.

• pven
  • Niet online
Quad schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:55:
[...]

De PRO versie is voor het laatst bijgewerkt sinds april, bied ook niet echt hoop vind ik.
Ach, als het eenmaal werkt dan hoeft het van mij niet vaak van een update te worden voorzien. Om mijn vorige telefoon had ik Launcher Plus/Pro staan, die was ook al ruim een jaar niet geupdate maar voldeed prima. :)
Eric_Cantona schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:59:
Ga dan voor NOVA-launcher. Werkt prima, soepel en bijna 'tzelfde als APEX.
Daar zit ik as we speak nu naar te kijken.

[Voor 22% gewijzigd door pven op 24-09-2012 14:00]

• Brad Pitt
Apex 1.3.1 staat in de Play Store en doet het prima :)

• pven
  • Niet online
Thanks, dat is nog vrij vlotjes. Ik heb Nova er inmiddels op gezet, die bevalt ook prima. Apex laat ik erop staan, maar ik gebruik hem voorlopig even niet. Voor mij persoonlijk is er eigenlijk maar weinig verschil tussen deze launchers, ze doen wat ik er van verwacht.

Had niet anders gedacht, toppie!

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

CLB schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:48:
Had niet anders gedacht, toppie!
With him.

PVOutput

Quad schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:55:
De PRO versie is niks meer dan een full-feature-unlocker, dus daar hoeft niks aan te worden geüpdatet :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

CLB schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:12:
[...]

De PRO versie is niks meer dan een full-feature-unlocker, dus daar hoeft niks aan te worden geüpdatet :)
Ah oke, dus je werkt in principe wel met free versie maar dan met alle opties. Duidelijk :9 .

PVOutput

• Anteros
Heb sinds de update van Apex wel studder/judder op mijn homescreen bij 'tablet' of 'kaarten' scrollen. Met de vorige nooit last van gehad eerlijk gezegd. Heb een de-install en re-install gedaan maar blijft hetzelfde. Nova geen last van, maar vind dat een minder prettige launcher. Meer mensen problemen mee?

• Brad Pitt
Volgens XDA is dit geen onbekend probleem nee...

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Ik heb geen last van stutter oid. Gaat allemaal erg smooth.. ;-)

PVOutput

• Brad Pitt
Quad schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:18:
Ik heb geen last van stutter oid. Gaat allemaal erg smooth.. ;-)
Mja hier ook geen last (SGS2 met JB Rom) maar dat helpt hem niet verder hè :P Ging er om dat er blijkbaar meer mensen zijn die dit ondervinden en sommigen zijn daarom zelfs terug gegaan naar 1.25, da's alles.

Probeer 1.2.5 dan is... Blijf je die toch even gebruiken als die stutterfree is...

• Anteros
Ik blijf Nova wel ff gebruiken totdat Apex weer lekker vloeiend is zoals voor 1.3.0. Met beetje geluk/hoop is JB er dan ook meteen voor de S3 :).

• mij82
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-12-2012
Ik ben aan het experimenteren met Nova Launcher (gebruik nu ADW Launcher).

Nu wil ik graag de grootte van dock icons verkleinen, vind ze standaard nogal groot.. Weet iemand hoe ik dit kan doen?? Bedankt alvast

• Matthew
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-11 22:59

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Die optie zit er niet standaard in dus je zult zelf wat moeten aanpassen.

Er zijn 2 manieren voor zover ik weet.
1. Makkelijkste oplossing, waarden veranderen van een XML-bestand in de Nova Launcher .apk: link
In jouw geval moet je de waarde app_icon_size aanpassen. Je kunt dit doen door de apk direct te downloaden van http://novalauncher.com en het vervolgens te installeren (makkelijkste manier). Maak wel even een back-up van je nova launcher instellingen (dit kun je in de nova launcher instellingen doen), deze blijft op je sd-kaart bewaard ook al verwijder je nova launcher.
Je kunt ook opzoeken waar nova launcher geïnstalleerd is op je gsm met een file explorer en het bestand dan aan te passen met een tekst bewerker.

2. DPI verlagen met een app, kan ook gewoon door de build.prop bestand aan te passen: link
Dit heeft wel gevolgen, bepaalde apps zul je niet meer kunnen installeren omdat deze niet meer compatible zijn met de ingestelde DPI.
Dit kan makkelijk omzeild worden met een app zoals Google Play: LCD Density Modder Pro Is alleen niet gratis.
Er zijn ook Play store apk's te downloaden die al aangepast zijn, kun je wel op XDA terugvinden als je zoekt naar 'modded play store'.

[Voor 21% gewijzigd door Matthew op 06-10-2012 19:45]

iMac: nope, MBP: nope, iPhone: nope, iPad: nope, MBA: nope, Apple Watch: nope

• Metian
  • Laatst online: 07:27

Metian

Snert is vies

mij82 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:09:
Ik ben aan het experimenteren met Nova Launcher (gebruik nu ADW Launcher).

Nu wil ik graag de grootte van dock icons verkleinen, vind ze standaard nogal groot.. Weet iemand hoe ik dit kan doen?? Bedankt alvast
De post hierboven is een optie, echter is er nog een optie.

Het is mogelijk om de iconen aan te passen op de homescreen ( het is ook mogelijk om dat overal te doen, vereist alleen wel kennis van .apk maken ).

Nu weet ik zo even niet welke mobiel jij gebruikt, maar omdat jij ze 'standaard nogal groot' vind, ga ik er maar even vanuit dat ze iconen 96x96 zijn.

Wanneer jezelf iconen maakt kan jij gewoon kiezen voor een 96x96 canvas en daar een icoon maken van 72x72 ( kan ook kleiner of groter, wat jij ook maar wil ).

Voordeel daarmee is dat de iconen dan kleiner aanvoelen maar eigenlijk gewoon 96x96 zijn, ik zie het klein beetje als cheaten van de iconen. :D

Hieronder een voorbeeld wat ik bedoel

http://i.imgur.com/Jujv9.png http://i.imgur.com/ySynA.png
canvas is 96x96 en de icoon is 72x72 (met 10px radius)

[Voor 50% gewijzigd door Metian op 06-10-2012 19:54. Reden: Betere uitleg + voorbeeld]

Rupsen, Rapsen.

• Orian
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Ik gebruik holo launcher (android 2.3). Als ik scrollable widgets aanzet kan ik het "bureaublad" niet vergrendelen, want dan werkt het scrollen niet meer.Maar door het scrollen heb ik vaak dat ik per ongeluk widgets verplaats. Is er een manier om widgets/iconen toch vast te zetten en scrollen aan?

• filenox
Daarnet even Apex vervangen door Nova launcher, 't voelt allemaal een stukje vloeiender :)

Nu nog een snel lockscreen die wat ondersteuning geeft voor notifications te weergeven (a la iOS)

[Voor 38% gewijzigd door filenox op 13-10-2012 16:56]

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Widgetlocker i.c.m. Missed it! widget, helemaal naar eigen smaak in te stellen _O_
Ik gebruik alweer tijden Apex, op en top, maar nu 'n vraagje over een skin...
Is er 'n skin bij Apex die alles zwart-wit-grijs maakt (dus de icoontjes, launcher enzovoort) en zoja welke...

Heb er al tig geprobeerd, maar dan werkt dat niet, dan die icoontjes niet... Het moet gewoon greyscale!

• Brad Pitt
ADW Launcher is, voor mij geheel onverwacht, geheel vernieuwd. Gelukkig werkt ADW EX ook meteen weer, hoefde niet nogmaals te dokken, altijd een fijn iets :)

[Edit] En is er weer vanaf, nog steeds dezelfde irritatie als reeds jaren geleden ook al geval was: het heel vaak niet detecteren van het aanraken van het scherm. Moet je drie maal drukken om je app list te openen bijv.. Bloeddruk maximaal. Welnu, back to Apex it is.

[Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 30-10-2012 17:33]

• rainai
  • Laatst online: 15-01-2015
Ik heb een Android van 2.3.6 en een launcher Pro.
Nu ik een notificiacion Toggle gebruik, hoe haal ik de (standaard)-statusbar (oftewel de

Volgens mij bestaat deze bovengenoemde link niet meer...

Hoe dan ook, ik heb een Android van 2.3.6 en een launcher Pro.
Nu ik een notificiacion Toggle gebruik, hoe haal ik de (standaard)-statusbar (oftewel notificiacion-balk) weg?

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:42

Mavamaarten

Omdat het kan!

rainai schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:25:
Ik heb een Android van 2.3.6 en een launcher Pro.
Nu ik een notificiacion Toggle gebruik, hoe haal ik de (standaard)-statusbar (oftewel de

Volgens mij bestaat deze bovengenoemde link niet meer...

Hoe dan ook, ik heb een Android van 2.3.6 en een launcher Pro.
Nu ik een notificiacion Toggle gebruik, hoe haal ik de (standaard)-statusbar (oftewel notificiacion-balk) weg?
Bij "appearance settings" van LauncherPro heb ik gewoon een optie "Hide notification bar".

Effe een vraagje, is er al een defige Windows 8 launcher voor Android? Het idee van live tiles en de hele interface lijkt mij wel leuk op een tablet en ik vind het vreemd dat er nog geen is :/

Android developer & dürüm-liefhebber

Iemand?
CLB schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:18:
Ik gebruik alweer tijden Apex, op en top, maar nu 'n vraagje over een skin...
Is er 'n skin bij Apex die alles zwart-wit-grijs maakt (dus de icoontjes, launcher enzovoort) en zoja welke...

Heb er al tig geprobeerd, maar dan werkt dat niet, dan die icoontjes niet... Het moet gewoon greyscale!
Google Play: ADWTheme Colorless, dacht 'm te hebben, maar werkt ook niet...?

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:01
Bestaan er ook Live Tiles-achtige dingen voor Android?

• SPOXYWOXY
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:23
Weet iemand misschien hoe ik instel dat de homeknop me terugbrengt naar me standaard scherm? Dus als ik een scherm naar rechts ben en ik druk op de home knop dat ik weer terug ga naar het beginscherm?

Gebruik een HTC One X met Apex Launcher (Android 4.0.4). Ik krijg het maar niet voor elkaar :(

• Brad Pitt
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:16:
Gebruik een HTC One X met Apex Launcher (Android 4.0.4). Ik krijg het maar niet voor elkaar :(
Apex instellingen / Gedragsinstellingen / Thuis knop actie.

[Edit]
Er is ook sinds kort een launcher die de leukste/alle dingen van Apex, Nova en Holo en dergelijke combineert, en dan nog geheel gratis ook: Primo Launcher. Draait bijzonder soepel en kan/doet inderdaad vrijwel álles :9

[Voor 39% gewijzigd door Brad Pitt op 20-11-2012 11:24. Reden: Alternatieve launcher toegevoegd]

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:34

Get!em

Oh die ja!

Jorgen schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:13:
Bestaan er ook Live Tiles-achtige dingen voor Android?
Google Play: Launcher 7
Launcher 7

Zijn nog wel meer.

[Voor 8% gewijzigd door Get!em op 27-11-2012 08:46]

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:28

13art

Moderator Mobile
Brad Pitt schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:23:
[...]
[afbeelding]

[Edit]
Er is ook sinds kort een launcher die de leukste/alle dingen van Apex, Nova en Holo en dergelijke combineert, en dan nog geheel gratis ook: Primo Launcher. Draait bijzonder soepel en kan/doet inderdaad vrijwel álles :9
Gaaf thema draai je daar trouwens.

Zelf nu ook even Primo geinstalleerd. Ziet er netjes uit. Heb wel het idee dat het nog wat soepeler kan. Verder zou ik het liefste dat grijze balkje tussen het dock en de rest van de desktop weg willen hebben maar dat lukt nog niet echt. Maar buiten dat inderdaad een erg potentiële launcher. Ik blijf hem voorlopig even proberen.

edit:
Hem er toch weer snel vanaf gehaald omdat ik het idee had dat die launcher sneller mn batterij leeg trok.

[Voor 6% gewijzigd door 13art op 19-07-2013 17:26]

...

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11:47
Ik gebruik golauncher en widget locker. Maar ik krijg af en toe dat ik moet kiezen waarmee ik een druk op de homeknop mee moet voltooien. Ik kies dan altijd widgetlocker en dan werkt het weer een tijdje. Maar toch krijg ik nog regelmatig het oude samsung lockscreen (terwijl widgetlocker op altijd actief staat).

Ook is het niet mogelijk om mapjes te ordenen. Als ik kies voor ordenen op ABC dan schiet hij meteen weer terug naar een oude indeling. Wat kan ik hieraan doen? Zijn echt van die kleine dingen die je na verloop van tijd irriteren.

• drunkfux
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-11 13:36
[...][Edit]

Maker blijkt een smerige jattert te zijn....

[Voor 13% gewijzigd door drunkfux op 12-12-2012 20:12]

Systeem Specs

• 02Sjoerd
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-11 11:01
Matthew schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:35:
Die optie zit er niet standaard in dus je zult zelf wat moeten aanpassen.

Er zijn 2 manieren voor zover ik weet.
1. Makkelijkste oplossing, waarden veranderen van een XML-bestand in de Nova Launcher .apk: link
In jouw geval moet je de waarde app_icon_size aanpassen. Je kunt dit doen door de apk direct te downloaden van http://novalauncher.com en het vervolgens te installeren (makkelijkste manier). Maak wel even een back-up van je nova launcher instellingen (dit kun je in de nova launcher instellingen doen), deze blijft op je sd-kaart bewaard ook al verwijder je nova launcher.
Je kunt ook opzoeken waar nova launcher geïnstalleerd is op je gsm met een file explorer en het bestand dan aan te passen met een tekst bewerker.

[...]

Ik heb hier niet zo veel verstand van, maar klopt het dat je als je iets in een apk verandert je hem opnieuw moet 'signen'?

• MyUtd4Life
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 26-11 15:05
[...]

Apex instellingen / Gedragsinstellingen / Thuis knop actie.

[afbeelding]

[Edit]
Waar kan ik dat thema vinden? Ziet er érg vet uit!

FIFA Benelux Administrator

• jvvj
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 30-11 16:59
CLB schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:13:
Iemand?

[...]

Google Play: ADWTheme Colorless, dacht 'm te hebben, maar werkt ook niet...?
Glasklart Go Apex Theme misschien?
Google Play: Glasklart Go Apex Theme

(ah reply op een wat oude post, excuus :o )

[Voor 4% gewijzigd door jvvj op 13-12-2012 11:39]

site

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-11 21:12

DeFeCt

je wéét toch

Kan iemand mij helpen aan een locker die op eenvoudige wijze mijn kalender kan tonen op het lockscreen. Standaard HTC Sence lockscreen biedt wel de mogelijkheid, maar dan is er geen optie voor custom background, Go Locker heeft het default niet, en andere themes vind ik redelijk shady omdat je niet van te voren weet wat ze kosten en ook 91 Locker biedt niet de optie die ik zoek... iemand nog suggesties?

Flickr

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01-12 20:51

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Widget Locker

Rail Away!

• SniperEye
  • Laatst online: 01-12 16:48
Heb een tijdje gebruik gemaakt van de 3D Shell maar ga hem er nu echt vanaf halen. Bijna dagelijks freezed de telefoon of crashed de launcher. Ook moet de launcher telkens geladen worden na het sluiten van een app wat wel enkele seconden kan duren. Doodzonde want het was een dure app en veelbelovend. Ga eerst maar weer eens terug naar de standaard Sony launcher. Heb helaas nog niet de perfecte launcher gevonden.

• Jason X
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 01-12 23:45
Aangezien dit topic opeens weer verschijnt, maar meteen van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat Launcher Pro (prominent in openingspost vermeldt) dood is. Geen ontwikkeling sinds lange tijd en het forum is ook overlopen door spambots. Dus die kan je gewoon vergeten in het lijstje.

• Electr0n
  • Laatst online: 04-10 17:33
Beste,

Wat is het voordeel van een andere Launcher?
Ik heb nu een Huawei Ascend Mate met hun Systeem erop.
Als ik een andere Launcher installeer, wat gebeurd er dan?
Wat is mijn voordeel, kan iemand dat eens uitleggen?

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:25
Andere launcher maken het mogelijk om je scherm op alle mogelijke manieren in te richten zoals jij dat wilt. Andere achtergronden, andere icoontjes, widgets, themes, notifications etc.
De mogelijkheid van het gebruik van andere launchers benadrukt de vrijheid die je hebt met Android in tegenstelling tot bijv Iphone.

Er 'gebeurt' niets als je een andere launcher installeert Je krijgt er een optie bij om een ander programmea te gebruiken als startpagina. Je kan het er ook gewoon weer af gooien als je het niets vindt. In de TS staan genoeg links en uitleg over launchers.

• albert04
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:20
Electr0n schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:54:
Beste,

Wat is het voordeel van een andere Launcher?
Ik heb nu een Huawei Ascend Mate met hun Systeem erop.
Als ik een andere Launcher installeer, wat gebeurd er dan?
Wat is mijn voordeel, kan iemand dat eens uitleggen?
Een beetje late antwoord, maar ik heb ook de Huawei Ascend Mate en draai een enige tijd Nova Launcher ipv de meegeleverde stock launcher van Huawei. Ik moet zeggen dat ik Nova beter vind werken en daarnaast is het geheugen gebruik stuk minder. Ik denk dat de standaard launcher aardig wat geheugen vreet.. :)

Ook vind ik de iconen niet zo erg mooi en door Nova Launcher krijg ik gewoon de standaard Google Jelly Bean iconen :D

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

M'n Android tijdperk begonnen met ADW-launcher, na verloop van tijd overgestapt naar Nova maar sinds 'n week APEX geïnstalleerd. En wel vanwege 't volgende:

ik kreeg 't idee dat Nova elke keer uit m'n geheugen gegooid werd, na wat googlen werd me duidelijk dat er 'n (verborgen) optie was om "agressive desktop" aan te vinken. Nog even aangekeken, maar mijns inziens werd Nova nog te veel opnieuw opgebouwd als ik uit 'n app kwam.

Nu bij APEX, dat ook zo'n optie heeft, lijkt 't een stuk beter te gaan. Kostte me wel weer 'n paar euro, dat heb ik er voor over natuurlijk. Maar waarom kan 't bij de ene launcher wel en de andere niet?

Meer mensen met zo'n "issue"?

• Joster
  • Laatst online: 01-12 18:06
Opmerkelijk eigenlijk dat de discussie wat betreft launchers hier zo weinig gevoerd wordt terwijl er met Themer en Aviate twee nieuwe launchers op de markt zijn gekomen met behoorlijk wat potentie. Tevens zijn Nova en Apex over het algemeen betrouwbare launchers waar dan ook veel mensen hun heil in zoeken...

• jasperjoey
  • Laatst online: 01-12 10:01
Aviate is echt fantastisch, vooral de spaces en collections zijn ideaal. Hopelijk komen ze binnenkort nog met custom collections en icon pack support.

• Joster

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Veel launchers missen de optie om het aantal notificaties bij het icoontje van de app te plaatsen (zodat je het aantal nieuwe emails ziet, aantal facebook messages etc etc.) Dat is voor mij de reden dat ik nog steeds touchwiz gebruik op mijn S4 (met stock 4.3)

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Joster

• Joster
Kan goed, maar die co-founder heeft op zijn G+ daar niet meer over gepost: https://plus.google.com/105605249842852388977/posts

Heb je ergens een bevestiging dat dit is opgelost?

Zou je mij een code kunnen sturen per DM, ik ben toch wel eens benieuwd :)

[Voor 17% gewijzigd door Joster op 25-10-2013 15:19]

Nieuwe tablet is binnen, eerste in NL denk ik, dat terzijde heb ik Apex Launcher weer van stal gehaald.
Maar ik krijg op geen enkele manier de namen van apps / games in de app-launcher te zien als die horizontaal staat. Maakt niet uit hoeveel rijen/ kolommen ik kies, hoe groot ik de icoontjes fix... Iemand slimmer dan mij?

• Joster
Welke tablet als ik vragen mag?!
NVIDIA Tegra Note... Gebruik nu de aangepaste Xperia-launcher, werkt vooralsnog perfect.

• MurtnR
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16-11 19:10
Tot zo ver voor altijd gebruikte in de stock launcher op mijn Nexus 5. Nu hoor ik vaak personen over andere launchers dus wil ik dit in overweging nemen. Wat ik op dit moment erg prettig vind is dat als ik naar linkse swipe, ik bij Google Now kom. Ondersteunen launchers als Apex of Nova dit?

• janvanduschoten
  • Laatst online: 10:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Nee, dat hoort specifiek bij de nexus 5 launcher. Je kunt het waarschijnlijk wel instellen als gesture in apex /nova, swipe naar X = Now openen .

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Sterretje6
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Ook hier maar even:

Ik heb Nova Launcher, maar krijg het niet voor elkaar om de icons te plaatsen waar ik wil. De icons verspringen net een klein stukje. En met de grid op 12 x 12 worden de icons heel smal.

Samsung Galaxy Note 3

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Sterretje6 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:13:
Ook hier maar even:

Ik heb Nova Launcher, maar krijg het niet voor elkaar om de icons te plaatsen waar ik wil. De icons verspringen net een klein stukje. En met de grid op 12 x 12 worden de icons heel smal.
Iets boven het instellen van de grids kun je de verticale en horizontale marges instellen. Als je die op "geen" zet zou het niet meer moeten voorkomen.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:28

13art

Moderator Mobile
Dat heeft niet te maken met hoe precies je de iconen kan plaatsen, maar hoeveel ruimte er over blijft aan de boven/onder/zijkant van het scherm over blijft bij het plaatsen van widgets.

...

• Sterretje6
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:24:
[...]

Iets boven het instellen van de grids kun je de verticale en horizontale marges instellen. Als je die op "geen" zet zou het niet meer moeten voorkomen.
Nope werkt niet. :/
Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt me maar niet.

Samsung Galaxy Note 3

• Brad Pitt
Sterretje6 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:32:
Nope werkt niet. :/
Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt me maar niet.
Wát wil je dan? Iconen echt precies op een plek zetten die jij bedoelt? Je zit uiteraard, met deze launcher, sowieso aan de grid vast. Een willekeurige plek uitzoeken is no-go.

• Sterretje6
  • Niet online
Moeilijk uit te leggen wat ik wilde, maar ik heb het voor elkaar. (Te zien in het Post je homescreentopic.)

Samsung Galaxy Note 3

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Heb een nieuwe telefoon aangeschaft en was op zoek naar een mooie klok widget. Nu kwam ik via Google de volgende afbeelding tegen, maar helaas staat er op de website verder geen beschrijving van welke widget het is. Heeft iemand een idee? Google image search op basis hiervan leverde niets op.

http://www.trendsgadget.c...%A0clock%C2%A0widgets.png

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-10 22:08
http://wizardworkapps.blo...lipse-uccw-skins.html?m=1

Zoiets? Of zelf naar wens aanpassen met uccw

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik ben groot fan van intelligente launchers die mij voorschotelen wat ik waarschijnlijk op dat moment nodig heb. Everything Me vond ik leuk, maar ik vind het irritant dat ze apps promoten die ik 'zou moeten downloaden'.

En op het moment gebruik ik Aviate, wat ik echt een heerlijke launcher vind, in ieder geval qua aanpassend vermogen, maar ik vind de beperking op widgets niet fijn (perse zo breed als scherm).

• dafmay
  • Laatst online: 10:31
Ik zweer bij Nova Launcher...die gebruik ik al jaren. Echt geweldig compleet, strak en razendsnel! Geen andere launcher even comes close. :)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:26:
Ik zweer bij Nova Launcher...die gebruik ik al jaren. Echt geweldig compleet, strak en razendsnel! Geen andere launcher even comes close. :)
idem, maar sinds een paar dagen weer eens aan de gang met Apex gegaan ( destijds beide aangeschaft )
Loopt zeker op gelijke hoogte, en met sommige dingen voor, en tegelijk achter op Nova ;)

Apex kan op 'meest gebruikt' sorteren, waar Nova een backup online kan faciliteren.
Een nek aan nek race in ieder geval

• dafmay
  • Laatst online: 10:31
Inderdaad Apex is de enige Launcher die nog enigzins aan Nova kan tippen (naar mijn mening). Verder is die van Yahoo wel aardig.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee