Toon posts:

Het Android launchers, themes en icons topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 02Sjoerd
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-11 11:01
Matthew schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:35:
Die optie zit er niet standaard in dus je zult zelf wat moeten aanpassen.

Er zijn 2 manieren voor zover ik weet.
1. Makkelijkste oplossing, waarden veranderen van een XML-bestand in de Nova Launcher .apk: link
In jouw geval moet je de waarde app_icon_size aanpassen. Je kunt dit doen door de apk direct te downloaden van http://novalauncher.com en het vervolgens te installeren (makkelijkste manier). Maak wel even een back-up van je nova launcher instellingen (dit kun je in de nova launcher instellingen doen), deze blijft op je sd-kaart bewaard ook al verwijder je nova launcher.
Je kunt ook opzoeken waar nova launcher geïnstalleerd is op je gsm met een file explorer en het bestand dan aan te passen met een tekst bewerker.

[...]

Ik heb hier niet zo veel verstand van, maar klopt het dat je als je iets in een apk verandert je hem opnieuw moet 'signen'?

• MyUtd4Life
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 26-11 15:05
Brad Pitt schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:23:
[...]

Apex instellingen / Gedragsinstellingen / Thuis knop actie.

[afbeelding]

[Edit]
Er is ook sinds kort een launcher die de leukste/alle dingen van Apex, Nova en Holo en dergelijke combineert, en dan nog geheel gratis ook: Primo Launcher. Draait bijzonder soepel en kan/doet inderdaad vrijwel álles :9
Waar kan ik dat thema vinden? Ziet er érg vet uit!

FIFA Benelux Administrator

• jvvj
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 30-11 16:59
CLB schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:13:
Iemand?

[...]

Google Play: ADWTheme Colorless, dacht 'm te hebben, maar werkt ook niet...?
Glasklart Go Apex Theme misschien?
Google Play: Glasklart Go Apex Theme

(ah reply op een wat oude post, excuus :o )

[Voor 4% gewijzigd door jvvj op 13-12-2012 11:39]

site

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-11 21:12

DeFeCt

je wéét toch

Kan iemand mij helpen aan een locker die op eenvoudige wijze mijn kalender kan tonen op het lockscreen. Standaard HTC Sence lockscreen biedt wel de mogelijkheid, maar dan is er geen optie voor custom background, Go Locker heeft het default niet, en andere themes vind ik redelijk shady omdat je niet van te voren weet wat ze kosten en ook 91 Locker biedt niet de optie die ik zoek... iemand nog suggesties?

Flickr

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01-12 20:51

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Widget Locker

Rail Away!

• SniperEye
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-12 16:48
Heb een tijdje gebruik gemaakt van de 3D Shell maar ga hem er nu echt vanaf halen. Bijna dagelijks freezed de telefoon of crashed de launcher. Ook moet de launcher telkens geladen worden na het sluiten van een app wat wel enkele seconden kan duren. Doodzonde want het was een dure app en veelbelovend. Ga eerst maar weer eens terug naar de standaard Sony launcher. Heb helaas nog niet de perfecte launcher gevonden.

• Jason X
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:45
Aangezien dit topic opeens weer verschijnt, maar meteen van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat Launcher Pro (prominent in openingspost vermeldt) dood is. Geen ontwikkeling sinds lange tijd en het forum is ook overlopen door spambots. Dus die kan je gewoon vergeten in het lijstje.

• Electr0n
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 17:33
Beste,

Wat is het voordeel van een andere Launcher?
Ik heb nu een Huawei Ascend Mate met hun Systeem erop.
Als ik een andere Launcher installeer, wat gebeurd er dan?
Wat is mijn voordeel, kan iemand dat eens uitleggen?

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-12 15:30
Andere launcher maken het mogelijk om je scherm op alle mogelijke manieren in te richten zoals jij dat wilt. Andere achtergronden, andere icoontjes, widgets, themes, notifications etc.
De mogelijkheid van het gebruik van andere launchers benadrukt de vrijheid die je hebt met Android in tegenstelling tot bijv Iphone.

Er 'gebeurt' niets als je een andere launcher installeert Je krijgt er een optie bij om een ander programmea te gebruiken als startpagina. Je kan het er ook gewoon weer af gooien als je het niets vindt. In de TS staan genoeg links en uitleg over launchers.

• albert04
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:07
Electr0n schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:54:
Beste,

Wat is het voordeel van een andere Launcher?
Ik heb nu een Huawei Ascend Mate met hun Systeem erop.
Als ik een andere Launcher installeer, wat gebeurd er dan?
Wat is mijn voordeel, kan iemand dat eens uitleggen?
Een beetje late antwoord, maar ik heb ook de Huawei Ascend Mate en draai een enige tijd Nova Launcher ipv de meegeleverde stock launcher van Huawei. Ik moet zeggen dat ik Nova beter vind werken en daarnaast is het geheugen gebruik stuk minder. Ik denk dat de standaard launcher aardig wat geheugen vreet.. :)

Ook vind ik de iconen niet zo erg mooi en door Nova Launcher krijg ik gewoon de standaard Google Jelly Bean iconen :D

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:27

Eric_Cantona

"Au Revoir"

M'n Android tijdperk begonnen met ADW-launcher, na verloop van tijd overgestapt naar Nova maar sinds 'n week APEX geïnstalleerd. En wel vanwege 't volgende:

ik kreeg 't idee dat Nova elke keer uit m'n geheugen gegooid werd, na wat googlen werd me duidelijk dat er 'n (verborgen) optie was om "agressive desktop" aan te vinken. Nog even aangekeken, maar mijns inziens werd Nova nog te veel opnieuw opgebouwd als ik uit 'n app kwam.

Nu bij APEX, dat ook zo'n optie heeft, lijkt 't een stuk beter te gaan. Kostte me wel weer 'n paar euro, dat heb ik er voor over natuurlijk. Maar waarom kan 't bij de ene launcher wel en de andere niet?

Meer mensen met zo'n "issue"?

• Joster
  • Laatst online: 01-12 18:06
Opmerkelijk eigenlijk dat de discussie wat betreft launchers hier zo weinig gevoerd wordt terwijl er met Themer en Aviate twee nieuwe launchers op de markt zijn gekomen met behoorlijk wat potentie. Tevens zijn Nova en Apex over het algemeen betrouwbare launchers waar dan ook veel mensen hun heil in zoeken...

• jasperjoey
  • Laatst online: 01-12 10:01
Aviate is echt fantastisch, vooral de spaces en collections zijn ideaal. Hopelijk komen ze binnenkort nog met custom collections en icon pack support.

• Joster

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:19

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Veel launchers missen de optie om het aantal notificaties bij het icoontje van de app te plaatsen (zodat je het aantal nieuwe emails ziet, aantal facebook messages etc etc.) Dat is voor mij de reden dat ik nog steeds touchwiz gebruik op mijn S4 (met stock 4.3)

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Joster

• Joster
Kan goed, maar die co-founder heeft op zijn G+ daar niet meer over gepost: https://plus.google.com/105605249842852388977/posts

Heb je ergens een bevestiging dat dit is opgelost?

Zou je mij een code kunnen sturen per DM, ik ben toch wel eens benieuwd :)

[Voor 17% gewijzigd door Joster op 25-10-2013 15:19]

Nieuwe tablet is binnen, eerste in NL denk ik, dat terzijde heb ik Apex Launcher weer van stal gehaald.
Maar ik krijg op geen enkele manier de namen van apps / games in de app-launcher te zien als die horizontaal staat. Maakt niet uit hoeveel rijen/ kolommen ik kies, hoe groot ik de icoontjes fix... Iemand slimmer dan mij?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Joster
Welke tablet als ik vragen mag?!
NVIDIA Tegra Note... Gebruik nu de aangepaste Xperia-launcher, werkt vooralsnog perfect.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MurtnR
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16-11 19:10
Tot zo ver voor altijd gebruikte in de stock launcher op mijn Nexus 5. Nu hoor ik vaak personen over andere launchers dus wil ik dit in overweging nemen. Wat ik op dit moment erg prettig vind is dat als ik naar linkse swipe, ik bij Google Now kom. Ondersteunen launchers als Apex of Nova dit?

• janvanduschoten
  • Laatst online: 09:36

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Nee, dat hoort specifiek bij de nexus 5 launcher. Je kunt het waarschijnlijk wel instellen als gesture in apex /nova, swipe naar X = Now openen .

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Sterretje6
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Ook hier maar even:

Ik heb Nova Launcher, maar krijg het niet voor elkaar om de icons te plaatsen waar ik wil. De icons verspringen net een klein stukje. En met de grid op 12 x 12 worden de icons heel smal.

Samsung Galaxy Note 3

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Sterretje6 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:13:
Ook hier maar even:

Ik heb Nova Launcher, maar krijg het niet voor elkaar om de icons te plaatsen waar ik wil. De icons verspringen net een klein stukje. En met de grid op 12 x 12 worden de icons heel smal.
Iets boven het instellen van de grids kun je de verticale en horizontale marges instellen. Als je die op "geen" zet zou het niet meer moeten voorkomen.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:28

13art

Moderator Mobile
Dat heeft niet te maken met hoe precies je de iconen kan plaatsen, maar hoeveel ruimte er over blijft aan de boven/onder/zijkant van het scherm over blijft bij het plaatsen van widgets.

...

• Sterretje6
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:24:
[...]

Iets boven het instellen van de grids kun je de verticale en horizontale marges instellen. Als je die op "geen" zet zou het niet meer moeten voorkomen.
Nope werkt niet. :/
Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt me maar niet.

Samsung Galaxy Note 3

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:33
Sterretje6 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:32:
Nope werkt niet. :/
Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt me maar niet.
Wát wil je dan? Iconen echt precies op een plek zetten die jij bedoelt? Je zit uiteraard, met deze launcher, sowieso aan de grid vast. Een willekeurige plek uitzoeken is no-go.

Nickname does not reflect reality

• Sterretje6
  • Niet online
Moeilijk uit te leggen wat ik wilde, maar ik heb het voor elkaar. (Te zien in het Post je homescreentopic.)

Samsung Galaxy Note 3

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Heb een nieuwe telefoon aangeschaft en was op zoek naar een mooie klok widget. Nu kwam ik via Google de volgende afbeelding tegen, maar helaas staat er op de website verder geen beschrijving van welke widget het is. Heeft iemand een idee? Google image search op basis hiervan leverde niets op.

http://www.trendsgadget.c...%A0clock%C2%A0widgets.png

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-10 22:08
http://wizardworkapps.blo...lipse-uccw-skins.html?m=1

Zoiets? Of zelf naar wens aanpassen met uccw

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik ben groot fan van intelligente launchers die mij voorschotelen wat ik waarschijnlijk op dat moment nodig heb. Everything Me vond ik leuk, maar ik vind het irritant dat ze apps promoten die ik 'zou moeten downloaden'.

En op het moment gebruik ik Aviate, wat ik echt een heerlijke launcher vind, in ieder geval qua aanpassend vermogen, maar ik vind de beperking op widgets niet fijn (perse zo breed als scherm).

• dafmay
  • Nu online
Ik zweer bij Nova Launcher...die gebruik ik al jaren. Echt geweldig compleet, strak en razendsnel! Geen andere launcher even comes close. :)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:26:
Ik zweer bij Nova Launcher...die gebruik ik al jaren. Echt geweldig compleet, strak en razendsnel! Geen andere launcher even comes close. :)
idem, maar sinds een paar dagen weer eens aan de gang met Apex gegaan ( destijds beide aangeschaft )
Loopt zeker op gelijke hoogte, en met sommige dingen voor, en tegelijk achter op Nova ;)

Apex kan op 'meest gebruikt' sorteren, waar Nova een backup online kan faciliteren.
Een nek aan nek race in ieder geval

• dafmay
  • Nu online
Inderdaad Apex is de enige Launcher die nog enigzins aan Nova kan tippen (naar mijn mening). Verder is die van Yahoo wel aardig.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee