Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:37
Mijn ouders zijn eindelijk klaar met hun oude CRT televisie en willen een nieuwer en grotere tv aanschaffen. Nu heb ik wel de nodige kennis van computers, maar van TV's heb ik niet veel kaas gegeten. Naast een nieuwe TV aanschaffen ik het volgens mij ook nodig om een decoder aan te schaffen. Wij hebben bij ziggo het standaard pakket en ik heb vernomen als je geen decoder aanschaft de kwaliteit op zo'n nieuwe scherm (door de grote) redelijk slecht is.

Nu heb ik dus de volgende vragen:

1. We zoeken een goede TV van ongeveer 36 inch tot 40 inch. Ik zelf heb in de prijswatch zitten kijken en deze modellen spraken mij wel aan. Weten jullie beteren?

pricewatch: Samsung LE40C550
pricewatch: LG 37LD450

2. wat moeten we nog meer ondernemen om te kunnen genieten van mooie kwaliteit beeld? Tips oid?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56
Hmmm, ik kan uit jouw post nog niet opmaken wat je zelf al hebt geprobeerd om de vragen te beantwoorden. Een GoT search alleen al moet veel info opleveren. Bovendien heb je helemaal niet duidelijk aangegeven wat de eisen en verwachtingen zijn voor de nieuwe TV. Op zijn minst zou je een budget indicatie kunnen geven. Loewe maakt namelijk ook prachtige TVs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Om eerlijk te zijn is deze vraag extreem basic, en zal neigen naar een opsomtopic waarin 'betere' TV's worden genoemd.
Het enige wat jullie weten is de eis van 37 tot 40 inch.
Hebben jullie zelf ook nagedacht over de volgende vragen?
- Plasma/LCD/LED?
- Budget?
- Kleur van de TV? (kan belangrijk zijn natuurlijk)
- Aan de muur of op voet?
- Welke bronnen ga je erop aansluiten
- ...
- ...

Hier vind je ook een soort van "guide" die je kan helpen je keuzes makkelijker te maken:
[FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Wanneer je deze vragen en deze guide doorgenomen hebt, kun je specifiekere vragen stellen om tot een betere koop te komen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 28-12-2010 13:37 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Ik snap wat jullie bedoelen en bij de vraag te stellen stond ik daar niet bij stil. Daarom zal ik het wat duidelijker proberen te formuleren. In principe hoeft het geen TV te zijn met 3d en of de nieuwste technieken het moet gewoon een mooie tv zijn die mooi beeld weergeeft. Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar LCD en eventueel LED. Budget is rond de 500/600 euro. Het uiterlijk van de TV moet strak zijn bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung LE40C550 vind ik er erg mooi uit zien. (dus voornamelijk zwart met eventueel ijzeren elementen. De TV komt gewoon ergens op te staan dus hoeft geen mogelijkheden te hebben om op gehangen te worden. Er komt een dvd speler aan te hangen en de computer moet er kunnen worden op aangesloten. Opzich hebben mijn ouders niet veel eisen er moet gewoon goed tv kunnen worden gekeken en dan vooral de beeld kwaliteit moet goed zijn. Nu zullen mijn ouders gauw tevreden zijn omdat ze een CRT gewend zijn, maar toch. Dus weten jullie een leuk modelletje dat goed aangeschreven staat? Want ik zelf weet niet hoe ik moet zoeken in de pricewatch.

Wat moeten we nog meer ondernemen om te kunnen genieten van mooie kwaliteit beeld? Is het verstandig om een decoder aan te schaffen van de ziggo? Of is analoog ook goed te doen? Want ik las dat we momenteel 30 analoge zenders hebben en 60 digitale (welke we nu niet ontvangen). Maar worden de 30 analoge zenders ook mooier? of is bijvoorbeeld RTL4 ook er in een digetale variant waardoor het toch verstandig is om een decoder aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56
Daar kunnen we al meer mee. Als je in een Ziggo gebied woont, dan zou je voor digitale televisie kunnen overwegen een CI+ gecertificeerde televisie te kunnen kopen. Daarmee hoef je niet een decoder aan de TV te koppelen, maar gebruik je de ingebouwde tuner van de TV zelf en een door Ziggo ondersteunde decryptie module (CAM) en smartcard. Loop voor zoiets maar eens binnen bij een lokale TV verkoper. Die kunnen je dat vast laten zien hoe zoiets werkt en de bijbehorende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Oké ik weet niet of wij in een ziggo gebied zitten, maar we hebben momenteel wel tv van de ziggo dus dat zal best kunnen. In ieder geval gaan we vanmiddag even bij de BBC kijken, maar weten jullie toevallig van TV's die van een goede kwaliteit zijn? Ik zal dan eens kijken of het de moeite is om zo'n tv met ingebouwde tuner te nemen.
Pagina: 1