Battlefield: Bad Company 2 - Freeze in menu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 22:54

Compizfox

Een aantal mensen hier op GoT hebben hetzelfde probleem met BFBC2, hebben we gemerkt. Daarom hebben we er een topic over aangemaakt zodat we samen de oorzaak kunnen zoeken.

Het probleem

Elke keer als je in het menu komt van BFBC2 die onder DirectX10 draait, hard-freezet de game na een seconde of 10. Het geluid maakt dan een keiharde zoem/sound loop en het beeld verdeelt zich in blokjes. De complete PC zit dan vast en de enige optie is een hard reset. Na het rebooten geeft Windows geen error en in het logboek staan ook geen meldingen.

We zijn wel in staat om de game zonder enige problemen te spelen, als we maar snel genoeg door het menu komen, wat haast niet mogelijk is. Multiplayer zit er onder DX10 dus niet in omdat je dan eerst moet inloggen, de server browser refreshen, een game joinen... Wat dus te lang duurt.

Ook wanneer je uit een game (Singleplayer, of multiplayer als je toch snel genoeg was en geluk had) terugkeert naar het menu freezet hij weer na een seconde of 10.

DirectX9

Echter, wanneer je de game forceert in DX9 (via setting.ini) dan ben je wel in staat om de game meestal zonder problemen te spelen. Meestal, want af en toe heeft Compizfox de crash ook onder DX9!
Alleen ziet het spel er onder DX9 niet zo mooi uit, en eigenlijk moet het gewoon mogelijk zijn om de game in DX10 te spelen. Daar hebben we immers ook voor betaald.

Deruxian is inmiddels met EA support aan het corresponderen en is nog in afwachting van een oplossing.

Wat er geprobeerd is:
-nieuwste ATI-drivers/Realtek drivers
-spelen zonder virusscanner
-als administrator opstarten
-PB opnieuw installeren
-Realtek handmatig disablen
-Gamepad uitpluggen
-speakercount=1 in settings.ini
-Realtek audio uitschakelen in de BIOS

PC-specs vam Deruxian:
Intel E8400
Asus P5QL pro
ATI HD4870 512mb
Windows 7 64 bit

PC-specs van Compizfox:
Intel E5300
MSI P43 NEO
Sapphire HD4870 512mb
Windows 7 32 bit

HD4870

Het vreemde is dat we niet de enige zijn met dit probleem, er zijn meerdere mensen (ook op dit forum :P) die het zelfde probleem hebben met dezelfde kaart, de HD4870.

Blijkbaar gaat een 4870 met dx10 en een bc2 menu niet samen....

Hopende op een goede oplossing!

Fix

Zie laatste post: Compizfox in "Battlefield: Bad Company 2 - Freeze in menu"

[ Voor 44% gewijzigd door Compizfox op 18-08-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:09
Probeer het eens zonder de realtek audio. Op de forums van BC2 hebben mensen problemen met realtek audio wat freezes en crashes veroorzaakt:

http://forums.electronica...-2-punkbuster-server.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Nevermind, in OP gezet.

@Dexuxian, van welk merk is je videokaart? Toevallig ook van Sapphire, net als mijn videokaart?
Ik ben trouwens zo vrij geweest de OP wat aan te passen.

[ Voor 210% gewijzigd door Compizfox op 28-12-2010 13:57 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:38
Ik heb hier ook een XFX HD4870 (laatste drivers) met Win 7 64. Wel een VIA audio chip ipv realtek. Dit nog nooit gezien.

Je kan proberen in het bios de onboard audio tijdelijk uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
spookz0r schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:14:
Probeer het eens zonder de realtek audio. Op de forums van BC2 hebben mensen problemen met realtek audio wat freezes en crashes veroorzaakt:

http://forums.electronica...-2-punkbuster-server.html
Helaas, dat mag niet niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hebben jullie al geprobeerd om de map waar jullie Bad Company 2 hebben geïnstalleerd te excluden van de virusscanner? Wellicht scheelt dat een hoop (sowieso qua performance in-game zal dit schelen).

Welke versie van de videodriver hebben jullie momenteel draaien? Ik draai met mijn 6870 de 10.10 Catalyst's. Anders eens de Catalyst 10.4a proberen?

Grafisch gezien is er trouwens niet zo heel veel verschil tussen DX9, DX10 en DX11. Bepaalde effecten zijn dan mogelijk (of kunnen anders (lees makkelijker) geprogrammeerd worden), maar afaik zitten die niet zoveel in de game, dus missen doe je het niet.

Het merk van de videokaart maakt tegenwoordig eigenlijk ook heel weinig uit. Tegenwoordig word er alleen van dat merk een sticker er op geplakt (en gaan de centjes naar dat bedrijf natuurlijk). Qua specs heel weinig verschil tegenwoordig.

Aangezien jullie beiden (zie TS) een Intel dualcore CPU hebben: zijn er ook systemen bekend, waar bijvoorbeeld een AMD CPU in zit of een quadcore (AMD / Intel) die ditzelfde probleem hebben?

Is de traagheid van het menu ook vóór het inloggen, of alleen erna?

[ Voor 83% gewijzigd door CH4OS op 29-12-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:54:
Hebben jullie al geprobeerd om de map waar jullie Bad Company 2 hebben geïnstalleerd te excluden van de virusscanner? Wellicht scheelt dat een hoop (sowieso qua performance in-game zal dit schelen).
Ja, dat heb ik geprobeerd. Virusscanner gewoon uitzetten heb ik natuurlijk ook geprobeerd.
Welke versie van de videodriver hebben jullie momenteel draaien? Ik draai met mijn 6870 de 10.10 Catalyst's. Anders eens de Catalyst 10.4a proberen?
Catalyst 10.12. Oudere drivers heb ik ook geprobeerd, al weet ik niet meer exact welke.
Grafisch gezien is er trouwens niet zo heel veel verschil tussen DX9, DX10 en DX11. Bepaalde effecten zijn dan mogelijk (of kunnen anders (lees makkelijker) geprogrammeerd worden), maar afaik zitten die niet zoveel in de game, dus missen doe je het niet.
I know ;) Veel maakt het niet echt uit, maar er zitten wel een paar vage graphics glitches in de kill- en deathcam onder DX9.
Het merk van de videokaart maakt tegenwoordig eigenlijk ook heel weinig uit. Tegenwoordig word er alleen van dat merk een sticker er op geplakt (en gaan de centjes naar dat bedrijf natuurlijk). Qua specs heel weinig verschil tegenwoordig.
Geen idee, maar het viel me wel op dat die gast uit het YouTubefilmpje ook een Sapphire HD4870 512MB heeft, precies dezelfde kaart als ik heb!
Aangezien jullie beiden (zie TS) een Intel dualcore CPU hebben: zijn er ook systemen bekend, waar bijvoorbeeld een AMD CPU in zit of een quadcore (AMD / Intel) die ditzelfde probleem hebben?
Dat proberen we uit te zoeken. We zoeken in dit topic zoveel mogelijk mensen die dit probleem hebben zodat we een verband kunnen ontdekken.
Is de traagheid van het menu ook vóór het inloggen, of alleen erna?
Het is geen traagheid. Het menu loopt prima, geen probleem. Hij freezet alleen op een gegeven moment :(
En ja, als je lang genoeg wacht gebeurt het freezen ook vóór het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Compizfox schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:18:
Het is geen traagheid. Het menu loopt prima, geen probleem. Hij freezet alleen op een gegeven moment :(
En ja, als je lang genoeg wacht gebeurt het freezen ook vóór het inloggen.
Oh oke, dan is mijn vraagstelling niet geheel correct of duidelijk; freezed het menu ná het inloggen of freezed het op elk willekeurig moment ook als je niet bent ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:38:
[...]
Oh oke, dan is mijn vraagstelling niet geheel correct of duidelijk; freezed het menu ná het inloggen of freezed het op elk willekeurig moment ook als je niet bent ingelogd?
Op elk willekeurig moment, dus ongeacht in welk onderdeel van het menu je je bevdindt. Dus als het spel in opgestart en je wacht 5/10/20/30 seconden dan freezed de gehele pc. Je kan soms dus inloggen als je gelukt hebt (mij niet gelukt).
Ben je eenmaal op 'snelheid' met menu doorgekomen dan speelt het spel gewoon vloeiend. Het probleem zit hem dus in het menu alleen. Ingame is alles prima, ook waneer je een game pauzeert. Keer je vervolgens terug naar het menu, krijg je weer een freeze.

Edit: Of het spel ook crashed als je bent ingelogd bent zal Compizfox moeten beantwoorden, ik meen van wel toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Deruxian op 29-12-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Deruxian schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:56:
[...]
Edit: Of het spel ook crashed als je bent ingelogd bent zal Compizfox moeten beantwoorden, ik meen van wel toch?
Ja. Meestal lukt het mij nét om in te loggen, en freezet hij tijdens het "Updating stats..." (of iets dergelijks, iig dat gene wat hij na het inloggen doet) gedeelte.

Maar als je niet inlogt freezet hij gewoon voor het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter

Thankyou for contacting Electronic Arts.

I would like to inform you that I have checked the dxdiag report provided by you and found that the screen resolution is bit high. So, I would suggest you to lower down the screen resolution to 1024 x 768. Also, I would suggest you to detach all the direct input devices except single keyboard and mouse.

If the problem still persists then request you to run the game as administrator, to run the game as administrator:

1. Right-click on the shortcut icon of the game on your desktop.
2. Choose the option "Run as Administrator".
3. Choose to allow the game.

If the game still not runs properly, Please try to play it in Compatibility mode. Please visit the following link for the steps to play the game in compatibility mode:
http://www.sevenforums.co...6-compatibility-mode.html

If still the issue persists, please manually uninstall and re-install the game.

Answer Title: Manual uninstall of Battlefield: Bad Company 2
Answer Link: http://support.ea.com/app/answers/detail/a_id/2274

If there is anything else we can help you with, please do let us know. Should you require any further assistance, please visit our support knowledge base at www.support.ea.com for a quick reference
.

Nou ze hebben echt naar het probleem gekeken 8)7 Godsamme zeg, de resolutie is een beetje hoog...

Ik was gister in staat om multiplayer te doen, ging eerst de SP doen en vervolgens MP, als ik dat doe heb ik iets meer tijd om door het menu te komen. Gek genoeg freezede hij niet in de server-browser. Echter na een 40 minuutjes spelen freezede hij ingame.

Alle bovenstaande dingen heb ik al eens geprobeerd. Zonder geluid, nieuwe realtek drivers, comptabiliteitsmodus etc. Kan alleen nog de gamepads unpluggen bedenk ik net. Speel jij toevallig ook altijd met een gamepad er nog in compzifox?:P
Zal ze nog wel eens mailen of ze iets gedetailleerder kunnen analyseren, heb ze immers een zo'n dmp bestand meegestuurd en nog één die je krijgt als windowns hersteld is van zo'n crash. Ook een dxdiag file.

Ik denk dat het probleem toch meer bij mijn eigen pc ligt dan bij de game. Misschien is het een idee om de BIOS te updaten? Al moet ik bekennen dat mijn pc-kennis niet zo ver reikt

[ Voor 12% gewijzigd door Deruxian op 31-12-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Deruxian schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:45:
[i][i]
Alle bovenstaande dingen heb ik al eens geprobeerd. Zonder geluid, nieuwe realtek drivers, comptabiliteitsmodus etc. Kan alleen nog de gamepads unpluggen bedenk ik net. Speel jij toevallig ook altijd met een gamepad er nog in compzifox?:P
Zal ze nog wel eens mailen of ze iets gedetailleerder kunnen analyseren, heb ze immers een zo'n dmp bestand meegestuurd en nog één die je krijgt als windowns hersteld is van zo'n crash. Ook een dxdiag file.

Ik denk dat het probleem toch meer bij mijn eigen pc ligt dan bij de game. Misschien is het een idee om de BIOS te updaten? Al moet ik bekennen dat mijn pc-kennis niet zo ver reikt
Ik moet bekennen dat ik wel altijd een gamepad (Zo'n DualShock-clone voor de PC) ingeplugd heb. Maar ik zou het erg vreemd vinden als dat het probleem is...

Bios van mijn mobo is een aantal weken geleden nog geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Hoi, ik heb hetzelfde probleem en dezelfde videokaart als jullie, heb alleen niet meer het probleem in de menu's nadat ik in settings.ini de speakercount op 1 heb gezet. Hierna geen freezes meer in het menu gehad. Alleen nog wel als ik de resolutie verhoog naar 1680 x 1050, dan crasht het hele spel. Zijn daar al oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ik ga morgen eens de oplossingen uitproberen, thanks :)

Dit ga ik dus uitproberen:
- Gamepad uitpluggen
- speakercount=1 in settings.ini
- Realtek audio uitschakelen in de BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt allemaal niet. Ik zal het toevoegen aan de TS bij de lijst wat er geprobeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:45:
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt allemaal niet. Ik zal het toevoegen aan de TS bij de lijst wat er geprobeerd is.
Ik probeerde het net ook even, tevergeefs helaas. Heb ook weer support gehad van EA, die zeiden dat ik directx opnieuw moest installeren en gek genoeg werkte dat ook niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Deruxian op 02-01-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Tsja dat wat de EA support zegt is een beetje onzin. Ze lopen (zover ik zie) het standaard lijstje af en hebben tot nu toe geen moeite gedaan om serieus naar het probleem te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Heb inmiddels nog twee keer met EA contact gehad. Eerst zeiden ze dat ik een clean windows startup moest doen -dus zonder alle secundaire programma's- dat werkte niet. Toen nogmaals gevraagd of ze eens naar het .sysdata bestand en het dumpfile wilden kijken, welke ik mee had gestuurd.
Nu kreeg ik weer een reactie waarop ze zeiden dat het probleem toch ingewikkelder is dat het in eerste instantie leek;

Thank you for your patience. It looks as though the issue you have submitted is more complex than it seemed initially. We require more time for investigation, but rest assured we are working hard to resolve your issue in a timely manner. We encourage you to update your incident with any additional information that might help us fix your problem faster. To update your incident, click on the ‘To view or update your question from our support site, click here’ link.

We appreciate the opportunity to assist you and look forward to getting you back in the game!

Nou heb ik me er al een beetje bij neergelegd dat die 13 euro weggegooid geld is, maar een probleem wat je niet kan oplossen stoort toch wel een beetje:P En het lijkt me gewoon een toffe game die je even snel kan spelen.

Dus weet iemand (en dan vooral jij compzifox) nog dingen die ik zou kunnen vermelden?

Heb inmiddels toegevoegd;
-dxdiag
-sydata file (na crash-freeze)
-.dmp file (na crash-freeze)
-probleembeschrijving\
-link naar dit topic

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ze hebben nu dus eindelijk écht naar het probleem gekeken :P

Maar weggegooid geld? Zo erg is het toch ook niet, aangezien hij het onder DX9 80% van de tijd het wel doet?

Aangezien die support in het Engels is weet ik niet of ze erg veel aan dit topic zullen hebben.
Ik weet niet hoe uitgebreid die probleembeschrijving is, maar je zou dus een soort van Engelse samenvatting van de TS van dit topic mee kunnen sturen. Dus ook met wat er allemaal geprobeerd is en (belangrijk!) dat het onder DX9 af en toe ook fout gaat. Bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Compizfox schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:56:
Ze hebben nu dus eindelijk écht naar het probleem gekeken :P

Maar weggegooid geld? Zo erg is het toch ook niet, aangezien hij het onder DX9 80% van de tijd het wel doet?

Aangezien die support in het Engels is weet ik niet of ze erg veel aan dit topic zullen hebben.
Ik weet niet hoe uitgebreid die probleembeschrijving is, maar je zou dus een soort van Engelse samenvatting van de TS van dit topic mee kunnen sturen. Dus ook met wat er allemaal geprobeerd is en (belangrijk!) dat het onder DX9 af en toe ook fout gaat. Bij mij in ieder geval.
Goed dat je het opmerkt, hij crashte laatst ook in het menu onder dx9 zag ik, ik was nog wat aan het rommelen met allerlei instellingen en zag hij gewoon op dx9 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ik heb het onder DX9 ook regelmatig. Dat is voor mij eigenlijk de grootste irritatie, want ik kan er nog wel mee leven dat hij het onder DX10 niet doet.

Dus:

Onder DX10: Altijd crash
Onder DX9: Soms crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
DE OPLOSSING

Deinstalleer via Device Manager je REALTEK drivers

Alleen dan mis je wel geluid. Is het dan een idee op via een geluidskaart andere drivers te krijgen? Zo'n kaartje van soundblaster bv?
Of kan ik ook andere drivers installeren, of is alleen REALTEK mogelijk als standaard?

-credits naar ea-customer support

[ Voor 74% gewijzigd door Deruxian op 09-01-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Deruxian schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:29:
DE OPLOSSING

Deinstalleer via Device Manager je REALTEK drivers
En dat heb je succesvol getest? Mooi dat er een workaround is dan!
Het is dan blijkbaar iets tussen de HD4870 en de realtek sound. Raar.
Alleen dan mis je wel geluid.
Je doet nu alsof dat niet veel uitmaakt. Nee, dan blijf ik BFBC2 liever gewoon op DX9 spelen met af en toe crashen en mét geluid :P
Is het dan een idee op via een geluidskaart andere drivers te krijgen? Zo'n kaartje van soundblaster bv?
Of kan ik ook andere drivers installeren, of is alleen REALTEK mogelijk als standaard?

-credits naar ea-customer support
Ik heb er nu ook al zo'n kaartje van Creative inhangen (Een Audigy 2), maar eigenlijk puur voor de Firewire-poort :P
Ik heb eigenlijk meerdere redenen waarom ik de sound over on-board laat lopen en niet over die Audigy:

- Ik heb dualboot met Ubuntu en Linux mag dat ding blijkbaar niet. Nu kan ik wel steeds als ik reboot naar Linux alle stekkertjes gaan ompluggen en onder Linux de Realtek gebruiken, maar daar heb ik geen zin in.
- Ik merk niet veel verschil in geluidskwaliteit
- Bij de Realtek kan ik de verschillende Jack-gaatjes in mijn mobo dynamisch mappen. Ik heb toevallig 3 speakersetjes (Ja lol, ik weet het :+) die allemaal op Front moeten, en zonder een splitter kan ik dat op mijn Audigy niet voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:14:
[...]

En dat heb je succesvol getest? Mooi dat er een workaround is dan!
Het is dan blijkbaar iets tussen de HD4870 en de realtek sound. Raar.

[...]

Je doet nu alsof dat niet veel uitmaakt. Nee, dan blijf ik BFBC2 liever gewoon op DX9 spelen met af en toe crashen en mét geluid :P

[...]

Ik heb er nu ook al zo'n kaartje van Creative inhangen (Een Audigy 2), maar eigenlijk puur voor de Firewire-poort :P
Ik heb eigenlijk meerdere redenen waarom ik de sound over on-board laat lopen en niet over die Audigy:

- Ik heb dualboot met Ubuntu en Linux mag dat ding blijkbaar niet. Nu kan ik wel steeds als ik reboot naar Linux alle stekkertjes gaan ompluggen en onder Linux de Realtek gebruiken, maar daar heb ik geen zin in.
- Ik merk niet veel verschil in geluidskwaliteit
- Bij de Realtek kan ik de verschillende Jack-gaatjes in mijn mobo dynamisch mappen. Ik heb toevallig 3 speakersetjes (Ja lol, ik weet het :+) die allemaal op Front moeten, en zonder een splitter kan ik dat op mijn Audigy niet voor elkaar krijgen.
Dat van dat geluid missen was meer sarcastisch bedoeld:P Nee, zonder geluid spelen is ook niet veel idd. Zal nog wel even rondkijken naar een geluidskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Maar eh, is dat een antwoord wat je van de EA-support hebt gekregen zonder het te testen of heb je dat succesvol geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:26:
Maar eh, is dat een antwoord wat je van de EA-support hebt gekregen zonder het te testen of heb je dat succesvol geprobeerd?
Met succes getest!

edit: kom op zeg, het was van de customer support (van EA nota bene), hoe naïef denk je dat ik ben:P

[ Voor 16% gewijzigd door Deruxian op 09-01-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Haha lol oké.

Maar ik vind het toch vreemd, het was logischer als het aan de videokaart lag aangezien we allebei dezelfde videokaart hebben.

Maar dan blijkt het aan het geluid te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Nou terug bij af...

Heb er een creative audigy ingedruk, onboard audio in bios uitgeschakeld en alles van realtek verwijdert, met driver sweeper.

Vervolgens doodleuk weer een freeze in het menu..

EA support maar weer mailen...

edit: Merk nog wat op, als ik gewoon in het menu ben en de muis beweeg, freezed hij niet. Klik een een tabblad aan (options, online, etc) dan freezed hij....
Heb trouwens ook een Sapphire kaart.

[ Voor 29% gewijzigd door Deruxian op 11-01-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Deruxian schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:59:
Nou terug bij af...

Heb er een creative audigy ingedruk, onboard audio in bios uitgeschakeld en alles van realtek verwijdert, met driver sweeper.

Vervolgens doodleuk weer een freeze in het menu..

EA support maar weer mailen...
En als je die Audigy er weer uit haalt werkt het weer? Het werkt dus alleen als je geen geluidskaart hebt geinstalleerd?
edit: Merk nog wat op, als ik gewoon in het menu ben en de muis beweeg, freezed hij niet. Klik een een tabblad aan (options, online, etc) dan freezed hij....
Volgens mij freezed hij bij mij altijd. Maar dat weet ik niet zeker.
Heb trouwens ook een Sapphire kaart.
Da's een laat antwoord :+

Kan toevallig zijn, maar die gast uit het YouTube-filmpje, jij en ik hebben allemaal een HD4870 van Sapphire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkiewikkie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-02 15:41
Ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik kom het menu zonder problemen door. Af en toe heeft ie wat moeite om op mijn profile in te loggen, maar dat is te doen. Als ik dan ga spelen freezet het scherm na ongeveer 45 minuten of in de eerste 5 minuten van een match. Het scherm freezet en het geluid blijft hangen en soms komt er een BSOD. Het enige dat kan is een reboot.

Ik speel met een onboard soundcard en een ati 3870x2 videokaart. Singleplayer draait probleemloos.

Ik heb op een EA forum een mogelijke oplossing gevonden (zie link onderaan post). Zit nu op school op mn laptop, dus nog niet getest op mn desktop thuis.

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/4035/380660.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Nofi, maar dat is een compleet ander probleem en ik snap dan ook niet waarom je dat hier post en niet in het BFBC2 problementopic.

- Jij hebt namelijk een crash tijdens het spelen, kenmerk van dit probleem is dat het prima werkt als je eenmaal het menu doorkomt
- Jij krijgt soms ook een BSOD, bij Deruxian en mij nog nooit voorgekomen (tot zover ik weet?)
- Tijdens het menu heb jij geen crashes, wij juist wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkiewikkie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-02 15:41
Ok, nevermind dan. Ik meende ergens in deze topic iets gelezen te hebben over mijn probleem. Ik heb trouwens ook nog ergens iets gelezen dat het een probleem is met Punkbuster, weet zo gauw niet waar, google weet dat vast wel. Hoop dat het nuttig is voor jullie.
Succes verder met het oplossen van het probleem en als ik mijn probleem heb opgelost zal ik de oplossing even melden. Mss is het nog nuttig voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ok bedankt :)
Volgens mij komt jouw soort probleem wel vaker voor, ik heb het zelf ook sporadisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 12-01-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
De game is al een aantal maal geupdate en ik heb helaas nog steeds geen oplossing. Iemand anders misschien nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Om dit topic maar eens ff een kick te geven:

Ik heb dit probleem steeds vaker ook onder DX9. Omdat ik nog een probleem heb dat aardig op dit probleem lijkt, heb ik vandaag maar eens in de BIOS mijn on-board audio (Realtek!) uitgeschakeld en met Driver Sweeper alle driver van Realtek verwijderd.
Ik heb er een Audigy 2 weer ingeplugd.

Dat helpt echter allemaal niet :(

Ook onder DX9 crasht BFBC2 nu nog vaak in het menu.

Ik gok dat er een verband is met mijn andere probleem (zie linkje hierboven).

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 15-08-2011 13:02 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter

FIX !!!

Ja eindelijk, ik heb een fix gevonden. Het is inderdaad zo dat dit probleem alleen geldt voor gebruikers van de Sapphire ATI Radeon HD 4870 512MB DDR5. Om precies te zijn de kaart met deze gegevens (te zien in CCC):
Original BIOS on board with date: 24.07.2008
BIOS version: 011.006.000.003.000000
Op de doos zal dit staan:
PN 188-01E85-001SA
SKU# 11133-00-20R
Om het probleem op te lossen kun je een andere vBIOS flashen. Hoe dat gaat kun je hier lezen: http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Misschien dat een mod voor de duidelijkheid even [Opgelost] voor de topictitel wil zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 18-08-2011 20:40 ]

Pagina: 1