Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364000

Topicstarter
Weet iemand hoe ik een Windows XP herstelschijf kan maken, zodat ik het systeem kan herstellen na een crash? Ik weet wel hoe dat gaat met Windows 7(Start>Alle programma's>Onderhoud>Een systeemherstelschijf maken), maar met XP snap ik het niet. In Xp is er geen map Onderhoud, en zoeken op herstelschijf levert niets op. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Win XP heeft deze functie ook niet. Deze gebruikt in geval van nood de recovery console of chkdsk en dit zijn geen programmas voor systeem herstel maar voor bestand/reg en boot herstel. Je kan een restore point aanmaken en thats it. Ander moet je zelf met bv Norton Ghost een image maken die je in geval van nood terug kopieerd naar de HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

niet veel meer inhoud dan je originele topic.

Je hebt in XP systeem herstel daarmee kan je naar een eerder punt terug als bv een wijziging niet lekker werkt. Daarnaast zou je het inprincipe opnieuw moeten installeren, en kan je bv met ntbackup een backup terugzetten.
zelf een restore CD aanmaken gaat niet. Niet zonder 3d party tools of van de fabrikant die de laptop/desktop geleverd heeft.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:16

Mystikal

It never hurts to help!

Even voor mij Windows 7 kennis. Het is dus in W7 mogelijk via bovenstaande optie om een exacte kopie van je Windows/ c-schijf te maken zoals bijvb Norton Ghost? Of begrijp ik de OP verkeerd?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

Mystikal schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:59:
Even voor mij Windows 7 kennis. Het is dus in W7 mogelijk via bovenstaande optie om een exacte kopie van je Windows/ c-schijf te maken zoals bijvb Norton Ghost? Of begrijp ik de OP verkeerd?
Ongeveer. Je kan in windows 7 een soort van NT backup maken die hij terugzet voor je als je windows installeert. Deze optie moet je wel aankiezen bij de installatie. Install from backup oid.
Het werkt dus niet zoals een ghost/image programma dit gaat sneller.
Maar lijkt op de ASR recovery (welke ik me net bedenkt ook in XP aanwezig is)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
Mystikal schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:59:
klopt, je kan een image maken en die restoren met een bootable recovery dvd

http://www.intowindows.co...dows-7-image-backup-tool/

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

In pricipe is de Win7 CD de schijf die het in werking zet (hierop zit een aantal recovery tools). Maar de image gaat door zn afmeting op een externe schijf. Heb je eventueel geen win7 CD kan je ook een herstel cd maken vanuit het OS. Deze tool zoekt automatisch naar opgeslagen images op je HDD's en kopieerd deze terug naar de "C:\" schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379085

Je kan een ASR maken.. op die manier kan je vrijsnel na een volledige crash weer door draaien

http://www.windowsnetwork...es_tutorials/wxppasr.html
Pagina: 1