Samen met een vriend van mij zijn wij bezig een eigen bedrijf op te richten. Wij hebben een videopilaar gemaakt om videoberichten achter te laten tijdens feesten en partijen, bijv. bruiloften (voorbeeld van een concurrent: www.devideozuil.nl). Vorige week zaterdag hadden we de eerste test uitgevoerd. Alles ging prima, alleen het geluid was erg ondermaats. De geluidssituatie is (vaak) als volgt: feestmuziek op de achtergrond (kan vrij luid aanwezig zijn), terwijl 1 - 4 mensen een boodschap van ongeveer 50 - 100 cm afstand van onze videopilaar proberen in te spreken (af en toe meer richting schreeuwen, later op de avond, drank etc...). De videopilaar staat nooit in de feestzaal maar tijdens ons expiriment was de muziek van de feestzaal toch zeer overheersend nog, ondanks dat hij bij de wc's stond...Wij zoeken een microfoon die dus vooral de stemmen van de insprekers naar de voorgrond haalt en de achtergrondgeluiden wegfiltert / niet te hard opneemt. Tevens zou het fijn zijn als hij niet gaat kraken bij hard geschreeuw.
Nu heb ik reeds wat reacties gekregen van allerlei webshops / sites die microfoons verkopen en weet ik reeds een paar dingen: een richtmicrofoon is de ultieme keuze. Echter, dan heb je nog zoveel verschillen qua budget, type, etcetera. Wij zouden de microfoon graag rechtstreeks aan de pc koppelen, om het opnameproces zo eenvoudig mogelijk te houden. Een USB-microfoon heeft dus de voorkeur. Ik ben reeds bekend met de Blue Snowball en Samson C01-U, maar heb uiteraard geen praktijkervaring...in reviews worden dergelijke microfoons alleen gebruikt voor podcasting / muziekopnames, maar uiteraard zonder achtergrondherrie...het zijn dan ook condensmicrofoons, deze nemen wellicht te veel omgevingsgeluid mee???
Ons budget ligt eigenlijk zo maximaal rond de 100 euro voor het geluid. Wie weet er raad? Alvast bedankt voor de reactie!
Nu heb ik reeds wat reacties gekregen van allerlei webshops / sites die microfoons verkopen en weet ik reeds een paar dingen: een richtmicrofoon is de ultieme keuze. Echter, dan heb je nog zoveel verschillen qua budget, type, etcetera. Wij zouden de microfoon graag rechtstreeks aan de pc koppelen, om het opnameproces zo eenvoudig mogelijk te houden. Een USB-microfoon heeft dus de voorkeur. Ik ben reeds bekend met de Blue Snowball en Samson C01-U, maar heb uiteraard geen praktijkervaring...in reviews worden dergelijke microfoons alleen gebruikt voor podcasting / muziekopnames, maar uiteraard zonder achtergrondherrie...het zijn dan ook condensmicrofoons, deze nemen wellicht te veel omgevingsgeluid mee???
Ons budget ligt eigenlijk zo maximaal rond de 100 euro voor het geluid. Wie weet er raad? Alvast bedankt voor de reactie!