Toon posts:

Hard disk met HDMI aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, allereerst een situatieschets:

(Full-)HD-tv zonder USB aansluiting (uiteraard wel HDMI)
Playstation 3 (250 GB)
Laptop
Externe harde schijf (alleen USB 2.0 aansluiting)

2 jaar geleden ben ik zo dom geweest om een HD-tv te kopen zonder USB aansluiting. Nou heb ik iets van 20 Bleu Ray films op mijn externe harde schijf staan, alleen nou is dus het probleem dat ik geen USB aansluiting op de TV heb.
Ik heb hierbij gezocht naar harde schijven met een HDMI aansluiting, maar dan ben je zeker meer dan 100 euro kwijt. Nou dacht ik dat ik de externe harde schijf misschien via de USB van de PS3 wel kon afspelen, alleen ondersteund deze maar maximaal 4 GB. Ook dat werkte dus niet.
Als laatste heb ik geprobeerd om alles op de laptop te zetten en vervolgens de films te streamen via Media server. Ook dit werkt niet omdat (waarschijnlijk) de laptop dit niet trekt (films haperen continu).

Heeft iemand nog andere tips/ideeën om dit probleem op te lossen zonder weer een hoop geld uit te geven?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat je zoekt is een mediaspeler. Helaas zijn deze nog wel vrij prijzig. Wat je kan doen is een mediaspeler zonder hardeschijf kopen en de schijf uit je externe overzetten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Een PMD (Portable media device) / NMT (Networked Media Tank) kopen die aan je eisen voldoet.

AC Ryan, Xtreamer, WD TV, Apple TV... dat soort kastjes.

Zie oa [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 16:46 ]

Verwijderd

Het handigste en snelste zou zijn om een mediaspeler te kopen met HDMI uitgang en USB ingang. In V&A staan er mooie aangeboden voor een leuk bedrag.
Fat32 heeft inderdaad de limitatie dat bestanden niet groter dan 4 GB mogen zijn. Dit is op te lossen door de bestanden op te delen in stukken van 1 GB, al is een film dan zeg 15 GB, dan is dat geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal me eens gaan verdiepen in de PMD en de mediaspelers met HDMI en USB ingang.

Films opsplitsen heb ik ook geprobeerd, maar met een laptop kost dit enorm veel tijd.