Hotmail verwijdert zelf mails

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 10:59
Mijn hotmail account verwijderd vanzelf mijn mails sinds ik mijn macbook pro opnieuw heb geïnstalleerd(en men mail opnieuw ingesteld) Ik denk zelf dat ik gehackt ben, wat ik opzich raar vind, want ik heb mijn wachtwoord 2 weken daarvoor veranderd, niemand weet ook mijn wachtwoord, en ik gebruik dit wachtwoord ook alleen voor mijn mail.

ik heb nog 44 mails uit de prullenbak kunnen redden, maar dat stelt niks voor, ik had er 5300, mijn wachtwoord verander ik altijd om de zoveel maand, maar nu heb ik het toch maar een 1x extra gedaan.

is er nog een manier om mijn mails back te krijgen? er zaten nogal wat belangrijke mails tussen zoals garantie bewijzen van o.a. mijn laptop.

Groetjes
Bas Pierik

EDIT: ik zie nu dat die 44 mails niet uit mijn mac mail zijn verwijderd, maar wel uit mijn hotmail, heb trouwens weer direct mijn wachtwoord veranderd.
EDIT:

weer 4 emails uit de prullenbak gewist die plots verwijderd waren :S

[ Voor 13% gewijzigd door Bas_Pierik op 24-12-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

Google eens op:
Een pop-account op meerdere apparaten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij zoekt is een email dienst met IMAP ondersteuning. Hotmail heeft dit naar mijn weten niet. Misschien moet je eens naar GMail kijken, die heeft dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
maar het rare is, als ik een mail open in apple mail is het niet gelezen op b.v.b. hotmail.com, maar wel bij apple, en als ik bij apple mail een mail verwijder, is hij er nog bij hotmail.com

gr.Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet raar, dat hoort bij POP. POP is gewoon een verouderd protocol. Verhuis naar een dienst met IMAP ondersteuning en al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
oke dat wist ik niet, nou ga ik jullie nog 1x spammen, hoe kan ik de overige 5300 mails terug krijgen?

gr.
Bas Pierik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Normaal gesproken uit je backup, maar die zul je niet hebben anders had je dit topic niet aan hoeven maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:45:
Dat is niet raar, dat hoort bij POP. POP is gewoon een verouderd protocol. Verhuis naar een dienst met IMAP ondersteuning en al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon :).
Imap is ook al best oud, geen reden om het 1 of ander te gebruiken, beide werken totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
nope heb geen backup nee, ik heb gister pas mijn time machine ingesteld.

ik heb nu een gmail op imap, alleen het word nu veel email adressen veranderen van men live naar gmail :S

gr.
Bas Pierik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hotmail ondersteunt wel degelijk IMAP :)
Ik gebruik Outlook 2010 met de Live connector, en dan werkt het via het IMAP protecol.

[ Voor 3% gewijzigd door Brilsmurfffje op 26-12-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Was zoiets al niet eerder gebeurt? Hotmail 9 jaar aan mails verwijderd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
thx, vind het een beetje slecht van hotmail dat ze alle mails verwijderen zonder maar ook maar iets aan te geven :S als ze een waarschuwing geven kan je nog backupppen, maar nee hoor, daar hebben we geen zin in :S dus laten we maar direct alles verwijderen :S

gr.
Bas Pierik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:43

Aganim

I have a cunning plan..

Imap is ook al best oud, geen reden om het 1 of ander te gebruiken, beide werken totaal anders.
Je verwart 'verouderd' met 'oud'. Dat zijn 2 verschillende dingen. POP voldoet niet meer aan de eisen die veel mensen tegenwoordig hebben, zoals het overal gesynchroniseerd toegang kunnen hebben tot mail en kan je daarmee dus als 'verouderd' bestempelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:45:
Als je een fatsoenlijke e-mail client hebt kan je gewoon het bericht op de server laten staan, dit is dus echt een slechte reden als je het mij vraagt. Zie ook:
Wikipedia: Post Office Protocol
Although most POP clients have an option to leave mail on server after download

Bas_Pierik schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:02:
thx, vind het een beetje slecht van hotmail dat ze alle mails verwijderen zonder maar ook maar iets aan te geven :S als ze een waarschuwing geven kan je nog backupppen, maar nee hoor, daar hebben we geen zin in :S dus laten we maar direct alles verwijderen :S

gr.
Bas Pierik
Hotmail verwijdert alleen e-mail als je inbox te vol wordt en daar krijg je ook nog eens een melding van. Dus om Hotmail de schuld te geven van jouw blunder slaat als een tang op een varken. Jij hebt jouw e-mail client niet goed genoeg ingesteld om dit te voorkomen, dit kan komen door onwetendheid of een fout van jouw kant.

Kort gezegd: Je krijgt die e-mails niet terug met een gratis Hotmail account. Sorry als ik het zeg maar ik vind het dom dat je geen backup van je e-mails hebt gemaakt. Belangrijke zaken zoals e-mail hoor je gewoon te backuppen ookal is de partij nog zo te vertrouwen, een fout zit (en blijft) namelijk in een klein hoekje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
Nou, ik heb geen melding gehad hoor, ik gebruik een client, en kijk eigenlijk nooit op de hotmail site zelf, dus ik vind dat ze gewoon een mailtje hadden moeten sturen, waarin stond dat ze binnenkort mijn complete inbox gingen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas_Pierik schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:54:
Nou, ik heb geen melding gehad hoor, ik gebruik een client, en kijk eigenlijk nooit op de hotmail site zelf, dus ik vind dat ze gewoon een mailtje hadden moeten sturen, waarin stond dat ze binnenkort mijn complete inbox gingen verwijderen.
'Ze' verwijderen het omdat dat een 'feature' is van het POP protocol. Je hebt zelf in je mailclient het vinkje 'laat een kopie van de berichten op de server' moeten aanvinken oid. Als het de 'fout' van iemand is dan is het wel die van Apple (?) die misschien een duidelijker waarschuwing in de mailclient hadden moeten weergeven.
Of je had Imap moeten gebruiken ipv. POP. Of mail-for-exchange. Hotmail ondersteund het allemaal...

Edit: 'Vroeger', toen de mailaccounts nog 25MB of kleiner waren, was het heel wenselijk dat de berichten van de server verwijderd werden als ze door de client gedownload waren. Als het goed is staan alle mails dus nu in je mailclient ipv op de hotmail server. Geen idee of het mogelijk is om het terug te zetten...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
bij de email client moet je aanvinken, met pop3, dat je de mails ook op de server wilt bewaren. Dit heb je niet gedaan.. dus ligt de schuld bij jou.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
tja dat kan ik wel aanvinken, maar dan staat er bij, hoe lang, en dan kan ik alleen kiezen uit maximaal 1 maand :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:13:
[...]

Als je een fatsoenlijke e-mail client hebt kan je gewoon het bericht op de server laten staan, dit is dus echt een slechte reden als je het mij vraagt. Zie ook:
En als je dus 1 keer vergeet dat vinkje aan te zetten, ben je gelijk al je mail kwijt op de server. Sowieso is het een beetje een gehackte feature. De server verwacht een bericht van de client, welke de client nooit stuurt.

Vroeger was POP3 praktisch. De meeste mensen hadden maar 1 client en de opslag ruimte aan de server kant was beperkt. Tegenwoordig hebben de meeste mensen meerdere clients (laptop, dekstop, telefoon etc) en is opslagruimte ook geen issue meer.

IMAP heeft gewoon voordelen ten opzichte van POP3 als je op meerdere plekken bij je mail wilt. Je kunt geen vinkje vergeten, je mail komt niet elke keer ongelezen op elke client aan en je kunt je mail op de server al in mappen gooien, waardoor je dit niet op elke client hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:06:
[...]

En als je dus 1 keer vergeet dat vinkje aan te zetten, ben je gelijk al je mail kwijt op de server. Sowieso is het een beetje een gehackte feature. De server verwacht een bericht van de client, welke de client nooit stuurt.

Vroeger was POP3 praktisch. De meeste mensen hadden maar 1 client en de opslag ruimte aan de server kant was beperkt. Tegenwoordig hebben de meeste mensen meerdere clients (laptop, dekstop, telefoon etc) en is opslagruimte ook geen issue meer.

IMAP heeft gewoon voordelen ten opzichte van POP3 als je op meerdere plekken bij je mail wilt. Je kunt geen vinkje vergeten, je mail komt niet elke keer ongelezen op elke client aan en je kunt je mail op de server al in mappen gooien, waardoor je dit niet op elke client hoeft te doen.
Dan moet de gebruiker daar maar aandenken voordat hij zijn e-mail opzet of als hij zijn computer leeggooit (zoals in dit geval) een back-up maakt van zijn e-mail. Wat mij steeds meer opvalt is dat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en het moet meteen alles ondersteunen.

Je presenteert nu trouwens IMAP als iets waar geen nadelen aanzitten, dat is dus wel het geval. Met IMAP moet je altijd een verbinding met de server hebben voordat jij je e-mail kunt openen. Nu is dit geen probleem voor desktops maar als je aan het reizen bent en je hebt een regelmatige verbinding dan zul je wel tegen dit probleem aanlopen.

Verder als de TS het Hotmail account als Exchange account had toegevoegd dan was dit probleem er niet geweest. ;)
Zoals ik al eerder zei, Hotmail verwijdert niets van jou. MAAK ALTIJD EEN BACK-UP VOORDAT JE EEN COMPUTER GAAT HERINSTALLEREN
Bas_Pierik schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:10:
tja dat kan ik wel aanvinken, maar dan staat er bij, hoe lang, en dan kan ik alleen kiezen uit maximaal 1 maand :S
Voeg het account dan toe als Exchange account, dan zul je dit probleem niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Manuel schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:42:
...

Je presenteert nu trouwens IMAP als iets waar geen nadelen aanzitten, dat is dus wel het geval. Met IMAP moet je altijd een verbinding met de server hebben voordat jij je e-mail kunt openen. Nu is dit geen probleem voor desktops maar als je aan het reizen bent en je hebt een regelmatige verbinding dan zul je wel tegen dit probleem aanlopen.

..
Meeste mail clients hebben een optie om IMAP mappen offline beschikbaar te maken.Mail wordt dan dus gedownload en opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:42:
[...]

Dan moet de gebruiker daar maar aandenken voordat hij zijn e-mail opzet of als hij zijn computer leeggooit (zoals in dit geval) een back-up maakt van zijn e-mail. Wat mij steeds meer opvalt is dat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en het moet meteen alles ondersteunen.
Wat heeft dit met een dubbeltje op de eerste rang zitten te maken? Er zijn prima gratis email diensten die IMAP ondersteunen. Verder is IMAP gewoon compleet iets anders als POP, de doelstelling is anders, en daarmee ook de werking/functionaliteit. Het is ook niet alsof IMAP meer onderhoudt behoeft.
Ik draai al jaren mijn eigen mail server (IMAP) en wissel vaak van client. Ik heb derhalve nog nooit dit probleem gehad. Elke client (Thunderbird, Evolution, KMail, PostBox, Mail.app, iPhone) doet offline store by default.
Verder als de TS het Hotmail account als Exchange account had toegevoegd dan was dit probleem er niet geweest. ;)
Leuk dat Exchange maar dan ga je er wel vanuit dat hij Windows gebruikt en Outlook heeft. De ondersteuning voor Exchange voor andere OS'en is namelijk nog niet altijd optimaal. Ikzelf heb praktisch elk OS draaien, maar Windows met Outlook zit er niet tussen (hoewel ik het al een tijdje niet heb getest, en Apple het volgens mij wel aardig ondersteunt tegenwoordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien moet je eens het topic doorlezen voor je verder gaat met je beschuldigingen. Hotmail heeft geen mails verwijderd, dat heeft je mailclient gedaan. Zo werkt het pop3-protocol.

Het is sowieso vreemd natuurlijk dat je er meteen van uitgaat dat Hotmail je mails verwijderd heeft. Je bent mails kwijt en je weet niet hoe dit komt. Dat is eigenlijk de vraag die je beantwoord wilt hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Om je maar even uit de droom te helpen, als je geen back-up hebt van je MacBook Pro ben je die mail gewoon kwijt. Je hebt zelf tijdens het configureren destijds een optie gehad om je mail ook op de server te laten staan. Dat heb je toen niet aangevinkt.

Nu heb je je laptop opnieuw geïnstalleerd zonder een back-up te maken van je mail file op je laptop. Niks vreemds dat dat weg is uit je web cliënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:06:
[...]

Hoe het bij anderen zit weet ik niet, maar bij GMail icm Outlook 2010 werkt dat dus niet 100%...
http://www.google.com/sup...id=2bb19f0eb6c59a70&hl=nl

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Raven schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:08:
[...]

Hoe het bij anderen zit weet ik niet, maar bij GMail icm Outlook 2010 werkt dat dus niet 100%...
http://www.google.com/sup...id=2bb19f0eb6c59a70&hl=nl
Outlook werkt sowieso wat vreemd met imap, Thunderbird gaat er veel beter mee om vind ik zelf.

Als ik op mijn telefoon (Windows Mobile met active sync en push) een mailtje open gaat het ook met een vertraging voordat Gmail door heeft dat het gelezen is trouwens, maar ik dacht dat dit kwam omdat het niet elke seconde synced.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 28-12-2010 14:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat had ik al gemerkt, maar in 2010 worden e-mails iig niet meer permanent verwijdert na het drukken op "del" maar naar "verwijderde items" verplaatst. Er zit dus vooruitgang in :)
(Dat is/was een reden waarom ik geen IMAP gebruik.)

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 28-12-2010 14:19 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:01:
[...]

Wat heeft dit met een dubbeltje op de eerste rang zitten te maken? Er zijn prima gratis email diensten die IMAP ondersteunen. Verder is IMAP gewoon compleet iets anders als POP, de doelstelling is anders, en daarmee ook de werking/functionaliteit. Het is ook niet alsof IMAP meer onderhoudt behoeft.
Hij verwacht dat Hotmail ook maar een back-up maakt van zijn bestanden als hij het met POP binnenhaalt. Dat noem ik dus voor op een dubbelje op de eerste rang zitten.
Leuk dat Exchange maar dan ga je er wel vanuit dat hij Windows gebruikt en Outlook heeft. De ondersteuning voor Exchange voor andere OS'en is namelijk nog niet altijd optimaal. Ikzelf heb praktisch elk OS draaien, maar Windows met Outlook zit er niet tussen (hoewel ik het al een tijdje niet heb getest, en Apple het volgens mij wel aardig ondersteunt tegenwoordig).
Exchange werkt op iOS / Mac OSX / Linux / WP7 gewoon goed, je kan zeggen wat je wilt maar het werkt goed en doet wat het moet doen. Graag zou ik een aantal recente artikelen zien indien dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hell, Exchange en Hotmail werken zelfs met mijn N900 perfect. Mail, Contactpersonen en Agenda Synchroniseren met Hotmail en m'n desktop. ideaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
tja, zie je wel dat ik gelijk had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bas_Pierik schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:20:
tja, zie je wel dat ik gelijk had :p
Tja. Dat is wel kut in deze tijd waarop je alles steeds meer in clouddiensten bewaard. Ik maak wel backups van mijn Gmail, maar ook niet vaker dan 1 keer per week (eerder 1 keer per 2 weken) omdat het toch een handeling is die ik zelf uitvoer op een pc waar ik bijna nooit achter zit. Misschien toch eens nadenken over zo'n plug-servertje.

Aan een lokale imapkopie van je mailclient heb je in zo'n geval ook niks omdat die leeggemaakt wordt zodra je mailclient connect met de server van Microsoft/Gmail.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
btw heb men mails (nog) niet terug, maar ik denk dat dit wel gebeurt over een tijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Bas_Pierik schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:51:
btw heb men mails (nog) niet terug, maar ik denk dat dit wel gebeurt over een tijdje ;)
Ik denk dat jij je e-mails op je buik kunt schrijven, zie: "De accounts van de getroffen gebruikers zouden nu weer hersteld zijn." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:26
Manuel schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:59:
[...]

Ik denk dat jij je e-mails op je buik kunt schrijven, zie: "De accounts van de getroffen gebruikers zouden nu weer hersteld zijn." ;)
Ik heb hetzelfde incidentje gehad (hotmail aan gmail koppelen, en dan vinkje vergeten.) |:( Gelukkig zijn mijn berichten wel weer terug (waren 200 mailtjes...) :)

Rare vogel in spe

Pagina: 1