Hotmail 9 jaar aan mails verwijderd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-07 19:58
Hoi,

Ik probeerde vorige week een mail uit mijn postvak in te zoeken van een jaar terug. Maar ik kwam erachter dat al mijn berichten voor 20 november 2010 verwijderd zijn. Na verder te kijken zijn al mijn hotmail en live accounts geleegd.
Alle mails tussen 14 en 20 november heb ik in mijn 'verwijderd' map gevonden en hersteld. De rest is gewoon spoorloos.

Leuk detail: Bovenin de internet pagina stond een vrolijk banner met "Ruim je Postvak IN op!".
"Er zijn nieuwe opties toegevoegd om alles overzichtelijk te houden, zoals een menu voor het snel verwijderen van ongewenste berichten uit het Postvak IN en Microsoft SmartScreen-technologie om ongewenste e-mail te weren."
Mijn postvak in is nooit helemaal leeg geweest en ik heb zeker nooit iets of iemand toestemming gegeven mijn mails te verwijderen.

Maar dus, mijn vraag:
Weet iemand iets meer over hotmail die spontaan 9 jaar aan mails weggooid? Of hoe ik mijn mail terug kan krijgen? Ik ben hier namelijk serius best wel pissig over.

M.Vr.Gr.
Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 20:31
Net even gekeken, ik heb er nog mailtjes uit 2003 in staan. Verder kan ik ook weinig voor je betekenen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08
Niet toevallig ooit je mail opgehaald via een mailclient die mail van de server verwijderd? (zoals bv bij pop3 meestal gebeurd?)

Als ze echt verdwenen zijn, dan uithuilen en je backup terugzetten, iof het doen met de kopietjes van de belangrijkste mails

En als je helemaal niets hebt, mail verdwenen, geen lokaal gebackupte berichten, geen hardcopy's.. dan je af gaan vragen of het handig is/was om je belangrijke mails op een gratis platform te bewaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Mijn oudste mail heeft de datum 19-05-2010. Dit terwijl ik m'n hotmail ook al jaren heb, en ik niets verwijder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
2005 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 15:43
Ik heb gekeken in mijn archief folders en daar heb ik nog mails van 2006 staan.
Ik weet echter nog dat een ex-collega begin dit jaar een heleboel oude mails was kwijtgeraakt, Hotmail support zei toen basically 'your mails were lost, we couldnt recover them. in the future take a backup' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
@DJSmiley
Ik haal al jaar en dag mijn mail binnen via POP3. Het probleem is ook niet dat ik mijn mails kwijt ben, ik heb ze nog lokaal. Waar ik boos over ben is dat hotmail blijkbaar spontaan besloten heeft mails te verwijderen.

En aan de reactie van Dramatic te oordelen ben ik niet de enige waarbij dit gebeurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Missschien omdat je inbox te vol werd? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 11:35
Even gechecked, mail is er nog tot 2004.. Toen heb ik dat account aangemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Het is een gratis dienst van hotmail, dus als ze iets plannen te veranderen kan je toch weinig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toevallig het vinkje een keer vergeten bij "op de server laten staan" bij je POP3 client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 14:48
Mei 2004 - Hier ook prima...

*Gaat wel backups maken doet via outlook*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
@n0elite
Nee, ik had nog ruimte genoeg. En anders zou hij gewoon geen mailtjes mer binnen krijgen ipv dingen verwijderen...

@Mektheb
Ik vind het gewoon belachelijk dat mail spontaan kunnen verdwijnen... Gratis of niet.

@wagenveld
Nop. Thunderbird staat al een jaar lang hetzelfde ingesteld.

[ Voor 41% gewijzigd door job_h op 04-12-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Kwestie van elke 30 dagen inloggen, blijft alles actief en verdwijnen er geen e-mails.
Ik ben ook een heleboel kwijt, ook een account wat zomaar verwijderd was, wegens "inactivity"...
Trek hier les uit en zoek een beter alternatief, is mijn tip.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

RoadKill21 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:26:
Kwestie van elke 30 dagen inloggen, blijft alles actief en verdwijnen er geen e-mails.
Ik ben ook een heleboel kwijt, ook een account wat zomaar verwijderd was, wegens "inactivity"...
Trek hier les uit en zoek een beter alternatief, is mijn tip.
Inderdaad het verbaast mij toch telkens weer hoeveel mensen vertrouwen op een brakke dienst als Hotmail terwijl er toch betere alternatieven zijn.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:16
psy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:34:
[...]

Inderdaad het verbaast mij toch telkens weer hoeveel mensen vertrouwen op een brakke dienst als Hotmail terwijl er toch betere alternatieven zijn.
Kun je een voorbeeld noemen?

Want ik gebruik ook al jaren (vanaf 2003) een hotmail account (nouja @msn.com) en die werkt prima eigenlijk :) Heb hem ook in Outlook (via Outlook Connector) en heb 0 problemen, maar iets anders uitproberen kan nooit kwaad natuurlijk :P

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Gmail natuurlijk.

Waarom? Inactivity is geen probleem...het is toch te zot dat je zo snel je oude mails kwijtraakt.
Kan nog wel wat voordelen opnoemen t.o.v. Hotmail maar daar ging het niet om he.

[ Voor 68% gewijzigd door psy op 04-12-2010 20:42 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb wel eens gehad dat de verwijderde items map zonder waarschuwing helemaal leeggehaald werd, maar mijn inbox bevat alles nog voor zover ik kan zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 04-12-2010 21:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

psy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:40:
Gmail natuurlijk.

Waarom? Inactivity is geen probleem...het is toch te zot dat je zo snel je oude mails kwijtraakt.
Kan nog wel wat voordelen opnoemen t.o.v. Hotmail maar daar ging het niet om he.
Tsja, je mail laten hosten door Google heeft ook weer specifieke nadelen. Het grootste nadeel vind ik het gebrek aan privacy als ze én je zoekopdrachten hebben én je mailaccount. Ze weten met één van die twee al meer van je dan jijzelf.

Ik spreid het mooi tussen die twee. Hotmail en Windows, Google en Android. Maargoed, ik geloof niet dat dit topic daar over ging. Zó makkelijk raak je het blijkbaar ook weer niet kwijt, getuige de mensen waarbij dit niet gebeurd is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 04-12-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
@RoadKill21
Ik log bijna iedere half dag in.

@de rest
Volgens mij raken we een beetje offtopic, laten we t topic maar dicht gooien. Tot zover weet niemand hoe dit opeens kan gebeuren... Ik stuur wel een mailtje naar de klantenservice als ik daar morgen een adres van kan vinden. Ben momenteel een beetje moe en volledig lazerus... Goed feestje gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-07 13:20
hiero ook, ik heb alleen nog mails tot 10 december, maar ik had ze lokaal staan op men computer. maar dat wist ik niet, ik heb dus men pc opnieuw geinstalleerd, en toen kwam ik er achter dat ik nog maar 100 mails van de 5300 had :S weinig aan te beginnen, maar ik ben dus maar overgestapt op gmail, en ik backup nu ook, via timemacine, hopelijk blijft nu alles wel bewaard :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackchrome
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-03 14:58
Ik ben ook al mijn email kwijt die ik in mijn hotmail account had staan. Als ik zoek op het hotmail support forum hebben heel veel mensen dit. Zonder dat zij dit zelf veroorzaken. Lijkt dus op een fout of een server probleem. Ondanks enkele ondersteuningsverzoeken totaal geen reactie van hun kant. Jammer dat men hier geen aandacht aan besteed. Ook ik ben al mijn mail van 7 jaar kwijt. Valt mij op dat er op internet niet veel over te vinden is. Ik hoop wel dat hotmail hier gewoon netjes voor uit komt en misschien een oplossing of een excuus op de site plaatst. Zoek maar eens op het windows live solution center naar 'E-mails ontbreken van je Windows Live Hotmail account'. Er staan heel veel meldingen van veel gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zie het nu ineens in mainstream nieuws verschijnen:
Hotmail e-mails 'missing' from accounts

Ik gebruik Hotmail zelf nauwelijks en op het eerste gezicht zijn er bij mij geen mails weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:30
Hier het zelfde probleem, alle e-mails voor november 2010 zijn verwijdert.
Heb maar eens een berichtje gestuurd naar het hotmail forum.

En dan kan de service nog wel gratis zijn. Ik vind wel dat er netjes omgegaan moet worden met mijn mails en die van anderen. Genoeg scenario's te bedenken waarin je net dat ene mailtje niet hebt uitgeprint of lokaal opgeslagen, en waardoor je nu emotionele schade? of een hoop geld kwijt bent.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
offtopic:
Genoeg scenario's te bedenken waarbij je meer dan 15.000 e-mails niet hebt gebackupt :o
So far, so good though :Y)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Dit voegt niets toe.

[ Voor 81% gewijzigd door IEF op 02-01-2011 04:33 . Reden: Troll ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Tja, dat is balen... Enige wat je kunt doen is je vraag neergooien bij support.live.com, er is namelijk geen telefonische support. Vrees echter dat er weinig aan te doen is.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Zelfs al gebruik ik al jaren geen hotmail meer vind ik toch dat je een zeker niveau van dienstverlening mag verwachten. Het is dan wel gratis, maar ze proberen met alle advertenties toch wel te verdienen aan de dienst. Liefdadigheid is het zeker niet.

Al doet dat niets af aan het belang van back-ups natuurlijk. Ik ben zelf bij xs4all wel eens een paar jaar aan mails kwijtgeraakt. Niets onoverkomelijks voor mijn dagelijks leven, maar wel lastig. En die mails heb ik ook nooit meer terug gezien. (En xs4all is zeker niet gratis)

[ Voor 48% gewijzigd door IEF op 02-01-2011 04:34 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56
Eens met Mito. Ik kan sinds kort ook met Windows Live Mailbox openen met via mijn @gmail.com .net passpoort.

Klik ik dan op nieuwe bericht dan krijg ik "internal server error".
Zelfde als bij dat SkyDrive ding, en als ik via Live Messenger een contactpersoon wil bewerken opent zich een webbrowser met Internal Server Error.

Ze hebben het hele systeem vernieuwd, maar niet netjes. Beetje Vista-style.

Ik heb even gekeken in mijn vroegere (hotmail)mailbox, en inderdaad alleen de spam van voor november bestaat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SgtElPotato schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:29:
En dan kan de service nog wel gratis zijn. Ik vind wel dat er netjes omgegaan moet worden met mijn mails en die van anderen. Genoeg scenario's te bedenken waarin je net dat ene mailtje niet hebt uitgeprint of lokaal opgeslagen, en waardoor je nu emotionele schade? of een hoop geld kwijt bent.
Zo ver ik kan zien erkennen ze het probleem, melden ze dat het maar sporadisch voor valt dat mensen mails kwijt zijn en dat ze er mee bezig zijn. En excuseren ze zich ervoor.

Verder is het jouw taak om jouw belangrijke zaken te backuppen. Ik zou eens de voorwaarden van hotmail doorlezen of daar niets in staat over verlies van data. Veel kans dat daar in staat dat microsoft niet verantwoordelijk is voor het verlies van data.

Ze zijn er dus mee bezig en veel kans dat MS wel ergens een backup heeft staan. Dus misschien dat deze (gedeeltelijk) teruggezet kan worden.

Ik zie trouwens ook dat de pagina's van de webinterface of toch om in te loggen (voor mij) voorlopig niet toegankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48
Ga er dan ook niet op in.

Maar graag zou ik eens wat sterke argumenten willen zien waarom Microsoft / Hotmail niet te vertrouwen is. ;)

@'gedupeerden':
Heb geduld, Microsoft maakt wel dagelijks back-up's aan van de zaakjes naar wat ik heb gelezen dus het is een kwestie van tijd.

[ Voor 31% gewijzigd door IEF op 02-01-2011 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07 16:49
hier geen problemen gelukkig, ik kan gewoon inloggen en m'n mailtjes t/m 2004 staan er nog gewoon in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07 16:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:33:
Tsja, je mail laten hosten door Google heeft ook weer specifieke nadelen. Het grootste nadeel vind ik het gebrek aan privacy als ze én je zoekopdrachten hebben én je mailaccount. Ze weten met één van die twee al meer van je dan jijzelf.
Installeer Ad Block Plus in Firefox en schakel het uit eventueel uit voor Tweakers.net (tenzij je een abbo hebt natuurlijk!) en dan zijn in GMail ook dáár de advertenties weg. Oké, GMail stuurt ze wel naar je toe, maar krijgt er niets voor, want je hebt geen click of wat dan ook. ;)
Ik spreid het mooi tussen die twee. Hotmail en Windows, Google en Android. Maargoed, ik geloof niet dat dit topic daar over ging. Zó makkelijk raak je het blijkbaar ook weer niet kwijt, getuige de mensen waarbij dit niet gebeurd is.
Tja, van Microsoft / Windows / Hotmail kan je hetzelfde bedenken natuurlijk. Zij hebben namelijk ook nog eens Bing voor zoekresultaten. Bij Google weet je dat het gebeurd, maar van Microsoft en haar producten niet... Nou weet ik niet wat ik angstaanjagender zou vinden, maar denk dat ik dan toch echt liever bij Google zit.

Waarom zouden bedrijven anders een e-maildienst gratis beschikbaar stellen? ;)
kluyze schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:59:
Zo ver ik kan zien erkennen ze het probleem, melden ze dat het maar sporadisch voor valt dat mensen mails kwijt zijn en dat ze er mee bezig zijn. En excuseren ze zich ervoor.

Verder is het jouw taak om jouw belangrijke zaken te backuppen. Ik zou eens de voorwaarden van hotmail doorlezen of daar niets in staat over verlies van data. Veel kans dat daar in staat dat microsoft niet verantwoordelijk is voor het verlies van data.

Ze zijn er dus mee bezig en veel kans dat MS wel ergens een backup heeft staan. Dus misschien dat deze (gedeeltelijk) teruggezet kan worden.

Ik zie trouwens ook dat de pagina's van de webinterface of toch om in te loggen (voor mij) voorlopig niet toegankelijk zijn.
Euh... Je zegt dat er 'vast wel' ergens in de voorwaarden staat, dat Microsoft niet verantwoordelijk is voor het verlies van data... Waarom zouden ze dan überhaupt backups maken van de Exchange datastores (de Exchange databases waar de e-mails in staan), wat hun dan alleen maar geld kost ipv opleverd ivm de gratis dienst? Oké, voor de betalende gebruikers is het anders, zij verwachten in dat geval een deugdelijke dienst, met goede ondersteuning van Microsoft uit.

Als ze er toch al niet verantwoordelijk voor zijn (in het geval van de gratis dienst), waarom zouden zij het dan wél gaan doen? :?

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CptChaos schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:48:
[...]

Euh... Je zegt dat er 'vast wel' ergens in de voorwaarden staat, dat Microsoft niet verantwoordelijk is voor het verlies van data... Waarom zouden ze dan überhaupt backups maken van de Exchange datastores (de Exchange databases waar de e-mails in staan), wat hun dan alleen maar geld kost ipv opleverd ivm de gratis dienst? Oké, voor de betalende gebruikers is het anders, zij verwachten in dat geval een deugdelijke dienst, met goede ondersteuning van Microsoft uit.

Als ze er toch al niet verantwoordelijk voor zijn (in het geval van de gratis dienst), waarom zouden zij het dan wél gaan doen? :?
Dat ze in de kleine lettertjes zetten dat ze er niet verantwoordelijk voor zijn wil niet zeggen dat ze het niet willen voorkomen dat er mail kwijt gaat. Bij Gmail zal dat niet anders zijn (al heb ik niet alle kleine lettertjes gelezen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Laatst online: 06-07 22:35
Bij mij krijg ik in Outlook ook maar mijn mails te zien tot een bepaalde datum. Wanneer ik Hotmail via www open en inlog kan ik alle mails nog wel opvragen. Outlook haalt maar tot een bepaalde datum de mails op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 22:56
In de Voorwaarden van Google:
14.2 YOU EXPRESSLY UNDERSTAND AND AGREE THAT YOUR USE OF THE SERVICES IS AT YOUR SOLE RISK AND THAT THE SERVICES ARE PROVIDED "AS IS" AND “AS AVAILABLE.”
Ze zijn niet verplicht data verlies te herstellen. Sterker nog:
4.3 As part of this continuing innovation, you acknowledge and agree that Google may stop (permanently or temporarily) providing the Services (or any features within the Services) to you or to users generally at Google’s sole discretion, without prior notice to you. You may stop using the Services at any time. You do not need to specifically inform Google when you stop using the Services
Het zou nogal is erg onbetrouwbaar kunnen zijn. Dit zal bij Microsoft niet veel verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik270
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01-2016
hmm ik zie dat bij mij ook mails zijn verwijderd van voor 1-2-2009, maar ik heb nog wel (ongelezen)6365 mails in mijn inbox staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens Microsoft is het gefixed:
Missing e-mail, folder bug in Hotmail fixed
Hotmail email access issue now resolved

Hoewel in de reacties eronder mensen nog steeds beweren mail kwijt te zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Henk007 op 04-01-2011 19:11 ]

Pagina: 1