Kennelijk kunnen die meiden heel goed rekenenKeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:08:
(Bizar trouwens hoeveel meiden ineens een nieuwe C1/107/Aygo willen/moeten hebben en kopen tegenwoordig... waar je vroeger al klaar/blij was met een 6e hands Starlet)
Inderdaad: zuiniger, geen wegenbelasting, minder sores... Pappa helpt met aanschaf en voor de rest alleen maar goedkoop. Wat heb je dan nog aan een oud gevaarlijk barrel met allerlei onderhoudskosten en belasting die ook nog een stuk onzuiniger is?
Bron voor de 'vuistregels'? Ik lever namelijk auto's aan garagebedrijven, dealers etc (Ook de huisselecties! van o.a. BMW). En ik kan je melden dat ik hier nog nooit van gehoord heb; sterker nog; dit geeft een negatief effect. 'Herhaling' is een NO-GO bij verkoopadvertenties voor occasions; dus niet linksvoor EN rechtsvoor. Behalve als je een héle foto-reportage kan maken, dan kan het weer wel. Echter als je limiet 8 plaatjes is moet je NOOIT herhalen.Wok schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:10:
KISS:Vuistregels voor het maken van verkoopfoto's:
- Schuin linksvoor
- Schuin rechtsvoor
- Schuin rechtsachter
- Schuin linksachter
(optioneel: recht van voren, recht van achter, recht van beide zijkanten; als de auto rondom maar te zien is)
- Overzicht dashboard (dus vanaf de achterbank genomen, tussen de voorstoelen door)
- Overzicht interieur (bestuurdersstoel goed zichtbaar)
Verder kun je dan nog detailfoto's maken (zoals die foto van de velg bijvoorbeeld). Zet ook zeker de pook+console van de automaatbak op de foto. Sucsales!
Daarom zie ik graag een bron voor je 'vuistregel', want in mijn optiek slaat het nergens op.
En de eerste foto moet helemaal perfect zijn (Scherpte; diepte; het liefst een schuin-voor foto van de bestuurderskant). Als deze foto namelijk goed is, heb je een veel hogere CTA (Call to Action) en zullen ze eerder geneigd zijn contact op te nemen of nog wat extra foto's te kijken.
Bij een 8 plaatjes limiet; schuin voor bestuurderskant, zijkant bestuurder, schuinachter, Dasboard (van achterbanken genomen), evt schuin naar binnen indien mooie bekleding en/of schuif/kanteldak en de rest gewoon alles fotograferen wat niet standaard is (Dus de opties).
Dat is mijn ervaring in ieder geval (Dit jaar bijna 1500 auto's verkocht dus het is ook niet ervaring met één of twee auto's).
[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 26-12-2010 11:16 ]
Fijne auto zo'n Ypsilon, niet te vergelijken met een C1/aygo of panda. Jammer dat er gewoon geen markt voor is. Als je er echt vanaf wilt dan zijn de prijs flink omlaag schroeven of wachten op de ene koper je enige opties. Onze 1.2 8v Argento blijft nog fijn een paar jaar. Moet je eens proberen zo'n ding in te ruilen
[ Voor 10% gewijzigd door Thefirstikke op 26-12-2010 21:48 ]
Enkele punten;
- voor 500euro meer eentje van bouwjaar 2006 bij een dealer
- voor hetzelfde bedrag maar wel dubbel zoveel gereden, een "hippe" witte te koop bij een dealer.
- voor ~10euro minder een zwarte te koop bij een dealer
- verbruik is niet al te geweldig volgens autoweek? Dus geen belastingvoordeel.
- geen gewild merk
Tips:
- focus je op de kmstand, die is wel erg laag als ik in dezelfde pricerange zoek
Ik denk dat eerste twee meer bekijks zullen krijgen als de jouwe, want hoe je het wendt of keert opties zeggen bij zo'n kleine auto echt weinig. En enige reden waarom mensen een klein auto zoeken is omdat het goedkoop rijden is, echt niet omdat wij allen het zo heerlijk vinden rijden. Verbruik is ook al niet te geweldig voor zon klein auto zie ik op de site van Autoweek.
en biedingen gelijk uitschakelen, wie daar nog in hapt is echt dom. 9 van de 10 keer is het een kennis of familielid die het bedrag opkrikt, zoniet de verkoper zelf. En het zal me nu niet verbazen als het bod van 5500 (!!) een grap is van iemand hier
edit/ auto heeft distributieketting?? dan zeker hiermee adverteren!
- voor 500euro meer eentje van bouwjaar 2006 bij een dealer
- voor hetzelfde bedrag maar wel dubbel zoveel gereden, een "hippe" witte te koop bij een dealer.
- voor ~10euro minder een zwarte te koop bij een dealer
- verbruik is niet al te geweldig volgens autoweek? Dus geen belastingvoordeel.
- geen gewild merk
Tips:
- focus je op de kmstand, die is wel erg laag als ik in dezelfde pricerange zoek
Ik denk dat eerste twee meer bekijks zullen krijgen als de jouwe, want hoe je het wendt of keert opties zeggen bij zo'n kleine auto echt weinig. En enige reden waarom mensen een klein auto zoeken is omdat het goedkoop rijden is, echt niet omdat wij allen het zo heerlijk vinden rijden. Verbruik is ook al niet te geweldig voor zon klein auto zie ik op de site van Autoweek.
en biedingen gelijk uitschakelen, wie daar nog in hapt is echt dom. 9 van de 10 keer is het een kennis of familielid die het bedrag opkrikt, zoniet de verkoper zelf. En het zal me nu niet verbazen als het bod van 5500 (!!) een grap is van iemand hier
edit/ auto heeft distributieketting?? dan zeker hiermee adverteren!
[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 27-12-2010 09:56 ]
Reageren doen ze sowieso nooit als je een bieder mailtSYQ schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:43:
en biedingen gelijk uitschakelen, wie daar nog in hapt is echt dom. 9 van de 10 keer is het een kennis of familielid die het bedrag opkrikt, zoniet de verkoper zelf. En het zal me nu niet verbazen als de bod van 5500 (!!) een grap is van iemand hier
Ik had een rare bieder die de auto nooit heeft gezien (ik heb hem zelf uit Zweden gehaald) en die onder de naam 'hoge oud ijzer prijs' (sic.) 3000 bood. Toen onder de naam 'wrak' bood hij 4000 en later onder de naam 'roestbak' 6000. Ik kwam er achter dat het dezelfde was toen ik het bod van 3000 wiste; ineens waren ze allemaal weg. Nu heeft hij weer geboden onder de naam 'kom ik er deze week om' met een bod van 4750...
Mailen heeft in ieder geval weinig zin naar mensen die blijkbaar een fake e-mailadres invullen met dat soort spookbiedingen.
Ja je hebt veel grappenmakers zonder geld op MP.
Ik heb Baleno Sport tekoop staan, met airco, elec ramen etc.. Gewoon een hele nette auto met weinig km's en NAP (97k km). Dingen staan erop voor 2500+, ik heb er een vraagprijs van 2250 bij staan.
Keeg ik een email:
"Voor 600 euro kom ik de auto vandaag ophalen"
Ik heb gereageerd:
"Wat denk je zelf..."
Ik denk dat het grootste probleem hem zit in je foto's. De auto is niet vanuit alle hoeken goed te bekijken. Ook de foto van het interieur, maak die overnieuw en dusdanig dat mensen niet hun hoofd in allelei hoeken moeten draaien om het te bekijken
Verder werkt het naar mijn ervaring (ik verkoop regelmatig auto's via MP en Autotrack) het beste om de auto zo groot mogelijk op de foto te zetten. Dus even goed kijken dat de auto het beeld van je camera opvult, maar wel alles te zien is
Ook zaken als APK vermelden in de advertentie-tekst, het stukje "Rapport Occasion Check" heeft nog niet iedereen door.
Ik heb Baleno Sport tekoop staan, met airco, elec ramen etc.. Gewoon een hele nette auto met weinig km's en NAP (97k km). Dingen staan erop voor 2500+, ik heb er een vraagprijs van 2250 bij staan.
Keeg ik een email:
"Voor 600 euro kom ik de auto vandaag ophalen"
Ik heb gereageerd:
"Wat denk je zelf..."
Ik denk dat het grootste probleem hem zit in je foto's. De auto is niet vanuit alle hoeken goed te bekijken. Ook de foto van het interieur, maak die overnieuw en dusdanig dat mensen niet hun hoofd in allelei hoeken moeten draaien om het te bekijken
Verder werkt het naar mijn ervaring (ik verkoop regelmatig auto's via MP en Autotrack) het beste om de auto zo groot mogelijk op de foto te zetten. Dus even goed kijken dat de auto het beeld van je camera opvult, maar wel alles te zien is
Ook zaken als APK vermelden in de advertentie-tekst, het stukje "Rapport Occasion Check" heeft nog niet iedereen door.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Stomme opmerking misschien? De foto's lijken genomen te zijn afgelopen zomer. Dat klopt niet. Er ligt nu sneeuw. Ik zou bij een advertentie altijd recente foto's neerzetten.
De Ypsilon is gebasseerd op een fait punto? Ofzo iets? gebruik dan een rijtje zoekwoorden in je advertentie.
De Ypsilon is gebasseerd op een fait punto? Ofzo iets? gebruik dan een rijtje zoekwoorden in je advertentie.
Verwijderd
Jullie kunnen wel doorhameren op die foto's maar het probleem ligt volgens mij toch echt ergens anders.Kijk als de foto's werkelijk de interesse moeten wekken, neem dan even een leuk meisje uit je omgeving en zet die voor de auto en achter het stuur op de foto (beschaafd). Meer hits gegarandeerd en de advertentie zullen ze dan zeker wat uitgebreider bekijken.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 17:23 ]
Waar ligt het probleem dan wel? Aangezien jij geen alternatief aandraagt maar wel zegt dat er iets fout is. Waar zit de fout dan in?Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:20:
Jullie kunnen wel doorhameren op die foto's maar het probleem ligt volgens mij toch echt ergens anders.Kijk als de foto's werkelijk de interesse moeten wekken, neem dan even een leuk meisje uit je omgeving en zet die voor de auto en achter het stuur. Dan klikken en kijken ze wel even door.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Dat is al 5x gezegd, op marktplaats zijn dit soort wagentjes gewoon niet zo populair in deze prijsklasse bij dat formaat Op Marktplaats komen toch vooral veel koopjesjagers uit de "lagere klasse".Je kan hem beter op het Lancia-autoforum, clubblad e.d. zetten.Touchdomex schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:22:
[...]
Waar ligt het probleem dan wel? Aangezien jij geen alternatief aandraagt maar wel zegt dat er iets fout is. Waar zit de fout dan in?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 17:28 ]
Een niet marktconforme prijs? Als dat hem is dan moet ik het daar toch mee oneens zijn
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Was er al genoemd dat je de auto na 1,5 jaar al weg doet?
Dit is niet zonder reden, en niet "tijd voor iets nieuws".
Daarnaast mag die titel "zonder deuk" wel aangepast worden.
Veel mensen hebben het ook niet zo op automaatjes.
En er is al € 5.500 op geboden, en dat zit dicht tegen de vraagprijs aan. Weinig mensen zullen daar overheen bieden.
Als je met een richtprijs van € 7.500 aan komt, heb je meer kans dat mensen hoger gaan bieden. Maar zoals de auto nu eruit ziet (en ik wilde zo'n auto hebben) heb ik er zeker geen € 5.500 voor over.
Daarnaast mag die titel "zonder deuk" wel aangepast worden.
En er is al € 5.500 op geboden, en dat zit dicht tegen de vraagprijs aan. Weinig mensen zullen daar overheen bieden.
Als je met een richtprijs van € 7.500 aan komt, heb je meer kans dat mensen hoger gaan bieden. Maar zoals de auto nu eruit ziet (en ik wilde zo'n auto hebben) heb ik er zeker geen € 5.500 voor over.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Ik heb het nog eens opgezocht in de koerslijst van de ANWB. Nieuwprijs was in 2004 (incl opties): 18.195,00Obiter dictum schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:21:
ik vind 6000 euro ook vrij stevig voor een -no offense- lullig autotje uit 2004.
(ik zou voor dat bedrag zelf nooit zo'n wagentje hebben gekocht btw).
Maar misschien nog wel handig om er bij te zetten in de advertentie dat de nieuwprijs in 2004 dus: 18.195,- was (volgens de ANWB koerslijst, http://www.anwb.nl/auto/koerslijst/). Dan kunnen mensen namelijk een inschatting maken over die 6000 euro (die in vergelijking met de nieuwprijs best wel laag is voor een auto van 6 jaar oud met zo weinig km's).
Is dat een serieus bod? Als je bereid bent om zo dicht tegen de koopprijs te gaan zitten dan stuur je toch wel gelijk een mail naar de koper, als je echt serieus van je bod bent?En er is al € 5.500 op geboden
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 17:37 ]
Mijn ervaring met het verkopen van auto's op marktplaats is dat de tekst niet echt van belang is, maar de foto's wel.
Ik vind de foto's die bij de advertentie staan nou niet echt goed. Lijkt wel alsof ze met een telefooncamera zijn gemaakt. Maak goede foto's en zet wat steekwoorden in de advertentie en je auto wordt sneller verkocht.
Ik vind de foto's die bij de advertentie staan nou niet echt goed. Lijkt wel alsof ze met een telefooncamera zijn gemaakt. Maak goede foto's en zet wat steekwoorden in de advertentie en je auto wordt sneller verkocht.
Verwijderd
En dan zien ze hem in het echt, valt het alsnog tegen. Je moet ook weer niet te mooie foto's maken dan kan het alleen maar tegenvallen: "hij is toch minder mooi dan ik had verwacht. We kijken nog even verder". Terwijl andersom: "ah hij ziet er nog beter uit dan ik had verwacht, deze kan ik echt niet laten gaan - we hebben 'n deal"; dan kan het alleen maar meevallen.Trommelrem schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:35:
Mijn ervaring met het verkopen van auto's op marktplaats is dat de tekst niet echt van belang is, maar de foto's wel.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 17:43 ]
Aangezien volgens mij nog niemand dit heeft genoemd doe ik het maar: de kleur is niet goed.
Lichtblauw is niet echt een courante kleur. Ik ken iemand die z'n lichtblauwe Alfa wilde inruilen en daar 2k minder voor kreeg dan waarvoor ze te koop stonden. Op de vraag waarom zoveel minder was het antwoord: "die 2k zijn de kosten van het overspuiten". Uiteindelijk toch daar ingeruild omdat hij nergens meer kreeg voor z'n wagen. Een koper kiest liever een auto met het uiterlijk dat hij/zij mooi vind, dan dat ze een iets minder mooie kopen die een fractie luxer is / minder kms gedraaid heeft.
Lichtblauw is niet echt een courante kleur. Ik ken iemand die z'n lichtblauwe Alfa wilde inruilen en daar 2k minder voor kreeg dan waarvoor ze te koop stonden. Op de vraag waarom zoveel minder was het antwoord: "die 2k zijn de kosten van het overspuiten". Uiteindelijk toch daar ingeruild omdat hij nergens meer kreeg voor z'n wagen. Een koper kiest liever een auto met het uiterlijk dat hij/zij mooi vind, dan dat ze een iets minder mooie kopen die een fractie luxer is / minder kms gedraaid heeft.
Met mooie foto's komen ze langs, met slechte foto's laten ze hem sowieso links liggen.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:38:
En dan zien ze hem in het echt, valt het alsnog tegen. Je moet ook weer niet te mooie foto's maken dan kan het alleen maar tegenvallen: "hij is toch minder mooi dan ik had verwacht. We kijken nog even verder". Terwijl andersom: "ah hij ziet er nog beter uit dan ik had verwacht, deze kan ik echt niet laten gaan - we hebben 'n deal"; dan kan het alleen maar meevallen.
[ Voor 32% gewijzigd door Speedpete op 27-12-2010 17:46 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
Wat maakt dat uit? Het gaat er toch vooral om hoe hij rijdt...en als je rijdt zie je de auto toch niet van buiten. Ik rij toch liever fijn in een Lancia YP dan dat ik eentje heb met de juiste kleur maar die voor geen meter rijdt. Dat vind jij toch ook?Speedpete schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:44:
Aangezien volgens mij nog niemand dit heeft genoemd doe ik het maar: de kleur is niet goed.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 17:51 ]
Wat is er mis mee om hem na 1,5 jaar door te verkopen?Onbekend schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:29:
Was er al genoemd dat je de auto na 1,5 jaar al weg doet?
Ik heb sommige (prive-)auto's na 3mnd alweer op MP staan, sommige mensen wisselen gewoon graag regelmatig van auto. Dat heeft niks te maken met de staat van de auto of de evt. gebreken (niet altijd). Zeker zakelijk verkoop ik alleen auto's in de prijsklasse 500-5000, en uitsluitend met nieuwe APK. De kersttijd uitgezonderd heb ik auto's hooguit 3weken in bezit. So?
Teksten zoals "zonder deuk" is sowieso niet echt tactischDaarnaast mag die titel "zonder deuk" wel aangepast worden.
En een automaat is niet bijzonder populair, maar er is weldegelijk een markt voor. Er zijn best een aantal mensen met een rijbewijs, die niet met een handbak de weg op mogen bijvoorbeeld
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Heel erg veel. Zeker bij vrouwen en aangezien de Ypsilon toch iets meer op de dames gericht is telt de kleur mee. Een collegaatje van mij had maar drie eisen voor haar volgende auto: zuinig, 5-deurs en metallic zwart.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:49:
Wat maakt dat uit?
Nee, ik zoek een auto die fijn rijdt én de goede kleur heeftHet gaat er toch vooral om hoe hij rijdt...en als je rijdt zie je de auto toch niet van buiten. Ik rij toch liever fijn in een Lancia YP dan dat ik eentje heb met de juiste kleur maar die voor geen meter rijdt. Dat vind jij toch ook?
[ Voor 14% gewijzigd door Speedpete op 27-12-2010 18:01 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
Maar dat eerste heeft toch de hoogste prioriteit voor 99% van de mensen? Dus als het er op aan komt telt het eerste: dat is het belangrijkste dus en niet dat stomme kleurtje.Speedpete schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:59:
Nee, ik zoek een auto die fijn rijdt én de goede kleur heeft
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 18:01 ]
Nee, dat is dus niet zo, mensen betalen dan liever iets meer voor de gewenste kleur of kiezen een iets minder luxe versie.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:00:
Maar dat eerste heeft toch de hoogste prioriteit voor 99% van de mensen? Dus als het er op aan komt telt het eerste: dat is het belangrijkste dus en niet dat stomme kleurtje.
Verzin ik ook niet, het is de praktijk. Ik heb zelf in de Suzuki SX4 sedan gereden, prima auto met goed weggedrag, maar verkopen: no-way. Kleur was goed, prijs was goed, uitvoering prima, alleen die kont niet mooi. Nou zie je daar helemaal niks van als je aan het rijden bent, maar toch verkocht het ding niet.
Verwijderd
Dus hij kan eigenlijk beter helemaal geen foto's plaatsen? Want hoe mooier hij met blauw op de foto staat hoe meer mensen het afschrikt ("bah dat is toch helemaal mijn kleur niet"). Dan liever wat vagere foto's, waar de kleur blauw niet helemaal zo goed uit de verf komt.Speedpete schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:04:
[...]
Nee, dat is dus niet zo, mensen betalen dan liever iets meer voor de gewenste kleur of kiezen een iets minder luxe versie.
Verzin ik ook niet, het is de praktijk. Ik heb zelf in de Suzuki SX4 sedan gereden, prima auto met goed weggedrag, maar verkopen: no-way. Kleur was goed, prijs was goed, uitvoering prima, alleen die kont niet mooi. Nou zie je daar helemaal niks van als je aan het rijden bent, maar toch verkocht het ding niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 18:12 ]
Nee, natuurlijk niet, hij moet betere foto's plaatsen maar dat is al vaak zat langsgekomen.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:05:
Dus hij kan eigenlijk beter helemaal geen foto's plaatsen? Want hoe mooier hij met blauw op de foto staat hoe meer mensen het afschrikt ("bah dat is toch helemaal mijn kleur niet"). Dan liever wat vagere foto's.
Als de kleur niet goed is, en dat issie volgens mij niet, zullen er minder mensen geïnteresseerd zijn en zal hij mogelijk minder voor de auto vangen. Dus ja: de wagen zal (waarschijnlijk) langer te koop blijven staan dan een soortgelijke wagen in zilver, zwart of wit, maar het betekend niet dat hij de wagen niet verkoopt.
Verwijderd
Volgens mij is de de combinatie kleur/interieur juist perfect. Deze auto verkoop je aan een liefhebber die persé een Lancia/iets aparts wil. Ik weet eigenlijk wel zeker dat zo iemand die deze kleurencombinatie wel zal waarderen. Volgens mij gaat er buiten de foto's dan ook weinig fout.
Overigens zou ik die 5500,- direct accepteren. Misschien sleep je er nog 250,- extra uit, maar dan moet je veel geduld hebben vrees ik. Blijven lastige auto's om te vekopen.
Overigens zou ik die 5500,- direct accepteren. Misschien sleep je er nog 250,- extra uit, maar dan moet je veel geduld hebben vrees ik. Blijven lastige auto's om te vekopen.
Zoals eerder gezegd, dan komen ze helemaal niet langs. Je moet ze in ieder geval zo ver krijgen dat ze langs komen, want als ze de moeite nemen om uberhaupt langs te komen dan zijn ze dus geinteresseerd. Het kost hun immers ook een aantal uren van hun leven. Daarna kun je gaan onderhandelen. Maar als er niemand langs komt, dan komt er ook niemand onderhandelen.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:38:
[...]
En dan zien ze hem in het echt, valt het alsnog tegen. Je moet ook weer niet te mooie foto's maken dan kan het alleen maar tegenvallen: "hij is toch minder mooi dan ik had verwacht. We kijken nog even verder". Terwijl andersom: "ah hij ziet er nog beter uit dan ik had verwacht, deze kan ik echt niet laten gaan - we hebben 'n deal"; dan kan het alleen maar meevallen.
Je moet de allermooiste foto's maken (dus zorg voor betere belichting en iets meer details, want deze foto's zijn - sorry dat ik het zeg - ronduit slecht en bijna zo slecht als de slechtste foto's op marktplaats. Men moet ook meer interieur zien, dus maak er ook een of twee foto's bij gemaakt met groothoek. En maak de foto's recht. Mensen klikken nou eenmaal snel door, de foto's moeten dus meteen pakkend zijn en beter zijn dan foto's op andere advertenties.
Verder is het ook al gezegd dat het niet tactisch is om er bij te zetten dat er geen deuken in zitten. Laat dat sowieso weg. Ook nieuwe accu en nieuwe distributieriem weglaten. Dat is opvallend voor deze kilometerstand. Dat doet vermoeden dat er met deze auto alleen maar korte ritten zijn gemaakt. Nieuwe banden wel laten staan. Eventueel erbij zetten dat het onderhoud conform eisen fabrikant is geweest. Automatische vijfversnellingsbak leest irritant voor mensen die wat minder goed Nederlands kunnen. Gewoon automaat neerzetten. Alleen tweakers weten wat het voordeel is van een vijfbak. Dat soort dingetjes. Maak er lekker simpel taalgebruik van. Veel autokopers kunnen amper Nederlands lezen.
Bekijk je advertentie eens vanuit de kant van een koper. Ik zou al hebben weggeklikt voordat ik naar de prijs heb gekeken. Ook al zou ik geinteresseerd zijn in dit type auto.
[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 28-12-2010 09:44 ]
Als koper wil je zien wat je koopt en dat vertellen de foto's die er nu bij staan niet.
Van de buiten zie ik niet hoe de voorkant er uit ziet en de achterkant evermin.
Van binnen heel veel detailfoto's maar geen overzicht.
Als koper wil ik zien hoe een auto er uitziet als ik er in zit.
Zie bv deze http://link.marktplaats.nl/406693160
Hier kan ik zien hoe de binnen kant van de deuren en het hele dashboard inc stuur en pook er uit zien.
Het zijn geen mooie foto's maar wel heel duidelijk. Als koper koop je geen mooie foto's maar het geen dat op de foto's staat.
Dan heb je er een foto bij staan waarbij je waarschijnlijk net in een gat stapte en achterover viel. Die met de stoelen er op. Om de stoelen te zien zoals ze bruikbaar zijn moet ik eerst mijn hoofd een kwartslag draaien.
En als ik dan mijn hoofd een kwartslag draai dan zie ik nog niet veel. Ik wil niet alleen de stoel zien maar een stoel die in een auto staat.
Bij de eerste foto's ziet het voorwiel er raar uit. Niet of hij een stuk naar achter geslagen is. Zet de wielen gewoon recht of in elkgeval een stuk rechter als ze nu staan.
Haal "Tijd voor iets nieuws" weg, Het is net of niets geeft om deze auto. Verzin een beter rede dat je hem helaas weg moet doen (auto van de zaak of zo) of laat het helemaal weg.
Van de buiten zie ik niet hoe de voorkant er uit ziet en de achterkant evermin.
Van binnen heel veel detailfoto's maar geen overzicht.
Als koper wil ik zien hoe een auto er uitziet als ik er in zit.
Zie bv deze http://link.marktplaats.nl/406693160
Hier kan ik zien hoe de binnen kant van de deuren en het hele dashboard inc stuur en pook er uit zien.
Het zijn geen mooie foto's maar wel heel duidelijk. Als koper koop je geen mooie foto's maar het geen dat op de foto's staat.
Dan heb je er een foto bij staan waarbij je waarschijnlijk net in een gat stapte en achterover viel. Die met de stoelen er op. Om de stoelen te zien zoals ze bruikbaar zijn moet ik eerst mijn hoofd een kwartslag draaien.
En als ik dan mijn hoofd een kwartslag draai dan zie ik nog niet veel. Ik wil niet alleen de stoel zien maar een stoel die in een auto staat.
Bij de eerste foto's ziet het voorwiel er raar uit. Niet of hij een stuk naar achter geslagen is. Zet de wielen gewoon recht of in elkgeval een stuk rechter als ze nu staan.
Haal "Tijd voor iets nieuws" weg, Het is net of niets geeft om deze auto. Verzin een beter rede dat je hem helaas weg moet doen (auto van de zaak of zo) of laat het helemaal weg.
[ Voor 5% gewijzigd door Part op 28-12-2010 10:06 ]
Na jou link naar die andere advertentie gezien te hebben begrijp ik de detailfoto's van de topicstarter beter. Op een overzichtsfoto kun je pas goed zien hoe lelijk dat ding echt is.
Deze reden is net zo verdacht als "gaat weg i.v.m. auto van de zaak."Part schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:00:
Geen reden is altijd beter. Je verkoopt de auto en in principe interesseert het de koper geen snars waarom jij hem verkoopt. Je verkoopt hem. Punt.
In de Albert Heijn staat toch ook niet bij elk product "wordt verkocht om winst te maken."
Bij Albert Heijn is het wel duidelijk waarom ze dingen verkopen maar tweedehands probeer je een beeld te vormen van de verkoper en de reden dat hij het verkoopt.Trommelrem schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:23:
[...]
Deze reden is net zo verdacht als "gaat weg i.v.m. auto van de zaak."
Geen reden is altijd beter. Je verkoopt de auto en in principe interesseert het de koper geen snars waarom jij hem verkoopt. Je verkoopt hem. Punt.
In de Albert Heijn staat toch ook niet bij elk product "wordt verkocht om winst te maken."
Zou er bv SlamFM op de radio staan dan kan dat het beeld op roepen dat het gaspedaal op 2 standen gebruikt is. Schuine foto's en prutsige detail foto's doen het bij mij ook niet goed omdat het meestal jongeren zijn die daar veel belang aan hechten.
Laatst toen ik iemand belde om naar een auto te kijken kreeg ik de voicemail met een stampende housebeat. Dan is het bij mij 'volgende'.
Natuurlijk is het beeld dat ik vorm in veel gevallen niet juist maar bij voldoende aanbod hoef ik me daar niet druk om te maken.
Alle auto's zijn lelijk. Gelukkig worden de meeste auto's binnen 15 jaar door de shredder gehaald.Nomis schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:20:
[...]
Na jou link naar die andere advertentie gezien te hebben begrijp ik de detailfoto's van de topicstarter beter. Op een overzichtsfoto kun je pas goed zien hoe lelijk dat ding echt is.
[ Voor 15% gewijzigd door Part op 28-12-2010 10:47 ]
De één vindt het belangrijk hoe de auto rijdt, de ander hoeveel PKs of centimeters kofferbak het heeft, en weer een ander welke kleur de auto heeft. Simpel toch. Een auto is een heleboel emotie samen met een verzameling feiten. Het is maar net wat je belangrijk vindt.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:49:
[...]Wat maakt dat uit? Het gaat er toch vooral om hoe hij rijdt...en als je rijdt zie je de auto toch niet van buiten. Ik rij toch liever fijn in een Lancia YP dan dat ik eentje heb met de juiste kleur maar die voor geen meter rijdt. Dat vind jij toch ook?
Heb je ooit een verkoper gezien die zei "gaat weg ivm erg hoge onderhoudskosten"? Ik zou helemaal geen reden vermelden eigenlijk, gewoon "auto te koop" en meer niet. De koper moet zelf maar vragen waarom je hem wegdoet, mensen rijden geen 30 jaar in dezelfde auto, dus waarom zou je je moeten verantwoorden voor de verkoop?Part schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:43:
[...]
Bij Albert Heijn is het wel duidelijk waarom ze dingen verkopen maar tweedehands probeer je een beeld te vormen van de verkoper en de reden dat hij het verkoopt.
Agreed, kwestie van risicomijding. De verkoper zegt ook meer over de auto dan de auto zelf, tenzij je natuurlijk een keuring laat uitvoeren.Zou er bv SlamFM op de radio staan dan kan dat het beeld op roepen dat het gaspedaal op 2 standen gebruikt is. Schuine foto's en prutsige detail foto's doen het bij mij ook niet goed omdat het meestal jongeren zijn die daar veel belang aan hechten.
Laatst toen ik iemand belde om naar een auto te kijken kreeg ik de voicemail met een stampende housebeat. Dan is het bij mij 'volgende'.
Natuurlijk is het beeld dat ik vorm in veel gevallen niet juist maar bij voldoende aanbod hoef ik me daar niet druk om te maken.
Smaken verschillen natuurlijk, maar het merk Lancia wekt verwachtingen en die maakt deze veredelde Alto niet waar[...]
Alle auto's zijn lelijk. Gelukkig worden de meeste auto's binnen 15 jaar door de shredder gehaald.
Je doet nu net alsof het ontwerp en de kleur er totaal niet toe doen. Ding staat toch bij je op de parkeerplaats/oprit, je kijkt er minstens zo vaak van de buitenkant naar als van de binnenkant, dus het ontwerp/model en de kleur doen er mijns inziens wel degelijk toe. Als de auto k*t rijdt zou ik hem ook laten staan, maar het is wel een mix van twee eigenschappen en de rijeigenschappen merk je pas nadat je hem op de looks hebt goedgekeurd op Marktplaats (bijvoorbeeld).Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:00:
[...]
Maar dat eerste heeft toch de hoogste prioriteit voor 99% van de mensen? Dus als het er op aan komt telt het eerste: dat is het belangrijkste dus en niet dat stomme kleurtje.
[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 28-12-2010 10:55 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Nee. Maar een tekst als "gaat weg i.v.m. auto van de zaak" of "tijd voor iets nieuws" voegt gewoon niets toe en klinkt eerder verdacht. Waarom gaat een goede auto weg i.v.m. een auto van de zaak? Een echte goede auto doe je niet weg i.v.m. een auto van de zaak en een tijd voor iets nieuws kan heel snel betekenen dat je de hoge kosten gewoon beu bent. De meeste teksten die er staan zijn van die standaardteksten die eigenlijk meer vraagtekens oproepen dan helderheid verschaffen.Grrrrrene schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:53:
[...]
Heb je ooit een verkoper gezien die zei "gaat weg ivm erg hoge onderhoudskosten"? Ik zou helemaal geen reden vermelden eigenlijk, gewoon "auto te koop" en meer niet. De koper moet zelf maar vragen waarom je hem wegdoet, mensen rijden geen 30 jaar in dezelfde auto, dus waarom zou je je moeten verantwoorden voor de verkoop?
Je moet weinig tekst hebben maar toch veel informatie verschaffen.
[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 28-12-2010 11:04 ]
Het is natuurlijk heel afhankelijk hoe plausibel de opgegeven reden is.Grrrrrene schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:53:
[...]
Heb je ooit een verkoper gezien die zei "gaat weg ivm erg hoge onderhoudskosten"? Ik zou helemaal geen reden vermelden eigenlijk, gewoon "auto te koop" en meer niet. De koper moet zelf maar vragen waarom je hem wegdoet, mensen rijden geen 30 jaar in dezelfde auto, dus waarom zou je je moeten verantwoorden voor de verkoop?
'...
Mijn buurman koopt bv elke 5 jaar een nieuwe auto omdat het volgens hem economies het meest rendabel is.
Hij kan aan de hand van aankoopnota ook laten zien dat hij dat elke 5jaar heeft gedaan.
In zijn tweedehands auto heb ik meer vertrouwen in als een auto van iemand die aangeeft dat het tijd is voor iets nieuws.
Dan vraag ik mij af of er niet een hele dure reparatie aan staat te komen.
Er moet een goede rede zijn waarom hij van deze auto af wil en als dat is omdat hij opeens heel veel geld gaat kosten dan wil ik hem niet.
Natuurlijk hoef je de rede niet in de advertentie te zetten maar hou er wel rekening mee dat er kopers zijn die hier belang aan hechten.
Iets anders wat ik niet in de advertentie zie is of er in gerookt is.
Als er niet in gerookt is dit altijd vermelden.
Omdat een auto van de zaak goedkoper is?Trommelrem schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:02:
[...]
Nee. Maar een tekst als "gaat weg i.v.m. auto van de zaak" of "tijd voor iets nieuws" voegt gewoon niets toe en klinkt eerder verdacht. Waarom gaat een goede auto weg i.v.m. een auto van de zaak? Een echte goede auto doe je niet weg i.v.m. een auto van de zaak en een tijd voor iets nieuws kan heel snel betekenen dat je de hoge kosten gewoon beu bent. De meeste teksten die er staan zijn van die standaardteksten die eigenlijk meer vraagtekens oproepen dan helderheid verschaffen.
Je moet weinig tekst hebben maar toch veel informatie verschaffen.
Minder zorgen om het onderhoud?
Misschien groter of zuiniger?
De koper heeft niet de keuze tussen een auto van de zaak of deze. In jou schoenen zou hij misschien ook wel gekozen hebben voor de leaseauto.
[ Voor 26% gewijzigd door Part op 28-12-2010 11:17 ]
Verwijderd
Ik denk dat als je de doelgroep 'vrouwen die een boodschappenauto willen' aan probeert te spreken, je niet veel kans hebt met deze auto. Los van het uiterlijk is de auto namelijk erg duur voor een auto die 6 jaar oud is, ook al is de uitrusting enorm luxe. Een auto voor erbij, want dat is vaak de auto in dit segment, moet gewoon in het dorp rondrijden en heeft geen climate control, velgen etc. nodig.
Een ander belangrijk element is garantie. Ik denk dat 99% kiest voor een nieuwe auto ipv jouw Lancia omdat er garantie op de nieuwe auto zit, terwijl je bij jouw (ook al is deze perfect onderhouden) auto nooit de garantie hebt dat je geen onkosten hebt het eerste jaar. Dat maakt het een lastig verhaal.
Ten derde, misschien een beetje flauw maar ik zeg het toch maar even, als je (no offence) zo'n autootje voor 22000 euro aankoopt (ik zou er niet meer dan de helft voor betalen) dan weet je denk ik al dat je er waarschijnlijk verlies op gaat lijden bij verkoop of dat deze dure, relatief onbekende, niet binnen een paar weken verkocht is?
Voor de niet-liefhebber is het een onbekend merk, ik als semi-autofan (verdiep me er enkel in wanneer ik nieuwe leaseauto uit mag zoeken en lees dagelijks AutoWeek op iPhone) zou de advertentie ook niet openen als ik een boodschappenwagentje zoek.
Overigens wel stoer dat deze auto meer opties heeft dan de gemiddelde B-segment auto die je nu nieuw koopt
Een ander belangrijk element is garantie. Ik denk dat 99% kiest voor een nieuwe auto ipv jouw Lancia omdat er garantie op de nieuwe auto zit, terwijl je bij jouw (ook al is deze perfect onderhouden) auto nooit de garantie hebt dat je geen onkosten hebt het eerste jaar. Dat maakt het een lastig verhaal.
Ten derde, misschien een beetje flauw maar ik zeg het toch maar even, als je (no offence) zo'n autootje voor 22000 euro aankoopt (ik zou er niet meer dan de helft voor betalen) dan weet je denk ik al dat je er waarschijnlijk verlies op gaat lijden bij verkoop of dat deze dure, relatief onbekende, niet binnen een paar weken verkocht is?
Voor de niet-liefhebber is het een onbekend merk, ik als semi-autofan (verdiep me er enkel in wanneer ik nieuwe leaseauto uit mag zoeken en lees dagelijks AutoWeek op iPhone) zou de advertentie ook niet openen als ik een boodschappenwagentje zoek.
Overigens wel stoer dat deze auto meer opties heeft dan de gemiddelde B-segment auto die je nu nieuw koopt
De TS is eigenaar sinds juni 2008, toen de auto dus bijna 4 jaar oud was. Ik mag hopen dat hij er dus geen 22.000 voor betaald heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:25:
Bijna elke tweedehandsauto gaat weg omdat er onderhoud verwacht wordt, wel meestal in combinaties met andere factoren (iets nieuws willen). Ook bij je buurman, leuk dat hij het berekend heeft en dat dit jou meer vertrouwen geeft maar onkosten zitten ook in die berekening dus eigenlijk zouden dat zelfs auto's zijn waarbij je nog een zekerdere kans hebt op kosten vergeleken bij iemand die het niet berekend maar "op gevoel" doet.Part schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:09:
[...]
Het is natuurlijk heel afhankelijk hoe plausibel de opgegeven reden is.
Mijn buurman koopt bv elke 5 jaar een nieuwe auto omdat het volgens hem economies het meest rendabel is.
Hij kan aan de hand van aankoopnota ook laten zien dat hij dat elke 5jaar heeft gedaan.
In zijn tweedehands auto heb ik meer vertrouwen in als een auto van iemand die aangeeft dat het tijd is voor iets nieuws.
Dan vraag ik mij af of er niet een hele dure reparatie aan staat te komen.
Dat het tijd is voor iets nieuws is gewoon een goede reden en als dat je al afschrikt als koper. Het betekend gewoon dat je geen zin hebt om in een auto van 10 jaar oud rond te rijden met een grotere kans op gebreken en die natuurlijk ook in uiterlijk verouderd is, voor iemand anders met een ander budget kan dat wel een prima auto zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 28-12-2010 12:31 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Voor dat bouwjaar is dat geen optie, maar verplicht.Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:30:
Owja, hoe meer opties er op zitten hoe beter. Dus alles vermelden zelfs als het om hoofdsteunen achterin gaat.
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Oja?MadMan schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 06:28:
[...]
Voor dat bouwjaar is dat geen optie, maar verplicht.
Mijn Punto uit 2004 had ze niet...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Er zijn welgeteld 3 advertenties in de rubriek auto's die de tekst "Tijd voor iets nieuws" gebruiken.Marzman schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:29:
[...]
...
Dat het tijd is voor iets nieuws is gewoon een goede reden en als dat je al afschrikt als koper. Het betekend gewoon dat je geen zin hebt om in een auto van 10 jaar oud rond te rijden met een grotere kans op gebreken en die natuurlijk ook in uiterlijk verouderd is, voor iemand anders met een ander budget kan dat wel een prima auto zijn.
1 daarvan is de topic starter en de andere 2 nemen in elkgeval nog de moeite om wat meer info te geven.
Met maar 3 op de 133.800 advertenties ben je in elkgeval wel orgineel.
- Zeg gewoon dat hij zilverkleurig is...
- Wie zet er nou low-profile sportbanden onder een stads-autootje? Zonde van het comfort. Zonde van die banden.
- Beter: "In hoogte verstelbare ..."
- De doelgroep wil momenteel eigenlijk dit: http://link.marktplaats.nl/404110002
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Niet alles gelezen... Het lijkt me dat de prijs vrij hoog is. Voor €6.000 kan je tegenwoordig ook een nieuwe auto krijgen van dat formaat. Natuurlijk niet "full options", maar dat is voor de meeste mensen die zo'n auto kopen niet zo belangrijk want ze worden meestal gebruikt als "2e auto" en/of "boodschappenwagentje", dus niet elke dag en meestal korte afstanden zodat luxe ondergeschikt is.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Die foto's zijn idd heel slecht (sorry dat ik het zeg
). Alleen maar close-ups, waardoor je geen idee hebt hoe de auto eruit ziet. Je hebt aan 3 foto's genoeg: schuin van voren, schuin van achteren een overzichtsfoto van binnen (dashboard en voorstoelen).
Verder vind ik de prijs niet overdreven hoog. Zijn denk ik wel mensen die zo'n auto willen kopen. Bijv. als boodschappenautootje voor moeders, terwijl de kinderen de auto ook wel eens gebruiken en dus iets 'stoerders' willen dan een suzuki alto. Alleen zullen er wel veel mensen zijn die liever naar een dealer/garagebedrijf gaan ipv. particulier.
Verder vind ik de prijs niet overdreven hoog. Zijn denk ik wel mensen die zo'n auto willen kopen. Bijv. als boodschappenautootje voor moeders, terwijl de kinderen de auto ook wel eens gebruiken en dus iets 'stoerders' willen dan een suzuki alto. Alleen zullen er wel veel mensen zijn die liever naar een dealer/garagebedrijf gaan ipv. particulier.
Mooie auto, de prijs is iets te hoog maar niet véél te hoog. Misschien kan je er bijzetten dat alles goed werkt aangezien het een lancia is
Volgens mij zei hij een eindje terug dat hij contact op zou nemen met de potentiële koper. Ook de koper kan een bod verwijderen op Marktplaats, dus misschien had hij geen interesse meer?Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:49:
Vraag me af waarom je dat bod van 5.500 hebt verwijderd? Leek me een prima openingsbod.
Ik denk dat de prijs veel te hoog is, hoe pijnlijk dat ook is om te horen voor de TS. Deze auto in de categorie boodschappenautootjes moet concurreren op onderhoudskosten (scoort een Italiaan niet goed op) en heeft een doelgroep die niet veel van auto's weet, dus iets betrouwbaars wil. Als je je dan bedenkt dat je een compacte, nieuwe auto met garantie en MRB-vrij kunt kopen voor iets meer dan wat de TS vraagt, ben je kansloos met een opgepimpte Lancia.Metro2002 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:24:
Mooie auto, de prijs is iets te hoog maar niet véél te hoog. Misschien kan je er bijzetten dat alles goed werkt aangezien het een lancia is
Sowieso: sportvelgen & -banden en cruise control bij een boodschappenauto?
[ Voor 55% gewijzigd door Grrrrrene op 04-01-2011 09:33 ]
Alsof er alleen maar huisvrouwen een klein autootje willen. Een lancia is gewoon geen courant merk, dat is denk ik gewoon het grootste probleem. En tja afschrijven doen ze inderdaad wel hard dus denk ik inderdaad: prijs omlaag. Zou echter niet veel lager gaan dan 4500 euro ofzo.Grrrrrene schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:28:
[...]
Volgens mij zei hij een eindje terug dat hij contact op zou nemen met de potentiële koper. Ook de koper kan een bod verwijderen op Marktplaats, dus misschien had hij geen interesse meer?
[...]
Ik denk dat de prijs veel te hoog is, hoe pijnlijk dat ook is om te horen voor de TS. Deze auto in de categorie boodschappenautootjes moet concurreren op onderhoudskosten (scoort een Italiaan niet goed op) en heeft een doelgroep die niet veel van auto's weet, dus iets betrouwbaars wil. Als je je dan bedenkt dat je een compacte, nieuwe auto met garantie en MRB-vrij kunt kopen voor iets meer dan wat de TS vraagt, ben je kansloos met een opgepimpte Lancia.
Sowieso: sportvelgen & -banden en cruise control bij een boodschappenauto?Het zal vast waarde hebben omdat het geld kost om in te bouwen, maar een huisvrouw (generaliserend) boeit zoiets _totaal_ niet. Aan CC heb je niks binnen de bebouwde kom.
Dat je voor 7k een instap budget plastic hok op wielen koopt maakt natuurlijk niet uit. Deze auto valt gewoon in een andere klasse, alleen wel dezelfde maat maarja, een dacia duster is ook even groot als een bmw 1 serie, toch een andere prijsklasse
[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 04-01-2011 13:01 ]
Mensen willen of een klein auto'tje en goedkoop rijden. Deze is alleen klein en de concurrentie is goedkoop. Het is lastig om hierin onderscheidend te zijn. Wat geeft een dealer er eigenlijk voor? De TS heeft volgens mij al even niet meer gereageerd?
Op autoweek.nl kun je een waardebepaling doen. Inkoop 6800 en verkoop 8100 euro voro die auto met die specs. Op zich vraagt TS dus geen gekke prijs. Moeten er alleen wel geinteresseerden zijnFreezerator schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:12:
Wat geeft een dealer er eigenlijk voor?
Omdat in december-tom-562 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:31:
Waarom zou je in de winter geen andere auto kopen![]()
Een motor kan ik me voorstellen, maar een auto?
- het klote weer is
- de dagen te kort zijn zodat het om 3 à 4 uur in de namiddag al te donker is om een auto te kunnen bekijken
- iedereen geld in cadeaus en feestdagen aan het pompen is
Voor 6000 euro verwacht ik 2 jaar garantie en uitgebreide keuring (bv ANWB) erbij zodat de koper ongeveer dezelfde zekerheden als met een nieuwe wagen heeft.
Dat zeg ik ook niet (ik chargeer/generaliseer, maar dat geef ik nota bene aanMetro2002 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:00:
[...]
Alsof er alleen maar huisvrouwen een klein autootje willen.
En jongeren, die misschien meer gecharmeerd zijn van sportvelgen e.d. zullen niet als een blok vallen voor de looks van een Lancia Ypsilon.
Ik betwijfel inderdaad ook of een dealer serieus 6800 euro biedt en hem voor 8100 euro verkoopt. Een Lancia-dealer HEEL misschien, maar ik verwacht van niet. Je moet niet teveel waarde hechten aan die lijsten met inruilprijzen in het geval van wat bijzonderder auto's.Een lancia is gewoon geen courant merk, dat is denk ik gewoon het grootste probleem. En tja afschrijven doen ze inderdaad wel hard dus denk ik inderdaad: prijs omlaag. Zou echter niet veel lager gaan dan 4500 euro ofzo.
Blijft staan dat er een heel kleine markt is voor dergelijke kleine autootjes met veel luxe en comfort. Dat is het enige wat ik wil zeggen: het is niet een klein autootje dat heel gewild is, maar hij zou een andere markt aan moeten spreken. Ik zou alleen niet weten wat voor markt, want een jongere zal niet snel 6k uitgeven aan een Lancia Ypsilon, 't is inderdaad een te incourant model.Dat je voor 7k een instap budget plastic hok op wielen koopt maakt natuurlijk niet uit. Deze auto valt gewoon in een andere klasse, alleen wel dezelfde maat maarja, een dacia duster is ook even groot als een bmw 1 serie, toch een andere prijsklasse
Verwijderd
Zo heb ik twee jaar geleden mijn budget auto gekocht. Die stond al weken/maanden stil en het was die dag -7. Met een nieuwe accu startte die in één keer dus dat was een goed teken. Daarna direct gekocht en er twee jaar plezier van gehad. Helaas door alle rijp op de auto de uiterlijke staat niet goed genoeg kunnen controleren en twee jaar later ging die ten onder aan roest.rapture schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:34:
[...]
Enig voordeel is dat de motoren lekker koud zijn en je weet of ze in de winter goed kunnen starten.
Ik denk dat het een kwestie van oprijden of inruilen wordt.
In dit segment is een tweedehands niet te verkopen van die leefttijd. Er wordt nu zoveel gesubsidieerd op kleine goedkope nieuwe autootjes, dat je flink zal moeten zakken. Een nieuwe aygo of 107 oid heeft geen BPM, geen wegenbelasting etc. etc. dus voor 6 á 7000€ kan je al een nieuwe (weliswaar kalere) auto rijden.
Dan heb je nog de Lancia vooroordelen uiteraard, die ws voor 80% overdreven zijn (net als met bijv. Alfa), maar toch bestaan. En bij jou als particulier hebben ze garantie tot de eerste drempel. (gemiddeld 25 meter in Nederland)
Ik denk dat je "best bet" is om een Lanciafiel te vinden die een auto zoekt voor zijn vrouw (we blijven vrolijk doorgeneraliseren
)
Dus registreer je op Lancia fora en spammen dat ding. :-)
In dit segment is een tweedehands niet te verkopen van die leefttijd. Er wordt nu zoveel gesubsidieerd op kleine goedkope nieuwe autootjes, dat je flink zal moeten zakken. Een nieuwe aygo of 107 oid heeft geen BPM, geen wegenbelasting etc. etc. dus voor 6 á 7000€ kan je al een nieuwe (weliswaar kalere) auto rijden.
Dan heb je nog de Lancia vooroordelen uiteraard, die ws voor 80% overdreven zijn (net als met bijv. Alfa), maar toch bestaan. En bij jou als particulier hebben ze garantie tot de eerste drempel. (gemiddeld 25 meter in Nederland)
Ik denk dat je "best bet" is om een Lanciafiel te vinden die een auto zoekt voor zijn vrouw (we blijven vrolijk doorgeneraliseren
Dus registreer je op Lancia fora en spammen dat ding. :-)
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Om eerlijk te zijn heb ik niet alles doorgelezen, maar als ik zo 1-2-3 de advertentie bekijk ligt het denk ik aan de foto's.
Plaats in godsnaam meer foto's van de buitenkant! Als je een "slimme" foto van de binnenkant maakt, vat je de drie foto's die er nu zijn samen. Hetzelfde geldt voor de velgen.
Misschien niet van toepassing, maar heeft de auto gebreken/deukjes? Zo ja, maak er dan ook een foto van. Komt "eerlijker" over.
Prijs is inderdaad wat hoog voor dit segment, maar niet voor dit type dus. Dat ligt natuurlijk aan jezelf, ik denk dat als je er 500 van af doet het al een stuk beter moet gaan.
Plaats in godsnaam meer foto's van de buitenkant! Als je een "slimme" foto van de binnenkant maakt, vat je de drie foto's die er nu zijn samen. Hetzelfde geldt voor de velgen.
Misschien niet van toepassing, maar heeft de auto gebreken/deukjes? Zo ja, maak er dan ook een foto van. Komt "eerlijker" over.
Prijs is inderdaad wat hoog voor dit segment, maar niet voor dit type dus. Dat ligt natuurlijk aan jezelf, ik denk dat als je er 500 van af doet het al een stuk beter moet gaan.
Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk
Bij mijn Micra heb ik niet alle krassen in de lak en interieur kunnen controleren. Vol stampen met dozen, koerierdiensten draaien en in een week 1000 km aan autosnelwegen gedaan. Het doet wat het moet doen op het moment dat ik het nodig heb. Met een Haynes manual bij de hand om kleine dingen te fixen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:55:
Zo heb ik twee jaar geleden mijn budget auto gekocht. Die stond al weken/maanden stil en het was die dag -7. Met een nieuwe accu startte die in één keer dus dat was een goed teken. Daarna direct gekocht en er twee jaar plezier van gehad. Helaas door alle rijp op de auto de uiterlijke staat niet goed genoeg kunnen controleren en twee jaar later ging die ten onder aan roest.
Verwijderd
Ik vraag me af hoe een koeriersdienst in een Micra eruit zietrapture schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:16:
[...]
Bij mijn Micra heb ik niet alle krassen in de lak en interieur kunnen controleren. Vol stampen met dozen, koerierdiensten draaien en in een week 1000 km aan autosnelwegen gedaan. Het doet wat het moet doen op het moment dat ik het nodig heb. Met een Haynes manual bij de hand om kleine dingen te fixen.
Valt best mee als je met vergunningslimieten werkt. Dan gaat het om de hoeveelheid auto's en chauffeurs op de baan ipv zoveel mogelijk in een bestelwagen stampen. Vuurwerkwinkels mogen niet teveel vuurwerk opslaan, verkopen veel in korte tijd en moeten door veel auto's aangevuld worden.
De grote kartons gingen relatief gemakkelijk erin. De kleine kartons tussen de banken. De achterbank neerklappen. Creatief stapelen. Passagierszetel naar voor laten leunen en indien nodig moet de hoofdsteun ook eraf.
De grote kartons gingen relatief gemakkelijk erin. De kleine kartons tussen de banken. De achterbank neerklappen. Creatief stapelen. Passagierszetel naar voor laten leunen en indien nodig moet de hoofdsteun ook eraf.
On-topic: auto mooi poetsen, strik erom, te koop-bord erop en parkeren bij de ingang van de jaarlijkse Vriendinnenbeurs, de sauna, nagelstyliste, thermae 2000, verzin het maar. Oftewel: bedenk waar mogelijke kopers van deze auto zich bevinden.
Aangezien de markt voor deze auto waarschijnlijk klen is zul je inderdaad naar de mensen moeten gaan. het nadeel is alleen dat dit veel tijd kost. Anders in de Reguliersdwarsstraat in Amsterdam met een briefje parkeren of kappers aanschrijvenGluten Parody schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:02:
On-topic: auto mooi poetsen, strik erom, te koop-bord erop en parkeren bij de ingang van de jaarlijkse Vriendinnenbeurs, de sauna, nagelstyliste, thermae 2000, verzin het maar. Oftewel: bedenk waar mogelijke kopers van deze auto zich bevinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Roenie op 05-01-2011 08:24 ]
Ik zie dit topic nu pas en eerlijk is eerlijk: mijn vriendin hebben je advertentie gezien en ook de Lancia overwogen. Kilometerstand is laag en de prijs leek ons vrij redelijk (7k destijds meen ik). Uiteindelijk zijn we voor een heel ander merk en een ander prijssegment gegaan.Pinin schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:16:
Ik heb al een tijdje mijn auto te koop staan. En er komen gewoon geen reacties.
Nu weet ik wel dat er weinig mensen op zoek zijn naar een Lancia Ypsilon, dus het aantal hits is niet bijster hoog. Maar er wordt ook niet helemaal op geklikt, dus er zijn mensen die wel op deze auto zoeken. De prijs is gewoon erg goed, en de staat van de auto ook. Maar waarom haken mensen af, als je wel de ad. hebt gevonden.
Ik heb vaker een auto verkocht, maar hier krijg ik gewoon 0 reacties op.
http://link.marktplaats.nl/404224760
Wat ons tegenhield? Marktplaats, particuliere verkoper.
Bericht hierboven
Apart, mij zou juist een dealer me tegenhouden. Een dealer houdt je net zo hard voor de gek maar een particulier heeft meestal de middelen niet om dat tot in het extreme te trekken (een garage of dealer kan de kokerbalken vullen met papier maché en er tectyl over smeren, de meeste particulieren durven niet eens hun ontstekingsonderdelen te vervangen).Floor-is schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:03:
[...]
Ik zie dit topic nu pas en eerlijk is eerlijk: mijn vriendin hebben je advertentie gezien en ook de Lancia overwogen. Kilometerstand is laag en de prijs leek ons vrij redelijk (7k destijds meen ik). Uiteindelijk zijn we voor een heel ander merk en een ander prijssegment gegaan.
Wat ons tegenhield? Marktplaats, particuliere verkoper.
Verwijderd
Niet met een merkdealer die je bij die prijs 3-6 maanden of langer BOVAG-garantie geeft.Wilf schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:21:
[...]
Apart, mij zou juist een dealer me tegenhouden. Een dealer houdt je net zo hard voor de gek maar een particulier heeft meestal de middelen niet om dat tot in het extreme te trekken (een garage of dealer kan de kokerbalken vullen met papier maché en er tectyl over smeren, de meeste particulieren durven niet eens hun ontstekingsonderdelen te vervangen).
Inmiddels al wat reacties gehad op je verkoop ?
JUIST merkdealers. Merkdealers lichten je op waar je bij staat. Echt een verschrikking. Hoofdprijzen betalen voor onderdelen, uurprijzen hoger dan een gemiddelde advocaat en expres onderdelen saboteren voor de volgende keer. Allemaal meegemaakt, harde lessen, veel van geleerd. Meegemaakt bij Daewoo, Ford en Opel. Opel was recentelijk, mijn auto was door de ANWB naar de dealer gesleept omdat de koppelingskabel geknapt was (hij wilde me niet naar mijn merkloze garage in een andere stad slepen). Kabel kost 6 euro ofzo. Bij de Opeldealer 96 euro (!). Inclusief montage 180 euro kwijt (want plaatsen kost ook 2,5 uur????). Vervolgens zeiden ze mij dat het dynamolampje ook brandde dus die moest ook vervangen. Na de hartverzakking voor het betalen van de aanschafwaarde van mijn auto voor een kabel (nieuwe koppelingset plaatsen bij de merkloze was 125, goedkoper dan een kabeltje..???) heb ik hem meegenomen en zelf de v-snaar weer terug op spanning gezet (goh, waarom zou ineens mijn dynamolampje aangaan..??).
Echt verschrikkelijk.
Echt verschrikkelijk.
mwah, er kunnen rotte appels tussen zitten, maar de gemiddelde koper vindt het denk ik toch wat veiliger om via een bedrijf te kopen en niet via een particulier. Je hebt dan tenminste nog iets om op terug te vallen als het ding na 100 meter compleet uit elkaar valt (ook al heb je geen bovag-garantie). En dealers of merkgarages hebben vaak ook een bepaalde naam hoog te houden, dus lijkt me de kans kleiner dat ze je een auto aansmeren waarvan ze al weten dat ie niet deugt. Bij particulieren is het juist maar de vraag wat je krijgt.
Daarbij maak eens een paar fatsoenlijke foto's.
Gewoon een duidelijk, iets schuin van voren, een totaalfoto van de voorkant. en idem van de achterkant.
Maak dan een overzichtelijke mooie foto van het interieur, wat toch een van de sterkere kanten moet zijn van dit autotje, maar dat haal ik er op de foto niet uit.
Laat dit autotje er ook duurder en aparter uitzien op de foto dan de rest wat er te koop is.. nu oogt het wat rommelig met overbelichte foto's en interieurpics waar ik mijn hoofd 90 graden voor moet draaien.
Gewoon een duidelijk, iets schuin van voren, een totaalfoto van de voorkant. en idem van de achterkant.
Maak dan een overzichtelijke mooie foto van het interieur, wat toch een van de sterkere kanten moet zijn van dit autotje, maar dat haal ik er op de foto niet uit.
Laat dit autotje er ook duurder en aparter uitzien op de foto dan de rest wat er te koop is.. nu oogt het wat rommelig met overbelichte foto's en interieurpics waar ik mijn hoofd 90 graden voor moet draaien.
Toch gek dat ik bij mijn huidige merkdealer goedkoper uit ben dan bij 2 specialisten waar ik eerst kwam. Sterker nog, de dealer heeft een reparatie gratis gedaan terwijl die 2 specialisten respectievelijk 1450,- & 1300,- euro vroegen.Wilf schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:30:
JUIST merkdealers. Merkdealers lichten je op waar je bij staat. Echt een verschrikking. Hoofdprijzen betalen voor onderdelen, uurprijzen hoger dan een gemiddelde advocaat en expres onderdelen saboteren voor de volgende keer.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ene dealer is de andere ook niet, je moet gewoon goed zoeken. Ik hoorde laatst van een garage dat ie een klant had met een Zafira, compleet doorgerot subframe. Dealer bellen voor een nieuw subframe: "Oh, is dat een Zafira van dat en dat bouwjaar? Stuur die klant maar even langs, dat repareren wij kostenloos, is een constructiefout". Vervolgens staat zo'n ding een hele dag bij de Opel dealer op de brug en kost het de klant geen ruk.
Verder, bovag-garantie is een wassen neus. Een vriend van me heeft een Mazda MX5 gekocht bij een Mazda dealer voor 2000 euro boven de marktplaatswaarde, vanaf dag 1 niks dan ellende met dat ding, en toen hij aanspraak wilde maken op de bovag-garantie, stelde de dealer gewoon een rapportje op dat het olieverbruik van 1 liter op 500km gewoon binnen de marges ligt. Bovag trapt erin, rechtsbijstand trapt erin en uiteindelijk heeft ie de auto gewoon uit ellende met dikke stroperige 15W40 olie erin ergens ingeruild.
Verder, bovag-garantie is een wassen neus. Een vriend van me heeft een Mazda MX5 gekocht bij een Mazda dealer voor 2000 euro boven de marktplaatswaarde, vanaf dag 1 niks dan ellende met dat ding, en toen hij aanspraak wilde maken op de bovag-garantie, stelde de dealer gewoon een rapportje op dat het olieverbruik van 1 liter op 500km gewoon binnen de marges ligt. Bovag trapt erin, rechtsbijstand trapt erin en uiteindelijk heeft ie de auto gewoon uit ellende met dikke stroperige 15W40 olie erin ergens ingeruild.
En bij deze weer een reactie van de TS (ik wist niet dat in dit topic nog zo zoveel gereageerd wordt)
1. Ja ik na jullie aanpassingen reacties gehad, en ook enkele serieuze (bij 1 ging de koop niet door ivm met het kunsstof gaspedaal-stang
maar bleek nodig voor aanpassing invalide. Een ander iemand vond de prijs te hoog en gaf niks om de meerwaarde van de extra's. Nog wat dealers namen contact op, maar die willen ook wat verdienen.
2. @Grrrrene: De meeste Ypsilons zijn volgehangen met extra's, dus deze auto is geen uitzondering en veel meer dan een boodschappenauto voor moedertjes.
3. De auto is idd bedoeld voor iemand die zoiets zoekt, en dan is de prijs dus niet hoog. Veel reacties gaan over de te hoge prijs, dat is gewoon niet waar hij is hooguit te hoog voor wat jullie van een auto verwachten of denken deze auto te plaatsen.
4. Helaas nog geen tijd gehad voor nieuwe foto's
5. Binnenkort ga ik de auto ook nog op wat strategische plaatsen ophangen.
1. Ja ik na jullie aanpassingen reacties gehad, en ook enkele serieuze (bij 1 ging de koop niet door ivm met het kunsstof gaspedaal-stang
2. @Grrrrene: De meeste Ypsilons zijn volgehangen met extra's, dus deze auto is geen uitzondering en veel meer dan een boodschappenauto voor moedertjes.
3. De auto is idd bedoeld voor iemand die zoiets zoekt, en dan is de prijs dus niet hoog. Veel reacties gaan over de te hoge prijs, dat is gewoon niet waar hij is hooguit te hoog voor wat jullie van een auto verwachten of denken deze auto te plaatsen.
4. Helaas nog geen tijd gehad voor nieuwe foto's
5. Binnenkort ga ik de auto ook nog op wat strategische plaatsen ophangen.
www.casarodriguillo.com
Voor wat je verkoopt is de prijs misschien niet te hoog, maar voor wat de meeste mensen willen betalen voor een boodschappenauto'tje is het wel te duur.
Dat de prijs voor iemand die specifiek op op zoek is naar zo'n auto is mooi als je doelgroep groot is en het aanbod van dit type klein. Dat is hier niet het geval, het is geen courante auto. Dus is het of wachten op die ene enthousiasteling die het geld er voor neer wil tellen, of je gaat in prijs naar beneden om je doelgroep te vergroten. Als je tijd hebt en wilt wachten doe je het eerste. Heb je dat niet dan wordt het de tweede optie.
Edit: je spreekt over 'moedertjes', maar als je het op de keper beschouwd kun je jouw auto ook classificeren als een 'kappersauto'. Niets mis mee, maar als moeders hier niet in gaan rijden, wie verwacht je dan wel? Metromannen, kappers? Iemand anders noemde de Fiat 500 als grote concurrent en ik denk dat veel 'mannen' daar inderdaad eerder de voorkeur aan geven. Je zult dus op zoek moeten naar gelijkgestemden qua smaak. Dat is als je een Golf verkoopt nu eenmaal makkelijker dan een 'overpriced' en 'onbetrouwbare' Italiaan.
Dat de prijs voor iemand die specifiek op op zoek is naar zo'n auto is mooi als je doelgroep groot is en het aanbod van dit type klein. Dat is hier niet het geval, het is geen courante auto. Dus is het of wachten op die ene enthousiasteling die het geld er voor neer wil tellen, of je gaat in prijs naar beneden om je doelgroep te vergroten. Als je tijd hebt en wilt wachten doe je het eerste. Heb je dat niet dan wordt het de tweede optie.
Edit: je spreekt over 'moedertjes', maar als je het op de keper beschouwd kun je jouw auto ook classificeren als een 'kappersauto'. Niets mis mee, maar als moeders hier niet in gaan rijden, wie verwacht je dan wel? Metromannen, kappers? Iemand anders noemde de Fiat 500 als grote concurrent en ik denk dat veel 'mannen' daar inderdaad eerder de voorkeur aan geven. Je zult dus op zoek moeten naar gelijkgestemden qua smaak. Dat is als je een Golf verkoopt nu eenmaal makkelijker dan een 'overpriced' en 'onbetrouwbare' Italiaan.
[ Voor 30% gewijzigd door Roenie op 05-01-2011 10:30 ]
Zolang je dat beseft, is er niks aan de handPinin schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:49:
En bij deze weer een reactie van de TS (ik wist niet dat in dit topic nog zo zoveel gereageerd wordt)
2. @Grenne: De meeste Ypsilons zijn volgehangen met extra's, dus deze auto is geen uitzondering en veel meer dan een boodschappenauto voor moedertjes.
yep, maar ik heb geen haast.
Het is ook zeker niet de aanbieding van de maand, dat het een lastig segment is is Lancia Nederland ook achter. ze verkopen hier voor geen meter (stuk of 6 per maand) Het leuke is dat deze auto in Italië razend populair is, daar geven ze wel om design en uitstraling en willen daar ook betalen voor een gepimpte fiat punto.
De auto staat daar op plek 5 (!!!) van verkochte auto's (iig 2009)
Het is ook zeker niet de aanbieding van de maand, dat het een lastig segment is is Lancia Nederland ook achter. ze verkopen hier voor geen meter (stuk of 6 per maand) Het leuke is dat deze auto in Italië razend populair is, daar geven ze wel om design en uitstraling en willen daar ook betalen voor een gepimpte fiat punto.
De auto staat daar op plek 5 (!!!) van verkochte auto's (iig 2009)
www.casarodriguillo.com
Of ze hebben gewoon een andere smaak. Of ze zijn te chauvinistisch om in een niet italiaanse auto te rijden. Vragen, vragen...Pinin schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:24:
...Het leuke is dat deze auto in Italië razend populair is, daar geven ze wel om design en uitstraling...
Maar misschien Italiaanse restaurants langs gaan
Vandaag gebeld door een moeilijk sprekende man,bleek een Italiaan te zijn die een mooie kleine auto zocht....
Maar we kwamen er (nog?) niet uit qua vraagprijs.
Maar we kwamen er (nog?) niet uit qua vraagprijs.
www.casarodriguillo.com
Omdat zoveel mensen tips hebben gegeven laat ik even weten dat de auto verkocht is.
Een nette prijs voor gekregen 5500.
Maar ze hebben wel een schoonheid.
www.casarodriguillo.com
Kijk is aanPinin schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:33:
Omdat zoveel mensen tips hebben gegeven laat ik even weten dat de auto verkocht is.
Nette prijs. Goed gedaan!
+1Part schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:18:
Nette prijs. Goed gedaan!
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Juist -500, gezien die er 6000 voor vroeg
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Concluderend kunnen we dus zeggen dat het voornaamste probleem het aanbieden in december was.
Verwijderd
Want dat is per definitie het probleem geweest als je 'm toevallig in de volgende maand verkoopt? Volgens mij speelde de iemand-moet-er-echt-voor-gaan factor juist een veel grotere rol, gezien het uiteindelijk toch een Italiaan is geworden die hem heeft gekocht.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 09:47:
Concluderend kunnen we dus zeggen dat het voornaamste probleem het aanbieden in december was.
Verwijderd
Ja, want TS heeft geen enkele reactie in december gehad. Toen het januari werd kreeg hij 'ineens' meerdere reacties waarvan toch een aantal serieus.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 09:50:
[...]
Want dat is per definitie het probleem geweest als je 'm toevallig in de volgende maand verkoopt? Volgens mij speelde de iemand-moet-er-echt-voor-gaan factor juist een veel grotere rol, gezien het uiteindelijk toch een Italiaan is geworden die hem heeft gekocht.
Verwijderd
Laten we zeggen dat een samplegroep van 1 verkoop een wat dunne basis is om dergelijke conclusies te kunnen trekkenVerwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:02:
Ja, want TS heeft geen enkele reactie in december gehad. Toen het januari werd kreeg hij 'ineens' meerdere reacties waarvan toch een aantal serieus.
Verwijderd
Ah gefeliciteerd en mooi dat onze tips wat geholpen hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 10:05 ]
Bij mij is het precies andersom, veel reacties in december (maar te laag) en nu, ondanks herhaaldelijk omhoogplaatsen in januari nul reacties
haha, mijn vader is inmiddels al 6 maanden bezig om zijn prius de deur uit te doen, letterlijk, in de zes maanden tijd, maar 2 mails gehad, waarvan alle twee doelloze berichten waren.
Hij had de auto gekocht voor 6200 euro, maar 10.000km gereden, en nu nogsteeds 0 aanbod voor de prijs van 5250
Hij had de auto gekocht voor 6200 euro, maar 10.000km gereden, en nu nogsteeds 0 aanbod voor de prijs van 5250
Verwijderd
180.000 kilometer is natuurlijk best al wel wat. Daarnaast heb ik gehoord dat hybride auto's tweedehands niet zo populair zijn omdat wanneer de batterypacks versleten zijn het ding (zo goed als) total loss is.FireBladeX schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:08:
haha, mijn vader is inmiddels al 6 maanden bezig om zijn prius de deur uit te doen, letterlijk, in de zes maanden tijd, maar 2 mails gehad, waarvan alle twee doelloze berichten waren.
Het is ook nogal een brutale vraagprijs. De ANWB-koerslijst vindt hem 2400 euro waard.FireBladeX schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:08:
oeh, die prius is niet zomaar lelijk........En de kleur en het model.
De Ypsilon is uiteindelijk niet aan een Italiaan verkocht, maar aan een Nederlandse vrouw. Proefrit vond ze niet nodig. maar dat heeft haar vriend toch maar even gedaan.
Nu moet ik zelf nog een nieuwe auto, maar die zijn moeilijk te vinden. Sterker nog nog geen 1
Een 306 GTI (fase III, dus >juli '99
De Ypsilon is uiteindelijk niet aan een Italiaan verkocht, maar aan een Nederlandse vrouw. Proefrit vond ze niet nodig. maar dat heeft haar vriend toch maar even gedaan.
Nu moet ik zelf nog een nieuwe auto, maar die zijn moeilijk te vinden. Sterker nog nog geen 1
Een 306 GTI (fase III, dus >juli '99
[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 16-01-2011 20:06 ]
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Hè wat, je zei toch dat 'ie al verkocht was?Pinin schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:05:
Camacha: Ik neem aan dat het nog steeds dezelfde koper is en dat Pinin hier vooral reageert op het feit dat iemand opperde dat de Italiaan waar eerder contact mee was ook de koper was.
Pinin: leuke zoektocht, ik hoop nog altijd een keer tegen een mooie 306 met de nieuwere versie van de 1.6 aan te lopen. Volgens Autoweek zijn die van Januari tot Juni 2001 gemaakt, dus of ik er ooit een tegen kom?
Pinin: leuke zoektocht, ik hoop nog altijd een keer tegen een mooie 306 met de nieuwere versie van de 1.6 aan te lopen. Volgens Autoweek zijn die van Januari tot Juni 2001 gemaakt, dus of ik er ooit een tegen kom?
Verwijderd
Dat zal ik wel geweest zijn danDipsausje schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:40:
Camacha: Ik neem aan dat het nog steeds dezelfde koper is en dat Pinin hier vooral reageert op het feit dat iemand opperde dat de Italiaan waar eerder contact mee was ook de koper was.
Wat is er mis met de oude 1.6? Die heb ik in mijn cabrio, een smeuigerige (?) motor heb ik nog nooit gevoeld, heeft 90pk, voelt als 110pk. en trekt bij elk toeretal. Het enige is dat de koppakking wat olie lekt. (daar rij ik al 6 jaar mee rond) en nu laat ik de kop reviseren.[b][message=35375965,noline]
www.casarodriguillo.com
Niks mis met de oude 1.6, ik heb alleen al een 306 die prima voldoet. Vandaar dat ik vooral een leuke zoektocht vind om af en toe op internet te kijken voor dit zeldzamere model.
Verwijderd
Dat laatste schijnt in de praktijk dus wel mee te vallen. Ten eerste gaan ze vrijwel nooit stuk en ten tweede zijn er gespecialiseerde bedrijven die de kapotte cellen kunnen doorverbinden zodat de rest van de accu het weer doet. Voor dat laatste moet je natuurlijk de dealer mijden, want die mag/wil enkel nieuwe accu's verkopen.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:10:
[...]
180.000 kilometer is natuurlijk best al wel wat. Daarnaast heb ik gehoord dat hybride auto's tweedehands niet zo populair zijn omdat wanneer de batterypacks versleten zijn het ding (zo goed als) total loss is.
Overigens is dit model niet wegenbelastingvrij waardoor die nog maar voor weinig mensen interessant is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 08:42 ]
Ook met vier compleet willekeurig geboorde gaten in de achterbumper (a.k.a. PARKEERSENSOREN!).FireBladeX schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:08:
Nederlands is makkelijker als je denkt
Willekeurig... geen idee, maar dat het een beetje raar uitziet op de foto oke, maar volgens mij is het gewoon standaard ding die vanaf het begin er al in zit, waarom die beetje scheef staat is volgens om voor kleine paaltjes die meer naast de auto staat dan erachter...SeatRider schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:41:
[...]
Ook met vier compleet willekeurig geboorde gaten in de achterbumper (a.k.a. PARKEERSENSOREN!).
over de 10.000km, ja daarvoor moet je echt bij me vader zijn, die wisselt om de 2 maanden van auto, behalve deze prius dan