Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto niet te verkopen? of wat gaat er fout.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik heb al een tijdje mijn auto te koop staan. En er komen gewoon geen reacties.
Nu weet ik wel dat er weinig mensen op zoek zijn naar een Lancia Ypsilon, dus het aantal hits is niet bijster hoog. Maar er wordt ook niet helemaal op geklikt, dus er zijn mensen die wel op deze auto zoeken. De prijs is gewoon erg goed, en de staat van de auto ook. Maar waarom haken mensen af, als je wel de ad. hebt gevonden.

Ik heb vaker een auto verkocht, maar hier krijg ik gewoon 0 reacties op.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 15-01-2011 18:34 ]

www.casarodriguillo.com

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Prijs is veel te hoog

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

ik vind 6000 euro ook vrij stevig voor een -no offense- lullig autotje uit 2004. Ook zou het me afschrikken dat na 50 000 km al de distributieriem is vervangen, terwijl dat meestal pas na een km of 100 000 begint te knagen.

sorry modjes...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
De prijs is véééél te hoog in dat 'segment'.

Maar de prijs is wel weer redelijk voor die specifieke auto.

[ Voor 60% gewijzigd door RedHat op 24-12-2010 14:24 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:54

_Apache_

For life.

Hoe ligt deze advertentie in de markt? Weinig aanbieders van Lancia's, of veel goedkopere concurrenten? Wellicht is opnieuw aanbieden op MP een optie.

@ bovenstaande reactie : Prijs is pittig, maar als je vergelijkbare advertenties bekijkt ligt het goed in de markt. Ypsilon uit '04 begint vanaf 6K..

[ Voor 33% gewijzigd door _Apache_ op 24-12-2010 14:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 19:36
Voor die prijs heb je bijna of heb je een nieuwe in het zelfde formaat.
Je moet dus een liefhebber treffen en die zijn er niet zoveel.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:07

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind 12 dagen niet echt heel veel ofzo. Ik heb 2 jaar geleden m'n Starlet op marktplaats gezet, normaal gesproken erg gewilde auto's, maar er reageerde ook heel weinig mensen. Pas na 3 weken reageerde er iemand serieus op de auto, en de volgende dag was hij verkocht.
Ik denk dat je gewoon een moeilijk verkoopbare auto hebt eerlijk gezegd :P Zo'n Lancia is nou niet echt een auto waarvoor de meeste mensen warm gaan lopen :P

Vaak bu'j te bang!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:54

Haan

dotnetter

Als ik zo kijk naar de andere Ypsilons die nu op marktplaats staan, is de prijs wel prima, zeker met alle opties die de auto heeft. Misschien dat je wat 'schreeuweriger' moet zijn in je advertentie, nu is deze vrij onopvallend.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De prijs is op zich wel aardig marktconform, maar ik zou het niet over hebben voor een 6 jaar oude auto die de komende 2 jaar nog eens zo'n 4000 euro af zal schrijven. Dan wordt de pijn wel erg groot. Daarnaast mag je best wat meer in je advertentie de pluspunten benadrukken. Zo zit er fatsoenlijk lichtmetaal met gloednieuwe (goeie!) banden onder en climate control zal ook niet heel vaak voorkomen. Dat zijn USP's die je goed in je verkooptekst moet verwerken, want daar moet je het geld vandaan halen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:54
Prijs valt reuze mee...

Een Ypsilon uit 2002 dus een ouder model met leeren bekleding airco etc etc gaan ook weg voor 3,500+
Dus denk als die rond de 5.000 gaat zitten het prima is.

Verwijderd

De tijd van het jaar gaat fout. Mensen zoeken nu eenmaal niet naar bijvoorbeeld auto en huizen in december. Offline halen en begin januari weer opnieuw beginnen.

Owja, hoe meer opties er op zitten hoe beter. Dus alles vermelden zelfs als het om hoofdsteunen achterin gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 14:31 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Waarom zou je in de winter geen andere auto kopen :?
Een motor kan ik me voorstellen, maar een auto?

Vaak bu'j te bang!

• RedHat
-tom-562 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:31:
Omdat het nou eenmaal zo is. Waarom weet ik niet, maar het aantal verkopen van occasions in december ligt altijd aanzienlijk lager dan de rest van de maand.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Omdat mensen niet op pad willen met dit weer, of rond een auto willen lopen. Laat staan er onder kijken.

Geef het tijd, of wacht tot maart en zet 'm dan ook op Autotrack. Daar zoeken mensen vaak naar de iets betere auto's. En verwacht niet dat de auto meteen verkoopt, dat kan best een paar maanden duren.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:31:
Ik zeg ook geen winter, ik zeg december. Daarbij is de sneeuw een probleem want mensen gaan echt niet proefrijden hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 14:34 ]

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

De auto is een jaar "jonger" als hij pas in Januari/Februari 2011 op naam gezet word. Een maan wachten levert dan meer restwaarde op bij verkoop. Voor nieuwe auto's, that is.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er zit een typfout in je advertentie.. dat nekt je.. (toesgestaan). :P

Ik denk ook dat de prijs aan de hoge kan is..plus het is komkommer tijd.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik denk, dat veel mensen in het kleine segment liever nieuw kopen met wat minder opties, dan een volgepakte 6 jaar oude auto met 60.000km, voor bijna het zelfde geld.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

De prijs is te hoog voor het segment, voor 2000 minder zijn er in het segment andere auto's te krijgen. Daarnaast is het interieur nogal smaakgevoelig, wat bij deze ook al smaakgevoelige auto niet meewerkt aan de verkoopbaarheid.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Obiter dictum schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:21:
ik vind 6000 euro ook vrij stevig voor een -no offense- lullig autotje uit 2004. Ook zou het me afschrikken dat na 50 000 km al de distributieriem is vervangen, terwijl dat meestal pas na een km of 100 000 begint te knagen.

sorry modjes...
Of na 5 a 6 jaar, al naargelang wat eerder komt.

Overigens heb ik er wel 3k5 voor over ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Pinin

Pinin

Topicstarter
zo, heel wat reacties.
De prijs is absoluut erg goed. Hij staat nog maar een paar dagen op MP, maar alles wat ik daar op zet, krijg ik meer dan genoeg reacties. Nu lijkt het wel of hij onzichtbaar is.
Natuurlijk zit de tijd van het jaar en het model niet mee.
De auto heeft nieuw zo'n 22,000 euro gekost.Er zijn helaas weinig liefhebber, maar er zijn toch vrouwen genoeg die een mooie bak zoeken met alle opties.
Helaas zijn in het zelfde formaat/segment ook auto's voor 1500,- te koop die even goed rijden.

Ik ga maar eens wat schreeuwen in de ad.

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 24-12-2010 14:46 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Prijs is veel te hoog want eigenlijk mag je deze bak niet eens een auto noemen.

Btw een de Citroën C1 heb je nieuw al voor €6.890!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 14:46 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
edit: laat maar.

Maar nogmaals prijs is niet te hoog, dat is dom geblaat.

[ Voor 75% gewijzigd door Pinin op 24-12-2010 14:48 ]

www.casarodriguillo.com

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 20:29
In welke mate zou het aantal foto's helpen?

Als ik een auto zoek, heb ik graag vanaf elke hoek wel een foto, zeker van het interieur.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 20:29
Pinin schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:47:
edit: laat maar.

Maar nogmaals prijs is niet te hoog, dat is dom geblaat.
-ninja edit-?

Maar hij heeft wel gelijk. Ik koop liever een goedkope nieuwe auto voor iets meer dan een 6 jaar oude die qua grootte ongeveer gelijk is.

[ Voor 25% gewijzigd door Keiichi op 24-12-2010 14:50 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:45:
Prijs is veel te hoog want eigenlijk mag je deze bak niet eens een auto noemen.

Btw een de Citroën C1 heb je nieuw al voor €6.890!
Ja, en een C1/107/Aygo is ook echt vergelijkbaar met dit. Ik ben geen fan van Italiaanse auto's, maar zo'n Ypsilon is echt wat meer auto dan een C1/Aygo/107

Vaak bu'j te bang!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat de doelgroep van je auto momenteel bezig is met de voorbereidingen voor kerst, en dat het nieuwe autootje uitgesteld zal worden tot in het nieuw jaar en tot de sneeuw weg is :)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
De nieuwe C1 achtige kosten geen drol en rijden best goed (voor een ukkie) En dat zal ook wel de rede zijn dat er weinig naar kleine auto's gezocht wordt. Maar alleen het formaat is enigszins te vergelijken met C1

De prijs is marktconform.

[ Voor 19% gewijzigd door Pinin op 24-12-2010 14:56 ]

www.casarodriguillo.com

• Haan
  • Laatst online: 09:54

Haan

dotnetter

Keiichi schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:47:

Als ik een auto zoek, heb ik graag vanaf elke hoek wel een foto, zeker van het interieur.
Er staan genoeg foto's bij de advertentie hoor.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Dat kan wel zijn maar als mensen die prijs er niet voor willen betalen dan is die gewoon te hoog.

Maar ik zou me nog geen zorgen maken, zoals je zelf al zegt staat hij er nog maar net op.... auto online verkopen heeft gewoon tijd nodig en idd zoals ander al zeggen is deze periode geen gunstige tijd om dat te doen.

Smiling as the shit comes down...

Verwijderd

Ik mis ook wat woorden. Vrouwen zoeken nooit van hun leven op climate control en weten waarschijnlijk niet eens wat het is. Airco is een veel bekender woord en dat mist in de advertentie. Ypsilon airco zal ervoor zorgen dat jouw auto niet gevonden wordt.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52
Keiichi schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:47:

Ja, dat.

De prijs lijkt me prima, maar de advertentie zou mij niet aantrekken. Er is maar één foto waar je de auto fatsoenlijk op kunt zien, de eerste. Die tweede foto is leuk als MSN-avatar, maar zou ik niet bij een advertentie neerzetten. Pak dan gewoon foto's waar de auto helemaal op staat...

En volgens mij zit er een gigantische deuk in de kofferklep, waarom zou je anders totaal geen foto's van de achterkant plaatsen?

Pak bijvoorbeeld deze advertentie. De foto's zijn van mindere kwaliteit, ik vind ze ook minder mooi, maar voor een potentiele koper zijn ze wel veel nuttiger / informatiever.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Nielson
  • Laatst online: 13:35
Als je de prijs vergelijkt met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fyqj2b0ua1_800.jpgUitrustingsniveau is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar, maar dat is bij dit soort vrouwenauto'tjes ook minder van belang, worden toch meer als boodschappen/2e auto gebruikt.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Geen radio, geen centrale deurvergrendeling, geen electrische ramen, miniscuul motortje. Doe mij dan maar een 6 jaar oude auto met amper wat gereden die wel al die luxe heeft. Die radiovoorbereiding slaat trouwens nergens op want er zitten niet eens speakers in. Het is geen kwestie van simpelweg een radio inprikken en je hebt muziek.

[ Voor 31% gewijzigd door AtleX op 24-12-2010 15:09 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Haal trouwens ook even dat stukje weg over onzinbiedingen; natuurlijk wordt daar niet op gereageerd maar het komt zo agressief over om het in een advertentie te hebben staan...

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Mektheb
Xander schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:02:
[...]

Ja, dat.

De prijs lijkt me prima, maar de advertentie zou mij niet aantrekken. Er is maar één foto waar je de auto fatsoenlijk op kunt zien, de eerste. Die tweede foto is leuk als MSN-avatar, maar zou ik niet bij een advertentie neerzetten. Pak dan gewoon foto's waar de auto helemaal op staat...

En volgens mij zit er een gigantische deuk in de kofferklep, waarom zou je anders totaal geen foto's van de achterkant plaatsen?

Pak bijvoorbeeld deze advertentie. De foto's zijn van mindere kwaliteit, ik vind ze ook minder mooi, maar voor een potentiele koper zijn ze wel veel nuttiger / informatiever.
Mijn vrouwtje's gebakkie :D
( zelfde model )

Maar ja de foto's zijn inderdaad op de andere advertentie beter gemaakt.
Misschien kan die daar nog wat mee spelen, en wat je zelf zegt over de achterkant dat idee heb ik ook altijd als er iets mist zou het wel niet kloppen.

edit: en dat over het bieden van onzin, zou ik achterwegen laten want dat is een POV misschien zegt iemand wel hij 4500 waard is en dat is misschien in jouw ogen een onzinbieding.
Ik zou dat achterwegen laten.

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 24-12-2010 15:12 ]

• gwystyl
  • Laatst online: 07:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb net zelf een auto gekocht, maar als ik niet zo dringend op zoek was geweest had ik ook even gewacht. Het was nogal spannend proefrijden met de weerstomstandigheden en toestand van de weg afgelopen zaterdag.

@prijsopmerkingen: blijkbaar is hij wel marktconform geprijsd, en mensen die zo'n auto zoeken zullen dat wel weten. Het blijft wel een boel geld voor een auto uit 2004, dus ik zou wel proberen de positieve punten iets meer te benadrukken zonder schreeuwerig te zijn.

Verder verwacht ik dat je dus nog even geduld moet hebben.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik heb de ad aangepast nav jullie tips.
Kijken of het iets scheelt.

eens kijken of ik nog een foto van de achterkant heb, anders even maken.

www.casarodriguillo.com

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:25

artificial_sun

Mazda Rx7

Haha die Panda heeft geen stuurbekrachtiging. Hebben ze dat ding uit een antiek winkel gehaald ofzo. Alle niet-sport autos moeten toch wel stuurbekrachtiging hebben. Als mijn zus daarin zou rijden denkt ze dat hij kapot is :D (mijn vriendin niet die kan gewoon goed rijden in mijn Mazda Rx-7 zonder stuurbekrachtiging (is dus wel sportauto en oud (1984))

Ontopic:

Ik vind het een nette ad. zou alleen foto van het hele dashboard erop zetten (stoelen plat en dan via de kofferbak een foto maken),
1 foto van de velg weg,
foto van de speaker weg,
foto recht van voor erbij,
foto recht van achter erbij.

Daarnaast zou dit stukje text kunnen helpen:

Een leuke compacte auto, met veel meer luxe, betere afwerking, meer klasse en uitstraling dan bijvoorbeeld een: Fiat Panda / Citroën C1 / Toyota Aygo / Peugeot 106 / Renault Twingo / Cuore / Matiz en dat voor een zeer geringe meerprijs.

Stadia was beter....

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Juist ja, het contactgedeelte is in elk geval een stuk vriendelijker zo, uitnodigender. Met wat foto's erbij kom je denk ik een heel eind, alleen zou ik wat meer informatie over de auto willen, dus stop nog even een stukje tekst voor de opsomming, zoiets;

[blaat, regeltje of 4, 5. Lul gewoon een stukje over de auto, verkoop hem, maar probeer wel objectief over te komen]
-alinea-
[opsomming]
-alinea-
[contact opnemen]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
artificial_sun schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:21:
Haha die Panda heeft geen stuurbekrachtiging. Hebben ze dat ding uit een antiek winkel gehaald ofzo. Alle niet-sport autos moeten toch wel stuurbekrachtiging hebben. Als mijn zus daarin zou rijden denkt ze dat hij kapot is :D (mijn vriendin niet die kan gewoon goed rijden in mijn Mazda Rx-7 zonder stuurbekrachtiging (is dus wel sportauto en oud (1984))

Ontopic:

Ik vind het een nette ad. zou alleen foto van het hele dashboard erop zetten (stoelen plat en dan via de kofferbak een foto maken),
1 foto van de velg weg,
foto van de speaker weg,
foto recht van voor erbij,
foto recht van achter erbij.

Daarnaast zou dit stukje text kunnen helpen:

Een leuke compacte auto, met veel meer luxe, betere afwerking, meer klasse en uitstraling dan bijvoorbeeld een: Fiat Panda / Citroën C1 / Toyota Aygo / Peugeot 106 / Renault Twingo / Cuore / Matiz en dat voor een zeer geringe meerprijs.
goede tips, ook dat zinnetje geeft natuurlijk veel hits.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

en maak van de prijs: 5.995,-

Dan lijkt ie toch net ff wat goedkoper :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 15:26 ]

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik ben even zo vrij geweest om je stukje tekst aan te passen hoor, ik weet niet of het je ding is (is natuurlijk erg persoonlijk) maar misschien kun je er wat mee;
De Lancia Ypsilon is een leuke compacte auto, met veel meer luxe, betere afwerking, meer klasse en uitstraling dan bijvoorbeeld de bekende Fiat Panda, Citroën C1, Toyota Aygo en dergelijke. Daarnaast is de afschrijving vele malen lager dan bij deze autotjes; dit maakt de Ypsolon de ideale auto voor iedereen die graag wat meer luxe wil en ook nog een mooi restbedrag wil hebben mocht hij ooit nog eens verkocht worden. Wat ik bedoel met meer luxe? Bekijk de optielijst maar eens;

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat van die afschrijving ben ik niet met je eens. Het is algemeen bekend dat auto's als Lancia en Alfa Romeo behoorlijk snel in waarde dalen.

Vaak bu'j te bang!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55
Lancia is gewoon een merk wat maar heel weinig animo heeft hier in NL, ik zou er in ieder geval mijn handen niet aan branden, ik heb geen cijfers over betrouwbaarheid maar denk dat de reputatie van Lancia gewoon niet al te hoog is.

Daarnaast lijkt me de tijd van het jaar ook meespelen, er zullen nu weinig mensen voor een auto aan het kijken zijn.

Ik zeg: Haal hem even van Marktplaats af en zet hem begin volgend jaar weer erop en maak zoals bobwarley zegt een mooie afronding van de prijs naar 5.995.

Succes met de verkoop!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

-tom-562 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:41:
Dat van die afschrijving ben ik niet met je eens. Het is algemeen bekend dat auto's als Lancia en Alfa Romeo behoorlijk snel in waarde dalen.
Sshhht!

editje; ik zou in de optielijst trouwens toch ook even de afkortingen voluit schrijven; als je veel vrouwelijke bezoekers trekt zoals wordt geïnsinueerd in het topic kun je beter geen hele rits technische afkortingen gebruiken... O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Obiter dictum op 24-12-2010 15:45 ]

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Is dit het 'welke Tweaker wil mijn auto kopen'-topic? Want ik heb er ook één te koop staan, ook 12 dagen en nog niet verkocht :+ Wel serieuze biedingen maar ja, die reageren nooit hè..?

• Mektheb
Prutzer80 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:42:
Lancia is gewoon een merk wat maar heel weinig animo heeft hier in NL, ik zou er in ieder geval mijn handen niet aan branden, ik heb geen cijfers over betrouwbaarheid maar denk dat de reputatie van Lancia gewoon niet al te hoog is.

Daarnaast lijkt me de tijd van het jaar ook meespelen, er zullen nu weinig mensen voor een auto aan het kijken zijn.

Ik zeg: Haal hem even van Marktplaats af en zet hem begin volgend jaar weer erop en maak zoals bobwarley zegt een mooie afronding van de prijs naar 5.995.

Succes met de verkoop!
True, terwijl als je Fiat roept iedereen "meer staat te springen" terwijl het eigenlijk hetzelfde is.
Tenslotte de motor staat met koeieletters Fiat op :).

Maar 5995 kwa prijs oogt beter als 6000

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

tlpeter schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:22:
Voor die prijs heb je bijna of heb je een nieuwe in het zelfde formaat.
Je moet dus een liefhebber treffen en die zijn er niet zoveel.
Dat is het probleem denk ik ja. Voor 7000 heb je een nieuwe Fiat Panda. Ook Italiaans, dan zou ik ook geen 6000 betalen voor een Lancia uit 2004. Voor nog ietsje meer heb je een Aygo.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 24-12-2010 15:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Alleen heb je dan de kale uitvoeringen, dat telt ook echt wel mee. Daarbij is Lancia een beetje het "premium" merk van Fiat, net zoals Audi vs. VW, terwijl dat vaak dezelfde auto's zijn

Vaak bu'j te bang!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-11 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar misschien eens dat spammerige ACTIE Nergens Goedkoper!!!11 weghalen?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

-tom-562 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:01:
Alleen heb je dan de kale uitvoeringen, dat telt ook echt wel mee. Daarbij is Lancia een beetje het "premium" merk van Fiat, net zoals Audi vs. VW, terwijl dat vaak dezelfde auto's zijn
Misschien maar een Lancia Y is geen liefhebbersauto (andere Lancia's wel wat meer), dus dat voordeel heb je niet wat je met een Audi wel soms hebt. Ook biedt het niet zo veel extra ten opzichte van concurrenten.

In mijn ogen is een Lancia Y gewoon een vrouwen boodschappenautootje, en misschien is dat onterecht omdat ik me er niet voldoende in verdiept heb, maar ik denk dat een hele hoop Nederlanders zo over dat model denken. En dan is het slimmer een nieuwe kale Fiat te kopen die er ook leuk uit ziet (ziet er vergeleken met de Y zelfs nog wel redelijk "stoer" uit) waar je veel langer zonder kosten mee kan doorrijden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 08:48

dodo79

witte dikke tonnie

is MP de enigste site waar je je auto te koop hebt staan???
kijk eens naar andere verkoopkanalen, zoals forums e.d.
Er zal vast wel een lancia forum zijn, misschien kun je hem daar ook te koop zetten.
Mijn vorige auto heb ik via het fok forum verkocht, en die was ik binnen een week kwijt, ondanks dat het een ouwelullebak was.

omdat het kan!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat de timing gewoon ongelukkig is.

De maand december is voor de meeste toch al de duurste. En een extra auto is minder luxe tijdens de feestdagen. Er zijn ook nog zat mensen op vakantie. De mensen die werken zijn al blij als ze weer van de weg af zijn (Zie het topic in WI).

Gezien het weer zijn de kans op ongelukken veel groter, en je gaat natuurlijk niet andersmans auto op het spel zetten. En een proefrit in de file schiet ook niet echt op. Tuurlijk wil je dat ding wel even doortrappen naar zeker de 120.

Ey!! Macarena \o/

• Specht
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Alle redenen zijn wel genoemd zie ik. :P

Verkeerde maand/tijd van het jaar, geen gewild model, wel een nette prijs maar nadeel is dat je voor dat geld ook al een nieuw wagentje hebt, welliswaar met veel minder opties maar in dat segment worden auto's toch maar als boodschappenwagentje gebruikt en niet zelden voor zakenlijke km's. Airco en dergelijke opties zijn dus nutteloos in de zin dat je daar weinig geinteresseerden mee zult trekken.
En adverteren op een lancia forum helpt denk ik ook wel.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Compizfox schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:03:
Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar misschien eens dat spammerige ACTIE Nergens Goedkoper!!!11 weghalen?
Mee eens, de adverteerder lijkt wel een handelaar zo, of nog erger een soort budgetstore voor auto's. 8)7 Het lijkt totaal niet meer particulier zo. Auto van autoliefhebber geweest zegt in mijn ogen ook niet zoveel en komt ook een beetje over alsof je nog maar even moet bewijzen dat het echt een goede auto is...

Maar het zal zoals velen hebben gezegd denk ik veel met de tijd van het jaar te maken hebben en met het feit dat het bij een Lancia gewoon even wat langer kan duren.

[ Voor 17% gewijzigd door Frietsaus op 24-12-2010 17:03 ]

• RedHat
Pinin schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:23:
[...]

goede tips, ook dat zinnetje geeft natuurlijk veel hits.
Je moet de volgende foto's maken:

Schuin voor (Wiel gedraait, loodrecht (Dus dat je RECHT op het wiel kijkt) in de richting van de lens = jongeren tot 25 jaar), bij jouw auto wiel in lijn met carrosserie voor meer 'hits').

Foto zijkant; let hier goed op hoogte/breedte. De raamlijsten tussen de achterdeuren (die je niet hebt) en de voorramen moeten 'PRECIES" op elkaar en kwa hoogte moet aan de onderkant (waar het raam begint) gelijk zijn met passagierskant.

Foto schuin achter (Deze moet je op 'gevoel doen', zorg dat de contouren beter uitkomen).

Foto op achterbank: Dashboard van recht voor. (Net langs de voorstoelen schieten).

Foto ingevulde onderhoudsboekjes met alle andere boekjes erbij EN de sleutels (Zodat men kan zien dat er meerdere sleutels bijzitten ipv één sleutel).

Dat zijn de 'must' foto's.

De rest moet je de foto's van de 'opties' (Dus alles wat NIET standaard is van de auto) maken. ECC, Electrisch verstelbare stoelen/spiegels, Electrische ramen, alles wat een optie is, foto maken.

Dit is eigenlijk de beste tip die ik kan geven.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Weer div. aangepast. de foto's worden gemaakt als het weer beter is qua weer.

en de auto staat op 2x een Lancia forum en ook op het viva forum

www.casarodriguillo.com

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
misschien autotrack proberen ? ik zou zelf niet zo snel op marktplaats kijken voor een auto
tis maar een idee ;-)

• RedHat
Pinin schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:29:
Weer div. aangepast. de foto's worden gemaakt als het weer beter is qua weer.

en de auto staat op 2x een Lancia forum en ook op het viva forum
Wat ook nog een goede tip is: Als je foto's gaat maken zorg dan voor iets van contra-kleuren. Een blauwe auto in de blauwe lucht fotograferen is leuk; maar je auto 'komt er niet uit', zorg dus dat je auto op de voorgrond komt ipv de achtergrond.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:28

bord4kop

maximaal 100KB!

Je hebt het volgende probleem;
[Reclame]
Koop nu een Fiat Panda / Toyota Aygo, Citroen C1 etc voor slechts 5995, 69999, of 7998
[/reclame]

En natuurlijk weet ik ook best dat je daar eigenlijk niets voor hebt. Want wil je airco, afstandbediening sleutels, lichtmetaal, hoofdsteunen achter, matten, etc etc. dan kost zo 'n ook gewoon 10K ;)

Maar goed zo denkt men nou eenmaal niet, "mwoahh voor 1000 meer hek n nieuwe.."

En je hebt nog een probleempje; het ding is veuls te luxe. De prijs is goed voor deze auto. Maar het gros der mensheid kijkt toch binnen budget naar de nieuwste auto. En dan is opeens airco, lichtmetaal, onderhoudshistorie etc etc. zomaar ineens toch minder belangrijk dan ze zeggen.
Men zal de nieuwere kopen ben ik bang.

| Security Management |

Verwijderd

TS raakt hem wel kwijt hoor. Zijn toch liefhebberauto's en er zijn vrouwen die gewoon iets speciaals zoeken. Deze Lancia is daar uitermate geschikt voor, zeker gezien de kleurstelling en de uitrusting.

Verwijderd

^^ hetzelfde heb ik met consoles: daar zie je regelmatig ook mensen een Xbox360 met 15 games, 4 controllers, kabels, guitar hero en andere meuk verkopen voor 600 euro; maar dan koop ik liever toch nieuw 'kaal'.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Nou, ik heb wel geduld dus we wachten even af.
Maar ik vond het vreemd dat er niemand vragen had, er werd zelfs niet afgedongen

www.casarodriguillo.com

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het is een tof autotje, maar wel een onbekendere. Mensen denken niet snel aan een Lancia wanneer ze een auto gaan kopen, het heeft hier de bekendheid niet. Best apart dat ze zo onbekend zijn, terwijl ze zichzelf wel lekker eigenzinnig presenteren.
Wat je advertentie zeker mist is een goede foto van het kontje van de wagen. Dat is namelijk niet bepaald een alledaags gezicht, maar goede uitdrukking van de eigenzinnigheid en het karakter.
De foto van de stoelen, zou ik overdoen. Nu moet ik mijn hoofd draaien om ze goed te zien en je zit er eigenlijk te dicht op lvoor mijn gevoel. De foto van de centerconsole, OK, maar neem hem eens van wat verder weg? Bij voorkeur zodat je het stuurwiel erbij op hebt zitten, maak de foto bijvoorbeeld vanaf de achterbank of mogelijk zelfs door de achterklep en wat naar binnen leunen.
En ik mis ook waarom de auto eigenlijk verkocht wordt. Dat is iets wat ik zelf ook altijd wel interessant vind.

De prijs is op zich OK, misschien kun je hem aantrekkelijker maken door iets te zakken, bijvoorbeeld naar 5500 euro. Maar dat hoef je niet gelijk te doen, maar mochten reacties en biedingen echt uitblijven.

Leuke wagen, ziet er netjes uit, zou me verbazen als je hem niet kwijt raakt. Maar je hebt er waarschijnlijk wel wat meer tijd voor nodig dan een auto van een beter bekende fabrikant.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 24-12-2010 19:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• bouwfraude
  • Niet online
De optielijst is slordig, er staat twee keer dat er een airco in zit en twee keer neerklapbare achterbank.
Door de sneeuw is het geen auto kijk weer.

Staat hij al sinds de zomer te koop? Doe eens recente foto's maken, in de tussentijd kan er een hoop stuk gegaan zijn.
Misschien de nieuwprijs erbij, dan lijkt de 6000 euro wat meer in perspectief.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:10

Wok

Dakloos...

Een Yp is gewoon moeilijk verkoopbaar, zeker in deze prijsklasse. Dat doet niks af aan de auto zelf, maar de gemiddelde autokoper in dit segment zal - zeker als-ie 6K+ te besteden heeft - eerder voor een (tweedehands) Aygo/C1/107 gaan. Geen MRB (is toch weer €20-€30 per maand) en ze lopen zonder moeite 1:20. Twee dingen die je niet gaan lukken met deze Yp.

't Is voornamelijk een kwestie van een lange adem hebben ;) Onbekend maakt onbemind, maar op een gegeven moment zul je echt wel een koper kunnen vinden die de auto op waarde weet te schatten :)

Verder ben ik nog even zo vrij geweest om een concepttekst voor je advertentie te schrijven:
Tijd voor iets nieuws. Daarom gaat mijn Lancia Ypsilon in de verkoop. Deze auto is uitgevoerd als 'Platino': destijds de meest luxe uitvoering. De auto is voorzien van een automatische versnellingsbak, is altijd dealeronderhouden en heeft geen schadeverleden.

De uitrusting van deze auto omvat onder meer:
- Automatische vijfversnellingsbak
- Elektrische ramen
- Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels
- Airco: volautomatische klimaatregeling met twee zones
- Cruise control
- ABS
- Stuurbekrachtiging
- Centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Zes (!) airbags
- Hoogteverstelling bestuurdersstoel
- Hoogteverstelling stuurwiel
- Alcantara bekleding in ongeschonden staat
- Bose geluidsinstallatie met subwoofer
- 16" lichtmetalen wielen
- Mistlampen voor

Recent onderhoud:
- Nieuwe distributieriem bij 57.000km
- Nieuwe banden (Pirelli P-Zero Nero) bij 57.000km
- Nieuwe accu

De auto verkeert optisch en technisch in zeer goede staat. Elke vorm van keuring (ANWB/ADAC/Dekra) is dan ook geen probleem.

Vragen? Neem gerust contact met me op!
(uiteraard naar eigen inzicht aan te passen)

KISS: Keep It Simple Stupid. Die reclametekst aan het begin? Weg ermee! Als ik zulke teksten wil lezen, download ik de folder wel...

Vermeld alleen de opmerkelijke/luxe zaken. Boordcomputer? Negen op tien mensen zal dat worst wezen, dus niet het vermelden waard. Meegespoten bumpers en spiegels? Dat is ook wel te zien op de foto's.

Plaats fatsoenlijke en recente(!!) foto's! De huidige foto's zijn duidelijk al maanden geleden genomen. Dat werkt niet als je de advertentie half december plaatst. Verder de tips die andere al gegeven hebben: plaats meer overzichtsfoto's: voor- en achterkant wil men ook graag zien. Vuistregels voor het maken van verkoopfoto's:
- Schuin linksvoor
- Schuin rechtsvoor
- Schuin rechtsachter
- Schuin linksachter
(optioneel: recht van voren, recht van achter, recht van beide zijkanten; als de auto rondom maar te zien is)
- Overzicht dashboard (dus vanaf de achterbank genomen, tussen de voorstoelen door)
- Overzicht interieur (bestuurdersstoel goed zichtbaar)

Verder kun je dan nog detailfoto's maken (zoals die foto van de velg bijvoorbeeld). Zet ook zeker de pook+console van de automaatbak op de foto. Sucsales! :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Hé Wok, je tekst is overgenomen, deze is nog beter dan de vorige die een andere Tweaker heeft geschreven.

En de auto gaat idd weg voor wat "nieuws", iets wat jij zeker weet te waarderen een Peugeot 306 GTI-6
Dan staat er naast de 306cabrio ook een GTI.
Omdat deze auto's goedkoper zijn en niet meer bij dealers aangeboden worden is inruil geen optie.

Weet jij nog een mooie GTI-6 (uit '99 in de kleur moonstone) te staan toevallig?

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 24-12-2010 21:14 ]

www.casarodriguillo.com

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met het KISS idee slaat de eerste regel ook nergens op.
Tijd voor iets nieuws. Daarom gaat mijn Lancia Ypsilon in de verkoop.
Dat heeft niets met de auto ansich te maken natuurlijk. Het zal ook niemand overhalen om die auto te kopen. Want dan kan je reacties krijgen als: Waarom wil je iets nieuws? beviel die niet? waarom niet? etc..etc..

Het gaat om de auto, niet om jou.

Ey!! Macarena \o/

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Het is al vaak bewezen dat de rede waarom de auto weggaat niet van belang is.

Maar als je het wil weten:
stoelen zijn iets te klein voor mij, iets te vrouwelijk, iets te klein, zin in wat anders enz.

www.casarodriguillo.com

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 08:07
Voor 6800 euro kocht ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://exhost.nl/etc/bimmer/2010-11-13-side.jpg

Dus wellicht als je jouw auto en jouw prijs ernaast zet, zie je waarom ie niet verkoopt? ;)

There is no replacement for displacement!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03
Moeilijke markt. Kijk maar eens naar het aantal Ford Ka's er te koop staan rond de 5k met minder dan 20k aan kilometers. Er worden gewoon te veel wagentjes verkocht in dit segment die nog zo goed als nieuw zijn. Dus je hebt 3 grote nadelen:

- Lancia
- Prijs t.o.v. concurrenten
- Leeftijd

Je moet geluk hebben met 1 iemand die wel de waarde inschat van alle opties e.d.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Pinin schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:27:
Het is al vaak bewezen dat de rede waarom de auto weggaat niet van belang is.

Maar als je het wil weten:
stoelen zijn iets te klein voor mij, iets te vrouwelijk, iets te klein, zin in wat anders enz.
Was meer zoiets van: Geen slapende honden wakker maken.

Gewoon specs + prijs en goeie foto's, klaar.

Want als jij het een vrouwenbak vind, en dat zegt tegen een potentiele mannelijke koper, zal die misschien wel afhaken, en dat lijkt me niet de insteek toch?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:39:
Moeilijke markt. Kijk maar eens naar het aantal Ford Ka's er te koop staan rond de 5k met minder dan 20k aan kilometers. Er worden gewoon te veel wagentjes verkocht in dit segment die nog zo goed als nieuw zijn. Dus je hebt 3 grote nadelen:

- Lancia
- Prijs t.o.v. concurrenten
- Leeftijd

Je moet geluk hebben met 1 iemand die wel de waarde inschat van alle opties e.d.
De Ford Ka is wel het ultieme voorbeeld dat vrouwen niet naar kwaliteit kijken.

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:39:
Voor 6800 euro kocht ik dit:

[afbeelding]

Dus wellicht als je jouw auto en jouw prijs ernaast zet, zie je waarom ie niet verkoopt? ;)
Wat is precies het voordeel? Te groot, te hoog verbruik, lastig te parkeren, de kleur is niet mooi, te diefstal gevoelig, hogere belastingen etc ;)

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Als ik een moderne auto zou kopen voor dat geld zou ik ook eerder die Lancia dan een turkenbak kopen inderdaad :') Gelukkig hoef ik beiden niet te kopen.

Voor het zelfde geld kan je mijn auto ook kopen: http://link.marktplaats.nl/403353460

Verwijderd

Wilf schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:56:
Als ik een moderne auto zou kopen voor dat geld zou ik ook eerder die Lancia dan een turkenbak kopen inderdaad :') Gelukkig hoef ik beiden niet te kopen.

Voor het zelfde geld kan je mijn auto ook kopen: http://link.marktplaats.nl/403353460
Ik mis in je advertentie dat die wegenbelastingvrij is :P

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wil je dat weten in Guldens, Euro's of US-dollars?

Ah hense... Maakt ook niet uit, want het is 0,-

Wel vette bak trouwens...

Ey!! Macarena \o/

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Waar loop je tegenaan?

1. zo'n ypsilon is nu eenmaal een klein publiek voor
2. het is een "duur" model

Je kan 2 dingen doen:
1. wachten totdat er een serieus iemand komt die er wel het geld voor overheeft.
2. je prijs zover laten zakken totdat "niet doelgroepers" er om komen, dan moet je richting de 3500 - 4000 gaan.

Ik denk wel dat markplaats niet het juiste medium is voor deze auto. Ik ben niet zo bekend in lancia land, maar er zal toch wel een lancia forum zijn? En bijv. een delta liefhebber die een mooie ypsilon voor zijn meisje zoekt? Wellicht dat er daar wel mensen zijn die je auto op waarde weten te schatten.

Wise enough to play the fool

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:18
Is het niet ook een idee op het type band weg te laten?
Pirelli P-Zero Nero is een high performance zomerband, dat kan mensen afschrikken vanwege de associaties met een bepaalde rijstijl.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Reptile209
  • Laatst online: 07:53

Reptile209

- gers -

Woei, je hebt een bod op >90% (5.5 k€).
Gelukkig maar: anders krijg je last van het Tweakers-effect dat je ad al 388 keer bekeken is, maar dat blijkbaar niemand een bod wil doen :+. Gaan mensen zich afvragen wat er dan mis is met die bak... ;)

Zo scherp als een voetbal!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:11:
[...]

Ik mis in je advertentie dat die wegenbelastingvrij is :P
En APK-vrij, maar dat soort kreten is alleen voor paupers en die kopen toch niet. :P

Verwijderd

Reptile209 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:38:
Woei, je hebt een bod op >90% (5.5 k�).
Gelukkig maar: anders krijg je last van het Tweakers-effect dat je ad al 388 keer bekeken is, maar dat blijkbaar niemand een bod wil doen :+. Gaan mensen zich afvragen wat er dan mis is met die bak... ;)
Dan gewoon lekker opnieuw plaatsen :)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ja, ik heb inderdaad een bod (maar geen mailtje) het gebeurd ook wel eens dat "concurenten" een nep-bod doen, maar dat is dan meestal de vraagprijs en niet onder de prijs. Ik zal eens contact zoeken.

De auto staat al op diverse lanciafora, en ook op autoscout en op autotrack stond hij 2 weken.

Als het allemaal niets wordt gaat ie in het voorjaar weer in de verkoop.

www.casarodriguillo.com

• Specht
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

MewBie schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:35:
Is het niet ook een idee op het type band weg te laten?
Pirelli P-Zero Nero is een high performance zomerband, dat kan mensen afschrikken vanwege de associaties met een bepaalde rijstijl.
ROFL!
En als je Michelins hebt rijd je zeker als een ouwe opa, en met Nankang ben je een goedkope prutser die zo min mogelijk geld uitgeeft aan onderhoud? Wat een onzin zeg. :D :F

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Verwijderd

Ik koop niet graag een auto met sportbanden en andere 'sport'frutseltjes. Dus het heeft zeker invloed op de keuze van bepaalde doelgroepen.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Alsof mensen die er geen verstand van hebben daar last van hebben. Als je verstand van auto's hebt koop je ook een andere bak dan een Yp :+

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sjongejongejonge... Wat een reacties ook weer :')

Prijsniveau is prima, echter december is gewoon een dure maand, dus kopen mensen geen auto.

Een Yp vergelijken met een nieuwe 107 is ook lekker handig. Ik rijd liever in deze (luxe) Yp dan dat ik geld toe krijg op een (nieuwe) kale 107.

Heeft ook een computer!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Wat al genoemd is zijn de foto's. Ik moest echt even goed kijken voordat ik de auto herkende, de kont van de auto komt wel bekend voor, maar de rest niet. Gewoon foto's waarop de hele auto te zien is van een aantal kanten. De foto met de stoelen, ik moest echt even bedenken dat je de camera gedraaid had tijdens het maken van die foto. Beter kan je de horizon gewoon horizontaal houden, dan is het makkelijker te bekijken.

Daarnaast een protip van mijn kant, vermeld in de advertentie wat er de komende tijd aan onderhoud aan zit te komen. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn motor over 12000km nieuwe voorvork olie nodig heeft, en over 6000km moeten de kleppen gesteld worden. Daardoor kan ik een potentieele koper alvast een beeld geven van wat er voor kosten aan zitten te komen. Als die kosten heel laag zijn, kan dat een hogere prijs rechtvaardigen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat ligt er aan.. Is er nog veel en groot onderhoud gepleegd, dan erbij zetten. Komt er onderhoud aan, niet erbij zetten, schrikt alleen kopers af, verder moeten de toekomstige eigenaren dat maar zelf uitzoeken imo

Vaak bu'j te bang!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 11:12
Zou een ' stukken luxer dan een 107/c1/Aygo' of andere vergelijke tekst in de titel van je ad werken?

Voordeel is dan iig wel dat je 107, C1 en Aygo meeneemt als zoektermen, marktplaats schijnt 90% van de bezoekers gebruik te maken van zoekfunctie (kan misschien wat minder zijn, maar het is een groot getal...) en de zoekfunctie kijkt naar de titel. Als je daar een positieve vergelijk in kan maken vergeleken met die 3 autotjes.

(Bizar trouwens hoeveel meiden ineens een nieuwe C1/107/Aygo willen/moeten hebben en kopen tegenwoordig... waar je vroeger al klaar/blij was met een 6e hands Starlet)

Binnenkort zelf misschien weer es aan de slag met mijn huidige auto, weet zo niet wat dat ding bij inruil oplevert. Ook niet bij particuliere verkoop, maar hoop eigenlijk op wat meer dan wat je nu voor je Y vraagt... en dan heb ik een autotje van dezelfde grootte, minder opties en ouder...

[ Voor 21% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 25-12-2010 23:09 ]

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:08:
(Bizar trouwens hoeveel meiden ineens een nieuwe C1/107/Aygo willen/moeten hebben en kopen tegenwoordig... waar je vroeger al klaar/blij was met een 6e hands Starlet)
Kennelijk kunnen die meiden heel goed rekenen ;) Het is één van de meest goedkope vormen van autorijden met ook nog eens het minste risico. Vervolgens hebben ze ook nog eens aandacht besteedt aan het uiterlijk van de auto. Ik vind het in ieder geval geen wonder dat de drieling bij elkaar de meest verkochte auto van Nederland is. Hoewel ik als 107-rijder bevooroordeeld ben.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Inderdaad: zuiniger, geen wegenbelasting, minder sores... Pappa helpt met aanschaf en voor de rest alleen maar goedkoop. Wat heb je dan nog aan een oud gevaarlijk barrel met allerlei onderhoudskosten en belasting die ook nog een stuk onzuiniger is? :P

• RedHat
Wok schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:10:

KISS:Vuistregels voor het maken van verkoopfoto's:
- Schuin linksvoor
- Schuin rechtsvoor
- Schuin rechtsachter
- Schuin linksachter
(optioneel: recht van voren, recht van achter, recht van beide zijkanten; als de auto rondom maar te zien is)
- Overzicht dashboard (dus vanaf de achterbank genomen, tussen de voorstoelen door)
- Overzicht interieur (bestuurdersstoel goed zichtbaar)

Verder kun je dan nog detailfoto's maken (zoals die foto van de velg bijvoorbeeld). Zet ook zeker de pook+console van de automaatbak op de foto. Sucsales! :)
Bron voor de 'vuistregels'? Ik lever namelijk auto's aan garagebedrijven, dealers etc (Ook de huisselecties! van o.a. BMW). En ik kan je melden dat ik hier nog nooit van gehoord heb; sterker nog; dit geeft een negatief effect. 'Herhaling' is een NO-GO bij verkoopadvertenties voor occasions; dus niet linksvoor EN rechtsvoor. Behalve als je een héle foto-reportage kan maken, dan kan het weer wel. Echter als je limiet 8 plaatjes is moet je NOOIT herhalen.

Daarom zie ik graag een bron voor je 'vuistregel', want in mijn optiek slaat het nergens op.

En de eerste foto moet helemaal perfect zijn (Scherpte; diepte; het liefst een schuin-voor foto van de bestuurderskant). Als deze foto namelijk goed is, heb je een veel hogere CTA (Call to Action) en zullen ze eerder geneigd zijn contact op te nemen of nog wat extra foto's te kijken.

Bij een 8 plaatjes limiet; schuin voor bestuurderskant, zijkant bestuurder, schuinachter, Dasboard (van achterbanken genomen), evt schuin naar binnen indien mooie bekleding en/of schuif/kanteldak en de rest gewoon alles fotograferen wat niet standaard is (Dus de opties).

Dat is mijn ervaring in ieder geval (Dit jaar bijna 1500 auto's verkocht dus het is ook niet ervaring met één of twee auto's).

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 26-12-2010 11:16 ]

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Fijne auto zo'n Ypsilon, niet te vergelijken met een C1/aygo of panda. Jammer dat er gewoon geen markt voor is. Als je er echt vanaf wilt dan zijn de prijs flink omlaag schroeven of wachten op de ene koper je enige opties. Onze 1.2 8v Argento blijft nog fijn een paar jaar. Moet je eens proberen zo'n ding in te ruilen ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Thefirstikke op 26-12-2010 21:48 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Enkele punten;
- voor 500euro meer eentje van bouwjaar 2006 bij een dealer
- voor hetzelfde bedrag maar wel dubbel zoveel gereden, een "hippe" witte te koop bij een dealer.
- voor ~10euro minder een zwarte te koop bij een dealer
- verbruik is niet al te geweldig volgens autoweek? Dus geen belastingvoordeel.
- geen gewild merk

Tips:
- focus je op de kmstand, die is wel erg laag als ik in dezelfde pricerange zoek

Ik denk dat eerste twee meer bekijks zullen krijgen als de jouwe, want hoe je het wendt of keert opties zeggen bij zo'n kleine auto echt weinig. En enige reden waarom mensen een klein auto zoeken is omdat het goedkoop rijden is, echt niet omdat wij allen het zo heerlijk vinden rijden. Verbruik is ook al niet te geweldig voor zon klein auto zie ik op de site van Autoweek.

en biedingen gelijk uitschakelen, wie daar nog in hapt is echt dom. 9 van de 10 keer is het een kennis of familielid die het bedrag opkrikt, zoniet de verkoper zelf. En het zal me nu niet verbazen als het bod van 5500 (!!) een grap is van iemand hier

edit/ auto heeft distributieketting?? dan zeker hiermee adverteren!

[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 27-12-2010 09:56 ]

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

SYQ schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:43:
en biedingen gelijk uitschakelen, wie daar nog in hapt is echt dom. 9 van de 10 keer is het een kennis of familielid die het bedrag opkrikt, zoniet de verkoper zelf. En het zal me nu niet verbazen als de bod van 5500 (!!) een grap is van iemand hier
Reageren doen ze sowieso nooit als je een bieder mailt :? :X 8)7

Ik had een rare bieder die de auto nooit heeft gezien (ik heb hem zelf uit Zweden gehaald) en die onder de naam 'hoge oud ijzer prijs' (sic.) 3000 bood. Toen onder de naam 'wrak' bood hij 4000 en later onder de naam 'roestbak' 6000. Ik kwam er achter dat het dezelfde was toen ik het bod van 3000 wiste; ineens waren ze allemaal weg. Nu heeft hij weer geboden onder de naam 'kom ik er deze week om' met een bod van 4750...

Mailen heeft in ieder geval weinig zin naar mensen die blijkbaar een fake e-mailadres invullen met dat soort spookbiedingen.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:35

Destruction

(ex-)Automonteur

Ja je hebt veel grappenmakers zonder geld op MP.

Ik heb Baleno Sport tekoop staan, met airco, elec ramen etc.. Gewoon een hele nette auto met weinig km's en NAP (97k km). Dingen staan erop voor 2500+, ik heb er een vraagprijs van 2250 bij staan.

Keeg ik een email:
"Voor 600 euro kom ik de auto vandaag ophalen"

Ik heb gereageerd:
"Wat denk je zelf..."

Ik denk dat het grootste probleem hem zit in je foto's. De auto is niet vanuit alle hoeken goed te bekijken. Ook de foto van het interieur, maak die overnieuw en dusdanig dat mensen niet hun hoofd in allelei hoeken moeten draaien om het te bekijken :)

Verder werkt het naar mijn ervaring (ik verkoop regelmatig auto's via MP en Autotrack) het beste om de auto zo groot mogelijk op de foto te zetten. Dus even goed kijken dat de auto het beeld van je camera opvult, maar wel alles te zien is :)

Ook zaken als APK vermelden in de advertentie-tekst, het stukje "Rapport Occasion Check" heeft nog niet iedereen door.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Stomme opmerking misschien? De foto's lijken genomen te zijn afgelopen zomer. Dat klopt niet. Er ligt nu sneeuw. Ik zou bij een advertentie altijd recente foto's neerzetten.

De Ypsilon is gebasseerd op een fait punto? Ofzo iets? gebruik dan een rijtje zoekwoorden in je advertentie.

Verwijderd

Jullie kunnen wel doorhameren op die foto's maar het probleem ligt volgens mij toch echt ergens anders.Kijk als de foto's werkelijk de interesse moeten wekken, neem dan even een leuk meisje uit je omgeving en zet die voor de auto en achter het stuur op de foto (beschaafd). Meer hits gegarandeerd en de advertentie zullen ze dan zeker wat uitgebreider bekijken.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 17:23 ]

Pagina: 1 2 Laatste