Een Yp is gewoon moeilijk verkoopbaar, zeker in deze prijsklasse. Dat doet niks af aan de auto zelf, maar de gemiddelde autokoper in dit segment zal - zeker als-ie 6K+ te besteden heeft - eerder voor een (tweedehands) Aygo/C1/107 gaan. Geen MRB (is toch weer €20-€30 per maand) en ze lopen zonder moeite 1:20. Twee dingen die je niet gaan lukken met deze Yp.
't Is voornamelijk een kwestie van een lange adem hebben

Onbekend maakt onbemind, maar op een gegeven moment zul je echt wel een koper kunnen vinden die de auto op waarde weet te schatten
Verder ben ik nog even zo vrij geweest om een concepttekst voor je advertentie te schrijven:
Tijd voor iets nieuws. Daarom gaat mijn Lancia Ypsilon in de verkoop. Deze auto is uitgevoerd als 'Platino': destijds de meest luxe uitvoering. De auto is voorzien van een automatische versnellingsbak, is altijd dealeronderhouden en heeft geen schadeverleden.
De uitrusting van deze auto omvat onder meer:
- Automatische vijfversnellingsbak
- Elektrische ramen
- Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels
- Airco: volautomatische klimaatregeling met twee zones
- Cruise control
- ABS
- Stuurbekrachtiging
- Centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Zes (!) airbags
- Hoogteverstelling bestuurdersstoel
- Hoogteverstelling stuurwiel
- Alcantara bekleding in ongeschonden staat
- Bose geluidsinstallatie met subwoofer
- 16" lichtmetalen wielen
- Mistlampen voor
Recent onderhoud:
- Nieuwe distributieriem bij 57.000km
- Nieuwe banden (Pirelli P-Zero Nero) bij 57.000km
- Nieuwe accu
De auto verkeert optisch en technisch in zeer goede staat. Elke vorm van keuring (ANWB/ADAC/Dekra) is dan ook geen probleem.
Vragen? Neem gerust contact met me op!
(uiteraard naar eigen inzicht aan te passen)
KISS: Keep It Simple Stupid. Die reclametekst aan het begin? Weg ermee! Als ik zulke teksten wil lezen, download ik de folder wel...
Vermeld alleen de opmerkelijke/luxe zaken. Boordcomputer? Negen op tien mensen zal dat worst wezen, dus niet het vermelden waard. Meegespoten bumpers en spiegels? Dat is ook wel te zien op de foto's.
Plaats fatsoenlijke en recente(!!) foto's! De huidige foto's zijn duidelijk al maanden geleden genomen. Dat werkt niet als je de advertentie half december plaatst. Verder de tips die andere al gegeven hebben: plaats meer overzichtsfoto's: voor- en achterkant wil men ook graag zien. Vuistregels voor het maken van verkoopfoto's:
- Schuin linksvoor
- Schuin rechtsvoor
- Schuin rechtsachter
- Schuin linksachter
(optioneel: recht van voren, recht van achter, recht van beide zijkanten; als de auto rondom maar te zien is)
- Overzicht dashboard (dus vanaf de achterbank genomen, tussen de voorstoelen door)
- Overzicht interieur (bestuurdersstoel goed zichtbaar)
Verder kun je dan nog detailfoto's maken (zoals die foto van de velg bijvoorbeeld). Zet ook zeker de pook+console van de automaatbak op de foto. Sucsales!