Samsug HD322HJ defect

Pagina: 1
Acties:

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07
De hd van mijn moeder is kapot. Nu is de laatste backup die we hebben van 2007 dus wil ik toch nog kijken of ik er wat vanaf kan halen.

Probleem is dat hij in de bios al niet herkend wordt ook een sata to usb convertor "ziet hem niet".

Je hoort de schijf wel heel eventjes opspinnen (1 seconden), maar daarna blijft het angstvallig stil.

Hij heeft nog garantie dus ik kan hem opsturen naar Samsung, maar wil graag weten of iemand nog een idee heeft om hem weer tot leven te wekken zodat ik de data er vanaf kan halen.

Op google heb ik wel gevonden dat er meer mensen met hetzelfde probleem, maar het enige wat daaruitkomt is eigenlijk opsturen voor garantie, maar goed dan ben ik zeker weten alles kwijt.

apt-get moo

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58
Zie eventueel hier voor info: Thematopic: Datarecovery

/edit: Maar als 'ie echt hardware matig defect is blijft er niet zoveel over. Er zijn een paar DIY truucjes die je kunt proberen, zoals de schijf in de koelkast leggen of de print vervangen door eentje van (exact!) dezelfde schijf, maar als de data echt van belang is datn kun je de schijf het beste meteen naar een data recovery bedijf brengen. Eerst zelf prutsen kan de succeskans alleen maar kleiner maken.

[ Voor 79% gewijzigd door Nielson op 24-12-2010 14:06 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 10:55

IEF

Why so serious?

Als hij niet eens meer blijft spinnen na het initiele opspinnen, dan houdt het wel ver op denk ik.

Zonder BIOS detectie ga je in elk geval niet ver komen, dat klinkt als een volledig hardwaredefect.

• Marmotje
Daar was ik al bang voor.

Hoop dat iemand nog een huistuin en keuken truukje heeft wat ik kan proberen...

apt-get moo

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47
Marmot84 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:17:
Daar was ik al bang voor.

Hoop dat iemand nog een huistuin en keuken truukje heeft wat ik kan proberen...
Als echt niets meer helpt geef dan eens een lichte tik met de omgekeerde kant van bv een schroevendraaier tijdens het opstarten........... Heeft mij weleens geholpen

Bing

• Marmotje
Heb het geprobeerd, maar jammer genoeg zonder resultaat. Heb hem retour gemeld naar Samsung en doe hem van de week wel even op de bus.

Bedankt voor het meedenken iig.

apt-get moo

Pagina: 1