Goed, het volgende. Onlangs ben ik verhuisd en heb daarbij mijn trouwe watercooled PC-tje (zie sig) meegenomen. Na een aantal weken klussen toch mijn pc maar eens aansluiten. Wat blijkt, lukt niet. Zodra ik de powerknop indruk start de boel op en klapt er meteen weer uit. Dus ik, o jee...die heeft de verhuizing niet overleeft. Dus ik ga de gebruikelijke procedures volgen opzoek naar het probleem. Randapparatuur ontkoppeld, interne componenten ontkoppeld, andere componenenten (psu, ram, graka), CMOS gecleared, batterijtje eruit...niets. Tenslotte het mobo uit de kast gehaald en de waterkoeling ontmanteld...wat wel eens nodig was, zat ramvol algen :x.
Enkel moederbord nog met de voeding eraan...niet werken...zelfde probleem. Plaatje ter illustratie:

Ook intensief zoeken op internet bood geen soelaas en ik had de hoop al opgegeven..opzoek op marktplaats naar een nieuw moederbord (en processor). Toen ik gister thuis kwam van mijn werk, toch nog maar even internet op om verder te zoeken..totdat ik op het volgende topic stuitte:
http://www.computing.net/...fter-1-second-/63151.html
en de volgende reacties las:

Enerzijds natuurlijk blij dat er niets echt stuk was, anderzijds moet ik de hele bende weer in elkaar gaan zetten.
Mijn vraag aan jullie is nu: Wat zijn de ervaringen met dit soort problemen? Wat doe ik eraan? Is het enkel zo (zoals in de reactie) dat er te veel apparaten op de groep zijn aangesloten?
Ik kwam zojuist ook dit topic tegen. Lijkt een soortgelijk probleem maar geeft niet echt een oplossing: PC - Stroom problemen (denk ik)
Enkel moederbord nog met de voeding eraan...niet werken...zelfde probleem. Plaatje ter illustratie:

Ook intensief zoeken op internet bood geen soelaas en ik had de hoop al opgegeven..opzoek op marktplaats naar een nieuw moederbord (en processor). Toen ik gister thuis kwam van mijn werk, toch nog maar even internet op om verder te zoeken..totdat ik op het volgende topic stuitte:
http://www.computing.net/...fter-1-second-/63151.html
en de volgende reacties las:
I remember facing the same problem but i found out the problem is related to electricity(not stable).Have u try to use automatic voltage regulator
plus ups?
Dus ik dacht...o jee.. Ik naar beneden met mijn moederbord en voeding onder de arm. De boel aangesloten in de keuken. Ja hoor, draaien:You may have a low voltage issue
in your house. If there are other appliances running on the same circuit.

Enerzijds natuurlijk blij dat er niets echt stuk was, anderzijds moet ik de hele bende weer in elkaar gaan zetten.
Mijn vraag aan jullie is nu: Wat zijn de ervaringen met dit soort problemen? Wat doe ik eraan? Is het enkel zo (zoals in de reactie) dat er te veel apparaten op de groep zijn aangesloten?
Ik kwam zojuist ook dit topic tegen. Lijkt een soortgelijk probleem maar geeft niet echt een oplossing: PC - Stroom problemen (denk ik)
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth