Toon posts:

Aanschaf uitstellen of....

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het brainstormen voor een nieuwe videokaart.
Keuze is al gevallen op een HD 5770.
Maar nu is mijn vraag of men ervaringen heeft qua prijsdalingen/aanbiedingen in bepaalde periodes. Net als bijvoorbeeld kleding/schoeisel is het in januari vaak uitverkoop.
Geld dit bijvoorbeeld ook voor pc onderdelen?? Zijn er mensen hier die er meer ervaring mee hebben en weten of er binnenkort prijsdalingen zijn te verwachten voor bijvoorbeeld de HD 5770?
Ik weet onderhand dat de 6*** serie al goed te verkrijgen is bijvoorbeeld. Zou dat invloed kunnen hebben?

Groeten, en thnxz alvast. ;)

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:17
Ik denk dat je op een aantal dingen kan letten/inspelen: Leeftijd van het ontwerp (zoals je zelf zegt, de 6 serie is al uit, maar ik weet niet of die met de 5770 overeen komen qua segment), tweedehands markt (mensen die willen upgraden naar het nieuwste-van-het-nieuwste), voorraad bij winkels (waar ze van af willen) en populariteit van het product.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor je antwoord.

Ik ga iig niet voor 2e hands. Is puur uit gevoel.
Ben al een poosje de pricewatch in de gaten a/h houden en ga dit cker nog de komende tijd voortzetten.
Hoop uiteraard dat er nog wat gaat veranderen daar.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Hmm, de prijzen worden er niet beter op... :X
Ben de afgelopen tijd veel a/d ''research'' geweest en mijn oog is gevallen op een pricewatch: MSI R5770 Hawk

Helaas is dus dat ding binnen een week ongeveer ruim 10 eurie duurder geworden. :? Hoe kan dit zo ineens? En vooral: Wanneer worden de kaarten uit de 5*** series eens goedkoper??

Wil niet als een zuinige Hollander overkomen, maar is er hier een lijn in te zien?

Grtz, Nonametinus

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah.. Als je het nu nodig bent: Koop het nu? Over een jaar heb je weer wat beters, een jaar later weer. En zo gaat de cyclus oneindig door totdat AMD of Nvidia failliet gaat of er mee kapot.

Is een GTX460 trouwens geen beter idee? Deze is een stuk sneller als de HD5770 (Komt qua prestaties overeen met de HD5850). Maar kost amper meer als de HAWX editie waar je naar keek.

pricewatch: Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/768MD5

Edit: Je hoeft trouwens niet te groeten op tweakers ;) . Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2011 20:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:25:
*schop*

Hmm, de prijzen worden er niet beter op... :X
Ben de afgelopen tijd veel a/d ''research'' geweest en mijn oog is gevallen op een pricewatch: MSI R5770 Hawk

Helaas is dus dat ding binnen een week ongeveer ruim 10 eurie duurder geworden. :? Hoe kan dit zo ineens? En vooral: Wanneer worden de kaarten uit de 5*** series eens goedkoper??

Wil niet als een zuinige Hollander overkomen, maar is er hier een lijn in te zien?

Grtz, Nonametinus
De kaarten uit zo'n beetje de gehele HD5xxx serie zijn stukken goedkoper geworden de laatste maanden... in oktober betaalde je voor zo'n MSI HAWK HD5770 rond de €150,- Of neem de HD5850, die is sinds oktober bijna €100,- goedkoper geworden... met die prijzen zat het dus al goed een tijdje. Het is idd zo dat als je de grafiekjes in de pricewatch bekijkt dat de prijzen ietsje omhoog zijn gegaan de laatste weken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat de meeste HD5xxx kaarten echt niet meer zoveel minder gaan kosten. Over een tijdje misschien als de gehele HD6xxx serie uit is en de winkels nog met overschot zitten. Qua 'normale' marktprijs zal dit wel zo ongeveer de bodem zijn, met wat kleine ups en down in de prijzen.

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:28:
Tjah.. Als je het nu nodig bent: Koop het nu? Over een jaar heb je weer wat beters, een jaar later weer. En zo gaat de cyclus oneindig door totdat AMD of Nvidia failliet gaat of er mee kapot.

Is een GTX460 trouwens geen beter idee? Deze is een stuk sneller als de HD5770 (Komt qua prestaties overeen met de HD5850). Maar kost amper meer als de HAWX editie waar je naar keek.

pricewatch: Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/768MD5

Edit: Je hoeft trouwens niet te groeten op tweakers ;) . Het algemeen beleid #groeten
Voor TS een leuke set met benchmarks van Tomshardware 5770 vs GTX 460: http://www.tomshardware.c...od[4515]=on&prod[4569]=on

Thanks trouwens D4NG3R nu is de nVidia GTX 460 ook weer op mijn radar verschenen :). Hier vind je een vergelijk tussen de ATi 6850 en nVidia GTX 460 1GB: http://nl.hardware.info/r...eview-6850-vs-gtx-460-1gb

ATi 6850 en nVidia GTX 460 768mb:
http://nl.hardware.info/r...iew-6850-vs-gtx-460-768mb

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 22:39 ]

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:11
Ik denk eigenlijk dat we de beste prijscorrectie op de HD5770 al wel gezien hebben. Ik verwacht niet dat het voorlopig onder de €100 zal dalen, gezien de kostprijs van de onderdelen. Het zelfde geldt voor de GTX460 line-up, de HD5850 en ook de GTX470. Eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat nVidia de GTX460 voor €130 van de hand zou kunnen doen.

Er zal natuurlijk altijd geschoven worden op de GPU markt. Er wordt gefluisterd over een GTX560, die de prijs van de GTX460 mogelijk nog iets verder onder druk zou kunnen zetten - maar omdat de GTX460 al redelijk tegen de bodem prijs aanzit, verwacht ik daar niet al te veel van.

Enfin, goede tijd om een videokaart te kopen :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die GTX460 TOP van Asus is idd een erg leuke optie. Komt in de meeste benchmarks als betere uit de bus dan de 5770 Hawk van MSI.
Mooi dat er wat reacties op dit topic komen. Het opent echt mijn ogen. 8)

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:04

Pykow

Angelo OTR

je hebt 3 versies die je kan aanschaffen.
GTX460 ( Nvidia heeft goede drivers )
en als je liever voor een ATI/AMD gaat, dan heb je 2 keuzes.
Ga je wachten totdat de 5770 goedkoper gaat worden, maar tevens ook minder goed gaat worden voor de nieuwe games.

Dan kan je nog kiezen voor een AMD Radeon 6850. Het is de nieuwste serie. dus je krijgt betere ondersteuning en gaat langer mee.

Ik zelf heb gekozen voor de GTX460 Cyclone 1GB versie.
Geweldige kaart en maar 20 CM lang ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

Pykow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:41:
GTX460 ( Nvidia heeft goede drivers )
En AMD heeft ook goede drivers, wat is je punt? Momenteel zijn geen van de drivers van Nvidia of AMD beter of slechter. Alleen is bij Nvidia de Linux support beter.

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 04-01-2011 13:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Als je gebruik maakt van programma's die CUDA ondersteunen kan dat ook een reden zijn om voor de nVidia te kiezen. Via http://www.geforce.com/#/GamesandApps (Browse by technology > CUDA klikken) kun je zien welke programma's gebruik maken van CUDA.

Aan de andere kant ATi heeft weer Stream technology. http://www.amd.com/US/PRO...es/stream-technology.aspx

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 14:56 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:35:
Hmm, die GTX460 TOP van Asus is idd een erg leuke optie. Komt in de meeste benchmarks als betere uit de bus dan de 5770 Hawk van MSI.
Mooi dat er wat reacties op dit topic komen. Het opent echt mijn ogen. 8)
-Als je minimaal wilt uitgeven maar toch wat prestaties wil: HD5770 en die heb je voor rond de €100/110

-Een wat krachtigere optie: GTX460 en die heb je voor rond de €130/150 euro

-Een videokaart die gewoon veel bang for your bucks geeft: HD6850 en die heb je voor rond de €160/180 euro.

Lijkt mij een heel mooi rijtje, allemaal zeer betaalbare kaarten qua prijs/prestatie verhouding en ook ongeveer evenredig in toename qua prestatie als de prijs wat hoger wordt... duidelijker kan ik het niet voor je maken. Welke kaart het precies wordt moet je verder zelf uitzoeken, dat wordt in principe ook van je verwacht op tweakers.

De prijzen zijn ook op dit moment heel positief, dus dit is dE juiste tijd om een videokaart te kopen, misschien zelfs al een weekje of 2 te laat want zoals je zelf al hebt opgemerkt gaan de bedragen alweer wat omhoog. De bodem was er rond november/december (zeker voor de ATI/AMD kaarten), wacht er dus serieus niet te lang meer mee.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.