Toon posts:

Bios probleem - Booten vanaf DVD lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb al een eerdere post gedaan over mijn probleem, dit gaat namelijk over dat ik Windows 7 wil installeren maar omdat ik een nieuwe DVD drive heb staat deze niet in de Boot lijst(optical drive).

Kan iemand mij helpen, want ik kan hem nergens vinden.

Alvast Bedankt.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:07
Tja, hierin moet ik toch echt verwijzen naar je vorige topic. Lees de reactie van de moderator die het topic sluit nog eens door. Op Tweakers.net is het de bedoeling dat jij zelf eerst actie onderneemt en dingen onderzoekt. Gezien je posthistorie en je op-een-na-dag-eerste-jaars-jubileum mogen we toch wel meer van je verwachten. Daarnaast is het van belang dat je je eerste post goed onderbouwt met je specificaties van je systeem.

Als je op google zoekt naar 'switch boot device' dan zul je ongetwijfeld een hoop vinden.

Succes :).

[ Voor 9% gewijzigd door __1337__ op 23-12-2010 18:09 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kun je niet een bepaalde toets indrukken om het gewenste boot device te selecteren tijdens de POST?
Vaak zit zoiets op F8, F11 of F12 drukken tijdens de POST, verschilt een beetje per merk moederbord.

Je geeft nul informatie over je systeem, hoe deze DVD-speler met het moederbord is verbonden, of de DVD-speler zelf wel goed werkt (bijvoorbeeld in een ander systeem) en wat je eigenlijk uberhaupt al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Staat over deze operatie iets beschreven in de handleiding van je moederbord?
Zonder enige informatie van jouw kant, zul je ook niet veel informatieve antwoorden terug kunnen krijgen. Men weet dan immers niet waar we over praten en moet maar een beetje in het wilde weg wat suggesties gaan doen.

Om je een beetje tegemoet te komen zal ik je topic niet gelijk dichtgooien, maar dan verwacht ik van jouw kant toch wel wat meer inzet!
Geef informatie over je systeem, wat je al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen en begin eens met het zoeken naar oplossingen in plaats van hier direct je vraag neer te plempen. De informatie die ik je tot nu toe gegeven heb is namelijk ook prima te vinden op het internet met de juiste zoektermen.

*Tevens even titelfixje gedaan

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 23-12-2010 19:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen, ik ben zelf niet goed bij mezelf ten rade gegaan.

Ik zag net dat bepaalde SATA poorten in IDE mode stonden, hierdoor herkende hij mijn DRIVE niet.

Nu wel en Windows 7 installeert as we speak

Sorry voor ongemak

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01 23:50
Heb je al gecontroleerd of alle stekkers goed aangesloten zitten? Is het Sata of IDE? Zit de jumper goed als het om IDE gaat?

Edit: Oké nvm mijn post dan. Mooi dat je het opgelost heb. :)

[ Voor 20% gewijzigd door FastPinguin op 23-12-2010 18:15 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kijk, dat gaat richting de "zelfwerkzaamheid" die we bedoelen, alvorens je een topic opent ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 23-12-2010 18:15 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Haha,

Tja sorry, ben nog met 2 andere pc's bezig:p

Maar zelf opgelost, maar wel weer Tweaker space gebruikt voor niets:p
Pagina: 1