Computer doet het niet meer na spelen spel

Pagina: 1
Acties:

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 05:59
Geachte gebruikers,

Ik ben ten einde raad. Gisternacht ging ik bij m'n neef even op bezoek om hem even te helpen, ondertussen ging ik het spel: "Rollercoaster Tycoon 3" op zijn computer spelen, toen ik aan het wachten was op de handelingen van de pc. Het spel startte wel normaal op, echter kreeg ik bij het inzoomen naar de mensen iets wat ik niet verwachtte.

Opeens tijdens het inzoomen begonnen er allemaal rooie strepen/vlekken/bobbeltjes op het beeld te verschijnen en werd het beeld prompt zwart, alleen met deze overgebleven strepen. Ze lopen horizontaal en verticaal, en ik krijg ze niet meer weg. Na het herstarten van de pc bleken de strepen nog niet weg te zijn en de kleur groen heeft zich vervolgens erbij gemeld. Ik krijg Windows niet meer opgestart in de normale modus en geeft de volgende stopfout:

STOP 0x000000EA (0x899c27D0, 0x89ABF990, 0xBA4DBCBC, 0x0000001)

nv4_disp

Ik krijg de pc alleen opgestart in veilige modus zónder internet mogelijkheden (wel de mogelijkheid tot de opdrachtprompt).

Omdat in de veilige modus de strepen en punten nog steeds aanwezig zijn en ik de beeldscherm resolutie niet meer kan veranderen, gaat het duidelijk om een probleem met de videokaart. Het gaat om de NVIDIA GeForce 8800 GTS.

Ik ben helemaal ten einde raad, en omdat het niet om mijn eigen pc betreft wil ik dit probleem zo snel mogelijk opgelost hebben.

Mijn dank is zeer groot!

Gegroet,

Lorenzo

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan beginnen met volledige update van de drivers, al geven zulke strepen/vlekken/bobbetjes ook de mogelijkheid dat je videokaartgeheugen niet helemaal jofel meer is. Krijgt de kaart wel voldoende lucht/koeling?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:05
Heb je al geprobeerd of hij via Ubuntu (zo'n live cd ) ook strepen geeft?
Zo ja, dan is de kaart kaput. Dit kan je dan nog zeker weten door hem in een ander bakkie te gooien.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Je zegt het zelf al; een probleem met de videokaart; dat wordt een nieuwe halen. Zit er een onboard videokaart op? Gebruik die dan tijdelijk.

• Craetive
jeroen3 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:17:
Heb je al geprobeerd of hij via Ubuntu (zo'n live cd ) ook strepen geeft?
Zo ja, dan is de kaart kaput. Dit kan je dan nog zeker weten door hem in een ander bakkie te gooien.
Hmm, nee niet geprobeerd, maar lijkt me ook niet het proberen waard. Tijdens het opstarten (BIOS-scherm) geeft hij ook deze strepen.
SinergyX schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:17:
Je kan beginnen met volledige update van de drivers, al geven zulke strepen/vlekken/bobbetjes ook de mogelijkheid dat je videokaartgeheugen niet helemaal jofel meer is. Krijgt de kaart wel voldoende lucht/koeling?
Dat lijkt me wel, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Ik zal vanavond even de kaart onder de loep nemen.
EoG schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:19:
Je zegt het zelf al; een probleem met de videokaart; dat wordt een nieuwe halen. Zit er een onboard videokaart op? Gebruik die dan tijdelijk.
Hmm, kan het niet stiekem zo zijn dat er instellingen zijn veranderd door het spel die niet veranderd moesten worden waardoor hij dit effect geeft? Een nieuwe kaart zal wel klote zijn in de decembermaand..

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik lees nu dat het ook in Windows zelf is, dan kan je met behoorlijke zekerheid zeggen dat je kaart kapot is.

http://www.playtool.com/pages/artifacts/screen0032fh.jpg
Zo'n effect neem ik aan?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Craetive
SinergyX schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:25:
Ik lees nu dat het ook in Windows zelf is, dan kan je met behoorlijke zekerheid zeggen dat je kaart kapot is.

http://www.playtool.com/pages/artifacts/screen0032fh.jpg
Zo'n effect neem ik aan?
Yup, alleen dat minder heftig. Rooie strepen en groene korrels, maar het idee is hetzelfde. Balen!
Daar trekt men maar één conclusie uit: Klotekaart. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, welke (het liefst goedkope) vervanger kan ik bestellen voor hem?

Edit: Ik las in dat topic dat de videokaart het weer wilt doen bij het bakken van de videokaart op een oven van 200 graden (circa 8 minuten). Ik zal dit binnenkort ook maar is proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Craetive op 23-12-2010 17:17 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:05
Bakken op 200 graden? Ook leuk...
Dan zet het net ietsjes uit, en maakt het weer contact
Gaat waarschijnlijk gewoon weer stuk.

Je hebt gelukkig niets te verliezen dus je kunt het gerust proberen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:31

Nemesizz

Untouchable

Bakken is maar een tijdelijke oplossing (om de tijd te overbruggen tot je een nieuwe kaart hebt), ding gaat na een tijdje weer kapot. Heb er zelf meerdere gebakken, de een werkt wat langer dan de ander, maar ze gaan hoe dan ook weer kapot.

• Craetive
Hoe kan ik het beste een nieuwe kaart uitzoeken? Waar moet ik allemaal opletten? Kan ik zomaar elke kaart kopen? Alvast bedankt!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Match het een beetje met je computer, let goed op AGP/PCI en bepaal op basis van je budget een leuk kaartje.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Blame it on society! Wil je eens aardig zijn en je naasten helpen, gebeurt je dit.. :F

zoek em een leuk ati variantje die leven langer en presteren, mijn inziens, vaak langer door.. (/rodebrilmodus)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 14:16

koudepinda

Don't Panic

mja niet zo zeer dat ati echt beter is ofzo, maar vooral goedkoper. en als ik zie dat alles het nog prima deed op deze kaart zul je aan een budget ati genoeg hebben en voordeliger uit zijn.

Iets als dit http://tweakers.net/pricewatch/251472/msi-r5670-pmd1g.html ga je er nog op vooruit ook.

[ Voor 23% gewijzigd door koudepinda op 29-12-2010 00:47 ]

always bring a towel

Pagina: 1