NAS icm EM7075 Mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 15:03
Ik wil naar een situatie waarbij ik gebruik kan maken van een NAS als storage (back-up), als HTPC (streaming via mijn mediaplayer), als webinterface (voor het showen van bv vakantiefoto's ergens anders) en om in de nacht wat uren als usenetdownloader te fungeren.

Nu ben ik in het bezit van een Eminent EM7075 HD media Stream en ik vroeg me af welke NAS aan mijn eisen zou kunnen voldoen die ook nog goed draait met mijn Eminent.

Ik heb zelf deze gevonden: pricewatch: Synology Disk Station DS411j
edit: deze lijkt nog meer te voldoen: pricewatch: Synology Disk Station DS211+

zou dat een redelijke optie zijn voor mijn situatie?

[ Voor 12% gewijzigd door BiggyB op 23-12-2010 15:14 ]

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
Wat voor NAS wil je, welke eisen stel je er nog meer aan? 1 disk, 2 of 4 disk? Raid configuratie?
Op de forums hier worden er meerdere besproken. Daar al gekeken?

• BiggyB
Ohja, mijn eisen voor de NAS helemaal vergeten te vermelden:

De NAS moet stil zijn, energiezuinig, plaats voor twee schijven en geen RAID nodig.
Ook zie ik graag een Usenet ondersteuning en een webinterface-optie...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

• BiggyB
Thnx...deze ga ik eens even doorspitten!

Had ik zelf misschien ook wel kunnen vinden 8)7

edit: het overzicht in de Startpost stamt uit 2007... :?

[ Voor 10% gewijzigd door BiggyB op 23-12-2010 15:06 ]

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Kijk eens naar QNAP en Synology. Deze NASsen zijn energie zuinig, stil, beschikken over veel mogelijkheden en stellen veel aanvullende programma's ter beschikking (oa Bittorrent, SABnzbd, NZBGet)
Kies niet voor een model met een te langzame CPU en weinig intern geheugen. Denk niet dat je snel ff wat geheugen erbij kunt prikken omdat bij veel modelen dit op het mobo zit gesoldeerd. Hier op Tweakers.net is veel leesvoer beschikbaar om uiteindelijk een goede keuze te maken en anders kun je - na enige zelfstudie -
altijd nog vragen stellen.

Noot: ook ik heb behoorlijk tegen de investering aan zitten hikken. Maar nadat ik uiteindelijk een QNAP TS-239 Pro II heb kunnen kopen ben ik er over verbaasd wat er allemaal mee kan. Ik had dit veel eerder moeten doen. Succes met het uitzoeken!
Pagina: 1