Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb vandaag mijn onderdelen voor een volledig nieuw systeem thuis gekregen.
Alles samen gestoken en de eerste boot geprobeerd. Niks, Pc start, scherm blijft zwart, geen signaal.

Heb al veel pc's samen gestoken, nooit problemen gehad. Nu heb ik duidelijk een probleem maar een kenner ben ik niet. Altijd samen gestoken, altijd direct gelukt.

wanneer ik de pc opstart brandt het Dram lichtje op het mobo, volgens de handleiding is dit alleen als de latjes verkeerd inzitten of als het geen ondersteunde latjes zijn, dat laatste kan niet, ze staan vermeld in de handleiding als ondersteund.

Wat zie ik over het hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
ik had een lijstje toegevoegd maar zie het nergens... ik som dan maar even op:

Asus P6X58D-E iX58, SATA600 RAID, USB3.0
Cooler Master Midi Tower CM 690 II Advanced ATX No PSU
Corsair Voeding HX750W 750W, Modulair
Intel Core i7 950 3.06GHz 4.8GT/s 8MB Box
Kingston 3x2GB, DDR3, PC12800, CL9, HyperX, XMP
OCZ SSD 3.5", 90GB, SATA, Vertex 2
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
Scythe Processor Koeler Mugen 2 Rev. B AMD & Intel
Point of View GTX 580

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ten 1e zou het makkelijk zijn als je exacte gegevens plaatst van de gebruikte hardware.
Dus, welke moederbord, welk geheugen, welke voeding etc. etc.
Op die manier kunnen we je veel makkelijker helpen.

Heb je wel gecontroleerd of je het ram in de juiste slots hebt zitten?
Zo ja, heb je al geprobeerd om de latjes 1 voor 1 te proberen?

Conclusie: gelieve wat meer informatie zodat wij er ook wat mee kunnen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
switchie, in mijn 2de post een lijstje :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Alhoewel je geen details geeft, zie ik toevallig een zelfde soort topic: Blauw scherm na installatie win7 na upgrade systeem waar een gebruiker een zelfde probleem had.

Dus probeer eens andere poorten en desnoods met één latje.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:53:
switchie, in mijn 2de post een lijstje :)
Af en toe moet ik leren om te f5'en alvorens te posten ;) mijn excues...

Edit: ik denk dat de link van Alex je inderdaad al wel een aardig eind op weg kan helpen.
Kortgezegd: bios update en de latjes 1 voor 1 proberen.
Het zou helaas goed mogelijk kunnen zijn dat 1 van de latjes doa is dus het makkelijkste/handigste is om dit in ieder geval als eerste uit te sluiten.

[ Voor 39% gewijzigd door Switchie op 23-12-2010 01:59 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt idd een beetje op dat van dat andere topic, maar volgens het boekje moet ik men triple channels op A1 B1 C1 steken en zo zitten die ook.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:59:
Het probleem lijkt idd een beetje op dat van dat andere topic, maar volgens het boekje moet ik men triple channels op A1 B1 C1 steken en zo zitten die ook.
Zie mijn reactie hierboven. Probeer eens de pc te starten met 'slechts' 1 latje en probeer ze alle 3 even uit.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat heb je allemaal geprobeerd? (Hangen en Opstartproblemen troubleshooter)
Heb je het systeem al eens gestart met maar een geheugenreepje bijvoorbeeld?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
heb het net met 1 reepje gedaan, lichtje brandt van moment ik op de power switch druk. Geen ram = lichtje
wel ram = lichtje. Ik hoor ook nooit een pc beep terwijl die wel aangesloten is.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 02:04:
heb het net met 1 reepje gedaan, lichtje brandt van moment ik op de power switch druk. Geen ram = lichtje
wel ram = lichtje. Ik hoor ook nooit een pc beep terwijl die wel aangesloten is.
Alle 3 de geheugenreepjes geprobeerd?

Misschien ook een domme vraag maar heb je alle voedingskabels op het mobo wel goed aangesloten?
(is mij namelijk wel eens gebeurd dat ik mij kapot zocht naar een oplossing terwijl ik stomweg vergeten was de 8pins op het mobo te drukken) ;)

Verwijderd

Topicstarter
De grote 24 of 20 pin zit op het mobo ja. Na wat opzoeken zou "no beep" niet zo'n goed nieuws zijn... Khoop dat men mobo niet dood is

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:26
en de 4 pins? 8 Pins bedoel ik

[ Voor 56% gewijzigd door Biersteker op 23-12-2010 02:20 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
8 pins? ik heb niks meer vrij op men mobo om een 8 Pins in te steken?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 02:22:
8 pins? ik heb niks meer vrij op men mobo om een 8 Pins in te steken?
Waarschijnlijk ergens linksboven op je mobo...

Verwijderd

http://www.pc-look.com/bo...0-Gigab...__48496_fr.html

rechtsboven op de foto, zie je waar de 8pins-stekker in moet :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 02:13:
De grote 24 of 20 pin zit op het mobo ja. Na wat opzoeken zou "no beep" niet zo'n goed nieuws zijn... Khoop dat men mobo niet dood is
Plaatje van mooboo: http://motherboards-revie...US_P6X58D_Premium_top.jpg

Heb je alleen de voeding aangesloten op de 24 pins connector aan de rechterkant?

Die connector die bijna in de linkerbovenhoek zit, waarbij een kapje de helft v/d connector afdekt, heb je daar wel wat ingestoken?

Verwijderd

Topicstarter
okai, die had ik over het hoofd gezien!

nu krijg ik Beep, ik krijg beeld en dan 1 lange beep en 5 korte denk ik met de boodschap
No keyboard en iets over mijn CPU Fan

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou toch eens bij pagina 1 van de handleiding beginnen die bij je moederbord zat. Als je dat had gedaan had je iig die stekker er in gestopt. Waarschijnlijk kom je nog wat dingen tegen die nu niet goed zitten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik vrees dat ik de cpu fan heb aangesloten op de verkeerde ook

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 02:46:
ja, ik vrees dat ik de cpu fan heb aangesloten op de verkeerde ook
En zo zie je maar weer dat "Altijd samen gestoken, altijd direct gelukt." niet altijd opgaat.
Vaak zit het in de stomste dingen zoals inderdaad de 4/8 pins vergeten.
Cpu fan kan trouwens in de bios uitgeschakeld worden mocht je dit niet willen ivm passieve koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh, alles werkt nu "denk ik" maar de installatie van Windows 7 gaat trager dan iets... Feitelijk ben ik na 30 minuten nog nergens, loading files... daarna zwart scherm met windows logo (20 tal minuten) nu de windows 7 achtergrond maar nog geen venster om keuzes te maken.

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Heb je al in de BIOS gekeken of alles goed staat en goed herkend wordt?
Inclusief evt temps? Aangezien je t ook al over verkeerd aangesloten CPU fan had.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem herkent mijn SSD, ik heb ook al van IDE naar AHCI verzet in de BIOS.

PC De hele nacht laten aanliggen en toen ik opstond deze morgen stond het keuzescherm er op. Nu de install gestart en het duurt weer eeuwig lang. Copying files was direct groen vinkje, Expanding windows files 0% na 20 minuten

Verwijderd

Topicstarter
installatie is ondertussen mislukt, ik heb 1 ramlatje erin gestopt en de andere eruit gehaald, ook heb ik alles eruit gehaald die niet meteen nodig is. Blijft hetzelfde probleem. Zit hier letterlijk haar uit men hoofd te trekken.

• Biersteker
Weet je zeker dat je installatiecd wel okee is? Vaak duid een langzame Windows7 installatie op krasjes etc. Probeer het eens van een USB stick.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook in die richting, het enige oude in het systeem is de dvdspeler, mss dat die moeilijk doet

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik had eens exact hetzelfde probleem, de oplossing was een van de twee geheugenmodules te verwijderen, deze was nl defect. Dus, zoals eerder aangegeven, probeer het met elke vd 3 eens?

[ Voor 17% gewijzigd door Majin Buu op 23-12-2010 14:54 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 latjes geheugen, heb ze al alledrie eens appart ingestopt, Lost niks op, zou het verdacht vinden als alle 3 de latjes defect zijn

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:44
Gewoon je DVD naar USB kopieren, (duizenden topics hierover te vinden) en je systeem wordt op enkele minuten geïnstalleerd...

No Gillette, No Minette

Verwijderd

Topicstarter
Alright, het probleem was de dvdspeler, ben snel naar het lokale pc boertje gereden voor een nieuwe dvdspeler, en windows was geinstalleerd in 10 minuten tijd!

Iedereen bedankt voor de hulp, zonder jullie zat ik waarschijnlijk nog steeds te vloeken dat de pc de post niet eens haalde

• Biersteker
Geen probleem. Er blijven haken en ogen aan pc's zitten ;)

Pagina: 1