Blauw scherm na installatie win7 na upgrade systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren een paar nieuwe onderdelen gekocht voor mijn bestaande systeempje.

- processor: i5 760 2,8 ghz
- moederbord: Asus P7H55
- geheugen: Corsair XMS3 2x2gb DDR3

Uit mijn oude systeem heb ik gebruikt:
- 600 Watt Voeding
- Radeon HD4850 512
- Seagate Barracuda 320gb 7200rpm + 1TB WD

Toen ik mijn net inelkaar gezette computer wou aanzetten, bleef het DRAM LED lampje branden op het moederbord (heb de geheugenbankjes in dual staan) en deed de computer niet veel meer dan fans laten draaien, dus heb ik de bankjes in de andere 2 dual-channel poorten gezet, toen startte hij wel op. Ik had mijn hardeschijf uit mijn oude computer er gewoon opgelaten om te kijken of Win vista 32bit draaide, niet dus, startte opnieuw op na het groene laadbalke van Vista. Nu heb ik net de hardeschijf geformatteerd en er een 64Bit ultimate versie van win7 op gezet, geen fouten bij het installeren, maar bij het vorderen van de installatie(na een auto reboot) kreeg ik een blauw scherm en startte de pc steeds opnieuw op. Toen heb ik er 1 geheugenbankje uitgehaald. Nu geeft hij geen blauw scherm meer maar de installatie geeft de volgende fout:

"The computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error. Windows installation cannot proceed. To install windows, click OK to restart the computer, and then restart the installation."

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik kan wel een pc in elkaar zetten maar BIOS settings weet ik vrij weinig van. Ligt dit aan de BIOS-settings, moederbord of geheugen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:45
"To install windows, click OK to restart the computer, and then restart the installation"

Dat dan al geprobeerd? Tuurlijk zal je pc flippen als je tijdens de install wijzigingen uitvoert. Gewoon latje eruit laten, installatie laten lopen, en latje er weer in om te zien of je weer probs krijgt.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat je toch niet eraan ontkomt een bios upgrade te doen omdat je een i5 Lynfield cpu op een H55 board gezet hebt, en de H55 boarden eigenlijk vooral voor de Clarckdale cpu's met geintegreerde gpu bedoeld zijn. Je zal ook op je board monitoraansluitingen vinden die je niet kan gebruiken met een i5 Lynfield en die alleen werken wanneer je een i5 Clarckdale erop zet.

Je moet dus kijken of je biosversie 0707 erop hebt staan want pas vanaf die biosversie word de i5 760 ondersteund volgens dus de Asussite en vermoedelijk dat dan je problemen opgelost zullen zijn. Dit komt vooral omdat de i5 760 een nieuwere generatie i5 cpu's is want de i5 750 word wel weer door lagere biosversies ondersteund.

Als je je bios trouwens gaat upgraden dan zet dit even op een usb-stick of je harddisk en dan flashen vanuit het bios zelf waarbij je even kan gaan naar het tabje Tools waarin een flashprogramma staat. Op zich moet dat verder niet zo moeilijk zijn en het staat ook wel vrij goed beschreven in je handleiding. Overigens je kan altijd de laatste biosversie pakken die op de site van Asus staat en dan zit je altijd wel goed.

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

[ Voor 8% gewijzigd door Roel1966 op 18-12-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dank je wel. Ik heb nu wel gewoon mijn win 7 draaiend, maar soms nog een blauw scherm als hij updates installeerd. Kan ik niet beter een ander moederbord kopen, dat ik deze inruil? Of evt het geheugen?

Het helpt volgens mij ook om de mhz ipv AUTO, op 1333mhz te zetten, maar lijkt wel alsof hij dat steeds weer terugdraaid.

Ik ga eerst maar eens proberen mijn bios te updaten. :P

Er zit trouwens geen onboard videokaart op

Hoe kan ik zien welke biosversie ik heb, en welke file zou ik dan moeten downloaden?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:08:
Oke, dank je wel. Ik heb nu wel gewoon mijn win 7 draaiend, maar soms nog een blauw scherm als hij updates installeerd. Kan ik niet beter een ander moederbord kopen, dat ik deze inruil? Of evt het geheugen?

Het helpt volgens mij ook om de mhz ipv AUTO, op 1333mhz te zetten, maar lijkt wel alsof hij dat steeds weer terugdraaid.

Ik ga eerst maar eens proberen mijn bios te updaten. :P

Er zit trouwens geen onboard videokaart op

Hoe kan ik zien welke biosversie ik heb, en welke file zou ik dan moeten downloaden?
Je hebt er inderdaad nu geen gpu op zitten omdat deze in de cpu van de Clarckdale cpu's zit maar de aansluitingen zitten wel aan de achterkant van het board.

Ik zou nu als eerste je bios even upgraden omdat deze problemen komen doordat je cpu nog niet helemaal compatibel is met dit type board, en verder even je biosinstellingen laten voor wat het is.

Je biosversie kan je zien wanneer je bij het opstartscherm de DEL toets indrukt en dan in het BIOS zelf kijkt bij info, alleen weet ik even niet direct uit het hoofd welke tab dat ook alweer was. Als ik mij niet vergis staat dit onder MAIN maar het kan ook ergens bij SYSTEM INFO staan maar dat zou je even zelf moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Voor je spul gaat inruilen zou ik de instellingen van je BIOS even bekijken om te zien of je geheugen misschien op AUTO staat.

Als dat zo is dan moet je even de instellingen invoeren waar jou geheugen op hoort te draaien, snelheid, voltage (max 1.65volt) en timings ;)

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:40:
[...]

Je hebt er inderdaad nu geen gpu op zitten omdat deze in de cpu van de Clarckdale cpu's zit maar de aansluitingen zitten wel aan de achterkant van het board.

Ik zou nu als eerste je bios even upgraden omdat deze problemen komen doordat je cpu nog niet helemaal compatibel is met dit type board, en verder even je biosinstellingen laten voor wat het is.

Je biosversie kan je zien wanneer je bij het opstartscherm de DEL toets indrukt en dan in het BIOS zelf kijkt bij info, alleen weet ik even niet direct uit het hoofd welke tab dat ook alweer was. Als ik mij niet vergis staat dit onder MAIN maar het kan ook ergens bij SYSTEM INFO staan maar dat zou je even zelf moeten bekijken.
Ik heb gekeken naar de huidige BIOS versie, dat was 0802, er is één nieuwere beschikbaar en bij description staat:
P7H55 0901 BIOS
1. Patch MemOK Functoin will unexpected stat when with certain PSU.

Dus heeft het dan wel nut om deze te updaten met de nieuwere versie?

En hoe kan het, als het aan de cpu ligt, dat wanneer ik bijvoorbeeld de geheugenbankjes verwissel/eruit haal, ik wel invloed kan uitoefenen op de blauwe schermen?
Vandaag maar eens een game geinstalleerd (Blackops). Ik werd midden in een potje eruit gegooid door een blauw scherm. Heb de "blauwe-scherm auto-reboot" functie afgevinkt, hopelijk kan ik nu op het scherm lezen waar het aan ligt. Dus even afwachten.
FastFred schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:11:
Voor je spul gaat inruilen zou ik de instellingen van je BIOS even bekijken om te zien of je geheugen misschien op AUTO staat.

Als dat zo is dan moet je even de instellingen invoeren waar jou geheugen op hoort te draaien, snelheid, voltage (max 1.65volt) en timings ;)
Hoe kan ik dit precies vinden/instellen in mijn BIOS? Ik zie wel een AI tweaker tabje, waar veel opties van het geheugen staan, en heb ik hem laten draaien op 1.60volt, maar de rest kan ik nergens vinden.
Pagina: 1