Hoe 5.1 surround set aansluiten op moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Beste tweakers,

Nu ik mijn "nieuw" moederbord heb, is het me opgevallen dat ik een 5.1 aansluiting heb op mijn moederbord.
Nu, het probleem is dat ik alleen coaxiale kabels in mijn surround set kan steken en normale 3,5 mm audio jacks in mijn computer. Heb je daar speciale converters nodig als dit of kan het niet aangesloten worden?

moederbord is ASUS P5KPL/EPU
Surround set is AEG SLS-4709

Alvast bedankt.

ps: Hier heb ik al eens gecheckt of het lukt of niet. Ik heb wel een optical out, maar geen optical in in mijn surround set.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:32

FeaR

In GoT we trust

In de [FAQ] Audio staat hoe je deze apparaten op elkaar aan kan sluiten.

In de specificaties van de AEG SLS-4709 staat onder andere dit:
6 x RCA line-in
Verder is er een groot verschil tussen een gewone RCA en een digitale coaxkabel. Maar met drie van deze kabels ben je er.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Ok, dank u wel!
Nu ga ik eventjes op zoek gaan waar ik deze kabeltjes ga kopen (of misschien terug ga vinden)
Bedankt voor uw snelle reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:32

FeaR

In GoT we trust

Even aanvullend: wel eerst even kijken of die zes maal RCA echt voor meerkanaals zijn (dus zes maal RCA gekoppeld als één ingang). Dus dat ze alle zes een eigen kanaal hebben. Dus de gekleurde ingangen op onderstaande afbeelding:Afbeeldingslocatie: http://www.hometheaterhifi.com/volume_10_1/images/onkyo-dv-sp800-dvd-player-rear-panel.jpg

Front (left en right) zal je altijd hebben. Maar het gaat dus vooral om de vier andere. De surround left; surround right; center en subwoofer. Als het namelijk zes aparte ingangen zijn gaat het niet werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
FeaR1986 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:35:
Even aanvullend: wel eerst even kijken of die zes maal RCA echt voor meerkanaals zijn (dus zes maal RCA gekoppeld als één ingang). Dus dat ze alle zes een eigen kanaal hebben. Dus de gekleurde ingangen op onderstaande afbeelding:[afbeelding]

Front (left en right) zal je altijd hebben. Maar het gaat dus vooral om de vier andere. De surround left; surround right; center en subwoofer. Als het namelijk zes aparte ingangen zijn gaat het niet werken.
Ja die zijn allemaal apart, ik heb een normale stereo ingang en een 5.1 ingang, dus dat gaat wel lukken.