Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlutje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02 18:58
Ik heb een xbox360 met hdmi en gebruik deze icm met de samsung le32b650,deze
Ik heb de xbox nu via een componentkabel aangesloten, maar wil overstappen op hdmi, nu is mijn eerste vraag: Maakt het uit of ik de goedkoopste hdmi-kabel neem(bv: deze ) of een hele dure?
En mijn 2e vraag is: ik wil binnenkort een home cinema set erbij aanschaffen (denk zelf aan deze: samsung ht c350 ), kan ik deze op mijn xbox360 aansluiten als ik overgestapt ben op een hdmi kabel, of moet ik dan mijn componentkabel behouden?

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
Vraag 1: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2
Vraag 2: Zie de specs: # of HDMI Input 0

/edit: De set heeft wel # of Optical Input 1, dus indien de xbox ook een optical spdif out heeft kun je 'm via hdmi op de tv aangesloten laten en het geluid via de spdif naar de set voeren.

[ Voor 45% gewijzigd door Nielson op 22-12-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Edit: Postte de verkeerde url, maar die hier boven mij staat had wel de goeie... Voor vraag 1 een must-read ;)

[ Voor 85% gewijzigd door RaZ op 22-12-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 21:31
vlutje schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:46:

Ik heb de xbox nu via een componentkabel aangesloten, maar wil overstappen op hdmi, nu is mijn eerste vraag: Maakt het uit of ik de goedkoopste hdmi-kabel neem(bv: deze ) of een hele dure?
Hier zijn verschillende meningen over, echter als de kabel niet langer dan bijvoorbeeld 2 meter is zul je geen verschil merken tussen een kabel van 8 euro of 100 euro. Zie ook: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 . Je xbox stuurt namelijk alleen maar eenen en nullen over je hdmi kabel naar je monitor. zie ook: Wikipedia: HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlutje
Nielson schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:50:
Vraag 1: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2
Vraag 2: Zie de specs: # of HDMI Input 0

/edit: De set heeft wel # of Optical Input 1, dus indien de xbox ook een optical spdif out heeft kun je 'm via hdmi op de tv aangesloten laten en het geluid via de spdif naar de set voeren.
Op de componentkabel zit in het deel dat in de xbox360 gaat (dacht ik) een digitale audio uitgang, dus als ik het goed begrijp zou ik de component in de xbox360 moeten laten zitten voor de home cinema set, en de hdmi op de tv aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

oldsql schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:55:
[...]

Hier zijn verschillende meningen over, echter als de kabel niet langer dan bijvoorbeeld 2 meter is zul je geen verschil merken tussen een kabel van 8 euro of 100 euro. Zie ook: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 . Je xbox stuurt namelijk alleen maar eenen en nullen over je hdmi kabel naar je monitor. zie ook: Wikipedia: HDMI
Wat hij zegt :)

Je kunt natuurlijk een rotte hdmi-kabel tegenkomen bij action, maar dat is gewoon pech hebben. Dat kan bij een kabel van 100 euro ook gebeuren.

Daarnaast gaat het inderdaad om een puur digitaal signaal. Komt het door, dan komt het door en is het beeld altijd hetzelfde. Een duurdere hdmi-kabel heeft enkel nut in omstandigheden met veel externe interferentie (storingen), waardoor je een betere afscherming nodig hebt om het digitale signaal te beschermen. Dit geldt ook voor langere afstanden (i.v.m. signaalverlies op langere stukken draad).

Bij analoge kabels konden we nog spreken van 'mooier' beeld, door betere/duurdere afscherming, hetgeen nodig was bij een analoog signaal, maar ook daar zat een limiet aan.

Hetzelfde geldt voor optische kabels. Ik heb ze hier liggen van enkele euro`s per stuk (lichten zelfs op als ze geactiveerd worden) en geven perfect geluid. Wederom: digitaal = digitaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 22-12-2010 15:04 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlutje
Mijn vorige topic, deze was gesloten, voordat mijn 2e vraag beantwoord kon worden, namelijk of ik de componentkabel nodig had om een mijn xbox360 op een home cinema set aan kan sluiten(zie ook het vorige topic).

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:58

Wish

ingwell

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Google bracht me tot het volgende : http://www.dummies.com/ho...ng-up-xbox-360-sound.html
Controleer zelf even welke aansluitingen er op je homecinema zitten.

Verder kun je beter even contact opnemen met de moderator die je topic dichtgooide dan klakkeloos een nieuw openen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18

FeaR

In GoT we trust

Op GoT verwachten we iets meer inzet dan gewoon een vraag neerzetten en op antwoord wachten. Dat je niet had gezocht bleek wel uit het feit dat je heel HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 niet gezien had. Toch een redelijk actief topic lijkt me met reeds meerdere delen.

De andere vraag had je ook met gemak zelf kunnen opzoeken aangezien je in de manual van de XBox 360 gewoon kan lezen hoe je de console het beste aan kan sluiten op diverse apparaten. Verder is er op GoT al veel vaker besproken hoe je op de XBox de HDMI en de S/PDIF tegelijk kan blijven gebruiken.

Maar goed, ik merge dit topic wel met het andere. Maar ik blijf erbij dat het topic an sich niet nodig was geweest.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1