Ik weet niet in hoeverre het netwerk al operationeel is in Zuidbroek. Ik hoor wel van aangesloten glasvezelmodems, maar nog niet echt van actieve connecties met providers.
verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode
[ Voor 170% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:44 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Verwijderd
we hebben al wel een stel aanmeldingen, maar nog geen glasvezeldiensten actief. We zitten te wachten op het analoge tv signaal. de verwachting is dat we begin januari kunnen gaan starten met de levering van de diensten
Nou, bij dezen meldt zich dan een van de bewoners van Zuidbroek die op dit moment de NTU en het modem al heeft hangen in zijn meterkast. Op dit moment loopt er echter nog een ticket bij XS4ALL omdat ik maar geen glas signaal krijg. Interessant om dan hier de antwoorden van henk055 te lezen.
Voor mij overigens weer een school voorbeeld dat de voorkant niet weet wat de achterkant doet. We gaan het in ieder geval rustig afwachten. Helaas is het wel zo dat ik over 2 dagen geen internet/TV meer heb, dus dat zal dan echt rustig afwachten worden.
Voor mij overigens weer een school voorbeeld dat de voorkant niet weet wat de achterkant doet. We gaan het in ieder geval rustig afwachten. Helaas is het wel zo dat ik over 2 dagen geen internet/TV meer heb, dus dat zal dan echt rustig afwachten worden.
Verwijderd
Wij brengen 2 vezels naar binnen. 1 gebruiken we voor analoge tv, de groene en de ander voor IP diensten, de blauwe.
Het heeft niet te maken met de stream, maar met de levering. Het analoge signaal moet uit Deventer komen en nog niet alle vezels zijn beschikbaar. Er moet nog iets gegraven worden in Zuidbroek.
Verder zien we elkaar vrijdag in het infocentrum. We gaan dan even de Pop bekijken.
XS4ALL zou eigenlijk moeten kunnen, omdat zij alleen de IP vezel gebruiken. Zij geven geen analoge tv door. Zal ze eens contacten.
Het heeft niet te maken met de stream, maar met de levering. Het analoge signaal moet uit Deventer komen en nog niet alle vezels zijn beschikbaar. Er moet nog iets gegraven worden in Zuidbroek.
Verder zien we elkaar vrijdag in het infocentrum. We gaan dan even de Pop bekijken.
XS4ALL zou eigenlijk moeten kunnen, omdat zij alleen de IP vezel gebruiken. Zij geven geen analoge tv door. Zal ze eens contacten.
Voor de mensen die niet kunnen wachten tot vrijdag of er helaas niet bij kunnen zijn, er staat op YouTube een filmpje waarbij een PoP geplaatst wordt: YouTube: Plaatsen eerste Glasvezel Wijkcentrale in Lochem Meer over deze prefab POP's is te vinden hier: http://vimeo.com/22933194 Mooi staaltje techniek!
Mocht Reggefiber nog een plekje zoeken voor een PoP in Apeldoorn, op het voormalig Sparta terrein is nog plek over
Mocht Reggefiber nog een plekje zoeken voor een PoP in Apeldoorn, op het voormalig Sparta terrein is nog plek over
[ Voor 29% gewijzigd door thof op 30-11-2011 22:03 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Mannen, ik wil me bij dezen ook even tentative aanmelden voor het bekijken van de pop morgenmiddag. Moet vandaag nog even kijken of ik daadwerkelijk morgen thuis kan werken. Het infocentrum is volgens mij dat gekleurde ding aan de rand van Zuidbroek als ik het goed heb?
Zelf ben ik overigens een nieuwe XS4ALL klant en het is dus geen overstap. Kreeg gisteren ook al de prachtige e-mail met het verzoek of ik mijn glasvezel verbinding in gebruik wilde gaan nemen. Wilde haast opbellen om aan te geven dat ik dat maar al te graag zou doen.
Mijn UPC werkt sinds gisterenavond ook niet meer, dus bij dezen ben ik volledig disconnected als ik eenmaal thuis ben. Hopelijk is alles snel opgelost.
Zelf ben ik overigens een nieuwe XS4ALL klant en het is dus geen overstap. Kreeg gisteren ook al de prachtige e-mail met het verzoek of ik mijn glasvezel verbinding in gebruik wilde gaan nemen. Wilde haast opbellen om aan te geven dat ik dat maar al te graag zou doen.
Mijn UPC werkt sinds gisterenavond ook niet meer, dus bij dezen ben ik volledig disconnected als ik eenmaal thuis ben. Hopelijk is alles snel opgelost.
[ Voor 12% gewijzigd door Prx op 01-12-2011 07:08 ]
Zo, deze jongeman surft ondertussen met de snelheid van het licht. ;-)
Henk, bedankt voor de mogelijkheid om daar eens een kijkje te nemen. Natuurlijk is het helemaal geweldig dat we dat hebben kunnen combineren met een cursusje 'lijnstoring verhelpen'!
Henk, bedankt voor de mogelijkheid om daar eens een kijkje te nemen. Natuurlijk is het helemaal geweldig dat we dat hebben kunnen combineren met een cursusje 'lijnstoring verhelpen'!
Verwijderd
hoe bevalt dat? We willen graag media aandacht voor de eerste aansluiting in Apeldoorn. Kan dat? het is natuurlijk niet echt de eerste aansluiting, maar wel voor XS4ALL. ZIj zullen dat denk ik erg leuk vinden en wellicht nog iets doen. Kan ik hen doorgeven dat de eerste aansluiting is gemaakt? ga ik ook de pers informeren, krijgen we weer aandacht in de krant.
Henk bedankt voor het bieden van de mogelijkheid om de POP in Zuidbroek eens te bekijken, het zag er geweldig uit. Altijd mooi om al die techniek in werking te zien inclusief een monteur in actie ;-) Nu hopen dat glas zich snel verspreid in Apeldoorn en de rest van Nederland!
Heb zelf geen foto's gemaakt maar voor de mensen die afwezig waren, hier foto's van een POP in 's-Heerenberg.

Heb zelf geen foto's gemaakt maar voor de mensen die afwezig waren, hier foto's van een POP in 's-Heerenberg.
[ Voor 44% gewijzigd door thof op 02-12-2011 16:38 ]
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Henk, van mij mag je het doorgeven aan XS4ALL. Wordt wel interessant omdat ze namelijk tot op heden nogsteeds dat ticket open hebben staan. Vandaag was er nog iemand bij die echt bij een van de eerste hoorde, maar als jij wat aandacht ervoor wil genereren dan heb ik daar absoluut geen problemen mee. Elk beetje aandacht helpt ons weer wat meer met de verglazing van Apeldoorn.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:51:
hoe bevalt dat? We willen graag media aandacht voor de eerste aansluiting in Apeldoorn. Kan dat? het is natuurlijk niet echt de eerste aansluiting, maar wel voor XS4ALL. ZIj zullen dat denk ik erg leuk vinden en wellicht nog iets doen. Kan ik hen doorgeven dat de eerste aansluiting is gemaakt? ga ik ook de pers informeren, krijgen we weer aandacht in de krant.
En het bevalt overigens uitstekend.
He-le-maal geweldig dit glasvezel!!
Leuk om te horen!! Jij mag hopelijk gaan dienen als voorbeeld voor velen in ApeldoornPrx schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:46:
[...]
Henk, van mij mag je het doorgeven aan XS4ALL. Wordt wel interessant omdat ze namelijk tot op heden nogsteeds dat ticket open hebben staan. Vandaag was er nog iemand bij die echt bij een van de eerste hoorde, maar als jij wat aandacht ervoor wil genereren dan heb ik daar absoluut geen problemen mee. Elk beetje aandacht helpt ons weer wat meer met de verglazing van Apeldoorn.
En het bevalt overigens uitstekend.Op speedtest.net haal ik zo'n 96Mbit down en 76Mbit up. Ga nog wel eens op zoek naar nog wat betere sources om het mee te testen.
He-le-maal geweldig dit glasvezel!!
Bier staat koud, de lijn is warm!
Hopelijk hebben anderen wel minder problemen met aangesloten worden, want dit was een drama.
Hopelijk hebben anderen wel minder problemen met aangesloten worden, want dit was een drama.
Ja het was zeer interessant om het een keer te zien.
Bedankt Henk
Nu snel Woudhuid verglazen
Bedankt Henk
Nu snel Woudhuid verglazen
Leuk om zo de reacties hier te lezen op het bezoek van de POP. Leuk gedaan Henk055!
Goed dat Reggefiber ons als toekomstige klanten
zo wil betrekken. Misschien straks voor elke wijk wel een leuk idee.
Echt jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ja landsbelang he
Echt jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ja landsbelang he
[ Voor 15% gewijzigd door B2 op 02-12-2011 19:39 ]
Het is wel erg grappig om een (toch nog) erg lege POP te zien. Denk dat het ook allemaal wat makkelijker is om te begrijpen/zien, in plaats van dat je tegen honderden kabeltjes aan zit te turen.
[ Voor 8% gewijzigd door Prx op 02-12-2011 19:40 ]
Prx, wat heb jij nu zoal geleverd gekregen qua router, tv-box e.d?
Complimenten voor Henk055.
Om de nieuwe techniek te mogen aanschouwen en mee te maken dat er een aansluiting werd gefixt .
Edit je posts aub, in plaats van allerlei nutteloos commentaar te spammen. Ik heb je posts met 'no comment' verwijderd, we willen dit niet meer zien hier.
Om de nieuwe techniek te mogen aanschouwen en mee te maken dat er een aansluiting werd gefixt .
Edit je posts aub, in plaats van allerlei nutteloos commentaar te spammen. Ik heb je posts met 'no comment' verwijderd, we willen dit niet meer zien hier.
[ Voor 108% gewijzigd door IEF op 08-12-2011 10:28 ]
Ik heb om meerdere redenen mijn abonnement afgesloten bij XS4ALL. De router die zij leveren is de Fritzbox 7390, die lekker uitgebreid is. Deze router werd in zijn doos vergezeld van het boekje en wat UTP aansluitmateriaal.B2 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:25:
Prx, wat heb jij nu zoal geleverd gekregen qua router, tv-box e.d?
In de grote doos bevond zich ook de NTU (PacketFront) met ook een UTP kabel. Als laatste zat er een losse doos in met daarin de Motorola IPTV ontvanger (VIP1963), waarbij ook een HDMI kabel en wat audio kabels werden meegeleverd.
Al met al was het dus een compleet pakket. Wanneer de Gideon monteur nog even mijn Devolo's komt afgooien, dan ben ik helemaal een gelukkig man.
Henk055, mijn mail ontvangen voor wat betreft de site?
Jeriel (JerryJerryJerry) heeft de logingegevens nodig. Voor het door zijn bedrijf beschikbaar gestelde CMS. Dan kunnen we een iets blitsere site maken als wat er nu staat. Mag ook via mij, dan zorg ik dat hij ze krijgt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:03:
ja, heb ik ontvangen.Zeg maar wat je nodig hebt
Gegevens liggen in een DM op je te wachten!Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:11:
kun je mij dan even de postcode en het huisnummer doorgeven?
Verwijderd
Prx, ik heb jou gegevens doorgestuurd naar XS4ALL, voor het geval je benaderd wordt. Als het goed is niet, want we willen de krant er bij betrekken als het lukt.
nieuws: KPN legt eerste 500Mbps-proefverbinding aan in IJburg
Laat maar komen dat glasvezel! Vraag me alleen wel af in hoeverre glas door kan schalen (en de internet back-bone). Zoals Reggefiber aangaf kunnen de POP's naar 1gbit per poort symmetrisch. Maar hoe gaat het daarna? Als we nu al op de helft van de maximum poort snelheid zitten... Gaan we dan trunken (bundelen) of komt er andere apparatuur aan het uiteinde, aangezien 10gbit glas al wel bestaat. Niet dat ik op dit moment verwacht meer dan 1gbit nodig te hebben
Lijkt me ook wel grote invloed op de internet backbone/AMS-IX als er zo gigantisch veel data verkeer overheen moet kunnen gaan...

(Vandaag toevallig wat opvallende piekjes.) De AMS-IX doet nu maximaal 1.5Tbit per sec, wat vergelijkbaar zou zijn met ruim 3000 huishoudens die volledig gebruik maken van hun 500mbit glaslijn.
Kijk eens aan, daar begint het al, gelukkig komt het ook naar Apeldoorn in 2012. Had verwacht dat XS4ALL als eerste zou komen met deze snelheden, blijkbaar heeft KPN er ook van gehoord en wilde ze XS4ALL voor zijn :-)KPN zal een dezer dagen de eerste 500Mbps-glasvezelaansluitingen opleveren. De eerste testen met deze snelle verbinding zullen in het Amsterdamse stadsdeel IJburg worden uitgerold. Ook Nunspeet zal aan de test deelnemen.
(...)
Laat maar komen dat glasvezel! Vraag me alleen wel af in hoeverre glas door kan schalen (en de internet back-bone). Zoals Reggefiber aangaf kunnen de POP's naar 1gbit per poort symmetrisch. Maar hoe gaat het daarna? Als we nu al op de helft van de maximum poort snelheid zitten... Gaan we dan trunken (bundelen) of komt er andere apparatuur aan het uiteinde, aangezien 10gbit glas al wel bestaat. Niet dat ik op dit moment verwacht meer dan 1gbit nodig te hebben
(Vandaag toevallig wat opvallende piekjes.) De AMS-IX doet nu maximaal 1.5Tbit per sec, wat vergelijkbaar zou zijn met ruim 3000 huishoudens die volledig gebruik maken van hun 500mbit glaslijn.
[ Voor 165% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:45 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
[ Voor 76% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:46 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
[ Voor 87% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:46 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
http://youtu.be/dSwQ4H6EKSA
Film toont een goede uitleg hoe een POP centrum word gebouwd/apperatuur ingebouwd .en hoe de infra struktuur in de wijk word aangelegd.
Wel van een andere netwerk bouwer maar principe is het zelfde.
Film toont een goede uitleg hoe een POP centrum word gebouwd/apperatuur ingebouwd .en hoe de infra struktuur in de wijk word aangelegd.
Wel van een andere netwerk bouwer maar principe is het zelfde.
[ Voor 15% gewijzigd door penkie48 op 10-12-2011 09:30 ]
Glasvezel VS Kabelpenkie48 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 09:05:
http://www.glasvezel.nu/n...e-over-reclame-upc-dieren
Zo gaat Upc dus in de tegen aanval.
Ze zullen dan ook flink op hun vingers worden getikt door diverse mensen die het glasvezel projekt onder steunen in diverse gemeente,s.
Glasvezel van reggefiber is dus wel fiber to the home FTTH en van Upc is dus tot aan de wijkkast.
Laat 2012 in de gemeente Apeldoorn het jaar van de glasvezel worden .
http://fiberdordrecht.nl/...svezel:Glasvezel_VS_Kabel
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Mooie uitleg FD!
Met nog tekeningen erbij ook.
Als ik jou was zou ik je tekening doorsturen naar Reggefiber met het verzoek een dergelijk plaatje aan hun brief toe te voegen. Hoewel de brief met uitleg over wat glasvezel is en wat UPC hierover zegt, duidelijk is, doet een plaatje wonderen.
Juridisch gezien kun je UPC niks maken. Ze zeggen dat hun netwerk "vrijwel" geheel uit glas bestaat.
Dat dit 97% is en dat de laatste 2 a 3 km ontbreekt zeggen ze er niet bij natuurlijk.
Een rechter zal al gauw oordelen dat 3% "verlies" wel overeenkomt met de term "vrijwel".
Als UPC het geld van hun promotiecampagnes tegen de komst van glas nu eens zouden investeren in het verglazen van de laatste 2 a 3 procent zou iedere klant van UPC al lang glas tot aan de deur hebben.
Die kans laten ze liggen.
In het hele land voor UPC actie tegen de komst van glas of Ziggo dit ook doet weet ik niet maar ik vermoed van wel. De belangen van de kabelaars zijn immers gelijk.
[ Voor 86% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:46 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Goede avond,
1ste keer dat ik het topic doorneem, maar hoe zeker is dat Wel-gelegen na Zuidbroek aan de beurt is?
Want ik woon in Wel-Gelegen.. en ik wil glas
haha
1ste keer dat ik het topic doorneem, maar hoe zeker is dat Wel-gelegen na Zuidbroek aan de beurt is?
Want ik woon in Wel-Gelegen.. en ik wil glas
automation fanboy
In Januari zou een grote compagnie komen van Glasfibre om bekendheid aan te geven via de media en dan horen we wel meer.
Hoop het ook wacht er met smart op in het Woudhuis.
Hoop het ook wacht er met smart op in het Woudhuis.
Als alles doorgaat, dat wil zeggen Reggeborgh/Reggefiber ziet de investering zitten, dan wordt Welgelegen de volgende wijk. Maar denk pas aan Q3 of Q4 2012.Punkbuster schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:41:
Goede avond,
Want ik woon in Wel-Gelegen.. en ik wil glashaha
Ondertussen is hier vanochtend bij de jongerenflat bij kerschoten een nieuwe straatkast neergezet die stukken groter is dan de oude.
Ook ligt de boel nog open dus ben benieuwd of KPN hier nu VDSL2+ gaat aanbieden aangezien er aan de andere kant van het centrum een huisje staat waar KPN de laatste tijd heel erg actief bezig in is en hier naast exact dezelfde straatkast naast staat
Dit is een vergelijkbare Wijk/Straatkast die vanochtend is neergezet :
Ook ligt de boel nog open dus ben benieuwd of KPN hier nu VDSL2+ gaat aanbieden aangezien er aan de andere kant van het centrum een huisje staat waar KPN de laatste tijd heel erg actief bezig in is en hier naast exact dezelfde straatkast naast staat
Dit is een vergelijkbare Wijk/Straatkast die vanochtend is neergezet :

[ Voor 19% gewijzigd door chrisdrielsma op 12-12-2011 14:32 ]
[ Voor 94% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:47 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Als Reggefiber de investering voor Apeldoorn ziet zitten, en we gaan beginnen in de wijken zullen de wijkraden en huis-aan-huis media zeker betrokken worden, maar dat zal op z'n vroegst pas Q3 2012 zijn. Vooralsnog dus nog niet.
[ Voor 96% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:47 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Ik ga vandaag de afspraak maken om de devolos te ontvangen vanuit Guidion, dus ik laat het binnenkort weten!penkie48 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:51:
Zijn er al gebruikers van de powerline adapters in combinatie met de ontvangers van Motorola .
Hoor het graag of deze combinatie,s goed werken.
edit
Donderdag 22-12-2011 worden ze afgeleverd. Hopelijk kan ik je donderdagavond dan al iets laten weten.
Guidion monteur in Apeldoorn was er overigens niet van op de hoogte dat er glasvezel uitgerold werd (???).

[ Voor 23% gewijzigd door Prx op 15-12-2011 10:40 ]
[ Voor 93% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:48 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Penkie, het is nog helemaal niet zeker dat een andere wijk in Apeldoorn ook voorzien gaat worden van glasvezel. Henk055 moet eerst zijn plan rond hebben en een akkoord krijgen. Als dit doorgaat zal het, zoals ik al een aantal keer heb aangegeven, zeker niet voor Q3 2012 zijn.penkie48 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:46:
Lijkt me een strak plan om de volgende wijk aan te gaan pakken , start in januarie 2012 .
Zo in een rap tempo door Apeldoorn heen , Reggefiber laat de machines en kabels maar door de straten heen gaan.
Als het ook zo vlot gaat in welgelegen en dan woudhuis en dan zevenhuizen en dan verder , is Apeldoorn
in no time klaar voor de toekomst.
Reggefiber maak ons gek.en blij
De volgorde welgelegen, woudhuis, zevenhuizen is dus ook geenszins zeker.
[ Voor 93% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:48 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Met genoeg geld is alles mogelijk. Daarom is die business case zo belangrijk, met daarbij dus de vraagbundeling met een ondergrens van 30%. Op die manier zijn de partijen in ieder geval verzekerd van een X aantal potentiele klanten.
Ik hoop dat het marketing apparaat in ieder geval snel gaat lopen, zodat heel apeldoorn weet dat glasvezel aangelegd kan worden, als men maar en-masse zichzelf ervoor meldt.
Ik hoop dat het marketing apparaat in ieder geval snel gaat lopen, zodat heel apeldoorn weet dat glasvezel aangelegd kan worden, als men maar en-masse zichzelf ervoor meldt.
Penkie, als je het plaatselijke nieuws een beetje volgt weet je dat de gemeente Apeldoorn nog geen geld heeft om een gloeilamp in het stadhuis te vervangen. Verwacht dus absoluut niks van de gemeente.penkie48 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:23:
Een reaktie op B2 .
Mocht de gemeente Apeldoorm mee werken kan alles in een snel trein tempo gaan .
Dit zie je ook in omliggende gemeentes in diverse provincie,s .
Vind het nu teveel de kant op gaan van de nieuwbouw wijken waar de infra structuur makkelijk is aan te leggen.
En er is uitgelegd als er een wijk dichtbij is die we nu aanleggen kan die meegepakt worden , mijn mening wijk Zevenhuizen kan al meegepakt worden in het verhaal .
Zuidbroek ligt pal naast deze wijk , en er zijn genoeg optie,s om een pop centrum te plaatsen , er is zelfs een centrale die gebruikt kan worden .en voetbal ver ZVV is ook een optie.
Zelfde geld voor de wijk welgelegen die dicht bij de centrale in het centrum ligt.
Zo zijn er genoeg optie,s in de andere wijken om uit te waaieren naar buiten , wat volgens mij ook is uitgelegd door Henk055.
Je standpunt voor wat betreft de aanpak is bekend. Maar het hangt gewoon allemaal af van de investering die Reggefiber/KPN in Apeldoorn wil doen.
Die hebben we eerder gehoord heGa me nu met andere dingen bezig houden , succes de komende tijd.
Volg dit forum wel maar geen reaktie,s meer .
Verwijderd
Sterker nog, er ligt een verzoek vanuit de Gemeente Apeldoorn om zich onder curatele van de provincie te laten stellen. De bodem van de geldput is bereikt
Vooral die marketing lijkt me nog erg belangrijk. Als ik een beetje om me heen hoor wat Reggefiber heeft gedaan in Zuidbroek is het niet echt bijster veel. Hoor veel inwoners van Zuidbroek zeggen : "Reggefiber? Wat is dat?" of "Oh ja heb geloof ik wel eens een foldertje gehad tussen alle andere 1000 folders per week"..Prx schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:41:
De naam Reggefiber in combinatie met glasvezel en de voordelen van glasvezel zijn dus zeker nog niet bekend bij veel inwonders van Zuidbroek. Vandaar dat er ook nog maar een klein percentage aansluitingen in Zuidbroek zijn...
Eenmalig een verhaal in de Stentor schiet ook niet echt op. De Stentor is niet echt een veel gelezen krant meer in Apeldoorn (vooral niet onder jonge gezinnen).
Ik kan me het welkomsbericht nog wel herinneren, maar dat kreeg ik toen ik reeds twee weken in de woning woonde. Wat ook erg interessant was, was het feit dat XS4ALL niet als leverancier genoemd werd, maar dat heeft me in ieder geval niet tegen gehouden.
Precies, dat bedoel ik. Wat ik gehoord heb heeft alleen KPN een huis-aan-huis mailing gedaan van alle providers. Nogal summier dus. Reggefiber zelf zou wel voor wat meer bekendheid kunnen zorgen in Apeldoorn en nu met name Zuidbroek.Prx schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:39:
Ik kan me het welkomsbericht nog wel herinneren, maar dat kreeg ik toen ik reeds twee weken in de woning woonde. Wat ook erg interessant was, was het feit dat XS4ALL niet als leverancier genoemd werd, maar dat heeft me in ieder geval niet tegen gehouden.
Ik hoop dat de beperkte marketing zoals die blijkbaar voor Zuidbroek is gedaan niet een voorbode is voor de eventuele rest van Apeldoorn.
[ Voor 84% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:49 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Verwijderd
Mannen, niet zo mopperen. Begin volgend jaar gaan we flink naar Apeldoorn kijken. We zijn nu heel erg druk met andere plaatsen, die binnenkort afgerond zijn. Dan gaan we met Apeldoorn aan de slag. Dat XS4ALL er bij is gekomen, is alleen maar goed. Er zullen er nog een aantal op termijn bijkomen.
In februari of maart gaan we een infoavond houden voor de bewoners van Zuidbroek, zodat ze weten wie Reggefiber is en wat de voordelen zijn van glasvezel. Ook de providers zullen hierbij aanwezig zijn.
We zijn op dit moment te druk om al veel aandacht aan Apeldoorn te geven, want iedereen wil glasvezel. Gemeenten staan in de rij.
In februari of maart gaan we een infoavond houden voor de bewoners van Zuidbroek, zodat ze weten wie Reggefiber is en wat de voordelen zijn van glasvezel. Ook de providers zullen hierbij aanwezig zijn.
We zijn op dit moment te druk om al veel aandacht aan Apeldoorn te geven, want iedereen wil glasvezel. Gemeenten staan in de rij.
We mopperen niet, maar houden we graag de druk eropVerwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:35:
Mannen, niet zo mopperen. Begin volgend jaar gaan we flink naar Apeldoorn kijken. We zijn nu heel erg druk met andere plaatsen, die binnenkort afgerond zijn. Dan gaan we met Apeldoorn aan de slag. Dat XS4ALL er bij is gekomen, is alleen maar goed. Er zullen er nog een aantal op termijn bijkomen.
Grappig genoeg reed mijn bus tussen Apeldoorn en Arnhem met een grote reclame opdruk van Lijnbrandt. Best apart aangezien er naar mijn weten in Apeldoorn en Arnhem nog niets geleverd wordt door Lijnbrandt...

[ Voor 180% gewijzigd door penkie48 op 21-12-2011 18:07 ]
@Penkie48: Een standaard brief met standaard antwoord.
We hebben ons eigen kanaal (Henk055). Zoals zo vaak herhaald, de werkwijze van Reggefiber voor Apeldoorn ligt nu eenmaal vast . Ik weet niet wat je wil bereiken met dit zoveelste bericht maar dit pad is nu eenmaal ingeslagen. Accepteer het nou maar gewoon.
We hebben ons eigen kanaal (Henk055). Zoals zo vaak herhaald, de werkwijze van Reggefiber voor Apeldoorn ligt nu eenmaal vast . Ik weet niet wat je wil bereiken met dit zoveelste bericht maar dit pad is nu eenmaal ingeslagen. Accepteer het nou maar gewoon.
Heb ik iets gemist?
Overigens, thof1, lijbrandt komt waarschijnlijk wel naar Apeldoorn.
Overigens, thof1, lijbrandt komt waarschijnlijk wel naar Apeldoorn.
[ Voor 65% gewijzigd door B2 op 21-12-2011 18:38 ]
B2, volgens mij heb je niets gemist hoor. Hoe kom je aan de informatie dat lijbrandt waarschijnlijk naar Apeldoorn komt? Zou wel erg vroeg zijn als ze nu al beginnen met adverteren toch?
Neuh bedoelde de reactie van Penkie48thof schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:24:
B2, volgens mij heb je niets gemist hoor. Hoe kom je aan de informatie dat lijbrandt waarschijnlijk naar Apeldoorn komt? Zou wel erg vroeg zijn als ze nu al beginnen met adverteren toch?
Informatie komt van Reggefiber.
[ Voor 84% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:49 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Penkie, toch maar weer terug van niet weggeweest?penkie48 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:24:
http://www.glasvezel-vergelijken.nl/providers
Worden niet allemaal geleverd in apeldoorn.
Toch kun je de aanbieders vergelijken wat ze te bieden hebben.
Henk055 is meer op de hoogte wie er wel gaat leveren in Apeldoorn.
[ Voor 129% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:49 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Kijk met een half oog mee.B2 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 22:35:
[...]
Penkie, toch maar weer terug van niet weggeweest?
Henk,
Bedankt voor je post, maar met een werkende verbinding ga ik hem overslaan. ;-)
Bedankt voor je post, maar met een werkende verbinding ga ik hem overslaan. ;-)

Verwijderd
Ach ja, die molen ook. Als de wieken eenmaal draaien, dan is er geen houden meer aan. Bij het oud papier dan maar, tenzij je mijn post wilt bewaren.
[verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode
[ Voor 92% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:50 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Verwijderd
De groene vezel wordt gebruikt voor analoge radio/televisie, door andere providers dan KPN en XS4ALL.
Lijbrandt en Solcon, ook aanbieders in Apeldoorn, bieden het radio/televisie pakket van Glashart Media.
Het is inderdaad zo dat de streaming omhoog gaat, mocht dat al niet zo zijn. Volgens mij is het in de gebieden die we nu aan het bouwen zij al een stuk hoger.
Lijbrandt en Solcon, ook aanbieders in Apeldoorn, bieden het radio/televisie pakket van Glashart Media.
Het is inderdaad zo dat de streaming omhoog gaat, mocht dat al niet zo zijn. Volgens mij is het in de gebieden die we nu aan het bouwen zij al een stuk hoger.
Het FRITZBox modem van XS4ALL geeft mij een mooi grafiekje van de bandbreedte die verstookt wordt als ik de TV aan heb staan. In onderstaande grafiek zie je me kijken naar een SD kanaal, waarna ik even overschakel naar Discovery Showcase HD, daarna weer even SD en daarna RTL4HD.

De FTU is al volledig afgemonteerd bij de woningen in ons blok, dus bij de inwoners van mijn blok kan het wat gek overkomen dat de communicatie alsnog op de mat valt. Maar beter teveel aandacht, dan te weinig.

Vind het niet zo erg hoor.Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:32:
Ach ja, die molen ook. Als de wieken eenmaal draaien, dan is er geen houden meer aan. Bij het oud papier dan maar, tenzij je mijn post wilt bewaren.
[ Voor 38% gewijzigd door Prx op 27-12-2011 21:24 ]
Zo te zien is de streaming nog niet aangepast .
Tussen de 6 en 8 mbit , we kunnen niet zien of het mpeg2 of mpeg4 is .
Het sd signaal komt deze via de blauwe vezel binnen ????.
Zowel het analoge en digitale tv.
Of gaat alles via de motorola ontvanger die aan de fritzbox hangt .
Zie de grafiek die je gebruikt kan deze nog verder meten dan 22 mbits , anders zou de maximale snelheid tegen de 200mb liggen die de fritzbox aan kan.
Henk055 noemde dat de streaming omhoog is gegaan dat maak ik niet uit je grafiek op .
Dan zou het tussen de 10 en 15 mbit moeten zijn , of ze sturen mpg4 door wat minder bandbreedte kost.
Ben echt benieuwd wat er in 2012 gaat gebeuren of de streaming daad werkelijk omhoog gaat .
Wdgo gebied geeft op de groene glasvezel perfekt beeld , wba+ gebied wat van kpn is ook de streaming op iptv zal nog hard aan de bel moeten gaan trekken en verbeteren om de klanten over de streep te gaan halen.
Leuk gegeven is dat de grondlegger van hd tv , in Apeldoorn woonde en bij philips werkte in de jaren 80 en toen die tijd voor half werd versleten en naar nokia vertrok en nu op een eiland werkt voor de wereld omroep.
Laat de glasvezel maar komen in 2012 ben er klaar voor , hopelijk de providers ook.
Zie de grafiek die je gebruikt kan deze nog verder meten dan 22 mbits , anders zou de maximale snelheid tegen de 200mb liggen die de fritzbox aan kan.
Henk055 noemde dat de streaming omhoog is gegaan dat maak ik niet uit je grafiek op .
Dan zou het tussen de 10 en 15 mbit moeten zijn , of ze sturen mpg4 door wat minder bandbreedte kost.
Ben echt benieuwd wat er in 2012 gaat gebeuren of de streaming daad werkelijk omhoog gaat .
Wdgo gebied geeft op de groene glasvezel perfekt beeld , wba+ gebied wat van kpn is ook de streaming op iptv zal nog hard aan de bel moeten gaan trekken en verbeteren om de klanten over de streep te gaan halen.
Leuk gegeven is dat de grondlegger van hd tv , in Apeldoorn woonde en bij philips werkte in de jaren 80 en toen die tijd voor half werd versleten en naar nokia vertrok en nu op een eiland werkt voor de wereld omroep.
Laat de glasvezel maar komen in 2012 ben er klaar voor , hopelijk de providers ook.
XS4ALL levert geen analoge televisie. Dat betekent dat alles gewoon via de Motorola loopt. In dit geval gaat dus ook al het verkeer, zowel internet als TV, over de blauwe vezel heen.penkie48 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:47:
Zo te zien is de streaming nog niet aangepast .
De grafiek past zich aan naar gelang het verkeer dat op dat moment over de lijn heen gaat. Zou ik hier dus een speedtest starten, dan zou die grafiek wel tot 100Mbit weergeven.penkie48 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:47:
Dat is het enige wat mij ook zo verbaasde. Ik had begrepen dat in ieder geval Discovery Showcase HD al met de juist bitrate werd gestuurd, maar als ik dus kijk naar wat het modem aangeeft (zo'n 8 - 10 Mbit), dan lijkt dit alsnog niet het geval te zijn.penkie48 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:47:
Ik vind overigens het beeld nog steeds meer dan uitstekend, dus ik zal sowieso niet klagen. Maar de wat beter geïnformeerde gebruiker zal dan inderdaad liever voor een Glashart stream gaan, dan voor een KPN stream. Dat maakt overigens hier dus niet uit, wat ik opmaak uit de woorden van Henk, aangezien men hier beide kan leveren.
Wij hebben net een nieuw huis gekocht in zuidbroek (mambohof) en deze zullen juni/juli 2012 opgeleverd gaan worden. Wat moet ik dan doen om mijzelf aangesloten te krijgen?
Als er trouwens nog dingen zijn waarmee ik kan assisteren meldt ik me bij deze aan.
Las dit topic pas vandaag nadat ik gisteren ontdekte dat er glasvezel in apeldoorn komt.. natuurlijk helemaal blij!
Als er trouwens nog dingen zijn waarmee ik kan assisteren meldt ik me bij deze aan.
Las dit topic pas vandaag nadat ik gisteren ontdekte dat er glasvezel in apeldoorn komt.. natuurlijk helemaal blij!
[ Voor 95% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:51 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Penkie bedankt heb het hele topic al doorgelezen en heb al een leuk lijstje.
Weet nog niet helemaal wat ik wil.
Wil graag snel internet 50mbs is genoeg up/down.
Goede kwaliteit tv eventueel met een paar hd zenders.
en telefonie is ook wel handig.
Kpn komt steeds wel terug maar lees hier ook wel wat klachten hier over de prijs/kwaliteit.
Heb nu UPC en daar ga ik natuurlijk dan vanaf. Als ik de mogelijkheid heb om glasvezel te krijgen doe ik dat zonder enige twijfel.
Weet nog niet helemaal wat ik wil.
Wil graag snel internet 50mbs is genoeg up/down.
Goede kwaliteit tv eventueel met een paar hd zenders.
en telefonie is ook wel handig.
Kpn komt steeds wel terug maar lees hier ook wel wat klachten hier over de prijs/kwaliteit.
Heb nu UPC en daar ga ik natuurlijk dan vanaf. Als ik de mogelijkheid heb om glasvezel te krijgen doe ik dat zonder enige twijfel.
Verwijderd
Vanmiddag heb ik gelezen dat KPN in de nieuwe gebieden, vanaf 1 januari 2012, komt met internet 500/500Mb wel aardig dus. Even kijken of we dit ook in Apeldoorn kunnen krijgen. Prijzen van de pakketten zijn ook bekend en vallen mee.
Voor het aanmelden kunt u het best terecht bij een medewerker van Reggefiber die iedere zaterdagmiddag van 12.30 uur tot 16.00 uur aanwezig is in het Infocentrum op Zuidbroek. In verband met de vakantie is de eerste mogelijkheid op zaterdag 7 januari.
De bedoeling is ook dat we een informatieavond gaan houden in het infocentrum, ergens in februari.
Aanbieders in Zuidbroek zijn: Lijbrandt, KPN, Solcon, Kliksafe, Concepts-ICT en XS4ALL. Vodafone zal hier op termijn bijkomen, net als een aantal zakelijk providers, zoals Xconnection, Helden van Nu enz.
Voor het aanmelden kunt u het best terecht bij een medewerker van Reggefiber die iedere zaterdagmiddag van 12.30 uur tot 16.00 uur aanwezig is in het Infocentrum op Zuidbroek. In verband met de vakantie is de eerste mogelijkheid op zaterdag 7 januari.
De bedoeling is ook dat we een informatieavond gaan houden in het infocentrum, ergens in februari.
Aanbieders in Zuidbroek zijn: Lijbrandt, KPN, Solcon, Kliksafe, Concepts-ICT en XS4ALL. Vodafone zal hier op termijn bijkomen, net als een aantal zakelijk providers, zoals Xconnection, Helden van Nu enz.
Hallo Henk,
Bedankt voor de Info. Je kunt het misschien niet zeggen maar ik kan het natuurlijk altijd vragen. heb je een advies voor een provider? ze zullen allemaal de plus en mins hebben en ik heb er hier al wel wat dingen over gelezen. Op een of andere manier komt kpn altijd wel aan bod maar is dat ook echt een goede provider qua prijs/kwaliteit.
lijbrandt is ook echt goedkoop zeg.. scheelt me zo 15 euro in de maand tegenover upc met een minder pakket...
Bedankt voor de Info. Je kunt het misschien niet zeggen maar ik kan het natuurlijk altijd vragen. heb je een advies voor een provider? ze zullen allemaal de plus en mins hebben en ik heb er hier al wel wat dingen over gelezen. Op een of andere manier komt kpn altijd wel aan bod maar is dat ook echt een goede provider qua prijs/kwaliteit.
lijbrandt is ook echt goedkoop zeg.. scheelt me zo 15 euro in de maand tegenover upc met een minder pakket...
[ Voor 13% gewijzigd door general_p op 29-12-2011 22:17 ]
[ Voor 82% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:51 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
[ Voor 83% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:51 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
deze ook http://www.glasvezel-vergelijken.nl/penkie48 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:27:
http://www.glasvezelinternetwinkel.nl
Leuke site om de aanbieders/providers te vergelijken.
Omtrent glasvezel abonnementen .