Processor, moederboard + geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views

• bart088
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik ben dus al een paar weken aan het kijken voor nieuwe onderdelen voor mijn pc en kan maar geen keuze maken.

Op dit moment heb ik er een core 2 dou E6750 2,66Ghz in mijn pc zitten, vind hem eigenlijk een beetje traag worden en wil gewoon wat nieuws.
Eerst wilde ik deze gaan vervangen voor een I5. Maar naar meer onderzoek ben ik ook gaan twijfelen om een AMD te nemen.

Na wat rond geneusd te hebben leek de AMD Phenom II X6 1090T Black me wel leuk
( Maar heb ik dit echt nodig? ) toen dacht ik bij mezelf waarom zou ik in gods naam 6 cores nodig hebben.
Ben nu dus aan het kijken voor een leuke quad core, waar mijn oog meteen viel op de AMD Phenom II X4 970 black. Met een Asus Crosshair IV Formula moederboard. en 2 sets Kingston ValueRam DDR3 1333Mhz 4GB.

Na wat verder gekeken te hebben naar de specificaties van de AMD Phenom II X4 970 zag ik dat deze een bussnelheid heeft van 4000MT/s en het moederboard het ondersteund tot 5200MT/s .
Wat houd deze bussnelheid eigenlijk in? want van google word ik ook niet echt wijzer van.

Ik neem dus aan dat dit een goede combo is qua processor en moederboard?
of raden jullie mij gewoon aan om een intel core I5 760/ I5 660 te nemen?

als jullie andere suggesties hebben mijn budget ligt tussen 400 en 500 euro.
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Specifiek voor het moederbord kun je **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens doornemen. Verder kun je in Complete Systemen & Laptops eens kijken naar de BBGs

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:37

epic_gram

undercover moderator

bart088 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:08:
Na wat verder gekeken te hebben naar de specificaties van de AMD Phenom II X4 970 zag ik dat deze een bussnelheid heeft van 4000MT/s en het moederboard het ondersteund tot 5200MT/s .
Wat houd deze bussnelheid eigenlijk in? want van google word ik ook niet echt wijzer van.
MT/s betekend iets als MegaTranser/seconde. Dit zegt weinig over hoeveel data je door kan voeren, maar wel over hoe snel het gaat. Dus met 4000MT/s heb je 4000.000.000 keer per seconde een mogelijkheid om data naar je NB te versturen. Hoeveel data je verstuurd hangt weer af van de bandbreedte. Met andere woorden, op je transferrate hoef je niet echt te letten.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Heel simpel ,

Heb je een 6 core nodig? Nee
Waarom zou je het dan doen? Omdat het kan!!

Tip , koop geen 1090t maar een 1055t...Heb namelijk zelf ook de 1055t en deze loopt zonder problemen op 4 ghz stabiel met een aftermarket cooler!Scheelt je toch zo'n 60 euries.En zeker met een formula mobo moet je er makelijk nog meer uit kunnen halen.

Wil je echt voor rauwe snelheid gaan?Ga dan voor intel.Wil je een snelle pc , stabiel en die nog jaren mee kan en STUKKEN goedkoper uitvalt dan intel?Ga dan voor AMD.

Draai zelf al jaren op AMD en ik zie nog geen enkele reden om over te stappen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:11:
Specifiek voor het moederbord kun je **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens doornemen. Verder kun je in Complete Systemen & Laptops eens kijken naar de BBGs
Hier zou ik alleen nog aan toe willen voegen dat we met de beste wil in de wereld niet kunnen zeggen wat je het beste moet kopen, simpelweg omdat je werkelijk niets zegt over wat je doet met je PC, en bij exact welke zaken je huidige PC "een beetje traag" is.

Als je sterk multithreaded apps gebruikt (foto- of videobewerking), is een multicore zinnig, ook al is het per core trager. Als je vooral gamet is zo hoog mogelijke single-thread performance het belangrijkst, en zou een snelle dualcore een betere keuze kunnen zijn dan een aanzienlijk tragere 4 of 6-core. Maar best van allemaal is gewoon om benchmarks van moderne CPUs op te zoeken in specifiek de apps die jij gebruikt, dan zie je gelijk wat voor jou de beste prestaties geeft. Als je dat langs de prijzen legt ontdek je snel genoeg wat binnen jouw budget de beste keuze is.

Dat kun je allemaal zelf doen en met zo weinig info kunnen wij je daarbij niet helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.