Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetprovider Utrecht

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:57
Hi,

Ben nieuw hier, maar volgens mij staat dit topic op de goeie plek.

Even een kort vraagje, voorheen gebruikte ik het internet van de buren, omdat die snel is en geen beveiliging heeft. Enfin, daar moet een keer een eind aan komen maar nou heb ik dus echt geen inzicht in het aanbod van providers en abonnementen.

Ik woon in 1 huis (gewoon rijtjeshuis) met nog 1 andere student, we hebben allebei een eigen studiotje en zijn dus opzoek naar een abonnement waarbij we wireless internet kunnen gebruiken (dat bij het abbo in zit zeg maar). Het liefst niet te duur (student he) en iets dat eigenlijk nog voor januari aangesloten kan worden.

Wat is aan te raden?

Als er nog dingen onduidelijk zijn, of ik heb dit topic toch verkeerd geplaatst, let me know!

Thanx

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

beany

Meeheheheheh

Neem een abonnement bij een soort van willekeurige provider(Ziggo, xs4all of elke andere ADSL aanbieder), knal zelf een wifi router neer en je bent klaar. Kwestie van wat sites van providers bekijken om te zien wat ze kosten.

Lijkt me allemaal niet heel ingewikkeld.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Nielson
  • Laatst online: 00:43
Vul hier je postcode in en je ziet vanzelf wat er beschikbaar is en wat het kost: http://www.internetten.nl/

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nog voor januari? Succes, al adverteerd xs4all daar wel mee, maarja, zal voor studenten wel weer te duur zijn.

Maar ga zelf eens op zoek, tik in google: internet utrecht en de info vliegt je om je oren.

Beetje eigen inzet kan geen kwaad ;)

Ey!! Macarena \o/

• BertP
Oke, volgens mij is ziggo redelijk groot in Utrecht, dus dat moet geen problemen opleveren. Die wifi router, moeten we die zelf aanschaffen of krijg je die standaard bij een aansluiting? Of verschilt dit weer per abonnement dat je afsluit?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08

Wish

ingwell

Bij Ziggo kun je er een wireless router bij bestellen (of zoals hierboven aangegeven, zelf kopen).
https://www.ziggo.nl/#pro...nsten/draadloos-internet/
BertP schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:14:
Oke, volgens mij is ziggo redelijk groot in Utrecht, dus dat moet geen problemen opleveren. Die wifi router, moeten we die zelf aanschaffen of krijg je die standaard bij een aansluiting? Of verschilt dit weer per abonnement dat je afsluit?
Joh... kijk eens op Ziggo... Het is niet eng!

[ Voor 53% gewijzigd door Wish op 22-12-2010 10:16 ]

No drama

• BertP
RaZ schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:13:
Nog voor januari? Succes, al adverteerd xs4all daar wel mee, maarja, zal voor studenten wel weer te duur zijn.

Maar ga zelf eens op zoek, tik in google: internet utrecht en de info vliegt je om je oren.

Beetje eigen inzet kan geen kwaad ;)
Gisteravond dus gedaan, maar ik zag echt door de bomen het bos niet meer, zoveel aanbod.. Maar van wat ik begrijp, maakt het geen zak uit, kijk wat de kosten zijn, of het verkrijgbaar is en voor de rest is er weinig of geen verschil tussen providers.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01

Reinier

\o/

Als je in Lombok woont, vergeet dan de optie LomboXnet niet ;)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

BertP schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:14:
Staat op de website van de provider: https://www.ziggo.nl/#pro...nsten/draadloos-internet/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BertP

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt een aantal uitblinkers, waar ik xs4all wel onder kan brengen, maar daar betaal je dan ook voor. Dan heb je nog die budget meuk als alice en telfort.. Ik moet wel zeggen, dat zowel alice als telfort niet kunnen tippen aan xs4all. Ziggo beviel me ook altijd perfect. Een alles-in-1, voor 5 tientjes per maand.

Het is dat ik het hier niet voor het zeggen heb, anders had ik telfort er allang uit getrapt en Ziggo genomen.

Ey!! Macarena \o/

• BertP
RaZ schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:18:
Je hebt een aantal uitblinkers, waar ik xs4all wel onder kan brengen, maar daar betaal je dan ook voor. Dan heb je nog die budget meuk als alice en telfort.. Ik moet wel zeggen, dat zowel alice als telfort niet kunnen tippen aan xs4all. Ziggo beviel me ook altijd perfect. Een alles-in-1, voor 5 tientjes per maand.

Het is dat ik het hier niet voor het zeggen heb, anders had ik telfort er allang uit getrapt en Ziggo genomen.
Ah oke, inderdaad telfort is redelijk budget volgens mij, ik ga even kijken wat de opties van XS4ALL zijn, als dat een tientje per maand meer kost, nou ja dat is dan niet anders..

• Nielson
Doe dan ook even een postcode check op de site van Telfort, kun je zien welke snelheid je ongeveer kunt verwachten met adsl.

• BertP
En een vorige bewoonster had internet + digitenne geregeld, dat is nu opgezegd, maar werkt volgens mij nog wel... Kan ik internet gewoon aanvragen en dit aansluiten of hoe zit dit.

*zucht @ onwetendheid...*

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

BertP schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:31:
En een vorige bewoonster had internet + digitenne geregeld, dat is nu opgezegd, maar werkt volgens mij nog wel... Kan ik internet gewoon aanvragen en dit aansluiten of hoe zit dit.

*zucht @ onwetendheid...*
Ja hoor, jij hebt daar niks mee te maken toch.

• BertP
jelmervos schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:38:
[...]

Ja hoor, jij hebt daar niks mee te maken toch.
Inderdaad, heb je een punt. Ik ga maar eens wat knopen doorhakken. Kent iemand nog meer providers die binnen een dag leveren?

/edit:

Ervaringen met Tele2 hier? (afgezien van de irritante reclames? :P)

[ Voor 11% gewijzigd door BertP op 22-12-2010 10:47 ]

• Nielson
Tele2 heeft blijkbaar geen modems :)

• BertP
Ah thanx!

*zoekt verder*

• BertP
Wil ik XS4ALL doen, is het niet leverbaar in onze straat :(

//edit:

En nu geeft de postcode check weer aan dat het wel kan.. 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door BertP op 22-12-2010 11:21 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gewoon Ziggo, geen gezeur werkt altijd!

* jelmervos rent weg!

• BertP
Op de website van xs4all staat dit:

"Ja, de monteur installeert gratis binnen 1 dag Mobiel Internet en binnen 4 weken vast Internet."

Hoe snel is dit mobiele internet dan? En wat houdt dit precies in?
jelmervos schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:22:
Gewoon Ziggo, geen gezeur werkt altijd!

* jelmervos rent weg!
Helaas is dat pas over 4 weken binnen.. geen zin om 4 weken op mn telefoon te internetten :)

[ Voor 41% gewijzigd door BertP op 22-12-2010 11:24 ]

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Als je in een Portaal woning zit, is glasvezel via XMS wellicht ook nog een optie.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• BertP
Robinski schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:24:
Als je in een Portaal woning zit, is glasvezel via XMS wellicht ook nog een optie.
Volgens de website van XMS zitten ze niet in Utrecht...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BertP schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:24:
Op de website van xs4all staat dit:

"Ja, de monteur installeert gratis binnen 1 dag Mobiel Internet en binnen 4 weken vast Internet."

Hoe snel is dit mobiele internet dan? En wat houdt dit precies in?

[...]

Helaas is dat pas over 4 weken binnen.. geen zin om 4 weken op mn telefoon te internetten :)
XS4ALL lijkt me toch vrij duur, neem gewoon een willekeurige budgetprovider en als het modem niet wireless is dan zet je er voor twee tientjes zelf een wireless router achter. Ik zit zelf bij Telfort en ben er erg tevreden over, volgens mij is het standaardmodem tegenwoordig draadloos en je kunt er ook je eigen voipaccountjes inzetten (leuk als je voipbuster of iets dergelijks wilt gebruiken om goedkoop te kunnen bellen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• BertP
Jup XS4ALL is inderdaad redelijk duur, maar ook de enige optie ben ik bang.. Aangezien ik niet heel veel zin heb om 3 tot 5 weken te moeten wachten op de levering van internet.

Tenzij iemand nog goede alternatieven weet voor ISP's die ook binnen een dag of week leveren?

Verwijderd

Ik zou wel een oplevering van ongeveer 1 week kunnen realiseren.

Hugo

• BertP
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:42:
Ik zou wel een oplevering van ongeveer 1 week kunnen realiseren.

Hugo
Dan had je iets eerder moeten reageren, heb net bij XS4ALL besteld.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

BertP schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:26:
[...]

Volgens de website van XMS zitten ze niet in Utrecht...
Ze zitten er wel degelijk, maar alleen in Portaal (huur) woningen!
Gewoon de postcode check invullen en je weet het.

Geldt overigens ook voor andere plaatsen waar Portaal woningen heeft!

• BertP
Postcode check werkt niet...

Hmm, nadat ik XS4ALL had besteld kreeg ik een mailtje met daarin de informatie dat een medewerker morgen mijn internet komt aansluiten. Dit gaat dus om een voorlopige aansluiten, met andere woorden een UMTS usb stick met een datalimiet van 5GB.

Aangezien ik hier met huisgenoten zit die ook willen internetten, is dit dus geen optie! Wilde XS4ALL net alweer afbellen omdat Telfort me een beter aanbod heeft gedaan waarbij ik volgende week al via een router kan internetten.

Dus dat ga ik morgen even in gang zetten, mocht iemand dus twijfelen over XS4ALL vanwege de snelle levering van internet, het is dus niet al de wireless router maar een voorlopig internet. Waarna het dus als nog 3 weken duurt voordat ze je wireless router leveren..

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

BertP schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:38:
Postcode check werkt niet...

Hmm, nadat ik XS4ALL had besteld kreeg ik een mailtje met daarin de informatie dat een medewerker morgen mijn internet komt aansluiten. Dit gaat dus om een voorlopige aansluiten, met andere woorden een UMTS usb stick met een datalimiet van 5GB.

Aangezien ik hier met huisgenoten zit die ook willen internetten, is dit dus geen optie! Wilde XS4ALL net alweer afbellen omdat Telfort me een beter aanbod heeft gedaan waarbij ik volgende week al via een router kan internetten.

Dus dat ga ik morgen even in gang zetten, mocht iemand dus twijfelen over XS4ALL vanwege de snelle levering van internet, het is dus niet al de wireless router maar een voorlopig internet. Waarna het dus als nog 3 weken duurt voordat ze je wireless router leveren..
Probleem met XS4all is dat het 3 weken duurt om je DSL lijn op te leveren.
Router kunnen ze vast eerder leveren.

Wellicht dat Telfort een methode heeft om het sneller voor elkaar te krijgen (1 week dus)

• BertP
Nou ja, ik zie wel of Telfort me een mooie aanbieding kan doen. Als de aanbieding uit dit topic klopt, ga ik dat waarschijnlijk doen. Dan maar volgende week of begin januari internet. Ga natuurlijk niet 3 weken op een dongle werken...

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dit is dus uitdrukkelijk niet de bedoeling.
Ik zie totaal geen eigen inzet van de TS, nog afgezien van het feit dat wij hier niet gaan kiezen voor jou wat je moet nemen.

@TS: Verder is het de bedoeling dat je je laatste post in je eigen topci -edit-, ipv constant een nieuwe reply te maken. Hiermee kick je het topic, en dan is niet gewenst binnen 24 uur na je vorige reactie.

Dit topic gaat op slot, ik raad de TS aan even de gedragsregels en forumFAQs door te nemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.