Apart custom rom en mods deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:45
Beste Modjes :)

Is het niet handig om voor android een apart custom rom en mods deel te maken aangezien het er nu zoveel aan het worden zijn dat het misschien makkelijker is om daar een aparte subject voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je kan er een tag voor gebruiken, en zodra we merken dat die aan genoeg topics hangen, zal er vanzelf binnen de crew worden nagedacht over een eigen forum, is dat een idee? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:45
Ligt er maar net aan hoeveel tags er nodig zijn want er zijn nu al bijna 10 topics over custom roms alleen al op de eerste pagina. En aangezien er steeds weer nieuwe telefoons uitkomen waarop een custom rom van android kan worden geïnstalleerd zal dit nog wel even blijven groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom is het een probleem dat er ~10 topics staan op de eerste pagina? Het veroorzaakt toch niet zoveel overlast? Ik denk dat er te weinig animo is voor een eigen forum. Meestal houdt het aantal actieve topics op bij het aantal populaire toestellen wat er op een gegeven moment is. Vervolgens sterven dat soort topics een beetje uit.

Wel is het natuurlijk erg des tweakers om een apart gedeelte te hebben voor het modificeren van roms. Het zou eventueel samenkunnen met andere mobiele besturingssystemen. Probleem is wel dat het bijvoorbeeld bij Windows Phone inbreuk maakt op het copyright en we dus daarom, onder andere, linken naar roms niet toestaan. Ik denk trouwens maar gewoon hardop, ik weet niet wat de rest van de Mobile-crew denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
RoD schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:39:
Waarom is het een probleem dat er ~10 topics staan op de eerste pagina? Het veroorzaakt toch niet zoveel overlast? Ik denk dat er te weinig animo is voor een eigen forum. Meestal houdt het aantal actieve topics op bij het aantal populaire toestellen wat er op een gegeven moment is. Vervolgens sterven dat soort topics een beetje uit.

Wel is het natuurlijk erg des tweakers om een apart gedeelte te hebben voor het modificeren van roms. Het zou eventueel samenkunnen met andere mobiele besturingssystemen. Probleem is wel dat het bijvoorbeeld bij Windows Phone inbreuk maakt op het copyright en we dus daarom, onder andere, linken naar roms niet toestaan. Ik denk trouwens maar gewoon hardop, ik weet niet wat de rest van de Mobile-crew denkt :)
Om maar even een oud topic naar boven te halen: Custom ROMs is bij Android zo'n gemeengoed, dat kan niet langer genegeerd worden. Volgens mij draait toch een substantieel deel van de tweakers een custom ROM of firmware, ik ben voor!

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

thijsje66 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:27:
Custom ROMs is bij Android zo'n gemeengoed, dat kan niet langer genegeerd worden.
Niemand negeert het hoor? Bij Windows Mobile is het al langer gemeengoed dan Android oud is, maar toch is daar ook nooit een custom rom forum voor nodig geweest.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
MueR schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:39:
[...]

Niemand negeert het hoor? Bij Windows Mobile is het al langer gemeengoed dan Android oud is, maar toch is daar ook nooit een custom rom forum voor nodig geweest.
Ik zou het niet negeren noemen, maar ik denk niet dat het de aandacht krijgt die het verdient, ook in WBM niet. Misschien een polletje ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MueR schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:39:
Maar daar is toch de reden dat custom rom bij WM een 'grijs' gebied is/blijft ivm licentie-issues?

Immers heeft HD2 wel apart android topic, waar het wel 'vrij' besproken wordt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik ben zelf tegen een custom-rom forum, het is uiteindelijk overbodig en de topics over custom roms kunnen best in de nu bestaande hoofdfora. Het lijkt mij ook niet handig als er voor elke rom op elk toestel een aparte thread aangemaakt wordt. Daar is uiteindelijk xda-developers / modaco voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

thijsje66 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:27:
[...]

Om maar even een oud topic naar boven te halen: Custom ROMs is bij Android zo'n gemeengoed, dat kan niet langer genegeerd worden.
We negeren helemaal niks? :?
Volgens mij draait toch een substantieel deel van de tweakers een custom ROM of firmware, ik ben voor!
Lijkt mij niet :)
thijsje66 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:44:
[...]

Ik zou het niet negeren noemen, maar ik denk niet dat het de aandacht krijgt die het verdient, ook in WBM niet. Misschien een polletje ergens?
Waarom krijgt het niet de aandacht die het verdient?

Daarnaast heb ik nog steeds niet echt een goed antwoord gezien op de reply die ik in december plaatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
RoD schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:28:
[...]

We negeren helemaal niks? :?

[...]

Lijkt mij niet :)

[...]

Waarom krijgt het niet de aandacht die het verdient?

Daarnaast heb ik nog steeds niet echt een goed antwoord gezien op de reply die ik in december plaatste :)
Het veroorzaakt geen overlast, ik weet niet, het is gewoon een onderbuikgevoel :)
Als ik onzin uitkraam, laat het dan maar, daar kan ik natuurlijk niet neutraal over oordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

thijsje66 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:44:
Ik zou het niet negeren noemen, maar ik denk niet dat het de aandacht krijgt die het verdient, ook in WBM niet.
Van wie krijgt het die aandacht dan niet?
let wel: users maken topics, stellen vragen. Niet T.net's modforce of admins.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
Als we overspoeld worden door ROM topics dan gaan we nog eens praten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welke 'extra' aandacht zou je het eigelijk willen geven? Discussie over roms voor een specifieke phone zou je in 1 topic kwijt kunnen (zie 'android op HD2'), losse rom-discussies heb je eigelijk XDA al voor (of soortgelijke) en grote kans dat dit uitloopt op een doodbloedend of 'vraag maar raak' topic, ik denk niet dat hier zoveel mensen zitten die een apart topic zouden willen hebben over (noem eens wat) NRG rom's voor WM6.5.

Zoveel topics zijn er niet in de huidige subfora over rom's, Apple doet al jaren met jailbreak topic, Android weet ik niet, WM loopt de discussie al jaren door de normale 'grote <telefoon> topics' heen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een subforum vind ik wat overdreven, maar het stimuleren om voor, op meerdere telefoons veel voorkomende, ROMs eigen topics aan te maken juich ik toe.

Ik vind het MIUI-topic een goed voorbeeld: Het grote MIUI custom-ROM-topic
Zo zouden er ook topics kunnen komen voor Cyanogenmod, Leedroid en dergelijke overlappende ROMs.

Nu worden veel van zulke ROMs behandeld in de "[$telefoon] Rooten en custom roms"-topics, waardoor je enerzijds dezelfde vragen over ROMs in verschillende topics tegenkomt en anderzijds er in zulke topics vragen gesteld worden die niet zozeer telefoonspecifiek ('hoe moet ik dit specifieke toetstel rooten?'), maar vooral ROM-specifiek zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

We stimuleren in het algemeen al het aanmaken van nieuwe topics. Het gebeurt echter weinig, omdat er nog steeds een mentaliteit heerst dat alles maar in een groot topic gedumpt moet worden. Dit is echter aan de users zelf. Het forum biedt er de ruimte voor. Sterker nog, we juichen het toe als er aparte topics aangemaakt worden.
Pagina: 1