Hi, Mijn PS3 slim is vorge week kapot gegaan. Hij is 1 jaar en 2 maanden oud. Echter nog Sony, nog de Bart smit geeft mij garantie. Kortom ik kan hem laten repararen en kost me 150 euro.
Heb ik als consument geen recht op een deugdelijk apparaat? Lijkt mij dat ik toch minimaal 2 jaar recht heb op een werkend apparaat. Iemand hier kaas van gegeten? De geschillen commissie wordt ik ook niet echt wijzer van.
Ik heb gemailed met de klantenservice van Bart Smit, maar die weigeren iets te doen...
Zij hebben onderstaand vermeld:
Thansk, Dennis
Heb ik als consument geen recht op een deugdelijk apparaat? Lijkt mij dat ik toch minimaal 2 jaar recht heb op een werkend apparaat. Iemand hier kaas van gegeten? De geschillen commissie wordt ik ook niet echt wijzer van.
Ik heb gemailed met de klantenservice van Bart Smit, maar die weigeren iets te doen...
Zij hebben onderstaand vermeld:
Kan ik toch nog ergens op aandringen denken jullie?Wij hebben uw e-mail ontvangen en willen graag reageren op de kwestie.
De aangeboden opties heeft niet zo veel met gemakkelijk of het verschuilen achter een fabrikant te maken, wij betreuren dat u dit als zodanig ervaart. Wij herkennen de product verantwoording en dragen gedurende de garantie termijn, vastgesteld op 12 maanden, de garantieprocedure, zorg dat de spelcomputer wordt verstuurd ter beoordeling. In het geval van de playstation wordt de spelcomputer verstuurd naar de technische dienst van Sony Benelux.
De winkelier, Bart Smit, hebben noch de kennis, noch de toestemming van de licentiehouder het product zelfstandig te openen. Na het openen door derde vervalt de garantie. De omgekeerde bewijslast zou enkel van toepassing zijn als de garantie afgewezen wordt als de spelcomputer tussen de 6 en 12 maanden in uw bezit is. In de huidige situatie is niet van toepassing.
Wij zijn mening een gepaste oplossing geboden te hebben in uw situatie.
Thansk, Dennis