Om het Post je kleine mods-topic niet te vervuilen dacht ik dat ik beter af was met een nieuw topic.
Ik heb zelf de prolimatech megahalems shadow (vernikkeld koper) gekocht en wil een i7 950 kopen. Daarbij wil ik de coollaboratory liquid ultra gebruiken.
Ik weet, de meeste coolers hebben een koperen basis, dus dat zou geen problemen moeten geven, maar ik heb dus de coollaboratory liquid ultra koelpasta gekocht en daar staat duidelijk bij dat ik het niet moet gebruiken met aluminium koelers, aangezien deze het aluminium aantast.
Maar ik weet niet goed van welk materiaal de cpu-heatsink is gemaakt.
Ik bedoel dan niet de heatsink van de CPU-cooler, maar de heatsink van de CPU zelf:

In de safety sheet staat:
Ik heb zelf de prolimatech megahalems shadow (vernikkeld koper) gekocht en wil een i7 950 kopen. Daarbij wil ik de coollaboratory liquid ultra gebruiken.
Ik weet, de meeste coolers hebben een koperen basis, dus dat zou geen problemen moeten geven, maar ik heb dus de coollaboratory liquid ultra koelpasta gekocht en daar staat duidelijk bij dat ik het niet moet gebruiken met aluminium koelers, aangezien deze het aluminium aantast.
Maar ik weet niet goed van welk materiaal de cpu-heatsink is gemaakt.
Ik bedoel dan niet de heatsink van de CPU-cooler, maar de heatsink van de CPU zelf:

In de safety sheet staat:
Dus mijn vraag is: is de i7 950 heatsink inderdaad van vernikkeld koper?Conditions to be avoided:
With aluminum and with following addition of water exothermically.
Substances to be avoided:
Halogeneous one, hydrogen peroxide/hydrogen chloride, chlorine, bromine, aluminum
Warning: Please note that you can’t use the Coollaboratory Liquid Ultra with a contact area of aluminum, as it corrodes aluminum. The heatspreader of actual processors consists of nickel-plated copper, not of aluminum. Advice: The application on copper surfaces is a bit easier than on nickel-plated ones, but possible is both.
[ Voor 29% gewijzigd door Deathchant op 20-12-2010 14:31 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar