Extra SSD schijf in MBP

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik had ooit een MacBook Air met 128SSD schijf. Ivm te weinig opslagcapaciteit ben ik overgestapt op een MBP 3,06Ghz 8GB ram en 500Gb 7200tpm. Met foto en video bewerken is ie veel sneller dan de Air alleen de algehele gebruikerservaring binnen OSX is trager.

Een SSD erin zou de boel behoorlijk sneller maken alleen een grote SSD is onbetaalbaar. Nu zat ik te denken: als ik nu eens een kleinere SSD van 128 of 256 gb erbij zet en de superdrive eruit haal. Dan zet ik osx op de SSD en gebruik ik de HD voor bulk. Kan dit? Zijn er meer die dit gedaan hebben? dan koop ik zo'n losse usb superdrive voor die paar keer dat ik een schijfje moet branden.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je bent in ieder geval niet de eerste :) Kijk 'ns in dit topic: Optische drive in nieuwe macbook pro vervangen door HD Daarnaast wordt deze mogelijkheid ook in Het SSD in je Apple topic besproken. Aangezien nog een topic over dit onderwerp wat teveel van het goede is gaat deze op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.