Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Topicstarter
Hey,

Ik heb bij mijn ouders van de week een nieuwe pc (windows 7 64bit) laten bestellen zodat ze weer even vooruit kunnen. Mijn zusje heeft een legale versie van Sims 3 gekocht maar helaas zet de computer zichzelf uit na zo'n 15 minuten speeltijd. Geen foutmelding of iets, gewoon helemaal uit. Nu heb ik op internet wel meer mensen met dit probleem gevonden zowel op mac als pc, maar er staat steeds geen oplossing bij. Heeft iemand een idee wat te doen? Kun je misschien geld van het spel terugkrijgen?

Syteem:
* Behuizing
* Xigmatek Asgard - Midtowermodel - ATX - geen voeding - zwart - USB/eSATA/Audio

* Voeding
* Be quiet! Pure Power BQT L7-530W - voeding - 530 Watt

* Moederbord
* Asrock 870 Extreme3 - Moederbord - ATX - AMD 870 - Socket AM3 - UDMA133, SATA-300 (RAID), SATA-600 (RAID)

* Processor
* AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 965 / 3.4 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box

* Processor koeler
* Cooler Master Hyper TX 3 - koeler voor processor

* Videokaart
* Club 3D Radeon HD 6850 - grafische adapter - Radeon HD 6850 - 1 GB

* Geheugen
* Kingston ValueRAM geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3

* Ventilator
* Nexus 120mm Real Silent Case Fan D12SL-12 - ventilatorhuis

* Primaire Schijf
* Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1TB

* Geluidskaart
* Onboard - 7.1 kanaals

* DVD brander
* Sony NEC Optiarc AD-7260S - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM

* Scherm
* Samsung SyncMaster P2370 - LCD-scherm - TFT - 23

(oververhitting kan het niet zijn lijkt me. Ik kan andere zwaardere games uren spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Geld terugkrijgen lijkt me uitgesloten, tenzij het valt onder de wet kopen of afstand.
Lijkt me eerder een driverissue van je videokaart of zo, of het ligt aan het spel, en dan moet je op een patch wachten.

Bij eerdere versie's, werd er in de My Documents folder een map aangemaakt die gelijkt staat aan het spel.
Daarin heb je dan weer subfolders, waar eventuele "exception reports" en minidumps worden opgeslagen als er een fout optreedt. Heb je daar al gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 20:07
Zou ook een probleem met graka kunnen zijn dat hij niet goed koelt, te warm wordt en zichzelf automatisch uitschakelt? Dat heb ik ten minste een keer gehad. Ondanks dat het me sterk lijkt aangezien het een gloednieuwe videokaart is, maar misschien doa.
Sorry helemaal over die laatste zin heen gelezen van je. Domdomdom. Klopte toch wel:)
Succes met het probleem verder en leuk systeem heb je je ouders laten bestellen :*)

[ Voor 27% gewijzigd door timwijn op 26-12-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:11

D4NG3R

kiwi

:)

timwijn schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:45:
Wat hier stond is al aangepast in de post hierboven ;) .
Lees onderaan zijn TS.

Toch zou ik hem even stressen met: Furmark en Prime95. En natuurlijk een nachtje Memtest86+

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 19-12-2010 19:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:17

InFamous

excommunicado

Download even real of core temp, daarnaast kun je kijken wat je gpu temperatuur is bij 3d applicaties. als deze abnormaal hoog zijn kan het zijn dat je cpu of gpu zichzelf uitschakelt.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Het is ook niet 1 van de nieuwste spellen, en officiele ondersteuning is er alleen voor XP en Vista volgens de systeemeisen. Tevens staat je videokaart ook niet in het lijstje, maar is hier en daar wel te lezen dat het werkt icm Win7.
Compatibiliteits modus al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
InFamous schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:48:
Download even real of core temp, daarnaast kun je kijken wat je gpu temperatuur is bij 3d applicaties. als deze abnormaal hoog zijn kan het zijn dat je cpu of gpu zichzelf uitschakelt.
Goed idee om toch maar even te testen. Ik heb dit in eerste instantie uitgesloten omdat het spel er grafisch totaal niet indrukwekkend uitziet en ikzelf uren oblivion/fallout3/mass effect2 op hoge instelling er al op heb gespeeld. Ook deed het probleem zich voor bij het vormgeven van een poppetje. Het spel was niet eens echt begonnen. Maar misschien is het een misvatting dat grafische complexiteit direct verbonden is met de temperatuur. Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor het spel misschien, maar aangezien de computer gewoon goed functioneert zal het toch eerder een software probleem zijn, wat je moet gaan oplossen door te testen. Maar denken dat je een goedwerkende PC kunt terugbrengen om deze reden, is toch iets als zeggen dat je een gloednieuwe sportauto terug wilt brengen omdat de zitting niet ver genoeg naar achteren kan.... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yippie schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:54:
Het is ook niet 1 van de nieuwste spellen, en officiele ondersteuning is er alleen voor XP en Vista volgens de systeemeisen. Tevens staat je videokaart ook niet in het lijstje, maar is hier en daar wel te lezen dat het werkt icm Win7.
Compatibiliteits modus al geprobeerd ?
Topic als onderstaande wekken bij mij alleen het vermoeden dat het echt aan het spel ligt. Dus vroeg me ook af of ik misschien geld terug zou kunnen vragen...

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=710750
(zelfde probleem op mac, ook na ongeveer kwartier)

Naast dit topic zijn er meer mensen met dit probleem op systemen die het aan zouden moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:57:
[...]

Voor het spel misschien, maar aangezien de computer gewoon goed functioneert zal het toch eerder een software probleem zijn, wat je moet gaan oplossen door te testen. Maar denken dat je een goedwerkende PC kunt terugbrengen om deze reden, is toch iets als zeggen dat je een gloednieuwe sportauto terug wilt brengen omdat de zitting niet ver genoeg naar achteren kan.... ;)
Oh ik was misschien ook niet duidelijk, maar geld terug voor Sims 3. De pc is een blijvertje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 194366 schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:59:
Oh ik was misschien ook niet duidelijk, maar geld terug voor Sims 3. De pc is een blijvertje :>
Zelfs dat vraag ik me dat sterk af, want dan moet je wel kunnen aantonen dat het spel defect is, en ik vermoed dat het dan om coulance zal gaan. De eerder genoemde compatibiliteitsmodus al geprobeerd? Al op een andere PC geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 194366 schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:58:
[...]
Topic als onderstaande wekken bij mij alleen het vermoeden dat het echt aan het spel ligt. Dus vroeg me ook af of ik misschien geld terug zou kunnen vragen...

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=710750
(zelfde probleem op mac, ook na ongeveer kwartier)

Naast dit topic zijn er meer mensen met dit probleem op systemen die het aan zouden moeten kunnen.
Vergeet niet, gezien de populariteit bij een bepaalde groep voor dit spel, dat er een hele grote groep is die niet klaagt, en het spel prima kan spelen.

Bovendien is het topic waar je naar linkt voor MAC, en zoals je kunt zien is bij veel mensen de Time Machine de hoogstwaarschijnlijke oorzaak. Lijkt me dan ook handiger als je linkt naar een relevant topic.

Tevens heb je ook nog niet gereageerd op andere punten:

- compatibiliteits modus
- wel of geen error reports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yippie schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:24:
[...]

Vergeet niet, gezien de populariteit bij een bepaalde groep voor dit spel, dat er een hele grote groep is die niet klaagt, en het spel prima kan spelen.

Bovendien is het topic waar je naar linkt voor MAC, en zoals je kunt zien is bij veel mensen de Time Machine de hoogstwaarschijnlijke oorzaak. Lijkt me dan ook handiger als je linkt naar een relevant topic.

Tevens heb je ook nog niet gereageerd op andere punten:

- compatibiliteits modus
- wel of geen error reports
Ja, zit helaas thuis achter mijn eigen pc. Had gehoopt dat het een bekend probleem was. Ik ga morgen even temp meten, die modus proberen en error reports checken. bump mijn topic wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Heb je het probleem al gevonden? Ben toch nu wel benieuwd waar het aan lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
timwijn schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:47:
Heb je het probleem al gevonden? Ben toch nu wel benieuwd waar het aan lag!
Ja mijn HD6850 gaat dik over de 100 graden heen ;) Ik wilde dat eerst alleen niet inzien aangezien ik wel Mass Effect 2 uren kon spelen op max instellingen. Later bleek hij daarbij ook max 106C te worden, maar dat is blijkbaar niet genoeg voor een shutdown. Ik snap alleen nog niet dat een poppetje bij sims in elkaar zetten blijkbaar voor meer load zorgt. Maar goed hij gaat RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Ik snap alleen nog niet dat een poppetje bij sims in elkaar zetten blijkbaar voor meer load zorgt.
Hoe iets er grafisch uitziet, zegt helemaal niets over de belasting die het op de videokaart doet. Er zijn stresstesters die niets anders op het beeld tonen dan een wereldbol en wat sterren, of zelfs een simpele kubus. En toch belasten ze de videokaart maximaal. Het is maar net hoe efficient een spel geschreven is en welke instructies het gebruikt.

edit:
Dan/als verwarren, brrrr

[ Voor 4% gewijzigd door Aganim op 26-12-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
al geprobeerd je drivers te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Anoniem: 194366 schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:41:
[...]

Ja mijn HD6850 gaat dik over de 100 graden heen ;) Ik wilde dat eerst alleen niet inzien aangezien ik wel Mass Effect 2 uren kon spelen op max instellingen. Later bleek hij daarbij ook max 106C te worden, maar dat is blijkbaar niet genoeg voor een shutdown. Ik snap alleen nog niet dat een poppetje bij sims in elkaar zetten blijkbaar voor meer load zorgt. Maar goed hij gaat RMA.
Wow das een flinke temp inderdaad!
Had ik toch nog een eerste goede diagnose gesteld in dit form :)
Terecht dat ie RMA gaat! Neem je er dan gewoon een nieuwe 6850 voor terug, of neem je een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

zijn meer mensen met dit soort probs bij sims 3:

http://gathering.tweakers...ist_messages/1439937/last

Drivers zijn ook nog niet optimaal voor 6XXX serie... Misschien dat het daar aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Gropah schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:49:
zijn meer mensen met dit soort probs bij sims 3:

http://gathering.tweakers...ist_messages/1439937/last

Drivers zijn ook nog niet optimaal voor 6XXX serie... Misschien dat het daar aan ligt
Zou kunnen dat het daar aan ligt, maar die mensen hebben het wel over enkel haperingen enz.
Dat de computer zichzelf uitschakelt ligt er echt aan dat er iets te heet wordt van binnen. Wat na onderzoek dus de videokaart blijkt te zijn. Lijkt mij niet zo zeer een driverprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
timwijn schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:41:
[...]

Wow das een flinke temp inderdaad!
Had ik toch nog een eerste goede diagnose gesteld in dit form :)
Terecht dat ie RMA gaat! Neem je er dan gewoon een nieuwe 6850 voor terug, of neem je een andere?
Ik ben tevreden over de performance. Echter heb ik hem alleen met Mass Effect 2 kunnen proberen, bij andere spellen valt hij uit. Bij ME2 wordt hij slechts maximaal 106C ;(
Gaat nu RMA en hoop dat ik snel een nieuwe krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Moet dit topic dan niet even gesloten worden:)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
nee, hier op tweakers worden topics niet gesloten, dit kunnen toekomstige gebruikers doorlezen om zo zich te kunnen verdiepen in hun problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Ah okee, didn't know that!
Pagina: 1