Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-10-2024
Halo mensen,

Ik heb net mijn nieuwe pc binnen met de volgende specs:

- Intel Core I5 750 2.66 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core
- Club3D Radeon HD 6850 1024 MB
- GigaByte GA-P55-UD3L
- Kingston HyperX Dual Channel 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 2
- Antec TruePower New Series TP-650 650 Watt, 20+24 Pins

Een goed systeem dacht ik, waarmee de nieuwste games gemakklijk op gedraaid kunnen worden. Dit bleek dan ook zo te zijn bij spellen als Black ops en anno 1404.

Nu heb ik alleen 2 spellen die niet optimaal willen draaien.
- Sims 3 (en uitbreidingen)
- Napoleon Total war

De Sims 3 blijft haperen. Het maakt niet uit op welke resolutie of graphics (high/low) ik het spel zet. het spel blijft haperen. Alhoewel mijn fps boven de 100 uitkomt.

Bij Naopoleon total war is het een ander verhaal. De campaigns waarbij ik een hele map op het beeldcherm te zien krijg haperen ook heel erg. Wederom maakt het niet uit of ik de graphics veel lager zet.
Het vreemde is, dat ik beneden op de pc met bijna dezelfde specs (het verschil is een HD 5850 ipv HD 6850) deze 2 spellen wel vloeiend kan draaien met dezelfde garaphics.
Als ik daarentegen een battle speel (waarbij je gewoon op het land of op zee speelt) ondervind ik geen problemen.

De videokaart draait op de laatste drivers (catalyst 10.12) Ik heb geprobeerd eerdere drivers te installeren maar dit helpt niet veel.

Weet er iemand wat ik hieraan kan doen zodat ik deze 2 spellen (en misschien wel meer) ook gewoon vloeiend kan draaien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:51
Waarschijnlijk zit dit gewoon in de driverondersteuning :). Voor de 68xx series is nog niet veel support uitgekomen, omdat deze net nieuw is. Ik denk gewoon even wachten op 13.1 en anders de drivers van de bijgeleverde CD/DVD installeren (mogelijk zijn die beter voor de 68xx series). Ik meen ergens gelezen te hebben dat op de CD meer features zitten voor de 68xx series dan in de 10.12 drivers :).

[ Voor 16% gewijzigd door __1337__ op 26-12-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik heb wel meer problemen met Sims 3 voorbij zien komen, volgens mij driver issues met de nieuwste kaarten.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
__1337__ schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:28:
Waarschijnlijk zit dit gewoon in de driverondersteuning :). Voor de 68xx series is nog niet veel support uitgekomen, omdat deze net nieuw is. Ik denk gewoon even wachten op 13.1 en anders de drivers van de bijgeleverde CD/DVD installeren (mogelijk zijn die beter voor de 68xx series). Ik meen ergens gelezen te hebben dat op de CD meer features zitten voor de 68xx series dan in de 10.12 drivers :).
Er is inderdaad nog weinig support uitgekomen. Het probleem is dat ik niet te lang kan wachten :'( ik mag deze kaart nog ruilen binnen een week. Daarnaast heb ik als eerste de meegeleverde CD drivers(10.11 dacht ik) geinstalleerd en het probleem was toen al aanwezig. Door de 10.12 te installeren is het helaas niet beter geworden.
psychoclown schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:32:
Ik heb wel meer problemen met Sims 3 voorbij zien komen, volgens mij driver issues met de nieuwste kaarten.
Ik hoop maar dat het aan de sims 3 ligt dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:51
Probeer eens benchmarks zoals furmark te draaien en 3D mark 06 o.i.d. Als je hier geen rare dingen mee ondervindt is je kaart gewoon goed lijkt me? :) Ik zou je niet druk maken dat de kaart brak is hoor, zoals Psychoclown ookal zei, er zijn momenteel nog gewoon driver issues. Dat zal de komende driver releases wel een stuk beter worden :).

Fijne feestdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
Ja ik ga nog een aantal dingetjes proberen. Ik had al wat vermoedens dat het aan de drivers (software) en niet aan de hardware zelf zou liggen. Bedankt voor de reacties in ieder geval !

fijne feestdagen ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

er was ook een hotfix speciaal voor deze laatste serie van ATi, heb je die er ook op staan /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
brilsmurfffje schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:54:
er was ook een hotfix speciaal voor deze laatste serie van ATi, heb je die er ook op staan /
Nope.. bedoel je voor de 10.12?
Kan je aub een link hiervan geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
Volgens mij is dat alleen voor de 6900 serie en niet dus niet voor de 6850, of kan ik deze gewoon downloaden ?
Pagina: 1