Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
reviews: Roundup: vier H67-moederborden
In de grafiekjes wordt het opgenomen vermogen in seconden aangeduid.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Zweedse ips laat verkeer klanten standaard via vpn lopen
In Groot-Brittannië zien -->isp's<-- het idee in elk geval niet zitten, blijkt uit een rondgang van ISPreview.
nieuws: Zweedse isp laat verkeer klanten standaard via vpn lopen
browser → browsersMhtml wordt in diverse browser gebruikt voor de opslag van internetpagina's met meerdere soorten content, maar andere browsers gebruiken de standaard uit 1999 niet.
"Mhtml wordt in diverse browser gebruikt voor de opslag van internetpagina's met meerdere soorten content, maar andere browsers gebruiken de standaard uit 1999 niet."
tikfout:
diverse browserS
En voor de rest een beetje een onduidelijke zin, wordt Mhtml nou alleen in IE gebruikt of niet?
[ Voor 93% gewijzigd door Eagle Creek op 29-01-2011 13:39 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
tot aankrikte het marktaandeel van Nokia totaan medio 2010 kunstmatig op door de marges en prijzen
geliefdVanjoki, gelieft binnen het bedrijf omdat hij er zo lang zit en omdat hij charismatisch kan
Nokia is nog altijd ruimshoots marktleider op de markt voor smartphones en ziet het
ruimschoots
Is er geen spellingscontrole voordat het geplaatst wordt?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Twee keer 3.0 en ook vier keer 3.0?Een NEC-controller zorgt voor twee usb 3.0-poorten op het i/o-paneel, waar ook vier usb 3.02.0-poorten zijn gemonteerd.
Mag dit nog hier (strikt genomen is het inhoudelijk, zonder context weet je immers niet welke "3.0" eigenlijk "2.0" moet worden), of zal ik volgende keer voor dit soort foutjes toch een aparte thread aanmaken?
nieuws: Zweedse isp laat verkeer klanten standaard via vpn lopenIn Groot-Brittannië zien het idee in elk geval niet zitten, blijkt uit een rondgang van ISPreview.
Kostte het goedkoopste Symbian-toetel in 2009 nog 180 euro, in 2010 werd dat rond 120 euro.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Puntje na schermen beschikt over een 3,5" oled-scherm De Blade geniet populariteit
nieuws: 'Android 3.0 bevat ondersteuning voor smartphones':
komt --> komenwijzen erop dat bepaalde delen van de Honeycomb-interface wellicht ook voor smartphones beschikbaar komt
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 08:49 . Reden: Toevoeging ]
De fout zit hier: "Ook verkrijgbaar voor: PlayStaion 3"
Lijkt me vrij duidelijk dat PlayStaion niet goed is
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Scoren doe je door een doelpunt te maken, daarmee verhoog je de uiteindelijke score.Wie de gamereviews van tegenwoordig in de gaten houdt, zal merken dat de meeste titels een scoren van boven de 7 krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 30-01-2011 12:23 ]
NVIDIA is overal fout 'gespeld', het is niet Nvidia maar NVIDIA.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
firmware onder de software updates?
[ Voor 3% gewijzigd door bwt op 30-01-2011 13:42 ]
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Als we het héél officieel gaan doen, dan is het zelfs nVidia, voorkeursspelling dus.Phyxion schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:53:
nieuws: Nvidia stelt Parallel Nsight-ontwikkeltool gratis beschikbaar
NVIDIA is overal fout 'gespeld', het is niet Nvidia maar NVIDIA.
Nee.CptChaos schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:22:
[...]
Als we het héél officieel gaan doen, dan is het zelfs nVidia, voorkeursspelling dus.
Het is inmiddels alweer een hele tijd NVIDIA.The materials on this web site (the "Site") are provided by NVIDIA® Corporation ("NVIDIA") as a service to its customers and may be used for informational purposes only.
Hoe dan ook, wat er in het artikel staat klopt sowieso niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 30-01-2011 15:05 ]
Dus omdat de website van nVidia zelf als NVIDIA spelt, moet het maar overal? Het is en blijft immers een naam en dus voorkeursspelling. De marketing van nVidia wil het graag zo, omdat dat meer opvalt in een zin...Phyxion schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:04:
Het is inmiddels alweer een hele tijd NVIDIA.
Hoe dan ook, wat er in het artikel staat klopt sowieso niet.
Volgens Wikipedia dan ook nog maar:CptChaos schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:27:
[...]
Dus omdat de website van nVidia zelf als NVIDIA spelt, moet het maar overal? Het is en blijft immers een naam en dus voorkeursspelling. De marketing van nVidia wil het graag zo, omdat dat meer opvalt in een zin...
The company name is officially entirely in upper-case ("NVIDIA"), and appears as such in the company's technical documentation, website and press releases.
Abort Retry Fail?
Er ontbreekt nog een 'een' tussen de twee woorden.Een jaar later verwees de website van de Russische firma enkele uren naar nep-virusscanner, nadat hackers er opnieuw in waren geslaagd om de site te kraken.
Verwijderd
Er staat een 'r' teveel voor lijk.Er zou wel een gerechterlijk bevel zijn voor het blokkeren van de site.
Dat moeten natuurlijk USB 2.0 poorten zijnEen NEC-controller zorgt voor twee usb 3.0-poorten op het i/o-paneel, waar ook vier usb 3.0-poorten zijn gemonteerd.
reviews: Roundup: vier H67-moederborden
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Dat moet ontbreken zijnDe markt voor het verhandelen van virtueel geld is groot, hoewel harde cijfers ontrbreken. Volgens een recente schatting is de markt in China alleen al 500 miljoen dollar groot.
http://tweakers.net/nieuws/72320/blizzard-gaat-wow-goldsellers-aanpaken-via-paypal.html
[ Voor 5% gewijzigd door ItMeAedri op 31-01-2011 09:50 ]
Ik denk dat dat aanpakken ipv aanpaken moet zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Ruubster op 31-01-2011 09:50 ]
Laatste zin van de conclusie:
De toevoeging van een multiplayeroptie biedt een leuke zoethouder, al was co-op wellicht meer door meer gamers verwelkomd.
twee keer meer zo snel achter elkaar, klinkt/leest zo raar... suggestie tot verbetering? Geen idee eigenlijk

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
nieuws: Blizzard gaat WoW-goldsellers aanpakken via PayPal
Ik neem aan dat dit de accounts danwel het account had moeten zijnTot nu toe probeerde Blizzard de goldsellers aan te pakken door de account te blokkeren van spelers die in het spel reclame maakten voor de websites waar het virtuele geld verkocht wordt.
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
De clip eindigt met de quote: "In de toekomst is de oorlog beëindigd, maar de strijd gaat door."
Er staat aan het einde van de clip "In the future, the war is over, but the battles continue"
Moet dit niet vertaald worden als "In de toekomst, is de oorlog voorbij, maar de gevechten gaan door"?
Ik kan er helaas niet bij. We zullen moeten wachten totdat Arnoud terug is.Maruten schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:22:
video: 'Internetportomonnee' ABC4Trust
Even corrigeren naar portemonnee a.u.b.
We gaan het hier niet hebben over de best mogelijke vertaling, alleen over fouten. Rest is gefikstManiacsHouse schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:32:
nieuws: Video wijst op onaangekondigde Command & Conquer-game
De clip eindigt met de quote: "In de toekomst is de oorlog beëindigd, maar de strijd gaat door."
Er staat aan het einde van de clip "In the future, the war is over, but the battles continue"
Moet dit niet vertaald worden als "In de toekomst, is de oorlog voorbij, maar de gevechten gaan door"?
Laatste alinea:
De consultant heet niet Paul-Paul Koch maar Peter-Paul Koch
Die kerel heet gelukkig voor hem Peter-Paul, niet Paul-Paul
en laat...
[ Voor 6% gewijzigd door curry684 op 31-01-2011 13:28 ]
Mogelijk wil je daar nog 3D in de titel zetten, ik zat me al hard af te vragen wat een passieve TV was
Oh en passieve ipv passive
Geen koppelstreepje in TS412.Prijzen voor de TS-112, de TS-212 en de TS412 zijn nog niet bekend. Ze moeten vanaf februari verkrijgbaar zijn.
Moet dus worden:
Prijzen voor de TS-112, de TS-212 en de TS-412 zijn nog niet bekend. Ze moeten vanaf februari verkrijgbaar zijn.
[X] Geschift | [_] Ongeschift
vervanginskosten -> vervangingskosten ind de laatste paragraaf
Beetje dubbelop.waaronder vrije ruimte op de harde schijf, netwerkactiviteit, of er nieuwe email is en dergelijke
Mother, will they like this song?
In de tabel met het budget per laptop linkt de basisnotebook-link naar de verkeerde pagina. Dit moet deze link zijn.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein
De onderste twee benchmark tabellen laten een 4600M cpu zien, maar daar moeten we nog even een paar generaties op wachten. Moet natuurlijk 460M zijn
Edit://
Lezen we een pagina verder reviews: Samsung QX310 en SF310: stijlvol 13"-duo
Zie ik in de eerste en tweede tabel staan: "Type laptop + cpu" maar er moet staan: "Type laptop + gpu".
In de derde tabel staat weer "Type laptop + cpu", maar daar wordt alleen het type laptop benoemd.
In de vierde tabel staat "Laptop + ccucapaciteit", moet zijn accucapaciteit.
[ Voor 44% gewijzigd door MeltedForest op 01-02-2011 11:05 ]
nieuws: Sony kondigt Cyber-shot-camera's met groter zoombereik aan:
Cyber-shot HX9V: Carl Zeiss Vario Sonnar T*
Cyber-shot HX100V: Sony G
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Volgens mij moet het 'doperen' in plaats van 'doteren' zijn.Wellicht kan het doteren van het galliumarsenide-nitride met fosfor dit verhelpen.
FormatsDe Turbo Nas-serie draait een embedded versie van Linux en biedt ondersteuning voor zowel Windows als Mac OS X en Linux. De ondersteunde bestandsformaten voor de interne drives zijn ext3 en ext4, maar externe schijven kunnen met alle gangbare formats worden aangesloten.
Net als daarboven, bestandsformaten is iets anders, het gaat hier om bestandssystemen. ( [/basic]
Rail Away!
Volgens mij is doteren goedMathieu_Hinder schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:58:
Volgens mij moet het 'doperen' in plaats van 'doteren' zijn.
Blijkbaar is doteren inderdaad goed. Ik dacht dat het fout was, aangezien ik (dank u, examens) het 'doperen van halfgeleiders' heb moeten blokken voor scheikunde. Het blijkt een synoniem te zijn dan, want het is hetzelfde proces.Rataplan schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:56:
[...]
Volgens mij is doteren goedRest is gefikst.
Excuses
Verander dat laatste alsjeblieft even naar "telefoons die tegen een stootje kunnen" Staat nogal slordig in de eerste zin van het artikel.
reviews: Motorola Defy: bouwvakkerstelefoon met Android
Ieder toestel is geschikt voor mensen die een dergelijk (soortgelijk) toestel zoeken. Ik neem dan ook aan dat hier degelijk had moeten staan.Tot het zover is, is de Defy in elk geval de aantrekkelijkste optie voor mensen die een dergelijk toestel zoeken, maar ook een moderne smartphone in hun zak willen hebben.
Dit lijkt me een pleonasme? Is elk protocol dat op routers draait niet softwarematig?Bgp is een softwarematig routingprotocol dat op routers bij isp's draait
[ Voor 23% gewijzigd door Spider.007 op 02-02-2011 13:05 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
reviews: Motorola Defy: bouwvakkerstelefoon met Android:
De eerste test was nog heel voorzichtig: we lieten het toestel simpelwerg op de grond vallen.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
reviews: Motorola Defy: bouwvakkerstelefoon met Android
Het touchscreen en het scherm.Het touchscreen begaf het die avond definitief, terwijl ook het scherm en de capacitieve knoppen grote defecten vertoonden.
Worden hier echt twee aparter zaken mee bedoeld?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 02-02-2011 14:47 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
2,6 miljoen keerhebben de inlichtingen- en opsporingsdiensten in totaal 2,6 keer gegevens opgevraagd, blijkt uit de statistieken. In 93 procent van
Goed geraden, maar we hebben het verduidelijkt. Rest is ook gefikst.Spider.007 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:35:
ik neem aan dat met touchscreen het touch- gedeelte belangrijker is dat het -screen gedeelte
gezet => gezetenHoewel het even heeft geduurd, hebben we niet stil gezet en vandaag kunnen we daarvan wat resultaten tonen. (4e alinea)
Bij Alternatieven staat bij het eerste alternatief (de HP) een <br>/enter teveel voor de naam van de laptop, deze springt nu buiten z'n veld.
Op reviews: Notebook Best Buy Guide: februari 2011 - Businessnotebook - Uiterlijk en indruk idem
Foutje in het mailadres:
expertpanels@tweakers.net geeft een delivery failure
expertpanel@tweakers.net werkt dan weer wel.
Verwijderd
De techniek heet Rapid lithography. Op z'n engels dus.De onderzoekers noemen hun fotolithografische techniek 'Rapid lithografie'.
nieuws: Crytek onthult minimale systeemeisen Crysis 2 - update:
Er missen mijns inziens de woorden 'de pc'. Anders staat er dat de pc-versie over een geluidskaart moet beschikken.De pc-versie van het spel neemt 9GB op de harde schijf in beslag en de pc moet beschikken over een geluidskaart die DirectX 9.0c aankan
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 04:12 . Reden: Toevoeging ]
Waar wie nog blijer van wordt??Waar nog blijer van worden is wat het ons oplevert
- advocaten is meervoud en daarom moet indienden dat ook zijnVolgens de advocaten van Patrick Hendricks, die de aanklacht indiende, [...]
Onderste regel zitten te veel spaties in of mijn pc rendert het verkeerd in chrome...
Nee, dat is een bijwerking als T.net 'uitvullen' gebruikt (of jusitfy). Ik keek hier ook van op. Misschien moet de zin even anders geformuleerd wordenopblaashaas schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:06:
nieuws: Packard Bell introduceert witte display
Onderste regel zitten te veel spaties in of mijn pc rendert het verkeerd in chrome...
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Volgens mij slaat de bijzin niet op de advocaten maar op die persoon, gewoon enkelvoud dus.PcDealer schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:56:
nieuws: AT&T aangeklaagd voor kunstmatig opkrikken dataverbruik
[...]
- advocaten is meervoud en daarom moet indienden dat ook zijn
nieuws: Gebruikers kunnen Android-apps installeren via Market-website:
Er mist een 'e'-tjeDe Market-website werkt daarbij ongeveer hetzelfde als de Market-applicatie: er kan gefilterd worden op verschillende soorten applicaties of games
nieuws: Rupert Murdoch lanceert 'iPad-krant':
Volgens mij moet het gefinancierde zijn.De door Murdoch gefinancieerde krant is de eerste die gebruikmaakt van Apples nieuwe distributiemodel voor kranten
nieuws: JoWood kondigt Painkiller: Redemption aan:
In dit artikel wordt gesproken over JoWood. Echter staat er op heel tweakers ook JoWooD en Jowood vermeld. Wat is de juiste schrijfwijze? Even gladstrijken denk ik?
Wij zien hier geen probleem.AW_Bos schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:08:
[...]
Nee, dat is een bijwerking als T.net 'uitvullen' gebruikt (of jusitfy). Ik keek hier ook van op. Misschien moet de zin even anders geformuleerd worden?
Rest is gefikst, voor zover nodig
[ Voor 6% gewijzigd door Delpozo op 03-02-2011 14:30 ]
nieuws: Laatste ipv4-blocks zijn toegewezen
Is 'gevolgen' in plaats van effecten geen betere woordkeuze?Effecten voor de eindgebruiker zijn er voorlopig nog niet.
The devil is in the details.
ik eis een rectificatie!
op:Vorig jaar werd daarbij Treintijden Lite van Tweaker wiebe als beste app van eigen bodem gekozen
nieuws: Tweaker organiseert verkiezing beste Android-apps
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Win je echt als je informatie kleiner maakt? Of wordt er gecompromitteerd bedoeld?en er moet bruikbare informatie op de telefoon worden gecomprimeerd.
raw-schijfafbeeldingen sorry hoor, maar wat is dat voor een idiote Google translate vertaling?
Jailbreaken bestaat sinds de eerste jailbreak uitkwam in 2007. <-- De eerste auto bestaat sinds de eerste auto.
Beetje een 'O RLY?' zin
Ik vind dat geen noemenswaardige verbetering.Hahn schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:54:
Geen typefout, maar toch maar even hier:
nieuws: Laatste ipv4-blocks zijn toegewezen
[...]
Is 'gevolgen' in plaats van effecten geen betere woordkeuze?
Rest gefikst, resp. teruggegeven aan de auteurs
[ Voor 6% gewijzigd door Delpozo op 04-02-2011 11:04 ]
Eerst wordt er gesproken over 12 miljoen dollar, vervolgens euro. Nou is het hele artikel toch al totaal onoverzichtelijk met al die verschillende munteenheden.
EDIT: Volgens de bron is het dan ook 12 miljoen dollar.
[ Voor 8% gewijzigd door The Realone op 04-02-2011 13:06 ]
En onderaan word er gesproken van voorrarrestThe Realone schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:06:
nieuws: Hacker steelt 12 miljoen dollar in pokerchips van Zynga
Eerst wordt er gesproken over 12 miljoen dollar, vervolgens euro. Nou is het hele artikel toch al totaal onoverzichtelijk met al die verschillende munteenheden.
EDIT: Volgens de bron is het dan ook 12 miljoen dollar.
Ik denk dat het Ken Block is, niet Black.
Een Britse hacker heeft bekend voor 12 miljoen dollar aan virtuele pokerchips te hebben gestolen van FarmVille-ontwikkelaar Zynga.
Moet zijn 'bekent' met een t.
edit: doh, tuurlijk... voltooid deelwoord. nvm
[ Voor 7% gewijzigd door KurriKlown op 04-02-2011 18:12 ]
Ik heb geen sig.
nieuws: RUG bouwt transparant, gebogen touchscreen van 10m breed
Laatste alinea, eerste zin
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dat zou vierde of elfde moeten zijn (of desnoods vervangen door het woord PC)De touchscreenfunctionaliteit wordt door zeven pc's mogelijk gemaakt; drie pc's sturen ieder twee camera's aan en een derde combineert de output en stuurt deze naar de HP-cluster.
In de laatste regel van de 4e alinea mist een t.Op het internet zijn talloze commerciële pakketten verkrijgbaar die onder andere deze functionaliteit claimen te bieden, al is niet duidelijk in hoeverre deze software werkt en in veel gevallen lijk het om scams te gaan.
nieuws: AMD verlaagt prijzen van quad- en hexacores
en wat de motieveren van de hackers zijn geweest.
motieven
in nieuws: 'Hackers kraken computersysteem Amerikaanse aandelenbeurs'
Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.
De zin is gewoon fout het moet zijn: wat de motieven van de hackers zijn geweest of wat het motief van de hackers is geweest.
Niks meer en niks minder.
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- inhoudelijke fouten,
- suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,
- fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- meldingen waar discussie over mogelijk is.