Debugger PHP-Eclipse starten met COOKIE ipv GET/POST

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor elkaar, ik moet telkens &XDEBUG_SESSION_START=ECLIPSE_DBGP meegeven aan de URL-get om een debug sessie te starten, maar elke volgende pagina waar ik heen ga wordt genegeerd. Tenzij ik die querytring weer handmatig achter de URL plak.

Maar de hele truuk is toch juist dat de DEBUG_SESSION=[whatever] cookie er voor zorgt dat elke volgende pageview lekker blijft debuggen totdat je bewust een XDEBUG_SESSION_STOP G/P/C geeft?

Ik krijg het niet voor elkaar in Eclipse, en de cache van google is erg lelijk met geschriften over dat onderwerp.

Als ik de DBGp plugin van Notepad++ activeer hoef ik alleen maar mijn bookmarklet die de cookie DEBUG_SESSION=true zet te activeren en ik kan happy debuggen tot ik een ons weeg.

De cookies zijn gewoon daar, en de debugserver werkt ook gewoon. Anders zou ik niet probleemloos met Notepad++ kunnen debuggen of met Eclipse debuggen met behoud van omslachtig web 1.0 querystring ge-append.

Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 19-12-2010 07:53 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor firefox is er iig een plugin die het voor je kan regelen. Je zou kunnen kijken wat die aan cookies zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik las het op de site van xdebug, maar het is minder handig als je developt voor specifieke hardware (telefoon) en daarop je pages wilt aanroepen.

Maar ik heb zojuist ontdekt dat als je de JIT debugger in Eclipse aanzet dat het dan een soort van wel werkt. :)

Helaas start ie dan voor elk request (in het geval van Ajax bijv.) een aparte sessie en Eclipse wordt dan heeeeel snel heeeel traag en crashgraag op mijn Pentium i7^22 met 12TB geheugen. Notepad++ met DBGp doet gewoon niets zolang je nog stilstaat op een breakpoint.

offtopic:
Oke ik overdrijf een beetje maar echt ongelovelijk dat Eclipse nog steeds zo'n kutsoftware is. Verder is het wel gratis en erg handig. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt een eigen output handler (mbv ob_get_contents) kunnen maken die links herschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Of ik snap je niet, of ik snap de relevantie niet?
Dat heeft toch niets met debuggen te maken? Bovendien gebruiken sommige scripts ziezo ob_get_contents en die kan je niet meer in ob_get_contents wrappen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)