Dringend hulp nodig nieuwe pc start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

• Achmed1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06-2021
Hallo

ik heb zonet een nieuwe moederbord(vervangen) + processor(vervangen) + geheugenkaart(vervangen) in me pc aangesloten

Alles is zogoed aangesloten maar telkens waneer ik mijn computer aan maak krijg een error en die is het volgende klik op afbeelding

ik heb op google gezocht maar ik vind heel weining resultaat

http://oi56.tinypic.com/iw7iiv.jpg

Ik kan wel in safe mode computer opstarten

Mijn MOEDERBORD ASUS M4A79XTD EVO
MIJN GEHEUGENKAART OCZ 1333 MHZ
MIJN PROCESSOR AMD X6 1090T BE
MIJN 600 WATT MOD X STREAM

[ Voor 6% gewijzigd door Achmed1 op 18-12-2010 12:28 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Je moet natuurlijk wel Windows opnieuw installeren bij een nieuw mobo. (andere chipset e.d.)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vervangen in de zin van: De zelfde hardware vervangen?
Zo niet, dan raad ik een herinstallatie aan. (Eerst proberen een backup te maken.)

Je zou als je geen backup software hebt een HirenBootCD gebruiken (downloaden).

Ik weet niet of ik zomaar een linkje mag plaatsen.
Maar je zou eens kunnen googlen op hirenbootcd en dan kijken bij zoekresultaat 4. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door -Skyhawk- op 18-12-2010 12:40 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

logisch, je hebt de drivers van compleet andere hardware op je windows geinstalleerd staan geen wonder dat die flipt als dat allemaal vervangen is

Iperf

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11-2025
En wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem op te lossen?
Met welk OS hebben we hier te maken?
Wat was het model van het moederbord hiervoor? (chipset?)

veilige modus werkt wel.
normale modus niet.

waarin verschilt de veilige modus tov de normale modus? Wat word er meer geladen? ...
misschien iets zoals drivers... je zou eens al je drivers kunnen verwijderen in veilige modus en kijken wat dit geeft?

Dit zou je toch wel gevonden moeten hebben met enige inspanning en opzoekwerk.

Een format is meestal niet nodig, soms wel aan te raden.

• Achmed1
Maar ik snap niet waarom ik windows moet herinstalleren als ik hem al op mijn schijf heb ? Want ik heb dit eerder ook al gedaan maar toen ging hij gewoon .

• Achmed1
De moederbord die ik eerder gebruike van asus p5bfmdq 965 en btw hiervoor had ik een INTEL en nu amd. En de os is windows xp professional

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:08

Onbekend

...

Achmed1 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:43:
De moederbord die ik eerder gebruike van asus p5bfmdq 965 en btw hiervoor had ik een INTEL en nu amd. En de os is windows xp professional
Dat is ook de reden waarom je het opnieuw moet installeren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Achmed1 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:40:
Maar ik snap niet waarom ik windows moet herinstalleren als ik hem al op mijn schijf heb ? Want ik heb dit eerder ook al gedaan maar toen ging hij gewoon .
hoewel dit wel een erg voor de hand liggende vraag zou moeten zijn......

afin in dit geval > sata drivers updaten in veilige modus en daar ga je weer. ahum winxp...pak dan direct alle drivers die op de mobo cd staan even mee. Vind het nog wel netjes dat xp in veilige modus opstart na een behoorlijk radicale wissel. Of het echt lekker gaat lopen zonder herinstall is maar de vraag

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 18-12-2010 12:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Achmed1 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:40:
Omdat je nu werkt met een compleet andere storagecontroller dan je deed op je intel bord. Om nog maar te zwijgen over alle andere devices die anders zijn. Je kunt niet zomaar windows omprikken en er vanuit gaan dat het gaat werken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Achmed1 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:43:
Gewoon even googlen op de stopcode en je had dit gevonden. Komt door de overgang van intel naar amd cpu. Intelppm service uitschakelen in veilige modus en je zou moeten kunnen doorstarten als de driver voor de storagecontroller meewerkt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
2) Windows Clients - FAQ
3) Het algemeen beleid #quickstart

Helaas moet ik constateren dat je hier weer een topic met veel te weinig inzet van jouw kant opent, weer met een schreeuwrige en weinig inhoudelijke titel etc. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.