1 Wlan uit 2 routers, verbinding controleren

Pagina: 1
Acties:

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
hallo

aan de hand van dit topic ben ik een nieuw huisnetwerk aan het aanleggen.

Dit gaat goed, even een probleem met Wlan storingen, maar de channels stonden nog op auto (en waren dus niet gelijk), even omzetten naar channel 4 (daar zit nog niks in de buurt) en voila. verbinding.

alleen hebben beide routers dezelfde ssid (anders was het niet een draadloos netwerk). Is er een manier om te zien met welke router je verbinding hebt? dan kan ik controleren of ze inderdaad goed overschakelen

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je hebt dus 2 keer de TL-WR1043ND die beiden staan ingesteld als AP, of één als router en de anders als AP?
Een manier zou dan zijn om gewoonweg op allebei in te loggen en te kijken naar connected wireless stations onder Wireless-Wireless statistics, of bij andere routers zoiets dergelijks.
Overigens gebruikmakend van een ander SSID blijven je wireless clients nog steeds in hetzelfde netwerk. Kan het verkeerd begrijpen maar overschakelen moeten je wireless clients doen, dit doen de routers niet voor hen. Sommige wireless clients hun ondersteuning voor dit "wifi roamen" is zeer gelimiteerd.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Het zijn inderdaad 2 van die routers. 1 als router en 1 als AP.
Ik had begrepen dat wanneer je de SSID, wachtwoord, ecryptie etc gelijk maakt tussen die 2, dat het 1 groot netwerk wordt waar je laptop automatisch overschakelt naar de router met het sterkste signaal.