3 beeldschermen op AMD 6870?

Pagina: 1
Acties:

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:33
Hallo allemaal,

ik heb drie monitoren waarvan ik er 2 middels DVI heb aangesloten, en 1 via HDMI.

Echter krijg ik het niet goed aan de praat. Ik kan er maar 2 tegelijkertijd werkend krijgen.. Dat terwijl ik toch 3 monitoren zou moeten kunnen aansluiten op deze videokaart.

Ik vermoed dat het aan de combinatie dvi en hdmi ligt. Ik heb (uiteraard) al op internet rond gesnuffeld, en las wat berichten dat het middels displayport zou moeten, maar ben er niet zeker van.

Op mijn monitoren zit geen displayport, dus zou ik al met een adaptor moeten werken..

Iemand idee hoe ik dit werkend ga krijgen?

Systeem:

ASUS P6T
Intel i7 920 @ 3,5Ghz
3X 2GB OCZ Gold DDR3
Sapphire AMD HD 6870
Windows 7 64Bit ultimate

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-02 10:04
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:01 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:49
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter (mocht je monitoren hebben met een resolutie hoger dan 1920x1200 zal je een duurdere adapter nodig hebben)

Veel plezier :).

[ Voor 23% gewijzigd door Paprika op 17-12-2010 18:16 ]

• powermarcel10
Mar.tin schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:14:
Je bent correct in je aanname dat dit via displayport moet, als het goed is geeft de catalyst software dit ook aan op het moment dat je de 3e monitor probeert te activeren ;)
Bij mij gaf Catalyst het niet aan, dit terwijl ik wel de nieuwste driver gebruik (10.12)

Ik gebruik als middelste monitor een 22" breedbeeldmonitor met resolutie 1920X1080, en aan weerszijden een 19" monitor met een resolutie van 1280X1024.

Ik moet volgens jullie dus 2 monitoren aansluiten met DVI, en dan de 3e via diaplypoort?

Dan ga ik daar maar van uit..

Ik las op internet al ergens dat wanneer je een HDMI poort gebruikt, 1 van beide DVI poorten komt te vervallen, dus dat zal wel de reden zijn denk ik.

Nou is er ook nog het verschil tussen een passieve en een actieve splitter, het verschil tussen deze 2 is me echter niet helemaal duidelijk.

Kan ik trouwens met mijn setup van 3 monitoren icm eyefinity ook gewoon mijn bureaublad verdelen over 3 monitoren? En hoe werkt het met spellen. trekt hij het beeld dan gewoon uit elkaar zodat de resolutie laten we zeggen 4000X1000 pixxels wordt?

• powermarcel10
Werkt het trouwens niet ook gewoon met een DVI -> DPkabel? Zo 1 als dit bijvoorbeeld?

http://www.kabelmaxx.nl/computer/displayport.html

Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/displayport-dvi-kabel.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door powermarcel10 op 17-12-2010 23:17 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:49
Nee.

• Aethertyd
  • Laatst online: 01-02 02:14
Toch jammer dat de prijs van deze verloopjes nog aan de redelijk hoge kant ligt, al is het een heel verschil met een jaar geleden

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Aethertyd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 09:55:
Toch jammer dat de prijs van deze verloopjes nog aan de redelijk hoge kant ligt, al is het een heel verschil met een jaar geleden
Als ik die Sapphire actieve adapter hierboven zie, dan zie ik geen enkele reden meer om over de prijs te zeuren, voor dat geld zat je vroeger met een actieve DP -> VGA adapter. Voor ongeveer 30 euro is dat zeker een mooie prijs.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 20:45
Zijn dat geen mini display ports op de 6870? In dat geval moet je ofwel een miniDP -> DVI actieve adapter zien te vinden of een miniDP -> DP kabeltje gebruiken.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-02 16:12
Tbh zijn hier al heel veel topics over te vinden, zie er iedere week wel eentje. Is overigens met wat simpel google werk ook te vinden, maar goed :).
@hierboven
Volgens mij ook ja :)

• powermarcel10
Knul schreef op zondag 19 december 2010 @ 01:22:
Tbh zijn hier al heel veel topics over te vinden, zie er iedere week wel eentje. Is overigens met wat simpel google werk ook te vinden, maar goed :).
@hierboven
Volgens mij ook ja :)
Bedankt voor de reacties..

Er is inderdaad ook wel veel over te vinden, maar de meningen lopen nog altijd wat uit één, bijvoorbeeld mbt het wel of niet nodig hebben van een actieve adapter..

Maar als ik jullie moet geloven zou het met een passieve adaptor goed moeten komen gezien de resoluties die ik gebruik?

Mijn videokaart heeft inderdaad mini DP.

Als het met een passieve adaptor zou lukken, maar zou het dan niet gewon lukken met zo'n kabel als een paar posts hierboven, maar dan met mini DP ipv gewoon dp. Wat doet zo'n passieve adaptor wat een kabel niet doet?

Gr.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
powermarcel10 schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:31:
[...]

Bedankt voor de reacties..

Er is inderdaad ook wel veel over te vinden, maar de meningen lopen nog altijd wat uit één, bijvoorbeeld mbt het wel of niet nodig hebben van een actieve adapter..

Maar als ik jullie moet geloven zou het met een passieve adaptor goed moeten komen gezien de resoluties die ik gebruik?

Mijn videokaart heeft inderdaad mini DP.

Als het met een passieve adaptor zou lukken, maar zou het dan niet gewon lukken met zo'n kabel als een paar posts hierboven, maar dan met mini DP ipv gewoon dp. Wat doet zo'n passieve adaptor wat een kabel niet doet?

Gr.
Als je een passieve adapter gebruikt dan krijg je precies hetzelfde als wanneer je een HDMI poort ipv een DVI poort gebruikt, in feite stuurt je videokaart één van de DVI signalen door de DP poort. (om het maar even simpel te zeggen) Een actieve adapter neemt een DP signaal, en vormt die om tot een DVI signaal, zodat je dus je 2 DVI poorten kan gebruiken + je DP poort.

Ik weet niet of dit duidelijk is zo, maar als je even de moeite neemt om te zoeken hier op GoT, dan zul je wel andere, betere uitleg vinden over hoe het precies zit. Om nog even samen te vatten: je hebt een actieve DP naar DVI adapter nodig.

• powermarcel10
Zo, ik heb een active adaptor besteld bij Azerty. Een sapphire, zo één als in 1 van de eerste posts is gepost. Ik heb zelf nog wel een mini DP naar DP adaptor, dus die er tussen en het moet werken!

Ik laat wel even van me horen wanneer alles draait.

• powermarcel10
Het werkt hoor! Werkt wel lekker, met 3 monitoren..

1 vraag: Wanneer je een spel wil spelen met 3 monitoren moet je de monitoren eerst in een groep plaatsen.

Wanneer ik gewoon aan het internetten ben, of met andere toepassingen bezig ben is dit niet handig, want dan wil ik gewoon schermen van de ene naar de andere monitor kunnen slepen.

Ik moet nu eerst elke keer een groep aanmaken wanneer ik een spel start. Niet verschrikkelijk ingewikkeld natuurlijk, maar er moet lijkt me ook een manier zijn om dit automatisch te kunnen laten verlopen..

Iemand enig idee hoe?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:06
Is het niet mogelijk zelf bepaalde profielen aan te maken waartussen je vervolgens makkelijk kunt wisselen?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nielson schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:52:
Is het niet mogelijk zelf bepaalde profielen aan te maken waartussen je vervolgens makkelijk kunt wisselen?
Dat kan ja : Zo heb ik namelijk 2 profielen =>

1. Eyefinity met Bezel Compensation aan.
2. Gewoon Extended Desktop waarbij de middelste monitor ook echt het midden is en ik makkelijk dingen naar links of rechts kan slepen vanuit het midden :)

Vanuit het ATI icoontje in je systray kan je dan makkelijk switchen tussen de profielen !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1