Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
Hallo,

Ik heb onglangs mijn netwerk geupgrade naar full gigabit. (Gigabit router, gigabit switch en Cat6 kabels).
Maar aangezien mijn moederboard maar 100 Mbps ondersteunde heb ik een Gigabit PCI kaart gekocht, de sitecom LN-027. Daar heb ik nu dus problemen mee.

1. Als ik de LAN kabel erin doe, geeft hij aan dat hij een successvolle link heeft, én met 1000mbit is verbonden door middel van twee lampjes onder de aansluiting. Maar mijn switch geeft aan dat er maar een 100mbit connectie is gemaakt. Hoe kan ik zien welke waar is en welke liegt, of hoe moet ik dit op lossen? (Ergens in mijn PC settings veranderen?)

2. Windows ziet de kaart niet, ik heb de laatste drivers van de sitecom website gedownload en geinstalleerd, maar Windows ziet de kaart dus niet, ik heb hem ook niet kunnen vinden bij 'Control Panel -> Device Manager'.
Maar ik weet zeker dat hij er goed in zit, plus de lampjes op dat ding branden als ik de kabel erin doe. Hoe komt dit? Moet ik iets veranderen in het BIOS ofzo?

Alle help wordt heel erg gewaardeerd!

Alvast bedankt!

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
je zou kunnen proberen in je bios de onboard kaart uit te zetten bij mij werkte dit laatst

de kaart die je dan nog wel ziet zou je gbit kaart moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Óke, hoe moet ik dit precies doen in het BIOS? (Ik zit namelijk bijna nooit in het BIOS en weet me weg er ook niet zo in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Yay! Dat heeft gewerkt! Dat ik daar nou niet aan heb gedacht 8)7
Dankjewel!

Jammer genoeg is probleem 1 nog niet opgelost!
De PCI kaart geeft 1000mbit aan, maar de switch 100mbit.
Hoe weet ik nou of ik eindelijk mijn gigabit heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
In Control Panel\Network and Internet\Network Connections\Local Area Connection 5\Status geeft hij aan dat de snelheid 100mbps is. Maar de switch kan full gigabit leveren (getest), en de PCI kaart is ook gigabit.
De kabel is Cat6, dezelfde kabel gebruik ik van switchbox -> NAS en die heeft wel gigabit.

Ben er net ook achter gekomen dat de computer de kaart ziet als Realtek PCI GBE Family Controller (dat staat onder Local Area Connection 5, waar ik via 'Netwerk 2' nu op internet zit.)

[ Voor 23% gewijzigd door Mastermind-- op 17-12-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
hmm en als je gewoon probeert of je snelheid boven de 100mbit uit komt? komt die boven 12MB/s uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Hoe kan ik dit testen?
Het gaat erom dat ik binneshuis gigabit heb, dus speedtest.net zal niet helpen.

Ik vindt dit toch raar, de PCI zegt dat nu hij 100mbit heeft + de switch en computer zeggen dat hij 100mbit heeft.
Toch zit er een Cat6 kabel aan en hoort hij via de switch gigabit te ontvangen, 3 anderen apparaten die op dezelfde manier zijn aangesloten hebben het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
nou door bijvvoorbeeld van je ene pc naar de pc met de zogenaamde 100mbit een groot bestand te schrijven en kijken hoe snel het gaat? ik neem ook aan dat je daarvoor gigabit hebt aangelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Hallo,
Sorry voor de late reactie maar ik stond 6 uur in de file over een stukje van normaal een half uurtje.
Een file van 700MB duurde 1 minuut en 8 seconden.

Dat lijkt mij geen gigabit :S

De PCI, Switch en PC geven aan dat ik maar max 100mbps heb, maar er zit van mijn gigabit switchbox een cat6 kabel naar de gigabit Sitecom LN-027 PCI kaart. Op dezelfde manier zitten mijn PS3 en NAS aangesloten (zelfde kabel etc) en die hebben wel gigabit.

Help! Wat is er mis?

Iedereen die mij wil helpen wordt heel hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Iedereen die mij wil helpen wordt heel hartelijk bedankt!
Modbreak:Schoppen <24u is hier op GoT niet de bedoeling. Graag geduld hebben - of zelf nadenken waarom je weinig respons krijgt en daar wat aan doen ipv op deze manier loos te schoppen :o

[ Voor 49% gewijzigd door dion_b op 18-12-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Geen wonder dat je geen suggesties krijgt waar je wat mee kunt als je niet in het juiste subforum post. En ja, dat had je makkelijk zelf kunnen achterhalen door het OH Beleid te lezen voordat je postte:
Netwerk gerelateerde zaken
Heel simpel: netwerk gerelateerde zaken horen niet in Overige Hardware thuis. Daar is Internet & Netwerken voor.
Volgende keer aub de moeite doen om het beleid in een subforum te lezen voordat je lukraak je vraag dumpt...

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1