Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Ik wil een nieuw moederbord en daarbij ook 2 nieuwe proccesoren aanschaffen. Nou had ik hierover nog wel een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Als moederbord had ik in gedachte: Supermicro X8DTH-i
Als processors had ik in gedachte: Intel Xeon E5506

- ik zag dat het bord beschikt over PCI-e 16x sloten, is het mogelijk om hierop bijvoorbeeld een Ati 5850 aan te sluiten? En is het mogelijk om Crossfire te draaien op dit bord?
- Is het mogelijk om in het begin 1 processor te gebruiken op het bord en op lange termijn een 2e processor aan te schaffen?
- Is het mogelijk om gewoon DDR3 geheugen te gebruiken in plaats van ECC Registered?

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.

Martijn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:46:
Hallo Iedereen,

Ik wil een nieuw moederbord en daarbij ook 2 nieuwe proccesoren aanschaffen. Nou had ik hierover nog wel een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

- ik zag dat het bord beschikt over PCI-e 16x sloten, is het mogelijk om hierop bijvoorbeeld een Ati 5850 aan te sluiten? En is het mogelijk om Crossfire te draaien op dit bord?
Volgens mij wel maar voor crossfire heb je een cf interconnect nodig op je mobo, crossfire waarschijnlijk niet dus...
- Is het mogelijk om in het begin 1 processor te gebruiken op het bord en op lange termijn een 2e processor aan te schaffen?
ligt aan het moederboard, meestal wel tegenwoordig.
- Is het mogelijk om gewoon DDR3 geheugen te gebruiken in plaats van ECC Registered?
Mja kan.

Maar het gaat je zo te zien om een dual processor board met sli/crossfire, dan is er natuurlijk ook deze ;pricewatch: EVGA Classified SR-2

[ Voor 11% gewijzigd door Rmg op 17-12-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

De processoren?

Eén grafische kaart (gelijk welke) moet er op werken. Crossfire zal een ander paar mouwen zijn...

[ Voor 77% gewijzigd door mieJas op 17-12-2010 11:07 ]

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord en Processor inmiddels gekoppel aan het topic.
Rmg schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:55:

Maar het gaat je zo te zien om een dual processor board met sli/crossfire, dan is er natuurlijk ook deze ;pricewatch: EVGA Classified SR-2
Die is wel ineens een stuk duurder.. en daar heb je ook nog een aparte kast en een aparte voeding voor nodig.. Dus dan wordt het wel een erg duur project |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

zo'n serverplank gaat normaliter niet in een normale kast passen. Gewoon omdat het ding te ver naar achteren uitsteekt. Ik denk zelfs dat een E-ATX kast niet voldoende is, maar ik zou voor de zekerheid wat maten opzoeken.

En waarom eigenlijk zoveel geld uitgeven aan server hardware + twee processoren? Wat ben je van plan te doen met zo'n bak?

edit: je hebt ook gezien dat alle PCI-E sleuven op 8x draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 17-12-2010 11:27 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:25:
zo'n serverplank gaat normaliter niet in een normale kast passen. Gewoon omdat het ding te ver naar achteren uitsteekt. Ik denk zelfs dat een E-ATX kast niet voldoende is, maar ik zou voor de zekerheid wat maten opzoeken.

En waarom eigenlijk zoveel geld uitgeven aan server hardware + twee processoren? Wat ben je van plan te doen met zo'n bak?

edit: je hebt ook gezien dat alle PCI-E sleuven op 8x draaien?
wat fotobewerking etc. En ik wil ook een beetje future proof zijn, dus niet dat ik over een jaar weer alles nieuw kan gaan kopen..

En de PCI-E sleuven, dat maakt niet heel veel uit ten opzichte van 16x toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Supermicro moet ook een EATX kast hebben (overigens handig om de producten gewoon te noemen in de TS, productkoppelingen heeft lang niet iedereen aanstaan, en info hoort gewoon intopic), daar moet je sowieso ook rekening mee houden. Een een fatsoenlijke voeding heb je ook nodig (anders ga je een dual CPU config echt niet lekker kunnen draaien).
Die EVGA is natuurlijk wel een bord dat zich richt op consumenten, die Supermicro is dat niet, dus dat kun je gaan merken in compatibiliteit. Geen idee hoe serverhardware zich tegenwoordig verhoudt met consumentenmeuk, maar vroeger ben ik daar bakken met incompatibility mee tegengekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 17-12-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:31:
[...]

wat fotobewerking etc. En ik wil ook een beetje future proof zijn, dus niet dat ik over een jaar weer alles nieuw kan gaan kopen..

Dit vindt ik getuige van beperkte kennis op het gebied van hardware..
Heeft u al gekeken naar bijvoorbeeld de core i7 980X Dit is een beest van een processor. Je praat over wat fotobewerking, zijn dit vakantie kiekjes?
Wat is je huidige systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:31:
[...]

x8 maakt weinig uit ten opzichte van x16.
Maar waarom zoiets kopen als je futureproof wil zijn. Een bak als deze is echt megaoverkill voor waar jij hem voor koopt, koop gewoon een leuke i7, daar heb je veel meer aan, zonder dat je een flink gat in je portomonnee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

Futureproof bestaat niet, over een jaartje heb je toch weer andere sockets, ander geheugen, andere sata en usb specs enz. en loopt een bbg budget bakje je dure server gewoon voorbij... Het heeft alleen zin als je in de nabije toekomst (lees enkele maanden) alle sleufjes wil gaan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:34:
[...]

Dit vindt ik getuige van beperkte kennis op het gebied van hardware..
Heeft u al gekeken naar bijvoorbeeld de core i7 980X Dit is een beest van een processor. Je praat over wat fotobewerking, zijn dit vakantie kiekjes?
Wat is je huidige systeem?
een i7 980X is ook iets van 800 euro, dus dan kom je bijna op hetzelfde uit..
mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:
Mobo: DFI Lan Party UT X58
CPU: Intel Xeon W3503
RAM: 3GB Corsair Dominator
PSU: Cooler Master Realpower M520
HDD: 2x Corsair F60 Raid 0
Wester Digital 10EADS

Nu gebruik ik alleen nog photoshop voor lichte bewerkingen, echter wil ik me er wel meer in gaan verdiepen en dus ook meer gaan photoshoppen. Verder wil ik het systeem ook gaan gebruiken om met Flash te gaan werken. (Nu nog weinig tot geen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je zo'n bak hebt, is het dan niet handiger er gewoon wat meer RAM in te proppen? Ik kan me niet echt voorstellen dat je met wat licht photoshop tegen beperkingen aanloopt.
Licht Photoshop werk doe ik op een Celeron 723 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

idd gewoon een sloot ram erbij bv. 6 of 12 gb erop en het boeltje wat op clocken, photoshop houdt van veel ram en snelle cpu... CPU rond de 4ghz en geheugen rond de 2000DDR, en je zit gewoon top...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

en wil je dan investeren in je bak, stop er dan SSD's in. Dat komt veel meer ten goede van de snelheid en responsiviteit van je systeem, dan serverhardware en een dual CPU opstelling.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:07:
en wil je dan investeren in je bak, stop er dan SSD's in. Dat komt veel meer ten goede van de snelheid en responsiviteit van je systeem, dan serverhardware en een dual CPU opstelling.
ik heb al 2 SSD's, het probleem wat ik alleen nu heb is dat ik die niet maximaal kan benutten omdat de CPU volgens mij niet genoeg data kan vragen/sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat lijkt me heel sterk hoor, die CPU is echt geen bottleneck, eerder de controller waar je SSDs aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:16:
Dat lijkt me heel sterk hoor, die CPU is echt geen bottleneck, eerder de controller waar je SSDs aanhangen.
weet je dat zeker? Ik heb ergens is gelezen dat je deze CPU kunt vergelijken met een Core 2Duo E6600 ofzo, geen idee of het waar is? De ssd's hangen aan de controller van mn moederbord, een ICH10R.

Ik haal hiermee snelheden van 560 read en 550 write.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Het is een dual core, dat dan weer wel. Maar je zit wel op het X58 platform (Socket 1366). Je zou dus gewoon kunnen upgraden naar een quad core, 6-core of wat dan ook. Inclusief HT mocht je dat willen.

Verder is de hoeveelheid geheugen ook niet iets om over naar huis te schrijven. Zeker als je fatsoenlijk aan het photoshoppen wil (niet het huis tuin en keuken gebruik photoshop) wel handig om iets meer dan 3 GB te hebben.

Je hoeft ook niet persé een dikke 600 euro processor te halen!. Een standaard 930 is al stukken sneller dan de dual core die je er nu in heb zitten. En die kun je gemakkelijke overklokken tot snelheden ver boven die van de 980. (als je 30 euro investeert in een degelijke koeler. )

En ik had helaas over je SSD spec heen gelezen.

Ps. zit je software wel goed? Geen grote hoeveelheden meukware?

edit: draai je toevallig nog een 32 bits versie van windows?

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 17-12-2010 15:34 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Hey,

ikzelf heb een workstation gebouwd: [Workstation] Dual Xeon E55xx

Om je vragen te beantwoorden: afhankelijk van de chip op het moederbord kan je er SLI/Crossfire opdraaien.
Het moederbord dat ik heb kan 4x PCI-E 2.0 16x met SLI/Crossfire sinds de 5520 chipset gebasseerd is op de X58 en daar zit het ingebakken.
DDR3 geheugen zonder ECC zal kunnen maar afhankelijk van het moederbord en er kan altijd MINDER geheugen zonder ECC/Registered op.
En 1 cpu in een socket duwen werkt wel degelijk ;)
Mocht je evt wat andere vragen hebben mag je altijd een DM sturen :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:32:
Het is een dual core, dat dan weer wel. Maar je zit wel op het X58 platform (Socket 1366). Je zou dus gewoon kunnen upgraden naar een quad core, 6-core of wat dan ook. Inclusief HT mocht je dat willen.

Verder is de hoeveelheid geheugen ook niet iets om over naar huis te schrijven. Zeker als je fatsoenlijk aan het photoshoppen wil (niet het huis tuin en keuken gebruik photoshop) wel handig om iets meer dan 3 GB te hebben.

Je hoeft ook niet persé een dikke 600 euro processor te halen!. Een standaard 930 is al stukken sneller dan de dual core die je er nu in heb zitten. En die kun je gemakkelijke overklokken tot snelheden ver boven die van de 980. (als je 30 euro investeert in een degelijke koeler. )

En ik had helaas over je SSD spec heen gelezen.

Ps. zit je software wel goed? Geen grote hoeveelheden meukware?

edit: draai je toevallig nog een 32 bits versie van windows?
een goede CPU koeler heb ik al, ik heb nu een Prolimatech Megahalems dus dat zit verder wel goed. Qua software zit het volgens mij ook wel goed, ik heb de SSDs nu ongeveer 3 weken en heb na het inbouwen dr van Windows opnieuw geinstalleerd. Ik ga er dus vanuit dat er niet heel veel meuk op kan staan.

Mn windows versie is een 64bits (Windows 7 Ultimate)
teh_twisted schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:39:
Hey,

ikzelf heb een workstation gebouwd: [Workstation] Dual Xeon E55xx

Om je vragen te beantwoorden: afhankelijk van de chip op het moederbord kan je er SLI/Crossfire opdraaien.
Het moederbord dat ik heb kan 4x PCI-E 2.0 16x met SLI/Crossfire sinds de 5520 chipset gebasseerd is op de X58 en daar zit het ingebakken.
DDR3 geheugen zonder ECC zal kunnen maar afhankelijk van het moederbord en er kan altijd MINDER geheugen zonder ECC/Registered op.
En 1 cpu in een socket duwen werkt wel degelijk ;)
Mocht je evt wat andere vragen hebben mag je altijd een DM sturen :)
Zou je nog een keer 3Dmark kunnen draaien maar dan met normale instellingen dus geen Performance? En zou je misschien wat foto's kunnen maken van hoe je systeem er nu bij staat?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens nog wel een vraagje,

Het moederbord wat mijn wel geschikt lijkt (Supermicro X8DTH-i ) heeft 7 PCI-e 8x sloten, nou staat er op de site van supermicro het volgende over de PCI-e sloten: 7 (x8) PCI-E 2.0 ( in x16 slot). Houd dit in dat ik hier gewoon de normale videokaarten van tegenwoordig in kan stoppen?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

PCIe is beide kanten op compatible Je kunt prima een x1 kaart in een x16 slot stoppen, maar een x16 kaart kan ook prima werken in een x1 slot (mits het past dat is, maar desnoods zaag je het ding gewoon op maat). Dus jij kunt in je x8 sloten gewoon x16 hardware stoppen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Dude, wat moet je met deze opstelling? Onthoud dat de processors vaak niet de bottleneck zijn, maar het RAM en vooral de HDD. Verder kun je met een goede videokaart ook beresnel enorme dingen doen.

Ik zal eens even een andere basis geven. Deze komt van het AMD kamp.

2x 4 cores maakt 8 cores, niet waar?

Moederbord: (250 euro)
pricewatch unsorted: SuperMicro H8SGL-F-O Retail

Processor: (250 euro, 8 cores)
pricewatch: AMD Opteron 6128

8 Cores. Veel uitbreidings ruimte. En je houd gigantisch veel geld over... Aan een overkill aan RAM heb je echt véél meer plezier.

Denk ook aan het energie gebruik. 1 x 80Watt vs. 2 x 80Watt plus de rest van de hardware. Hoe meer je op die energierekening kunt besparen, hoe meer geld je over hebt om (bijvoorbeeld) je vriendin te verwennen O-)

Ik zou je adviseren om naar een Core i7 Quad Core te kijken, met een desktop opstelling. Waterkoeling, overklokken en je hebt een schreeuwend snel systeem, tegen een veel betere prijs.

Je gaat toch geen websites hosten, met >1000 kliks per minuut. Nee? Overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mushia
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-03-2024

mushia

In a World of LCD

Voor het geld wat je hier aan kwijt bent kan ik bijna 2x een compleet systeem samenstellen.
1tje nu en 1tje over 3 jaar, dus future-proof?

Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sef24 schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:15:
Dude, wat moet je met deze opstelling? Onthoud dat de processors vaak niet de bottleneck zijn, maar het RAM en vooral de HDD. Verder kun je met een goede videokaart ook beresnel enorme dingen doen.
de HDD zal waarschijnlijk geen grote rol spelen aangezien ik op dit moment 2 SSD's in RAID0 heb staan en daar toch wel redelijk hoge snelheden mee haal..
Sef24 schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:15:
Ik zou je adviseren om naar een Core i7 Quad Core te kijken, met een desktop opstelling. Waterkoeling, overklokken en je hebt een schreeuwend snel systeem, tegen een veel betere prijs.
Dus een i7 920, met iets van 12GB aan RAM en nog een leuke videokaart erbij kopen? Dit allemaal flink overklokken en dan kan ik het allemaal soepel draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mushia
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-03-2024

mushia

In a World of LCD

[b][message=35234597,noline] Dit allemaal flink overklokken en dan kan ik het allemaal soepel draaien?
Nou ik weet niet wat voor een PSD bestanden jij hebt, maar ik ga er niet vanuit dat je dit bij voorbaat hoeft over te klokken.

Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:35:
[...]

de HDD zal waarschijnlijk geen grote rol spelen aangezien ik op dit moment 2 SSD's in RAID0 heb staan en daar toch wel redelijk hoge snelheden mee haal..

[...]

Dus een i7 920, met iets van 12GB aan RAM en nog een leuke videokaart erbij kopen? Dit allemaal flink overklokken en dan kan ik het allemaal soepel draaien?
zou je misschien wat meer details kunnen geven over de werkzaamheden op je pc. De bestandsgrootte, resolutie en wat voor bewerkingen je er mee doet. En uiteraard met welk softwarepakket (en versienummer!)

Overigens, met een i7 920, 12GB geheugen en een stel SSD's in raid0 kun je eigenlijk alle photoshop bewerkingen soepel uitvoeren. Ook bij hoge resoluties.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:51:
[...]

zou je misschien wat meer details kunnen geven over de werkzaamheden op je pc. De bestandsgrootte, resolutie en wat voor bewerkingen je er mee doet. En uiteraard met welk softwarepakket (en versienummer!)

Overigens, met een i7 920, 12GB geheugen en een stel SSD's in raid0 kun je eigenlijk alle photoshop bewerkingen soepel uitvoeren. Ook bij hoge resoluties.
Zoals ik in het begin van dit topic al heb aangegeven werk ik op dit moment nog niet veel met Photoshop en Flash, echter wil ik dit wel gaan doen maar ik ben dus nog een beginner...

Op dit moment heb ik CS5 op de computer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

in dat geval nogmaals. Futureproof bestaat niet in de computerwereld. Je hebt current-proof omdat de technologie te snel gaat om "future-proof" te zijn. Het high-end systeem van een jaar geleden is veroudert als je het vergelijkt met eenzelfde hoeveelheid geld kostend systeem van nu.

Verder gaf je aan te photoshoppen etc. Dan neem ik aan dat je momenteel performance problemen hebt, en daarom een dual processor, super high-end-veel-euro's-in-een-bakkie-pc wil gaan aanschaffen.

Als je nu zwaar in de videobewerkings-business zou zitten, is zo'n systeem een stuk interessanter. Zeker als je je geld ermee zou verdienen. Elke minuut gespaard is meer loon. Zo'n bak verdient zichzelf terug. Photoshop? nee, echt niet. Uitzonderingen (zeer hoge resolutie fotografen) daargelaten, zul je met een i7 quad core, echt geen performance problemen tegen moeten komen.

Ik kan goed photoshoppen op mijn huidige systeem (Q9550, 6GB geheugen en een OCZ vertex 1). Ook met foto's van wat hogere resolutie (20 MP). Ik zal vast en zeker niet alle functies gebruiken, en uiteraard zijn er zeker rekenintensievere functies te vinden. Dat neemt echter niet weg dat je eerst duidelijk moet aangeven wat je precies wil met zo'n build. Veel geld uitgeven is leuk, maar niet als je de kat in de zak koopt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:46:
Als moederbord had ik in gedachte: Supermicro X8DTH-i
Als processors had ik in gedachte: Intel Xeon E5506
Volgens mij is een i7 950 (met HTT) op 3.06GHz en 8MB cache sneller dan twee E5506's (zonder HTT) op 2.13GHz met 4MB cache in photoshop.

Zeker als je dan daarnaast ook nog een degelijke grafische kaart hebt (daar heb je nog niets over gezegd). Photoshop gaat namelijk ook voor bepaalde zaken je grafische kaart gebruiken om berekeningen te doen indien daar de mogelijkheid voor is.

Verder heeft de E5506 een TDP van 80W (dus 160W voor 2) waar een 950 een TDP heeft van 130W dus 30W minder. Een single socket moederbord gaat ook zuiniger werken (meestal) als een dual socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Zowieso snap ik niet waarom je uberhaupt een dual cpu wilt bouwen voor photoshop. Ik werk nog wel eens met 1200 dpi en dan A4 spul en dus met files van een paar honderd MB maar cpu is echt het probleem niet. Laden duurt een paar tellen maar kan gewoon werken maarja ik heb 12 GB geheugen in mijn i7 920 @ 3,5 GHz en gebruik ik een Intel Postville 160 GB.

Processor gebruikt een paar tellen 60% omdat niet alle cores even veel worden gebruikt en zit daarna gewoon weer uit zijn neus te vreten.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Ik heb een hexacore processor in mijn pc zitten, met (nu nog maar) 4gb (word 8 binnenkort) maar zelfs nu open ik bestanden in A0 formaat met zeer hoge resolutie in luttele seconden en daarna is alles vloeiend.

Ik vind een dual cpu opstelling voor Photoshop echt te bizar voor woorden en kan me dan ook in de verste verte niet voorstellen waar je het idee vandaan hebt getoverd dat dat blijkbaar een goed idee is/was :P

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:23:
[...]
Volgens mij is een i7 950 (met HTT) op 3.06GHz en 8MB cache sneller dan twee E5506's (zonder HTT) op 2.13GHz met 4MB cache in photoshop.

Zeker als je dan daarnaast ook nog een degelijke grafische kaart hebt (daar heb je nog niets over gezegd). Photoshop gaat namelijk ook voor bepaalde zaken je grafische kaart gebruiken om berekeningen te doen indien daar de mogelijkheid voor is.

Verder heeft de E5506 een TDP van 80W (dus 160W voor 2) waar een 950 een TDP heeft van 130W dus 30W minder. Een single socket moederbord gaat ook zuiniger werken (meestal) als een dual socket.
op dit moment heb ik een ATI 5850 draaien, neem aan dat dit wel genoeg moet zijn toch?

Voor de rest, iedereen bedankt voor de reacties en dan ga ik binnekort maar eens een i7 920 of 950 aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Terw_Dan schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:50:
PCIe is beide kanten op compatible Je kunt prima een x1 kaart in een x16 slot stoppen, maar een x16 kaart kan ook prima werken in een x1 slot (mits het past dat is, maar desnoods zaag je het ding gewoon op maat). Dus jij kunt in je x8 sloten gewoon x16 hardware stoppen hoor.
Enig verschil is toch bij 16x kan je meer data versturen dan een 8x?

(correct me if i'm wrong)

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

jasper623 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:40:
[...]

Enig verschil is toch bij 16x kan je meer data versturen dan een 8x?

(correct me if i'm wrong)
precies de helft. Per lane 500 MB/s (PCI-E 2.0), dus zo'n kleine 4 GB (gigabyte) per seconde over een 8x PCI-E verbinding. Overigens ruim voldoende voor videokaarten.

En voor sommige games is een x1 lane voldoende voor gameplezier (75% van de performance nog over). Zie verschillende reviews hierover, bij ome tom en anandtech.

edit: bijvoorbeeld: link en link

[ Voor 16% gewijzigd door M2M op 21-12-2010 13:13 ]

-_-

Pagina: 1