Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 00:04
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon omdat mijn oude helaas is overleden (HTC Desire). Mijn oog viel hierbij op de Motorola Defy. pricewatch: Motorola Defy Zwart
Deze telefoon zou, volgens verschillende reviews, goed tegen een stootje kunnen en zelfs geen problemen hebben met een onverwacht bad!
Toch twijfel ik nog. Gezien de specs lijkt het een stap terug vanaf de Desire, en omdat er op youtube weinig video's van day-to-day use te vinden zijn, vroeg ik me af of er hier iemand ervaring heeft met het toestel?

De tweede reden van mijn twijfel is de earspeaker. Op zowel het Motorolaforum (https://supportforums.mot...ad/41152?start=0&tstart=0) als op XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=865537) verschijnen topics met de vermelding dat na enige tijd gebruik van de telefoon de 'earpiece' stuk gaat en de enige manier om dan de ander te verstaan is het gebruik van de speaker!
Nu kan dit natuurlijk een foute batch zijn, en natuurlijk reageren er in die topics alleen de mensen met het betreffende probleem.. maar toch.

Dus even kort:
1. Zijn er hier mensen met de Motorola Defy? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
2. Zou het een erg grote stap terug zijn, van Desire naar Defy?
3. Iemand ervaring met / meer informatie over het earpiece-probleem?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Dit loopt al even, vooral in Duitsland maar er komt nu beweging in: http://www.facebook.com/t...=121867580498&topic=19016

Motorola Europe
Hi all, Motorola is aware of a small number of DEFY users who have experienced lost audio through the phone ear-piece speaker. We have identified the source of this issue and have resolved the issue in production. Any consumer who experiences this problem should contact a Motorola customer support centre - here are our contact details.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
henkzelf schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:33:
Dit loopt al even, vooral in Duitsland maar er komt nu beweging in: http://www.facebook.com/t...=121867580498&topic=19016

Motorola Europe
Hi all, Motorola is aware of a small number of DEFY users who have experienced lost audio through the phone ear-piece speaker. We have identified the source of this issue and have resolved the issue in production. Any consumer who experiences this problem should contact a Motorola customer support centre - here are our contact details.
Het lijkt er bijna op alsof ze het probleem bevestigen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
De pricewatch loopt ook achter; inmiddels heeft de PDA shop hem ook voor 359,-- en er zijn ook witte te koop.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ook ikben geintersseerd in de DEFY. Deze krijgt behoorlijk goede reviews en ik vind een relatief groot scherm in een kleine gsm wel interessant.
spec-wise is het een stap terug van de desire;
- processor
- scherm
- sense

Maar de vraag is of je dat gaat missen denk ik. Ik zou de gsm graag in een winkel zien, heeft iemand hem al gezien en zo ja, waar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 10:35:
De pricewatch loopt ook achter; inmiddels heeft de PDA shop hem ook voor 359,-- en er zijn ook witte te koop.
314 pixmania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 16:45
Mooi toestel zeg, kende hem nog niet eens.

Hier een shop uit de uk die hem voor minder heeft(299).
Ken de shop alleen niet en weet niet precies waar ze zitten.
Als het guernsey is moet je alsnog import betalen en dan word ie duurder dan vanuit het vasteland.
http://www.simplyelectron...NvH5_b996UCFYkL3godjzBmqA

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
Batsu schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:01:
Ook ikben geintersseerd in de DEFY. Deze krijgt behoorlijk goede reviews en ik vind een relatief groot scherm in een kleine gsm wel interessant.
spec-wise is het een stap terug van de desire;
- processor
- scherm
- sense

Maar de vraag is of je dat gaat missen denk ik. Ik zou de gsm graag in een winkel zien, heeft iemand hem al gezien en zo ja, waar??
Ik wil ook graag het ding eerst even in handen hebben.. Het zou niet de eerste keer zijn dat een telefoon er alleen op papier goed uitziet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
pdashop, dat zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
ah ja! wist niet dat ze een fysieke winkel hadden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 07:31
Ik ga hem kopen op www.amazon.fr

Daar te koop voor 284 euro momenteel en zonder verzendingskosten! Ik heb het nog niet goedkoper gezien.

En over die earspeaker issue:

If you have a BTxx or BFxx or see a Blue Dot on your phone's label beneath the battery door you can have confidence that your device is not affected by this issue

Dat is op de sticker waar ook "made in china" opstaat. In een fysieke winkel kan je dat makkelijk controleren voor de aankoop, op amazon natuurlijk niet. Motorola verscheept natuurlijk geen defecte Defy's meer, dus ik hoop dat amazon er ook geen meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
OT (is dit een "henken" afwijking?).
Ik heb hem gisteren besteld bij amazon.de voor 294,-- (incl verzenden). Mijn Duits is beter dan mijn Frans, vandaar. Die witte trouwens. Bij Amazon vanwege de uitstekende retour-policy, in geval van nood.
Normaal liever in een fysieke winkel maar de PDA shop heeft die witte niet.
Ik heb er wel vertrouwen in dat dit luidspreker probleem nu opgelost is (na veel lezen op allerlei fora).

Wordt donderdag of vrijdag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392189

@Henk: Laat het ff weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 22:22

MaDLiVe

.-Observer-.

T-mobile Nederland verkoopt dit toestel ook. Ik ben na de milestone even toe aan een goedkope upgrade, keyboard ga ik niet missen en ik ben overtuigt van de ms kwaliteit, uberdegelijk net als mijn milestone. Wou alleen iets dat een klein beetje sneller was en meer geheugen had. Dat was dus de defy of de ms2. Aangezien de defy ontzettend leuk geprijsd is icm verlenging ben ik daarvoor gegaan. Root is verkrijgbaar en 2.2 komt er ook aan (is er al via xda developers).

Kijk er naar uit.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
Als je mij bedoelt jetfly:
* hij zal donderdag arriveren, is dus verscheept (maar dit is niet echt een bestel/levertijden topic, toch?)

* earpiece issue kan zich ook pas na weken voordoen; ik ga wel even de code (achter de accu) checken; BTXX en BFXX zouden de goede zijn.

Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
24e besteld; vandaag de 27-01-2011 geleverd door amazon.de zelf. Bouwperiode (MSN code) NY dus 2010 december. Code (achter de accu) BF08, dat zou dus een frisse moeten zijn waarbij de oor-luidspreker niet meer bezwijkt. Ach we gaan het zien.
Eerste indruk: hij is een beetje klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Hij is inderdaad kleiner dan de milestone 2 maar het scherm is ff groot :) Heb hem ook vandaag binnengekregen (t-mobile) heb er maar gelijk r00t op toegepast met deze tutorial en vervolgens ge'oc'ed naar 1ghz dmv deze tool.

Later deze week maar eens kijken hoe het met recovery's en 2.2ROMS staat. Op XDA developers heeft deze telefoon zijn eigen sectie. Iemand enig idee wanneer de officiele 2.2 motorola ROM gaat verschijnen. Ik las ergens in Q2 dus dat is ergens rond begin maart, op zijn vroegst?

Vandaag 29/1/2011 een US versie van 2.2 geflashed. root otegepast en oc'ed. Geweldig toestel. Even snel als de milestone 2 (zelf cpu) mits oc'ed en toch goedkoper. Welliswaar geen keyboard maar een robuustere telefoon zul je in deze klasse niet vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door MaDLiVe op 29-01-2011 17:05 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
Topding. Na 4 dagen spelen en inrichten kan ik niet anders zeggen. Volledig standaard met inmiddels de nodige apps en widgets nog 1124 in Quadrant. Belangrijker: hij loopt gewoon soepel behalve die slider maar die kom je alleen tegen als je hem helemaal hebt uitgezet.
Todo:
* 2 mailboxen aan de gang krijgen (web-based mail behorend bij twee websites/domeinen; mail loopt keurig binnen in de universele inbox maar ik kan die niet beantwoorden; blijven hangen in het postvak uit).
* Telfort 3G/4G snelheid meten; wifi is echt veel rapper. Even in de bits vs bytes verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Wow, 1124, das toch best een goeie score wanneer je nog Eclair draait. Ik haal op 1.1Ghz met een 2.2.1 release 1580 punten :P Maargoed toestel is sneller dan mijn milestone en een stuk lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 16:26
Lijkt me een interessant toestel, maar ik heb toch nog wat vragen

- Zijn de rubberen afsluitingen van bvb de USBpoort niet erg onhandig om elke avond los te pulken om de lader in te steken? Na een jaartje scheurt die rubber toch gewoon, als het al niet eerder gebeurt?

-Klopt het dat je een driver op je PC moet installeren om het toestel via USB te kunnen opladen? Bestaat die driver ook voor Mac?

-Ik luister nogal veel naar podcasts. Over de geluidskwaliteit van de Defy heb ik nog nergens opmerkingen gelezen. Ik kan er ook niet achterkomen of er voor Android podcatchers zijn die vanuit de telefoon kunnen downloaden, ipv van een Mac of PC waarbij je dan nog moet synchroniseren. Iemand ervaring hiermee?

-Nog zoiets wat ik handig vind is het toestel als wekker gebruiken. Bestaan er clock-apps die alle wireless functies van het toestel ook afschakelen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat Android dit niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
1. Bij mij zijn het plastic stopsels (alleen de eerste reeks had kennelijk rubber stopsels). Heb er wel vertrouwen in en voordeel is dat er geen vuil in die toch wel strakke micro-usb poort komt.
2. Voor alleen laden hoef ik op mijn WIN-Xp bak niks te installeren. Apple onbekend.
3. Niet bekend bij mij.
4. Via een standaard bijgeleverd widget kun je met één klik in vliegtuigmodus. Wil je wel gebeld kunnen worden dan moet je op zoek naar andere apps. Er is ook een 1-klik wifi off wideget en in d emarket vind je 2G/3G switchers. All in one hoor ik over Tasker; ken ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door henkzelf op 01-02-2011 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392189

@Henkzelf: Hoe weet je welke serie je van de Defy hebt? Jij postte dat jij niet één van de Defy's had waarvan de meesten de speakers van kapot gingen.. Oké het staat achter in je telefoon (onder de accu geloof ik) maar hoe weet je nou van welke serie het is (wanneer het gemaakt is e.d.).

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
Als er op dat label onder de accu BTxx of BFxx (xx = willekeurige cijfers) staat of als er een blauwe stip bijgeplakt is, dan heb je een verse.
NB. in de techniek kan alles stuk dus ook van deze zal er ooit één stuk gaan maar het is nog niet gemeld.
Bij de eerste series staat er B0xx op die plek. Het uitvalpercentage van die serie is niet bekend. Ze gaan zeker niet allemaal stuk; eerder 10 a 15 %.
De tweede foto hier is mijn Defy

Aan de rechterkant boven het nr MB525 zie je ook de MSN code : LO26NY7VZG
De cijfers na "LO26" dus NY zijn de productie jaar en maand code. NY = 2010 december.
Zie hier.

[ Voor 21% gewijzigd door henkzelf op 02-02-2011 08:06 . Reden: typo + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ook maar even een linkje naar onze eigen t.net review

Dit toestel is trouwens erg snel icm Froyo en een milde oc naar 1ghz+

[ Voor 19% gewijzigd door MaDLiVe op 02-02-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32446

Heb sinds gisteren ook een Defy, bevalt erg goed! Heb wel twee dingen:
1) Ik had een keer na het activeren dat het beeld onderin helemaal scrambled was. Onder zag ik een stukje beeld van boven door het beeld onder heen. Vermoed dat het door de Live wallpaper kwam, toen ik deze uitegeschakeld had en een reboot gedaan had waren er geen problemen.
2) De 3G connectie valt nogal vaak weg. Gisteren in een ritje in de tram 30 minuten perfect via spotify nummers geluisterd. Maar vervolgens op bezoek bij iemand viel 3G vaak uit, terwijl ik wel vol bereik heb. Heb het vermoeden dat dit met Telfort te maken heeft. Misschien omdat Telfort as roaming gezien wordt dat sommige apps data dicht zetten? Ga nog wel op zoek naar een oplossing.

Heeft iemand al een geschikte autohouder gevonden? Er zijn diverse universele houders, maar die klemmen bijna altijd aan de zijkant en dat lijkt me lastig gezien de positie van de micro usb ingang. Ik heb al een Brodit proclip geinstalleerd met nu nog een houder van m'n Toch Pro 2, maar ik kan sowieso geen universele Brodit houder vinden die op m'n proclip past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb van de week de originele motorola houder bestelt voor de defy. Deze maakt gebruik van het magneten systeem, dus zodra je docked switched hij naar car mode.

Betaalbaar incl. shipping :)

http://www.amazon.de/Moto...TF8&qid=1296918131&sr=8-1

De 3g problemen, daar heb ik geen last van, vind wel dat de GPS redelijk lang nodig heeft om een fix te krijgen. Bij mijn milestone was dit nagenoeg instant. Maar wellicht ligt dit aan de custom rom die ik gebruik. HHeb de stock namelijk nooit echt gebruikt :)

Overigens heb ik net de pixeldensity mod toegepast. Had deze ook al op mijn milestone draaien. Hiermee komt het mooie hoge resolutie scherm pas echt tot zijn recht. Ik heb de DPI van 240 naar 200 gezet: Resultaat, scherper beeld en een sjitload meer ruimte indien je een custom launcher gebruikt zoals launcher pro. Je kan dan ook meer op je scherm kwijt als je het e.e.a. aanpast. Voor deze mod heb je root nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door MaDLiVe op 05-02-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb het geluk dat ik al een "paar" maanden met de Defy heb mogen spelen. Het is absoluut een fijn toestel. Het ligt lekker in de hand, het is absoluut stevig en je merkt vrij weinig van de 200MHz minder in vergelijking met de Desire. Het earpiece-probleem is een productiefout geweest, blijkbaar. Het scherm vind ik persoonlijk erg mooie kleuren weergeven. Valt best te vergelijken met het AMOLED-scherm van de Desire, vind ik.

Bij de aanschaf zou ik wel letten op de versie. Ik heb de DeBLUR versie, dus zonder MotoBLUR. Dat MotoBLUR vond ik zo brak werken... Als je met custom ROMs gaat werken dan heb je daar geen boodschap aan :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:55

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hoe groot is de kans dat ik nu nog een versie te pakken krijg met de earpiece-issue? Ik sta op het punt een Defy bij T-mobile.nl bestellen, waar de omloopsnelheid volgens mij nog wel aardig hoog moet zijn (Grote winkel, Defy wordt alleen via die webshop verkocht, staat meerdere malen op hun FP vermeld).

Dat zou dus betekenen dat het relatief veilig moet zijn om zo'n ding te bestellen, toch?

En verder is het met toestel niets aan de hand? Hij zal vooral gebruikt worden voor (motor)navigatie, dus heeft iemand al ervaring met de kwaliteit van de GPS ontvanger/het ingebouwde kompas? Of zou iemand zo vriendelijk willen zijn dit even te testen met bijvoorbeeld Maverick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
Ik ben inmiddels erg tevreden met Maverick. Was wel wennen en uitzoeken hoe en wat. Keuze tussen navigeren op kaart (met download) of op kompas. Kaarten worden wel ge-cached maar als je thuis de route "afloopt" heb je ze alleen in die zoomstand. Als je van te voren een bestemming/waypoint maakt kun je er ook op kompas naar toe. (Maar of je dat op de motor goed ziet?).
GPS zonder de A duurt op een nieuwe lokatie soms erg lang, maar is wel stabiel als hij hem eenmaal heeft.
Kortom, het zou ideaal zijn als er in het buitenland gewoon betaalbare verbinding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

henkzelf schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:33:
Ik ben inmiddels erg tevreden met Maverick. Was wel wennen en uitzoeken hoe en wat. Keuze tussen navigeren op kaart (met download) of op kompas. Kaarten worden wel ge-cached maar als je thuis de route "afloopt" heb je ze alleen in die zoomstand. Als je van te voren een bestemming/waypoint maakt kun je er ook op kompas naar toe. (Maar of je dat op de motor goed ziet?).
GPS zonder de A duurt op een nieuwe lokatie soms erg lang, maar is wel stabiel als hij hem eenmaal heeft.
Kortom, het zou ideaal zijn als er in het buitenland gewoon betaalbare verbinding was.
Het voordeel is dat veel ritten offroad zijn, en dat met een grotere groep gereden wordt. Het gaat puur om orientatie, en dat moet met het kompas wel lukken. Ik heb een tijdje geleden de dev gemailed, met de vraag of ze in het scherm met de 8 "widgets" ook een pijl + nog te rijden afstand toegevoegd kan worden, a la roadbook. Dat zou ideaal zijn, maar het kompas zou ook gewoon moeten werken.

Overigens zijn er programmatjes die de kaarten kunnen downloaden, en afaik voor ieder zoomniveau, dus buitenland navigeren moet ook geen probleem zijn :) Het ging mij puur om de kwaliteit van de GPS ontvanger, maar dat zit dus wel goed :)

Iemand nog ervaringen met de voorraad van de t-mobile webshop? Heb de webcare ook even aangesproken, maar die zullen wel weekend hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb er zelf 1 van t-mobile (online bestelt) en die was van de goeie revisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

Sorbo schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:10:
Hoe groot is de kans dat ik nu nog een versie te pakken krijg met de earpiece-issue? Ik sta op het punt een Defy bij T-mobile.nl bestellen, waar de omloopsnelheid volgens mij nog wel aardig hoog moet zijn (Grote winkel, Defy wordt alleen via die webshop verkocht, staat meerdere malen op hun FP vermeld).

Dat zou dus betekenen dat het relatief veilig moet zijn om zo'n ding te bestellen, toch?

En verder is het met toestel niets aan de hand? Hij zal vooral gebruikt worden voor (motor)navigatie, dus heeft iemand al ervaring met de kwaliteit van de GPS ontvanger/het ingebouwde kompas? Of zou iemand zo vriendelijk willen zijn dit even te testen met bijvoorbeeld Maverick?
Ik heb afgelopen zaterdag een Defy afgehaald bij 2Call in Den Haag. Deze had ze op voorraad. Om een goede versie zonder ear-piece issue te hebben moet je letten op het modelnummer. Deze staat op een sticker achter de accu en moet beginnen met "BTxx" or "BFxx" of een blauwe punt.

Getest met "GPS Status": Eerste fix binnen 30 seconden met 7/8 sats, binnen achter glas bij bewolkt weer. Reconnenct duurt 5-10 seconden. Nog geen navigiatie getest, maar ga Maverick zeker proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 07-02-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDLiVe schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:05:
Ik heb van de week de originele motorola houder bestelt voor de defy. Deze maakt gebruik van het magneten systeem, dus zodra je docked switched hij naar car mode.

Betaalbaar incl. shipping :)

http://www.amazon.de/Moto...TF8&qid=1296918131&sr=8-1

De 3g problemen, daar heb ik geen last van, vind wel dat de GPS redelijk lang nodig heeft om een fix te krijgen. Bij mijn milestone was dit nagenoeg instant. Maar wellicht ligt dit aan de custom rom die ik gebruik. HHeb de stock namelijk nooit echt gebruikt :)
Heb ook die houder besteld! Twijfelde even omdat hij locked in landscape mode zat en dat is zo lastig Spotify bedienen :) Nu echter een fix gevonden op XDA om Spotify in landscape mode te krijgen. Wel een erg mooie deal, 27 euro inc lader en audio kabel. Onlangs ook een FM transmitter besteld bij onze Chinese vrienden en dan lekker Spotify luisteren in de auto!

3G heeft de rest van het weekend prima gewerkt. Vermoed dat het dus toch een tijdelijke glitch was, misschien vanwege de locatie. Nu nog kunnen pairen met een Fiat Bravo en ik ben helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Slechte ervaringen met FM transmitters, heb je geen aux ingang op de stereo?, FM transmitter zijn zo lastig wanneer je een beetje door NL aan het cruisen bent

Hier eindelijk de recovery aan de gang gekregen, moest natuurlijk USB debugging aanzetten, hopelijk breiden ze hem snel uit met wat meer opties die het aantrekkelijker maken om even snel te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 13:11
FM Transmitters in NL = slecht idee. Geen vrije frequenties. Ik heb ooit zo'n ding als carkit aangeschaft en die heeft me zeer goede diensten bewezen... tijdens de vakantie in Nieuw Zeeland.

Ik overweeg ook de Defy. Fijn om een toestel te hebben dat ik tijdens het kajakken gewoon in de zak van mijn zwemvest kan stoppen zonder waterdicht zakje eromheen :) Nu nog zoiets met dual-sim, dan ben ik helemaal gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb hem zelf ook besteld, mijn Vivaz werkt niet lekker meer mee. Wilde in 1e instantie een goedkope Android mobi (ZTE Blade anyone ;)) totdat mijn Vivaz gerepareerd was, maar na de review op t.net was ik toch wel verkocht, dus goodbye Vivaz, hello Defy :P
(Heb hem besteld bij Amazon.de, €292,80 incl. verzending. Als het goed is komt hij woensdag binnen :))

Wil hem wel gaan upgraden naar Froyo, maar ben een beetje aan het dubben welke ROM ik erop ga zetten, op XDA is er nogal wat keuze namelijk. Zijn er mensen die er al 1 uitgeprobeerd hebben en er een mening over hebben ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomba schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:40:
Wil hem wel gaan upgraden naar Froyo, maar ben een beetje aan het dubben welke ROM ik erop ga zetten, op XDA is er nogal wat keuze namelijk. Zijn er mensen die er al 1 uitgeprobeerd hebben en er een mening over hebben ?
Dat is een link naar dev pagina. Hier is de Defy Wiki:
http://forum.xda-develope...x.php?title=Motorola_Defy

Heb het toestel een aantal dagen nu. Vind 'm in alle opzichten snel genoeg, dus upgrade is nog niet noodzakelijk. Komt later wel als ik het toestel (en Android) beter ken. Lees nogal veel berichten op het XDA forum van mensen die hun telefoon hebben gebricked met custom-mods, vandaar. Een Proc overclock klinkt dan weer interessant...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 08-02-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDLiVe schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:15:
Slechte ervaringen met FM transmitters, heb je geen aux ingang op de stereo?, FM transmitter zijn zo lastig wanneer je een beetje door NL aan het cruisen bent
Hmm een vriend van me gebruikte dit een tijdje geleden icm z'n Iphone en Spotify. Hij reed elke dag op en naar van A'dam naar Den Bosch en had geen problemen. De unit kost maar iets van 10 dollar, dus het is geen groot risico. Helaas geen Aux ingang op m'n stereo, wordt wel een musthave voor m'n volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 284785 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:13:
[...]

Dat is een link naar dev pagina. Hier is de Defy Wiki:
http://forum.xda-develope...x.php?title=Motorola_Defy

SuperOneclick met Froyo2.51 _lijkt_ me de beste keuze. Heb het toestel een aantal dagen nu. Vind 'm in alle opzichten snel genoeg, dus upgrade is nog niet noodzakelijk. Komt later wel als ik het toestel (en Android) beter ken. Lees nogal veel berichten op het XDA forum van mensen die hun telefoon hebben gebricked met custom-mods, vandaar. Een Proc overclock klinkt dan weer interessant...
Eerst even rooten via one clock root:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=913709

Appeltje eitje ;) 2 weken geleden was modden redelijk pittig maar ik zie dat op XDA de serieuze (en goed engels sprekende developers) ook hun steentje bijdragen, geweldig :P

Vervolgens een ROM van je keuze kiezen en flashen met RSD indien het een spf file is. Ik gebruik zelf al sinds 2 weken de t-mobile US froyo versie ( 34.4.4.MB525.T-mobile.en.US). Geen enkel probleem! Ook gtalk en de market werken perfect.

Wat heb ik zelf nog gemod?

Opnieuw moeten rooten na de flash

Deze recovery eerst geinstalled Clockwork based Recovery 2.5.1.8

Vervolgens deze kernel hack gedownload voor de milestone: http://code.google.com/p/milestone-overclock/
Settings vastgepinned op 1.1Ghz bij 60Vsel, schijnt lager te kunnen maar was even te lui om dit uit te zoeken.

SetVsel uit de markt gehaald, is een soort setcpu (scaling met verschillende frequenties en Vsel) alleen speciaal geschreven voor de Defy, werkt ook beter vind ik zelf. (300mhz@33vsel/600mhz@48vsel/1100mhz@60vsel)

Vervolgens nog 2 modificaties gemaakt aan \system\build.prop dmv root explorer
De dpi aangepast naar 200 ipv 240, alles ziet er dan veel beter uit op dit hoge resolutie schermpje. Icm launcher pro kun je vervolgens meer ruimte op je desktop creeren.
code:
1
ro.sf.lcd_density=200 ipv 240

Lager zou ik niet gaan, dan krijg je vreemde dingen te zien ;)

de VM heapsize aangepast naar 48Mb ipv de standaard 32Mb op apparaten met 512MB of meer komt dit de performance ten goede.
code:
1
dalvik.vm.heapsize=48m ipv 32

Overigens gebruik ik voor veel dingen root explorer, kost wat centjes maar is echt een geweldig programma, heb daarmee ook veel motorola zooi en unwanted programma's verwijderd. Overigens wil ik nog Titanium backup pro adviseren, wellicht dat nog niet iedereen dit geweldige stuk software kent, maar het maakt het testen van rom een minder tijdrovende klus.

Bricken is mogelijk maar als je een beetje netjes te werk gaat komt het wel goed. Ik heb alles even wat rommelig neergezet omdat ik wat krap zit in mijn tijd :P

Volgende week ga ik weer eens kijken naar nieuwe roms, wil toch wel erg graag een deblurred rom, want het is lastig om het helemaal weg te krijgen zonder het gehandicapt maken het hele systeem. Bovendien zag ik dat het ook mogelijk is om via de recovery een ext partitie op je SD card te maken, eventueel voor swap en programma installatie, dat schijnt toch weer efficienter te werken dan de gewone fat32 indeling.

Als ik wat tijd over heb en er is behoefte aan wil ik misschien het topic wel wat opleuken. ik blijf erbij, de Defy is de ondergewaardeerde telefoon van het jaar. Dat ding heeft erg veel Raw Power en is superdegelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door MaDLiVe op 07-02-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MaDLiVe Thanks! Dat ga ik zeker proberen. Misschien vanavond al... :) Op het XDA forum worden allerhande methodes met allerlei aanpassingen en updates genoemd voor verschillende mods , dat maakt het wat rommelig. Heb m'n vorige LG ook gemod, dus dat moet geen probleem worden.

"Als ik wat tijd over heb en er is behoefte aan wil ik misschien het topic wel wat opleuken."
Ja, graag! Ik denk dat Tweakers' review de verkoop van de Defy wat opstuwt en meer mensen geinteresseerd zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 07-02-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 13:33
Dank je voor de handleiding MaDLiVe!
Als je zin en tijd hebt mag je de post zeker opleuken ;)
Vandaag krijg ik mijn Defy en die wil ik ook customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Heb hem binnen :) 2 februari besteld bij amazon.de, vandaag binnen. (de witte)
1e indruk is positief; hij is licht, niet te groot maar voelt toch stevig aan :D
Hopelijk vanavond tijd om er een Froyo ROM op te knallen :P

[Update]
Hmmz, opgeladen maar mijn Vodafone SIM wordt niet herkend !? (KPN SIM uit mijn werkGSM werkt wel....)
Ook getest met Prepaid kaartje van Vodafone...

[ Voor 27% gewijzigd door Tomba op 08-02-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tomba Weet je al welke ROM je er op gaat zetten? Ik heb het XDA forum een beetje doorgeploegt maar wordt niet veel wijzer. Veel verouderde threads en het vaak belabberde Engels werken niet echt mee. Daarnaast lees ik dat je met sommige ROMs niet kan downgraden naar de originele fw en lees ik veel bugs.

Het rooten met SuperOneclick is in ieder geval gelukt en heb met SetVsel de proc settings aangepast op de originele fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:22:
@Tomba Weet je al welke ROM je er op gaat zetten? Ik heb het XDA forum een beetje doorgeploegt maar wordt niet veel wijzer. Veel verouderde threads en het vaak belabberde Engels werken niet echt mee. Daarnaast lees ik dat je met sommige ROMs niet kan downgraden naar de originele fw en lees ik veel bugs.

Het rooten met SuperOneclick is in ieder geval gelukt en heb met SetVsel de proc settings aangepast op de originele fw.
Ik heb er versie 2.51 opstaan (die schijnt sowieso niet downgradeable te zijn). Omdat mijn SIMkaart het niet eens doet heb ik er verder nog niets mee gedaan. Heb wél SIM omgeruild bij Vodafoneshop, maar dat heeft niet geholpen :(
(Ook mooi, die mensen van Vodafone zijn niet echt klantvriendelijk; 'zal wel KPN simlock opzitten' en ik kon oprotten)

Is er iemand die de Defy werkend heeft met Vodafone NL ?

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 08-02-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tomba
Ik heb een Vodafone SIM-kaart van m'n werk in m'n Defy gezet (normaal gebruik ik prepaid Simyo) en krijg de melding "SIM-kaart is vergrendeld". Na opnieuw aangemeld te zijn op Motoblur, werkt alles weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 08-02-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

^dat is inderdaad de beveiliging van motoblur, programma simchecker(pro) doet hetzelfde.

De ROM die ik aangaf werkt trouwens prima, weet alleen niet of hij downgradable is, whatever dat mag betekenen als je al op 2.2.1 zit. Volgens mij betekent het alleen dat je niet meer naar Eclair kan maar nog wel een andere Froyo> ROM kan flashen.

Degene die ik heb is trouwens een gelekte T-mobile US rom met de juiste baseband; hij werkt hier dus ook zonder issues. Ik kan in ieder geval vertellen dat die dus perfect werkt. Op xda zeiden ze wel dat die nog niet final was. Merk er niets van :P

De rest ga ik eens doorlezen aan het einde vd week. Er wordt nu erg veel gecooked aan custom roms, maar volgens mij is nog niets 100% stabiel gevonden, althans niet stabieler dan mijn huidige rom. Daarom dat ik het voorlopig even bij een officiele gemodde rom hou daar ik ten alle tijde een goed werkende smartphone moet hebben.

Ik zie net dat ik die rom zelf ook nog heb. Kan hem proberen hem up te loaden als iemand wat ruimte beschikbaar heeft. Ik zit momenteel op een locatie met niet al te best internet: Je kan ook even een google search proberen op: p3_jordan_umts_jordan-user-2.2.1-3.4.2-107_JDN-4-000000-release-keys-signed-T-Mobile-US.sbf
[zie edit]

Overigens uit dit draadje gehaald: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=931387 echter had de ts een hoop mods gedaan na de flash die allemaal niet zo goed bleken te werken ;)

Ah kijk, iemand heeft TS gemirrored:
http://www.android-hilfe.de/1006440-post1.html

En de ROM speciaal voor jullie: http://www.multiupload.com/D0XG1PP2Z9
RSD 4.9 kan je hier vinden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Note that it is NOT de-blurred.

For reference, these are the steps I performed:

1. Flash p3_jordan_umts_jordan-user-2.2.1-3.4.2-107_JDN-4-000000-release-keys-signed-T-Mobile-US.sbf with RSD Lite v4.9.

2. Turn off the device then reboot into recovery by pressing and holding VOL-DOWN + POWER. Access the Android System Recovery utility screen by pressing VOL-DOWN + VOL-UP simultaneouly. WIPE everything. NB: Use the POWER button to select.

3. Set up MotoBlur.

4. Root device with SuperOneClick, according to instructions in this thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=913709. NB: Be sure to run SuperOneClick AS ADMINISTRATOR. Be PATIENT. After root success, REBOOT DEVICE.

Tot zover flashen van 2.2.1 en het r00ten :P Zie maar of jullie het aandurven, op eigen risico dus (as always)

Credits aan de XDA dudes dus, niets is van mijn hand, behalve dit 'vertaalde' schrijfsel dan.

Zie overigens ook de Defy newsfeed van XDA:
http://www.xda-developers.com/tag/motorola-defy/

[ Voor 44% gewijzigd door MaDLiVe op 08-02-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:36:
@Tomba
Ik heb een Vodafone SIM-kaart van m'n werk in m'n Defy gezet (normaal gebruik ik prepaid Simyo) en krijg de melding "SIM-kaart is vergrendeld". Na opnieuw aangemeld te zijn op Motoblur, werkt alles weer.
Hey man, bedankt voor het testen :)
MaDLiVe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:50:
^dat is inderdaad de beveiliging van motoblur, programma simchecker(pro) doet hetzelfde.
[...]
Ik krijg niet de melding dat hij vergrendeld is, ik krijg gewoon letterlijk de melding dat er geen in zit. Inmiddels ook gecheckt met T-Mobile, maar die geeft net zo goed 'Keine SIM-karte' :( Dat wordt dus RMA ivm DOA (blijft raar dat de KPNkaart het wél doet...)
Afbeeldingslocatie: http://public.btentertainment.nl/Kein-Simkarte-thumb.jpg

NB Software versie is Blur_version_2.51.1.MB525.Retail.en.DE

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 09-02-2011 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ Heb je al een Factory Reset gedaan?

Had het probleem dat ik niet in kon loggen op de Phone Portal via de browser, ook niet na een wachtwoord reset. Uiteindelijk maar een nieuw MotoBlur account aangemaakt, factory reset gedaan en met dit account ingelogd waarmee het wel ging. Dat ellendige MotoBlur is iig al een reden om een custom rom er op te knallen. Misschien moeten we dit topic maar omdopen tot Motorola (Mo)Defy? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 09-02-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Anoniem: 284785 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:15:
^ Heb je al een Factory Reset gedaan?
[...]
Ik heb al 4x factory reset gedaan ;)
Heb m aangemeld voor RMA bij amazon.de, ze versturen vandaag al een nieuwe :) Goeie service !
Anoniem: 284785 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:15:
[...]
Had het probleem dat ik niet in kon loggen op de Phone Portal via de browser, ook niet na een wachtwoord reset. Uiteindelijk maar een nieuw MotoBlur account aangemaakt, factory reset gedaan en met dit account ingelogd waarmee het wel ging. Dat ellendige MotoBlur is iig al een reden om een custom rom er op te knallen. Misschien moeten we dit topic maar omdopen tot Motorola (Mo)Defy? :)
Heb er nog geen ervaring mee maar had inderdaad ook al besloten een DeBlurred ROM te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:35

Nox

Noxiuz

Anoniem: 32446 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:40:
[...]

Heb ook die houder besteld! Twijfelde even omdat hij locked in landscape mode zat en dat is zo lastig Spotify bedienen :) Nu echter een fix gevonden op XDA om Spotify in landscape mode te krijgen. Wel een erg mooie deal, 27 euro inc lader en audio kabel. Onlangs ook een FM transmitter besteld bij onze Chinese vrienden en dan lekker Spotify luisteren in de auto!

3G heeft de rest van het weekend prima gewerkt. Vermoed dat het dus toch een tijdelijke glitch was, misschien vanwege de locatie. Nu nog kunnen pairen met een Fiat Bravo en ik ben helemaal blij.
Hoe krijg je het voor elkaar om in de auto spotify te luisteren? Ik doe nu ook webradio in de trein maar dat vreet bandbreedte. Dan ga ik niet meer toekomen met 1GB/maand. Of heb je T-mo? Of rij je heel weinig in de auto?

En de Defy, is dat een telefoon die je ook kan gebruiken als je op een kwekerij werkt? Kan hij een beetje tegen zand (in een hoesje)? Maat van me zoekt een telefoon maar gaat waarschijnlijk 1 nokia halen voor het werk en een HTC los. Maar dan moet hij continu switchen, wordt niks dus. Maar dit lijkt me als een beste oplossing, als hij al tegen een spat water kan...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoxiuZ schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:50:
[...]
En de Defy, is dat een telefoon die je ook kan gebruiken als je op een kwekerij werkt?
Spatwaterdichtheid lijkt me geen probleem, mits headset en usb ingangen zijn afgesloten met de rubber afdichtingen. De Defy is echter niet zo 'ruggedized' als in de Tweakers review wordt voorgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoxiuZ schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:50:
[...]

Hoe krijg je het voor elkaar om in de auto spotify te luisteren? Ik doe nu ook webradio in de trein maar dat vreet bandbreedte. Dan ga ik niet meer toekomen met 1GB/maand. Of heb je T-mo? Of rij je heel weinig in de auto?
Ik wil het gaan doen dmv een FM transmitter (hoop dat het werk), ik heb de transmitter nog niet binnen. Ik zit nu nog op Telfort, moet nog even wachten en dan ga ik over op T-Mobile. Volgens mij hebben beide nog niet zo'n hard limiet als bijvoorbeeld Vodafone en KPN nu wel hebben. En ik rij inderdaad niet zoveel in de auto, 40 km per dag in de randstad.

Nog steeds erg blij met m'n Defy trouwens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Lees dit topic eens over Motorola Defy en FM Transmitter:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=945465

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is deze guide van shamo45 op XDA forum nog bruikbaar?
http://forum.xda-develope...highlight=RSD+Lite&page=1

Anoniem: 323374

Ik heb de Motorola Defy nu een ruime drie weken in mijn bezit. Hij heeft in deze tijd al een paar keer een flinke klap mogen opvangen en het biertje heeft ie ook al ontmoet voor de show. (tsja... in de kroeg wordt je niet één twee drie gelooft als je zegt dat je telefoon waterdicht is) Ik ben er echt super tevreden over.

In deze korte tijd hebben er al flink wat verschillende ROMs opgestaan, met name omdat de overstap van 2.1 naar 2.2 in die tijd viel. Doordat Motorola deze telefoon goed beveiligt heeft kunnen er alleen nieuwe FW's van Motorola zelf op worden geflasht. De ROMs zijn voor de rest eigenlijk gemodde backups die gerestoret worden via een niet volledig werkende Clockworkmod recovery. Al met al geen enkel probleem.

Omdat ik vrij veel vragen voorbij zie komen over verschillende ROMs en FW's zou ik mij wel als expert willen opwerpen. Val me maar lastig met je vragen en ik zal proberen zo goed en zo kwaad als mogelijk antwoord te geven.

De mensen die zich al een beetje hebben ingelezen op XDA-Developers, zullen er al wel achter zijn gekomen dat er ROMs zijn waarna je niet meer kan downgraden. Dit kan je alleen als probleem ervaren als je er bang voor bent dat je je garantie kwijtraakt als ie kapot gaat. Officieel zijn namelijk alleen nog de 2.1(?) en 2.51 uitgekomen in Europa, daarom willen sommige deze functie niet kwijt raken mocht het fout gaan. Wees niet bang, via een aantal omwegen kun je ook 3.4.2 draaien zonder je mogelijkheid tot downgraden kwijt te raken, in elke ROM waarbij dit kan staat beschreven hoe.

Ik zelf draai op dit moment de gelekte 3.4.2UK Firmware 2.2 Froyo stock ROM. Hij bevalt mij prima, het is de snelste ROM die ik tot nu toe heb gedraaid. Hij draait bij mij nu op 1,1Ghz en gaat zo'n twee dagen mee bij normaal gebruik. Voor de geen die iets met de scores kan, in Quadrant haal ik zo rond de 1500.

Om meteen maar antwoord te geven op de eerste:
Deze ROM kan nog steeds gebruikt worden volgens de methode die er bij staat, maar ik zou hem je niet aanraden. Deze ROM draait namelijk nog niet op de 3.4.2FW en is vrij traag in vergelijking met de nieuw uitgekomen Froyo firmwares. Een ROM die vrijwel dezelfde mogelijkheden bevat, alleen dan draaiend op 3.4.2 met optie tot downgraden is deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=940647
Er staat bij deze ROM alleen nog Launcher Pro geïnstalleerd, dit zorgt er voor dat je de standaard Android homescreen krijgt in plaats van de Motoblur homescreen. Mocht je dit niet willen, dan kan je simpelweg na installatie van de ROM Launcher Pro deïnstalleren. Heel veel modplezier allemaal!

Anoniem: 323374 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 01:21:
Deze ROM kan nog steeds gebruikt worden volgens de methode die er bij staat, maar ik zou hem je niet aanraden. Deze ROM draait namelijk nog niet op de 3.4.2FW en is vrij traag in vergelijking met de nieuw uitgekomen Froyo firmwares. Een ROM die vrijwel dezelfde mogelijkheden bevat, alleen dan draaiend op 3.4.2 met optie tot downgraden is deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=940647
Bedankt voor je hulp. Heb gisterenavond de ROM, gedownload vanaf de link uit shamo45's guide, geflashed. Het Defy_2_2_CN bestand had nl. een .sbf extensie, een andere ROM (uit gedownload bestand 2011-01-27.15.35.04.zip) bestond uit .img extensies waar RDS Lite niets mee kon. Uiteindelijk de eerste maar gekozen en het flashen van deze .sbf ging gelukkig goed. De hele flash procedure is eigenlijk heel eenvoudig. Rooten is ook gelukt. Voor de rest nog weinig mee gedaan. Eerst indruk: veel Chinese restmeuk, geen swype/wel handwriting, geen Android Market app, apps via browser worden niet geinstaleerd, geen data verbinding, wifi-ontvangst_lijkt_ minder, auto rotate screen hapert soms. Deze gaat 'm niet worden dus.

In het bericht van MaDLiVe staat een "p3_jordan_umts_jordan-user-2.2.1-3.4.2-107_JDN-4-000000-release-keys-signed-T-Mobile-US.sbf" bestand. Kan ik deze nu op dezelfde manier flashen met RDS Lite?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 10-02-2011 10:45 ]

Anoniem: 284785 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:41:
[...]

Bedankt voor je hulp. Heb gisterenavond de ROM, gedownload vanaf de link uit shamo45's guide, geflashed. Het Defy_2_2_CN bestand had nl. een .sbf extensie, een andere ROM (uit gedownload bestand 2011-01-27.15.35.04.zip) bestond uit .img extensies waar RDS Lite niets mee kon. Uiteindelijk de eerste maar gekozen en het flashen van deze .sbf ging gelukkig goed. De hele flash procedure is eigenlijk heel eenvoudig. Rooten is ook gelukt. Voor de rest nog weinig mee gedaan. Eerst indruk: veel Chinese restmeuk, geen swype/wel handwriting, geen Android Market app, apps via browser worden niet geinstaleerd, geen data verbinding, wifi-ontvangst_lijkt_ minder, auto rotate screen hapert soms. Deze gaat 'm niet worden dus.

In het bericht van MaDLiVe staat een "p3_jordan_umts_jordan-user-2.2.1-3.4.2-107_JDN-4-000000-release-keys-signed-T-Mobile-US.sbf" bestand. Kan ik deze nu op dezelfde manier flashen met RDS Lite?
Deze rom kan op dezelfde manier worden geflasht. Mocht het niet willen lukken, geef de rom dan een simpele naam zoals android.sbf en plaat hem in de root van je C: schijf. Ik zou je echter wat anders aanraden, wel het volgende.

De rom die in de link wordt aangeboden is een stock US rom van FW 3.4.2. Ik raad aan om de UK versie dan te gebruiken, dit is namelijk een stabielere en snellere built met precies dezelfde functies. Deze is hier te vinden. Bij deze built raak je wel het trillen kwijt bij het aanraken van de vier menutoetsten maar dit is makkelijk op te lossen door middel van het volgende fixje. Mocht je toch de mogelijkheid tot downgraden willen blijven behouden, dan zou ik je verwijzen naar de link in mijn vorige post.

Mocht je nog willen dat je rom speciale overige functies heeft raad ik je aan om even op XDA-Developers te kijken. Mochten daar nog vragen bij komen, ik hoor ze graag. Succes!

Anoniem: 55563

Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:22:

Klein beetje beter ploegen dan. :P Er zijn wel een paar goede roms beschikbaar die ook nog regelmatig een update krijgen. Ik gebruik zelf de Higgsy Modded 3.4.2 GB Froyo RC2 rom. Die is erg stabiel, zit dichtbij de originele Froyo rom van Motorola en heeft Launcher Pro ingebouwd wat ik een erg fijne launcher vind (zelfs betaald voor de plus-variant met mooie widgets voor facebook, twitter e.d.). En adlx.xda geeft in de TS van zíjn rom een compleet stappenplan voor het flashen van de rom. Lees die meermalen goed door zodat je nergens in de fout gaat. Als je eenmaal een beetje vertrouwd bent met de procedure dan valt het vanzelf allemaal op z'n plek.

Belangrijkste verschil dat je moet maken is het daadwerkelijk flashen van complete firmware (in de vorm van sbf-bestanden) en het terugzetten van een backup (img-bestanden). Bij het echte flashen moet je inderdaad oppassen dat je niet de 2.51-versie flasht. Dat werkt maar dan kun je niet meer terug naar een oudere versie. De telefoon functioneert wel gewoon prima want het is een officiële rom van Motorola zelf. Heb je, net als ik al 2.51 out-f-the-box of heb je per ongeluk toch al die 2.51 geflasht dan is er nog vrij weinig aan de hand. Je kunt nog steeds rooten en backups terugplaatsen. En mocht je een probleem met je toestel krijgen dan is zo de originele sbf geflasht. Je bent je garantie dus niet kwijt. Probeer overigens niet een 2.51-rom te downgraden met een oudere sbf van Motorola want dan heb je een baksteen in je handen! Dat is mij overigens per ongeluk wel gebeurd (in alle enthousiasme niet op zitten letten ;)) maar ik had het geluk dat, hoewel het scherm op zwart bleef, de telefoon nog herkend werd door rsdlite en het opnieuw flashen van de 2.51-rom bracht de telefoon gelukkig weer tot leven. Het was een spannend half uurtje kan ik je vertellen. ;)

Ik heb de Defy nu een paar dagen in bezit en ben er tot dusver erg tevreden over. De accu gaat lang mee, zelfs nog een hele dag als je er uren mee zit te spelen, met wifi constant aan, apps/games downloaden etc. Het grotere scherm dan ik gewend ben van oudere smartphones met windows mobile is precies de goede maat: lekker groot maar niet zo groot dat het toestel lomp wordt. Integendeel, hij is compacter dan destijds m'n HTC Wizard. Die had weliswaar een fysiek toetsenbord maar het scherm was kleiner en het toestel was gewoon zwaarder. Typen met swype werkt best grappig alleen nog niet zo snel als ik gehoopt had. Voor een onscreen toetsenbord werkt het wel erg fijn. Overigens vond ik het XT9-systeem op de Diamond met compact qwerty keyboard ook erg handig (2 letters per toets waardoor deze groter waren) en ik blijf het vreemd vinden dat dit niet op andere telefoons terecht is gekomen.

Ik heb nog een grote wens: het openbreken van de bootloader. Dan hoeven we geen omweg meer te maken met flashen en kunnen we rechtstreeks complete roms flashen met ook aangepaste kernels voor extra snelheid en functionaliteit. Tot die tijd blijft het hoe dan ook een beetje behelpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 10-02-2011 16:10 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Die laatste wens is helaas niet eentje die motorola in overweging gaat nemen ben ik bang. Ik ga zelf vanavond ook maar eens die UK Rom proberen. Maarten volgens jou is dit wat dichter bij final right? Ik vind het meeste gecookde spul eigenlijk nog niet stabiel genoeg als ik zo de draadjes doorlees :)

MaDLiVe schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:38:
Die laatste wens is helaas niet eentje die motorola in overweging gaat nemen ben ik bang. Ik ga zelf vanavond ook maar eens die UK Rom proberen. Maarten volgens jou is dit wat dichter bij final right? Ik vind het meeste gecookde spul eigenlijk nog niet stabiel genoeg als ik zo de draadjes doorlees :)
Ja, ik kan bestigen dat deze heel dicht bij de Final ligt, het enige wat ik als probleem ben tegengekomen tot nu toe is de haptic feedback die niet werkte bij de onderste vier toetsen, maar dit is vrij simpel op te lossen door de fix te installeren uit mijn vorige post. Voor de rest ben ik eigenlijk niks aan bugs tegengekomen. Flashse!

De haptic feedback fix is in de meer recente roms, gebaseerd op die UK-rom, al ingebakken. Zo ook de cam fix. Ik ben nog geen echte android issues tegengekomen. De telefoon draait rock solid en super snel. Er zijn ook roms op basis van de wat recentere Orange-rom maar die zijn inderdaad niet helemaal bugvrij. UK-roms zijn prima.

Wel grappig: realiseer me net pas dat deze telefoon geen front cam heeft. Niet dat ik die ooit gebruikte op mijn vorige telefoon maar toch. :P

Overigens, als je net als ik een Aziatisch model hebt dan moet je bij gebruik van de UK-rom (en wellicht ook alle andere roms) een radio fix flashen. Er zijn verschillende versies op XDA beschikbaar waarvan ik de CN-versie nodig had. Het topic daar heet 3G-fix maar de bestanden bevatten ook het gedeelte voor 2G-ontvangst. Zonder fix kon ik alleen 1800 MHz netwerken ontvangen. 900-netwerken waren onzichtbaar en dat is net waar ik een simkaart van heb. Dit betekent automatisch dat mijn telefoon UMTS 850 en 2100 ondersteunt, oftewel als er ooit UMTS wordt uitgerold op 900 MHz dan kan ik dat helaas niet ontvangen met deze telefoon.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 10-02-2011 20:59 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 55563 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:53:
De haptic feedback fix is in de meer recente roms, gebaseerd op die UK-rom, al ingebakken. Zo ook de cam fix. Ik ben nog geen echte android issues tegengekomen. De telefoon draait rock solid en super snel. Er zijn ook roms op basis van de wat recentere Orange-rom maar die zijn inderdaad niet helemaal bugvrij. UK-roms zijn prima.

Wel grappig: realiseer me net pas dat deze telefoon geen front cam heeft. Niet dat ik die ooit gebruikte op mijn vorige telefoon maar toch. :P

Overigens, als je net als ik een Aziatisch model hebt dan moet je bij gebruik van de UK-rom (en wellicht ook alle andere roms) een radio fix flashen. Er zijn verschillende versies op XDA beschikbaar waarvan ik de CN-versie nodig had. Het topic daar heet 3G-fix maar de bestanden bevatten ook het gedeelte voor 2G-ontvangst. Zonder fix kon ik alleen 1800 MHz netwerken ontvangen. 900-netwerken waren onzichtbaar en dat is net waar ik een simkaart van heb. Dit betekent automatisch dat mijn telefoon UMTS 850 en 2100 ondersteunt, oftewel als er ooit UMTS wordt uitgerold op 900 MHz dan kan ik dat helaas niet ontvangen met deze telefoon.
Zou wel aardig zijn als er gewoon een mooie recovery uitkomt, Bij mijn milestone recovery ook een clockwork versie kon je de baseband gewoon daar veranderen. Maar blij te zien dat dit toestel iets populairder aan het worden is.

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:53
De mijne wordt morgen geleverd. Ik weet vast wat ik ga doen dit weekend! Alvast bedankt voor al het loopwerk, heren.

*schrijft zich netjes in op deze thread*

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

KaiZas schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:16:
De mijne wordt morgen geleverd. Ik weet vast wat ik ga doen dit weekend! Alvast bedankt voor al het loopwerk, heren.

*schrijft zich netjes in op deze thread*
En die van mijn vader is ook onderweg, komt zaterdag :)

*schrijft zich ook netjes in*

• KaiZas
Jammer dat DE Defy thread op GoT zo'n ongelukkige titel heeft!

Gelukt. :) Had die Chinese rom(mel) er al op staan maar heb toch de hele procedure van AgentSmith
's link doorlopen. Duurde iets van een uurtje hooguit, makkie. Voor de nubs zoals ik:

"• Press Menu -> Skip Motoblur setup" -> Menu is dus de button linksonder.
"• In Recovery, Select Backup & Restore " -> Select is hier de Power button.

Reboot is wat houterig maar alles is absoluut sneller en responsiever. Hapert soms in portait/landscape mode, icons worden op een hoop gegooid. Of is dit een "feature"? Snelle gps in 10-15 sec! (Hoelang ik heb moeten ****** om dit op m'n LG Arena voor elkaar te krijgen...) Positie "zwemt" vaak over de kaart, maar dat laatste was met de originele fw ook. Wat is dit een fantastisch apparaat zeg, mede dankzij de xda devs. Hulde. *O* Die Motorola Droid Hack die je kan selecteren is dus voor WiFi tethering?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 11-02-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
KaiZas schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:31:
+ 1

*schrijft zich netjes in*

Heb de defy sinds begin december.
Komende van & vergelijkende met de T-Mobile Pulse / Huawei 8220, is de defy een super ding.
Erg blij mij, doet wat die moet doen.
Nog een aantal bugjes, niks ernstigs .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik stem ook voor het aanpassen van de titel! :)

Voor de mensen die hopen op openbreken van de bootloader: kijk eens naar het Androinc project. Dat is een distributed computing BOINC project voor het kraken van de Milestone bootloader. M'n laptop staat nu al bijna een etmaal te crunchen. Als je een 64 bit cpu hebt zorg dan dat je de x64-versie van boinc downloadt want dat gaat een stuk sneller. Dit is dus voor de Milestone maar met een beetje geluk hebben we er met onze Defy's ook wat aan. :)
MaDLiVe schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:24:
Zou wel aardig zijn als er gewoon een mooie recovery uitkomt, Bij mijn milestone recovery ook een clockwork versie kon je de baseband gewoon daar veranderen. Maar blij te zien dat dit toestel iets populairder aan het worden is.
De clockworkmod recovery voor de Defy werkt anders prima. Enige nadeel tot dusver vind ik dat je niet in recovery mode kunt opstarten met een knoppencombinatie vanuit een cold boot. Het kan alleen via de applicatie zelf in Android getriggered worden. Niet handig als je iets fout hebt gedaan en Android dus niet meer opstart. Is dit bij de Milestone ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:25:
Ik stem ook voor het aanpassen van de titel! :)

Voor de mensen die hopen op openbreken van de bootloader: kijk eens naar het Androinc project. Dat is een distributed computing BOINC project voor het kraken van de Milestone bootloader. M'n laptop staat nu al bijna een etmaal te crunchen. Als je een 64 bit cpu hebt zorg dan dat je de x64-versie van boinc downloadt want dat gaat een stuk sneller. Dit is dus voor de Milestone maar met een beetje geluk hebben we er met onze Defy's ook wat aan. :)

[...]

De clockworkmod recovery voor de Defy werkt anders prima. Enige nadeel tot dusver vind ik dat je niet in recovery mode kunt opstarten met een knoppencombinatie vanuit een cold boot. Het kan alleen via de applicatie zelf in Android getriggered worden. Niet handig als je iets fout hebt gedaan en Android dus niet meer opstart. Is dit bij de Milestone ook zo?
Bij de milestone kan dat wel :) De milestone heeft ook een veel uitgebreidere recovery met allerlei mods die je ff snel kan toepassen, dat werkt makkelijk als je weer van ROM switched.
KaiZas schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:31:
Heb de TS een DM gestuurd met aanbod om het allemaal wat op te leuken echter nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 08:36
Ik zit er aan te denken om een Defy te kopen. Hoe zit het met het volume? Ik heb nu een HTC Hero, en daarvan vind ik het nogal zacht. Wanneer ik bijvoorbeeld buiten ben hoor ik de helft van de tijd niet eens als iemand mij belt.

Wat is de kwaliteit van muziek via earphones (Gebruik nu Sennheiser CX 200).

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Ik gebruik de Defy i.c.m. een Philips SBH900 Bluetooth stereo headset (zie review) en flac audio via PowerAMP. Kwaliteit en volume vind ik erg goed. Instellingen zoals equalizer e.d. doen, in mijn geval althans, afbreuk aan de geluidskwaliteit. Die kun je het beste ongemoeid laten.

AndrOINC draait inmiddels op m'n pc. Lang geleden dat m'n quadcore heeft moeten crunchen (SETI). Ik heb de TS gisterenavond ook een mail gestuurd om de titel aan te passen. Afwachten maar.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 11-02-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
En toen dacht de Belgische post lekker 24 uurtjes te gaan staken. Geen Defy voor mij dus dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
Aangezien ik een aantal reacties heb gekregen met de vraag of ik al dan niet de topictitel als wel de TS aan zou kunnen en willen passen.. Ja dat wil ik wel. Topictitel kan ik alleen niet zelf aanpassen en ik zal me even verdiepen in de TS.
Als iemand zich geroepen voelt om daaraan bij te dragen.. Je bent van harte welkom! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wombat13 op 11-02-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
He Wombat, doe dan iets met "Outdoor telefoon" en alsjeblieft niet "Bouwvakkerstelefoon". Niks tegen bouwvakkers maar als je de reacties leest op de Tweakers review dan is dat stoere aspect teveel overbelicht en de overige kwaliteiten daarmee onderbelicht.
Ik ben er tevreden mee, maar het is mijn eerste (en enige) smartphone dus geen vergelijk. Snel zat en surfen en typen en mail checken gaat uitstekend. Bellen ook trouwens. Newsreader en Twitter houden me op de hoogte van Egypte en andere zaken. Inmiddels, na de eerste speelweek, kom ik twee dagen door met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
en zo ziet hij er van binnen uit: http://www.youtube.com/watch?v=3uSH1...eature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens Motorola zit er een OMAP3610 processor in de Defy maar er zijn sterke aanwijzingen dat het stiekem gewoon een 3630 is. :) De Defy is namelijk in staat om op zeer lage kloksnelheid 720p-video af te spelen, iets dat alleen mogelijk is met een dedicated gpu. En die heeft de 3610 niet. Ook rsdlite geeft duidelijk 3630 aan. Lees er meer over in een thread op XDA.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 12-02-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na installatie van m'n custom rom heb ik nog wat andere zaken veranderd. M.b.v. Prop Editor van http://forum.droid-life.com/viewtopic.php?f=24&t=132 de LCD Density aangepast van 240 naar 200 dpi. In Landscape zien de homescreens er niet zo fraai uit vind ik. Iets teveel op elkaar gepakt, zodat de onderschriften niet meer leesbaar zijn.

code:
1
ro.sf.lcd_density=200 ipv 240

Meteen ook maar deze aangepast uit een eerdere post in dit topic, al zegt het me weinig:

code:
1
dalvik.vm.heapsize=48m ipv 32

Zijn er nog meer tips & tricks? Bijvoorbeeld het verwijderen van bloatware, of is dit op deze rom al gebeurd?
  • M'n toestel reageert nogal traag of soms helemaal niet op Landscape/Portrait stand. Hebben anderen dit ook? Edit: hm, ik verving Milestone/SetCPU door SetVsel (settings: 26/00, 34/600, 58/1100, 60% Treshold, Limit Vsel1 enabled) en portrait/landscape werkt weer zoals het hoort en ook alle icons worden niet meer op een hoop gegeooid.
  • Ik kan m'n contacten niet importeren vanaf m'n SIM-kaart met de melding "Import Error" in de apps Contacts en Manage SIM Card.
  • Welke app gebruiken jullie voor Audio/Video playback? Momenteel gebruik iik Meridian, VPlayer, Rockplayer en PowerAMP.
  • Welke voor (offline) navigatie? Momenteel gebruik ik Maverick.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 12-02-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Sorbo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:22:
[...]

En die van mijn vader is ook onderweg, komt zaterdag :)

*schrijft zich ook netjes in*
En vanochtend om 9 uur stond ie voor de deur. De hele dag een beetje aan t kloten geweest met leuke appjes, maverick, google navigatie en nog wat dingetjes, en t bevalt heel goed. Ik heb, omdat de taken die we deden vrij licht waren, nog niets gemerkt van een snelheidsverschil tussen de Defy en mijn Legend, maar dat doet niks af aan de :9~-heid van het toestel :9~

Overigens keurig een BTxx versie, dus geen earpiece-issue-toestel :)

Paps weer tevreden, ik helaas niet, want ik wil weer een nieuw toestel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een algemene discussie over de Defy is natuurlijk prima, maar wil iemand dan daarvoor even een fatsoenlijke topicstart aanmaken? Deze is niet zo geschikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Een paar berichten hierboven staal al dat een aantal mensen de TS gevraagd hebben om de titel aan te passen. Degene heeft gereageerd maar weet alleen niet hoe dit moet. Misschien wil jij 'm helpen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 18:49

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ik werk nu precies twee dagen met de Defy, dus een doorgewinterde conclusie heb ik niet. Ik zal daarom de belangrijkste zaken benoemen die mij opvallen op dit moment:

Plus-punten

-Telefoon heeft een prima scherm met een goede resolutie. Het is geen AMOLED-kwaliteit, maar voor mij meer dan helder en toereikend genoeg. Teksten lees ik met plezier en mails/smsjes tikken is geen probleem.

-Snelheid valt mij alleszins mee. Ik had wat haperingen verwacht, ik heb veel nieuws-apps draaien en ik laat zowat alles aanstaan, maar dat gaat allemaal zeer soepeltjes. Zeer tevreden over.

-Toestel voelt zeer degelijk aan, maar totaal niet 'lomp' wat je bij dergelijke ruggedized telefoons wel vaak hebt. Ik vind het design eigenlijk best prettig op deze manier, geeft een vertrouwd gevoel.

-Motoblur is voor iedereen weer anders, maar ik kom van HTC Sense af en moet zeggen dat ik geen negatief gevoel er aan over hou. Het lijkt iets minder visueel ingesteld (grafisch kariger), maar ik vind Motoblur daardoor juist weer zakelijker overkomen, wat ik prettig vind. Werkt soepel en snel, dus geen klagen

-ontvangst en bellen is top. Ik heb het geluid in lange tijd niet zo helder doorgekregen. Daar was mijn HTC een stuk minder bij. Kraakhelder en heb het gevoel dat ontvangst beter is.

Min-punten

Enige minpunt (heb het toestel nog maar net natuurlijk) is dat mijn eerste ontvangen exemplaar een groen oplichtende pixel had gekregen na een paar uur gebruik. Deze ging niet meer uit. Smartphoneshop deed daar niet moeilijk om en kon hem gelijk omruilen.

Klinkt gek, maar heb geen minpunten verder op dit moment. Toestel doet precies wat ik er van had verwacht en overstijgt mijn verwachtingen op de meeste gebieden. Als ik wel minpunten tegenkom, dan post ik ze hier.

Overall een heerlijk toestel met een prima formaat en een prima all-round player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 284785 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:02:
^^ Een paar berichten hierboven staal al dat een aantal mensen de TS gevraagd hebben om de titel aan te passen. Degene heeft gereageerd maar weet alleen niet hoe dit moet. Misschien wil jij 'm helpen? Alvast bedankt.
Het lijkt me handiger als iemand gewoon even een nieuw topic aanmaakt met up-to-date informatie, specs en pics, want dit topic heeft dat niet, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo had ik 'm ook ingesteld een dag of 2 tot ik er achterkwam dat daardoor de dialer bij mij niet meer opstartte. Soms verscheen hij heel even om meteen weer af te sluiten. Heeft wel even geduurd voor ik ontdekte dat het de dpi-setting was. Gaf eerst Sipdroid de schuld omdat die integreert in de telefoonfunctie. Erg jammer, hopelijk valt dit te fixen.

Mooi programma trouwens dat Sipdroid en nog gratis ook. SIP is bij windows mobile altijd een zorgenkindje gebleven dus ik ben heel blij nu eindelijk een volwassen sipfunctie in m'n telefoon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Bij mij werkt de dpi setting nu prima, ook de dialer. Voor Sipdroid heb je dus een PBX of asterisk server nodig, aangezien ik nergens de SIP instellingen van m'n telfort account kwijt kan? Thuis op de pc heb ik zo TiViPhone draaien, die is er ook voor WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus bij jou start de dialer gewoon op? Welke dpi-setting gebruik je? Misschien ligt het wel aan de custom rom op m'n telefoon.

Sipdroid ondersteunt ook gewone sip-servers. Kwestie van het sip server adres even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Laatst online: 13:20
Heb er ook een, en had met de originele firmware 2.51 wat problemen met het touchscreen (uit zichzelf scrollen en klikken, ook als je zelf probeerde dingen te doen). Dat is nu veel beter met 2.51.1, het komt vrijwel niet meer voor. Daarmee lijkt het dus echt iets software-matigs.

Maar... hoe kom je van 2.51.1 nu naar een Froyo firmware? Die Chinese Froyo die circuleert werkt niet (toestel boot niet, je kunt alleen weer een standaard 2.51.1 flashen).

Verder een primatoestel, niks te duur voor wat je ervoor krijgt.

Oh, en omdat iemand anders er ook naar vroeg: ik vind de audiokwaliteit prima. Het is ongeveer hetzelfde als die van de Nokia 5800. Ik kan er prima mee naar Podcasts luisteren en ook bijvoorbeeld de Shoutcast stream van Radio Stad Den Haag klinkt uitstekend. Oordopjes: Sennheiser CX-300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wian_gn schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:34:
Maar... hoe kom je van 2.51.1 nu naar een Froyo firmware? Die Chinese Froyo die circuleert werkt niet (toestel boot niet, je kunt alleen weer een standaard 2.51.1 flashen).
Check de link die ik eerder postte. Sinds 2.51 kun je niet meer downgraden. Je loopt dan namelijk het risico dat je je toestel brickt en later weer kunnen upgraden naar 2.51 vergt wat geluk. ;) Er is een workaround om Froyo te kunnen installeren maar daar is alles al over geschreven hier en op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 09:33:
Dus bij jou start de dialer gewoon op? Welke dpi-setting gebruik je?
Bij nader inzien. Ik zie dat de twee instellingen in Prop Editor niet waren opgeslagen. Nu wel en bij reboot krijg ik alleen het Motorola logo. Ik moet dus de Adxlmod procedure opnieuw doen... Ik kan de Chinese rom opnieuw flashen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is vreemd. Als de telefoon echt niet meer opstart dan moet je de SBF inderdaad opnieuw flashen, opnieuw rooten, clockworkrecovery installeren en een custom rom erop zetten. Dit is trouwens typisch een situatie waarbij een clockworkrecovery erg fijn zou zijn waarbij je vanuit een cold boot naar recovery mode kunt. Hopelijk komt er snel eentje beschikbaar. Nu ben je weer bij af.

Ik zal eens kijken of ik een nieuwe startpost kan fabriceren. Beetje creatief zijn in photoshop en zo. Waar kan ik het beste de plaatjes uploaden? Heb geen webspace bij tweakers zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 13-02-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt. Dan beginnen we maar weer opnieuw. :)

Je kunt http://imageshack.us/ gebruiken om te upoloaden en linken. Je kan in je startpost eventueel linken naar mijn Motorola Defy productreview als een soort van intro.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 13-02-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerste versie wordt binnen een half uur het forum opgeslingerd. Heb uiteindelijk voor photobucket gekozen want bij imageshack ging het deeplinken naar de foto's niet helemaal goed. Nog even geduld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het heeft nog ietsje langer geduurd dan verwacht maar het officiële Defy-topic is geopend.

Het is de bedoeling dat we daar verder gaan met de algemene discussie. Voor op- en aanmerkingen op de indeling van de startpost kun je mij gerust een DM sturen. :) Inhoudelijke zaken uit de startpost kunnen natuurlijk gewoon in het topic zelf besproken worden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Slotje hierop dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.