Helemaal me eens: om het maar even plat te zeggen: je (of 'men' in het algemeen) weet dondersgoed dat iets versturen in een envelop met deze waarde veel risico met zich meebrengt. Tnt heeft uitstekende aanvullende diensten om zo'n risico af te dekken.
Gotsamme, die paar euro. En ik vind het echt heel erg rot voor je hoor, begrijp me niet verkeerd!
Maar effe een voorbeeld hoe het wel moet:
Ik heb onlangs een pakket verstuurd, aangetekend, maar niet extra verzekerd. Dat pakket kwam niet aan (Brazilië), en Tnt heeft netjes een bedrag van 50 euro (wat ook de aangegeven waarde was) na ca. 2 maanden overgemaakt (uiteraard is er een zoekopdracht geweest).
Met een verzekerde verzending ben je dus nog beter gedekt, en ik twijfel er eigenlijk niet aan dat Tnt daar garant voor staat.
Bovenstaande is natuurlijk geen vergelijkbare situatie, maar ik heb met mijn ervaring met pakket- en postbedrijven (ik ontvang en verstuur particulier wekelijks handenvol pakketten en enveloppen naar en vanuit binnen- en buitenland, en ik heb ook slechte ervaringen hoor:
TNT dumpt pakketten in de struiken van mn voortuin), gezien dat het de moeite waar is enkele euro's uit te geven aan verzekerde of IN IEDER GEVAL aangetekende post.
Overigens heb je als ik je zo hoor dat laatste gedaan, en zou je wellicht bij Tnt kunnen claimen dat de inhoud verloren is gegaan. Zoals mijn voorbeeld hierboven zou de verzender of jij als ontvanger wellicht bij Tnt kunnen claimen dat de aangetekende zending dus door Tnt beschadigd is aangekomen.
Kijk op de website voor de mogelijkheden, en zorg in het vervolg dat je verzekerd verstuurd (pakketdienst dus).
En een aangifte zal vermoedelijk niets aan de zaak veranderen, maar misschien wil Tnt die aangifte wel zien.
Punt is dat de bewijslast erg lastig is natuurlijk: bewijs maar dat je die envelop zo binnen gekregen hebt.
Je tekent er immers voor dat je de zending in goede orde ontvangen hebt...
Dus het wordt erg lastig.
Succes man!