Anoniem: 385896

Topicstarter
Hallo alweer, tijdje geleden had ik een topic geopend over hoe mijn draadloze routers met elkaar te configureren. Kwam er totaal niet uit en tot overmaat van ramp was mijn verbinding ook helemaal waardeloos geworden (160ms ping met www.google.nl)

Even snel veranderd naar Ziggo. En nu 97mb/s down en 9mb/s Up.
Dit is natuurlijk wel lekker, maar als het internet telkens uitvalt heb je er nog niets aan onder het game...

Vanaf het modem (Ubee) eerst een -> 'Sitecom Wireless Gigabit Router (300N X2) én daarna nog een -> Sitecom Wireless Gigabit Router (300N X2)

Ik heb een idee dat beide routers conflicten met elkaar geven. Telkens bij "internet status" geeft hij geen IP adres weer. 'Renew' en hij doet het weer. Of het 'Ubee' modem opnieuw starten..

Komt iemand bekend voor of weet hij/zij hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 385896 op 17-12-2010 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 22:17
Beide Sitecoms's zijn voorzien van de meest recente firmware? Je zou kunnen kijken of het wel blijft werken met een enkele Sitecom (of helemaal geen) er tussen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

lier

MikroTik nerd

In ieder geval zou ik beginnen met 1 van de routers alleen als AP in te stellen volgens deze how to.
Verder mis ik enig onderzoek (in ieder geval het melden hiervan in dit topic) naar wat de oorzaak is van het "uitvallen" (wees gerust, Internet werkt bij mij nog steeds :P ).

Dus vertel eens over de belasting/het verkeer/het type verkeer/andere oorzaak.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:39
Zitten beide routers niet in dezelfde IP range IP's uit te delen via DHCP?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 13:19
Je bent op het moment dubbel aan het NAT en dat neemt nogal wat performance, verzet het 2e apparaat in ap/switch mode geen nat routing. Persoonlijk heb ik geen idee hoe dat zit, qua uitvallen heb ik vergelijkbare problemen gezien met linksys apparatuur. Het lijkt dat het apparaat op 1 of andere manier zijn resources verbruikt worden, ik had vergelijkbare problemen met mijn wrt54gl in combinatie met een een ziggo 30 mbit lijn. Ik heb de software dd-wrt verandert in tomato, en nou haal ik meer perfomance en dropt mijn connectie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:01

Quindor

Switching the universe....

Volgens mij zijn we weer terug bij hetzelfde probleem als in je vorige topic?

Lees aub dat topic nog eens goed door en volg de instructies die daarin staan op. Je situatie is namelijk nog steeds exact hetzelfde, hoewel je nu iig 2 basestations/routers hebt van hetzelfde merk!

Voor de anderen : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436948

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385896

Topicstarter
@ Lier...
4 Laptops, 2 Computers en 2 maal xbox 360
Die link die je gaf ga ik even proberen.

@Quindor.
Je info is wel goed, alleen snap ik het zelf niet helemaal...
Iemand die die begrippen wel begrijpt komt er even bij en laat ik dan jou aanwijzingen even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:01

Quindor

Switching the universe....

Anoniem: 385896 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:19:
@ Lier...
4 Laptops, 2 Computers en 2 maal xbox 360
Die link die je gaf ga ik even proberen.

@Quindor.
Je info is wel goed, alleen snap ik het zelf niet helemaal...
Iemand die die begrippen wel begrijpt komt er even bij en laat ik dan jou aanwijzingen even lezen.
Ah, ok. Dat kan natuurlijk altijd.

Maar probeer te termen eens op te zoeken, en ook wat rond te lezen wat het verschil is tussen een modem, een router en een accesspoint. En een combinatie daartussen (zoals veel routers tegenwoordig zijn).

In principe komt het er op neer dat er teveel apparaten op je netwerk zijn welke hetzelfde proberen te doen, dus moet je bepalen welke wat gaat doen en het op die andere uit zetten.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Pagina: 1