Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

MsG schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:01:
Kan het zijn dat mijn Core 2 Duo E6850 3GHZ de bottleneck is bij dit spel? Het loopt soms soepel maar vaak genoeg schokt het enorm. CPU staat ook op 100%.

Specs:
Core 2 Duo E6850 @ 3Ghz
Ati HD4890 1GB
Ik draai op een E6600 @ 3GHz icm een HD4770 en dat schokt absoluut niet. 't Gaat me zelfs heel goed af. Weliswaar draai ik BFBC2 op de allerlaagste settings en geforceerd op directx9 ipv 10.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
ambi schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:32:
[...]

Ik draai op een E6600 @ 3GHz icm een HD4770 en dat schokt absoluut niet. 't Gaat me zelfs heel goed af. Weliswaar draai ik BFBC2 op de allerlaagste settings en geforceerd op directx9 ipv 10.
Dat onderschrijft precies de stelling. Door je lage videokaartinstellingen heeft je CPU genoeg kracht om de 'berekeningen aan te leveren'. (Het is eigenlijk een technisch verhaal, weet de details ook niet).

Zie bv de snelle Crossfireopstellingen van bv 2x 5870, daar moet je zelfs een quadcore al snel een beetje overklokken om het volle potentieel te benutten.

-edit-

@ MSG wat voor instelling speel je op?

[ Voor 3% gewijzigd door EvaluationCopy op 04-01-2011 18:55 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Met een 4770 is het juist andersom, die kan gewoon niet snel genoeg renderen. Ook al stop je daar een snelle CPU in, dan merk je het niet.
De 4890 van de andere user is echter snel zat om met lichte AA en medium settings te spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door unfor op 04-01-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
unfor schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:57:
Ik snap niet wat men leuk vind aan high ticket servers, als de teams balanced zijn kan het best ok zijn.
Maar 75% van de tijd zijn de teams bagger en is de match beslist zodra alle capture points verloren zijn.
Waarna je een 1000 ticket lange baserape krijgt. Errug leuk.
Lol, dit zie ik juist altijd op server met normale ticket rate.

Als ik op Heavy Metal 3 vlaggen kwijt ben, dan moet ik mezelf goed achter me oren krabben hoe dat kan. Ook al zit ik in een slecht team, je moet zelf ook erg slecht spelen om ALLES kwijt te raken. Als je dan nog maar 150 tickets over hebt, dan ben je genaaid en heb je nooit meer de kans om te winnen.

Op een high-ticket server heb je veel meer tijd om vlaggen over te nemen en hoeft niet alles op rush-tempo te gebeuren. Al ben ik 2 of zelfs om wat voor reden dan ook 3 vlaggen kwijt, dan nog heb ik alle tijd om te bedenken wat ik wil en hoe ik die andere vlag terug kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:01:
Kan het zijn dat mijn Core 2 Duo E6850 3GHZ de bottleneck is bij dit spel? Het loopt soms soepel maar vaak genoeg schokt het enorm. CPU staat ook op 100%.

Specs:

Core 2 Duo E6850 @ 3Ghz
Ati HD4890 1GB
BFBC2 is voornamelijk afhankelijk van de CPU, er staat mij zelfs iets bij dat EA of DICE dit ook zelf toegaf (ik weet even niet meer waar ik dat gelezen heb). Ikzelf had een 35FPS op een E8400 (dualcore, 3GHz) met een 4850. Later geupgrade naar Q9550 (quadcore, 2,83Ghz) en zelfde videokaart en mijn FPS waren verdubbeld. Nu weet ik alleen niet hoe een 4770 is, maar ik denk dat ook daarmee voldoende FPS te behalen zijn. Neem ook even Topicreeks: [Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Problementopic door, hier staan ook wat tips in!
ErA schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:09:
Na een stop van ongeveer 2 maanden (Medal of Honor & CoD: Black Ops) heb ik vorige week BFBC2 weer gespeeld.

En god, wat beviel me dat goed.

Die nieuwe maps zijn werkelijk waar geweldig, eindelijk kan je echt flanken etc. En die sneeuwmap is heerlijk intens.

Daarnaast ben ik eindelijk bij het afronden waar ik 2 maanden geleden nog mee bezig was:
20.000 AN-94 kills. Ik heb er nu 19.564 (http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/ErAdiCToR/)

Vietnam heb ik niet gekocht na het horen dat vanilla toch echt het meest populair is.

Overigens: Iedere server waar ik kom ben ik 1 van de 3 mensen die hoger dan level 30 is, wat is er gebeurd met de oude garde? Is die allemaal gestopt? ik speel betere potjes dan voorheen, de tegenstanders zijn minder goed als eerst (lees: nieuwer)
De oude garde is er nog wel, speelt alleen wat minder BC2. :)

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Zo, net ff BC2 opgepikt bij de Game Mania.. Potverdrie, moet gelijk beginnen met een update van 2,5 GB :+ Is er een hardcore speler hier die mij, CoD fanboy, een beetje kan helpen in het begin? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:01

The Zep Man

🏴‍☠️

M4DMan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:17:
Zo, net ff BC2 opgepikt bij de Game Mania.. Potverdrie, moet gelijk beginnen met een update van 2,5 GB :+ Is er een hardcore speler hier die mij, CoD fanboy, een beetje kan helpen in het begin? :P
Oh shit, weer een CoD fanboy...

Kijk het filmpje bovenaan in de startpost. Al heb je hem helemaal uitgezien, weet je genoeg om aan de slag te gaan.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
M4DMan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:17:
Nog meer CoD spelers, nice! ;)

Zelf ook alle CoD gespeeld hoor, maar BO laten liggen, in de BF series zit echt zoveel meer imo.

En wat al door een aantal gezegd is, het filmpje uit de startpost helpt je al aardig op weg ;)

Die 2.5 GB is omdat Vietnam erbij inzit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Filmpje is gecheckt, update is binnen :P ff installen en s ff kijken waar de weg me brengt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
CptChaos

In Procon heb ik nu de Procon Layer Server on, maar hij blijft proberen te connecten naar de port. Welke port moet ik invullen? Ik heb de port van de gameserver ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het viel mij net op met BC2 dat de M1 Garand verdwenen is.
En met Vietnam kan ik de M1 Garand wel weer kiezen.

Dit was mij nog niet eerder opgevallen. Toevallig meer mensen hier last van? :s

Verder zal ik ook minder Vietnam spelen, omdat mijn computer Vietnam minder leuk vind. Terwijl de vanilla versie geen groot probleem is. Het is echt tijd voor een nieuwe computer. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 20:33

Compizfox

Bait for wenchmarks

Goh ik draai het dan nog prima met mijn E5300 en HD4870 op zo'n (gok ik, op gevoel) >35 fps. (Settings op medium-high)

Die E5300 is wel overgeclockt naar 3.9 GHz. Dan gaat het prima :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:00

Gundogan

Rip and tear, until it is done

BC2 (Vietnam) schaalt best prima op minder snelle hardware inderdaad. 1280x800 en alles op low geeft bij mij 40-90 fps en geen duidelijke slowdowns. Zelf op 1920x1200 met alles op high is best te doen (~25fps gemiddeld). Beter dan Black Ops :X

+ alles op low haalt heel wat vegetatie weg. Haxz0rz! ;)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Compizfox schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:12:
Goh ik draai het dan nog prima met mijn E5300 en HD4870 op zo'n (gok ik, op gevoel) >35 fps. (Settings op medium-high)

Die E5300 is wel overgeclockt naar 3.9 GHz. Dan gaat het prima :)
Het schijnt dat vooral een upgrade van een dual naar een quad soms een verdubbeling betekent van de frame rate.

Verder is het positief, de engine is zeer goed op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

is de GoT server down of zo ?
hij is 'uitgegrijsd' en niet te selecteren in m'n lijstje :?

Oeps, hij draait geen Vietnam meer. My bad ...

WOW!
Zat net op de GoT server in een potje Harvest, knalt de hele handel onderuit. Iets over een nv4_dsp display driver die niet juist functioneert ... kon wel normaal shutdown doen. Da's de 2e keer ; een paar dagen terug liep de boel vast (hard moeten resetten) met wat rare video anomalies. Wat enger was, bij aanzetten was ook BIOS scherm misvormd! Pas na een tijdje wachten was allees weer normaal.

[ Voor 80% gewijzigd door Goner op 04-01-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

brilsmurfffje schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:34:
[...]

Het schijnt dat vooral een upgrade van een dual naar een quad soms een verdubbeling betekent van de frame rate.

Verder is het positief, de engine is zeer goed op de pc
Ik weet het, maar een paar posts terug las ik een post met de bewering dat BFBC2 niet goed zou kunnen draaien op een dual-core ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Compizfox schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:14:
[...]

Ik weet het, maar een paar posts terug las ik een post met de bewering dat BFBC2 niet goed zou kunnen draaien op een dual-core ;)
Het draait, maar perfect is anders.
Ik meende jou regelmatig te horen over je low fps op de GoT vent/ts/mumble (wat 't ook was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Gundogan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:32:
BC2 (Vietnam) schaalt best prima op minder snelle hardware inderdaad. 1280x800 en alles op low geeft bij mij 40-90 fps en geen duidelijke slowdowns. Zelf op 1920x1200 met alles op high is best te doen (~25fps gemiddeld). Beter dan Black Ops :X

+ alles op low haalt heel wat vegetatie weg. Haxz0rz! ;)
Ik heb ook bijna alles op low en op 1280x720, maar elke keer als ik een nieuwe ronde begin heb ik een torenhoge ping. Van ongeveer 300ms tot zeker 550ms, na een minuut zakt het tot een normale waarden.

En ik heb Black Ops nu beter draaien dan BC2:Vietnam. :P

Maar het blijft vreemd dat de Garand bij mij verdwenen is uit BC2. ;(

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

unfor schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:23:
[...]

Het draait, maar perfect is anders.
Ik meende jou regelmatig te horen over je low fps op de GoT vent/ts/mumble (wat 't ook was.)
Wacht, wat was jouw in-game/mumble nick dan?

Dat kan trouwens, maar dat was dan toen ik nog een HD3850 had. Nu heb een een HD4870 en dat draait prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 15:21
Unfor is Deloeks ingame, althans zo kennen wij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Aha, die ken ik inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:25
Nog tweakers zin in een latenight potje?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

WOW! Gisteravond mn eerste avondje BC2.. Wat een wereld van verschil met CoD.. Jaaaja ik weet het, kan die vergelijking niet maken.. Maar damn, dat is wennen zeg :P Wel echt vet en vooral het samen in voertuigen chillen is geniaal :P Samen met Cyan in de tank hahahaha!

Als iemand van hier me wil toevoegen op BC2, mijn ingame name is Parra Bradda.. Heb wel gemerkt dat het heel erg belangrijk is als je in een fatsoenlijke squad zit die ook echt samenwerkt.. Dus fanatiekelingen, voeg me toe en guide me into the world of BC2 :P

[ Voor 32% gewijzigd door M4DMan op 05-01-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33

KooolaNL

Hurry up noob microwave

ik was vannacht nog wat aan het kloten in nam kom ik dit tegen

YouTube: Vietnam broke
Mannetje word door de aarde geabsorbeerd haha

p.s.
@M4DMan ik heb je geadd

[ Voor 22% gewijzigd door KooolaNL op 05-01-2011 09:53 ]

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:35
Mannetje verdwijnt, omdat deze respawned....

Maar ziet er wel grappig uit.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172189

Hmm, het lijkt erop dat veel mensen hier overgestapt zijn van CoD naar BC2. Ik kan me er wel iets bij voorstellen ;)

Gisteren overigens weer een aantal kolere potjes achter elkaar gehad. Constant in een team met einzelgangers die geen squad zoeken, campen om de UAV te kunnen pakken, geen support geven, medics die niet healen of reviven, snipers die niet spotten, engineers die te beroerd zijn om tanks aan te pakken. Zo jammer dat zo'n vet spel dan zo frustrerend kan zijn door de spelers zelf... :F

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172189 op 05-01-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Anoniem: 172189 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:44:
Hmm, het lijkt erop dat veel mensen hier overgestapt zijn van CoD naar BC2. Ik kan me er wel iets bij voorstellen ;)

Gisteren overigens weer een aantal kolere potjes achter elkaar gehad. Constant in een team met einzelgangers die geen squad zoeken, campen om de UAV te kunnen pakken, geen support geven, medics die niet healen of reviven, snipers die niet spotten, engineers die te beroerd zijn om tanks aan te pakken. Zo jammer dat zo'n vet spel dan zo frustrerend kan zijn door de spelers zelf... :F
Ik speel beiden games gewoon vind ze alle 2 goed te spelen
en tsja einzelgangers daar doe je niks aan, uiteindelijk gewoon in een goeie server terechtkomen is waar je op kan hopen :P

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:59:
is de GoT server down of zo ?
hij is 'uitgegrijsd' en niet te selecteren in m'n lijstje :?

Oeps, hij draait geen Vietnam meer. My bad ...

WOW!
Zat net op de GoT server in een potje Harvest, knalt de hele handel onderuit. Iets over een nv4_dsp display driver die niet juist functioneert ... kon wel normaal shutdown doen. Da's de 2e keer ; een paar dagen terug liep de boel vast (hard moeten resetten) met wat rare video anomalies. Wat enger was, bij aanzetten was ook BIOS scherm misvormd! Pas na een tijdje wachten was allees weer normaal.
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:37

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gisteren toch maar overgegaan tot de aanschaf van Vietnam: wat een heerlijke wapens en spelgevoel zit daarin zeg! Voorlopig begonnen met de AK, die eerst eens naar goud tillen (2 uurtjes spelen zit nu op 80+ kills ermee). Leuke kaarten, veel groen.

De LMG's zijn ook in Vietnam een ietwat overpowered lijkt het, maar, zoals ook in vanilla, stoor ik me er niet aan, het is alleen maar een extra drive om de medics net een tikkie sneller af te schieten. Spelen zonder red dot of 4x scope is imo in Vietnam beter te doen dan in vanilla, iemand die die ervaring deelt?

Wel mis ik de tracer dart een beetje (ook even engi gespeeld), heb toch zeker 30% van m'n RPG's gemist :X

Het niveau van de server waar ik gisteren rondliep vond ik wel aan de lage kant, ben constant 2e tot 4e geworden (helaas net geen 1e door een vervelende duitser met lvl 50) terwijl ik de indruk had dat de meerderheid van de spelers op de server de kaarten al kende

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Inderdaad een heerlijke uitbreiding, ik hoop dat DICE deze blijft supporten in de vorm van nieuwe maps oid. Ben zelf bezig met veel verschillende wapens, Assault is een kit die ik maar af en toe gebruik, ben nu helemaal in to the Engineer met de AT mines, heerlijke dingen.

LMG's zijn in mijn ogen goed, maar niet OP. Een medic heeft het voordeel dat het, door zijn grote magazijnen, heel veel mannetjes neer kan schieten. Echter als er een tank aankomt is hij gewoon fucked. Hij kan niks beginnen, misschien 1 granaat gooien, hoogstens 2 als hij die upgrade heeft. Voor de rest kan hij niks doen tegen armor.

Ik mis de red dot en 4x scope totaal niet, vind het eigenlijk wel heerlijk zo.

Tracer dart is idd wel een gemis, ware het niet dat AT mines zo heerlijk spelen dat ik daar wel alle tanks mee uitschakel. Je kan ze, vooral bij Operation Hastings, heerlijk rondstrooien. Vooral bij de brug is het lekker om daar een aantal neer te leggen. Door de truc dat je ze wat verder kan gooien kan je ook gewoon tanks die feitelijk bij je staan neerhalen, je gooit 1 AT mine, granaatje erbij en weg is tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:15
Gisteren gooide ik als sniper wat TNT over de reling van de brug op een tank die onder de brug door reed.

Geweldig als dat lukt aangezien je moeilijk recht naar beneden kan kijken door die reling, tenzij je erop gaat staan, maar dan ben een makkelijke target voor andere snipers...

Jammer dat de Huey's zo makkelijk kapot zijn, het lijkt onmogelijk om meer dan 10 seconden rond te vliegen zelfs met de extra armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind Vietnam erg prettig omdat het redelijk "basic" is. Geen honderdmiljoen X scopes op elk wapen en tig verschillende schietijzers.
Ook de voertuigen zijn leuk, vooral de boot met twee keer machinegeweren. Ideaal als er een lastige heli rondvliegt. Hop met je squad die boot in en die Huey neerhalen :9

Het enige nadeel van sommige maps (ken de namen even niet) is dat er enkele "chokepoints" zijn die als ze goed zijn bemand nauwelijks zijn door te komen voor de tegenpartij. Het enige wat ze kunnen doen is een hele hoop nades smijten en rennen en bidden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Wat een leuk avondje gister!
Was echt lache in die tank idd :p

Niet verwacht dat ik me er zo mee zou vermaken, nu alleen nog een degelijk headsetje erbij en gaan.
Mensen zijn ook vrij om mij te adden.

Ingame naam: Fubaristic

Het kriebelt wel wat om vietnam uit te proberen, scheelt weer dat die erbij zat.
Maar mischien beter nog even oefenen in gewone bc2..

[ Voor 22% gewijzigd door S.J_84 op 05-01-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
Epitome schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:10:

Jammer dat de Huey's zo makkelijk kapot zijn, het lijkt onmogelijk om meer dan 10 seconden rond te vliegen zelfs met de extra armor.
Snel kapot?? Ga er maar eens mee spelen met 2 gunners en 2 engineers die constant repairen. Zo snel gaat dat ding dan niet kapot hoor.... Als je zonder engineers gaat rondvliegen dan wil het wel hard gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Pornflakes schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:23:
Het kriebelt wel wat om vietnam uit te proberen, scheelt weer dat die erbij zat.
Maar mischien beter nog even oefenen in gewone bc2..
IMO is Vietnam zo verschillend aan de gewone versie, dat het eigenlijk niet uitmaakt om eerst te wennen daaraan. De echte basics van het spel zijn namelijk hetzelfde. Enige wat anders is, is dat de scopes weg zijn en dat de wapens net even iets andere specificaties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
CptChaos schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:35:
[...]
IMO is Vietnam zo verschillend aan de gewone versie, dat het eigenlijk niet uitmaakt om eerst te wennen daaraan. De echte basics van het spel zijn namelijk hetzelfde. Enige wat anders is, is dat de scopes weg zijn en dat de wapens net even iets andere specificaties hebben.
Begin inderdaad maar gewoon aan Vietnam. Verschil is er wel degelijk en alles wat je vrij speelt in Vietnam komt ook bij Vanilla erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar om je een PM te sturen (moet je dan buddies zijn misschien?), dus maar even op deze manier,.

Als ik in Procon een maplist maak met CQ en Rush door elkaar en ik sla hem op, dan pakt hij toch altijd de maplist van Clanforge. Ook al verwijder ik alle maps uit de Clanforge lijst en restart hem dan, dan pakt hij automatisch de Harvest Day Conquest.

Moet ik bij Procon met accounts en die Procon Layer server werken? Want kicken en moven enzo kan ik wel, maar als ik bij me account dingen wijzig schieten deze wijzigingen (rechten) meteen weer naar default. Ik moet ook een poort invullen bij de Procon Layer server, welke is dat? Niet van de gameserver volgens mij of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 15:05

d_star

Maharadja of the Year :-/

The Great HooD schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:39:
[...]

Begin inderdaad maar gewoon aan Vietnam. Verschil is er wel degelijk en alles wat je vrij speelt in Vietnam komt ook bij Vanilla erbij.
Jongens, weten jullie wel wat jullie doen?? Tegen de tijd dat 'ie klaar is met 'Nam, is 'ie zo'n rauwe, bloeddorstige killer geworden, dat wanneer 'ie dan ook nog eens moderne wapens en gadgets tot z'n beschikking krijgt, ons allemaal in de broek doet poepen van pure 0wnage :/

;)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Trouwens misschien niet een idee om een lijst met spelers die echt Vietnam spelen in de OP te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
TheJason schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:29:
[...]

Snel kapot?? Ga er maar eens mee spelen met 2 gunners en 2 engineers die constant repairen. Zo snel gaat dat ding dan niet kapot hoor.... Als je zonder engineers gaat rondvliegen dan wil het wel hard gaan ja.
Die twee engineers kunnen helemaal niet constant repairen. Dat kan alleen als de huey horizontaal hangt en aangezien er weinig momenten zijn dat je horizontaal gaat hangen ben je heel kwetsbaar. Indien iedereen op je schiet ben je in no time uit de lucht.

Goede defenders > huey met goedwerkende engineers. Als de huey irritant is dan zit je in een heel erg slecht/nonchalant team

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25

Vrijdag

De Zwarte

d_star schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Jongens, weten jullie wel wat jullie doen?? Tegen de tijd dat 'ie klaar is met 'Nam, is 'ie zo'n rauwe, bloeddorstige killer geworden, dat wanneer 'ie dan ook nog eens moderne wapens en gadgets tot z'n beschikking krijgt, ons allemaal in de broek doet poepen van pure 0wnage :/

;)
Mooi, dan zit ik veilig op de Xbox :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
[...]
Heb net dus toch maar potje gedaan en ging erg lekker.
Wissel het wel wat af, aangezien M4dman vietnam nog niet heeft :p
Zal eens gaan zoeken naar Got servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Nog even terugkomend op de Huey. Ik lees hier en daar dat de Huey op consoles veel makkelijker neer gaat dan op de PC, staan ook een paar vids op youtube. Vandaar het meningsverschil hierom...

Zonder magnum ammo:
- pc: 0.5 damage per bullet
- console: 3.5 damage per bullet

PC damage was de bedoeling, is een bug oop consoles :)

[ Voor 38% gewijzigd door KngfCnns op 05-01-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Pornflakes schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:01:
[...]

Heb net dus toch maar potje gedaan en ging erg lekker.
Wissel het wel wat af, aangezien M4dman vietnam nog niet heeft :p
Zal eens gaan zoeken naar Got servers.
Hahaha ik wou net zeggen, ik heb nog geen Nam :P En alleen spelen is ook zo saai op BC2 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

BatmanHorizon schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:05:
Nog even terugkomend op de Huey. Ik lees hier en daar dat de Huey op consoles veel makkelijker neer gaat dan op de PC, staan ook een paar vids op youtube. Vandaar het meningsverschil hierom...

Zonder magnum ammo:

Dat zou wel kunnen kloppen (dacht dat t een feature was :0) op PS3, ik heb gisteren met een AK (een AR dus) een Huey neergehaald met slechts 2 magazijnen geloof ik...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

AllSeeyinEye schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:38:
ik heb gisteren met een AK (een AR dus) een Huey neergehaald met slechts 2 magazijnen geloof ik...
Ja, dat kun je wel vergeten op de PC ... zelfs niet met LMG's. Heb wel eens een M60 magazijn (> 100) leeggeschoten op een langzaamvliegende heli, maar meer dan wat rook leverde dat niet op.
Snap nu waarom spelers klagen dat de Huey zo underpowered is, console players dus ...
Op de PC doen de automatic snipers in mijn ervaring de meeste schade.
BatmanHorizon schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:47:
Dat kan alleen als de huey horizontaal hangt en aangezien er weinig momenten zijn dat je horizontaal gaat hangen ben je heel kwetsbaar.
Ga je gewoon even achter een heuveltje schuilen, dat zie ik vaak genoeg ; rokende Huey verdwijnt achter een heuvel of in ieder geval buiten bereik en halve minuut later weer volledig hersteld terug ... knudde.

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 05-01-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Aha, vandaar dat sommige mensen zitten te klagen dat de Huey underpowered is (consoles) terwijl anderen juist vinden dat hij overpowered is (PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Dit verklaart een hoop, ik had ook gelezen dat de Huey erg simpel neer te knallen is. 6 M16 magazijnen later gebeurde er nog vrij weinig op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Droog. Beter gaan ze het wel fixen dan, dat het gewoon ook de PC damage krijgt i.p.v die console damage. Huey gaat veels te snel neer op 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ben er zelf in gaan zitten, wilde opstijgen maar twee vijanden met LMG of AR hadden m binnen 5 seconden kapot. Je ziet de 'health'bar van de Huey naar beneden vliegen.

Ik denk dat een middenweg tussen PC en console qua damage het beste is. Op PC is het ding dus niet kapot te krijgen, op console gaat hij kapot door er boos naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

AllSeeyinEye schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:51:
Ben er zelf in gaan zitten, wilde opstijgen maar twee vijanden met LMG of AR hadden m binnen 5 seconden kapot. Je ziet de 'health'bar van de Huey naar beneden vliegen.
Op console bedoel je nu dus?
Ik denk dat een middenweg tussen PC en console qua damage het beste is. Op PC is het ding dus niet kapot te krijgen, op console gaat hij kapot door er boos naar te kijken.
Eens. Op de PC vind ik de Huey persoonlijk OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Jongens, stop daar nu eens mee. Het ding is vrij gemakkelijk kapot te krijgen op PC! Als je geowned wordt door een Vietnam heli op de PC wilt dat gewoon zeggen dat je team de moeite niet neemt om erop te schieten. Zelfs met een AK47 haal je hem neer met 8 clips. Ik vind de heli op de PC kwasi perfect, niet under- noch overpowered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ambi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:58:
Zelfs met een AK47 haal je hem neer met 8 clips.
Helaas ben ik de piloot die me toestaat om 8 clips leeg te schieten nog niet tegengekomen ... de meeste schieten terug en hebben ook nog 2 boordschutters die constant vuren op alles wat op een muzzleflash lijkt :(
en itt mijn proppeschieter doen hun wapens wel schade, zelfs door bomen, muren, rotsen, bruggen en noem maar op.
Ik zie ze alleen neergaan door vuur v/e vijandelijke heli, de dubbelloops voorop de patrol boat en een lucky shot met een RPG.

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 05-01-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:06:
[...]
Helaas ben ik de piloot die me toestaat om 8 clips leeg te schieten nog niet tegengekomen ... de meeste schieten terug en hebben ook nog 2 boordschutters die constant vuren op alles wat op een muzzleflash lijkt :(
en itt mijn proppeschieter doen hun wapens wel schade, zelfs door bomen, muren, rotsen, bruggen en noem maar op.
Ik zie ze alleen neergaan door vuur v/e vijandelijke heli, de dubbelloops voorop de patrol boat en een lucky shot met een RPG.
dan komt het dus op teamwork aan. 8 man met AK74's die een clip leegpompen op zo'n ding, issie ook neer :)

Ik heb ook in helis gezeten waar het hele team tracerdarts had. Dan maak je ook geen schijn van kans. Met of zonder flares, met of zonder fancy vliegwerk. 12 flares op je af, gegarandeerd dat eentje je raakt.

teamwork is de oplossing voor dit spel. Heb je een team dat samenspeelt, kun je veel meer halen dan een team met betere mensen, die allemaal maar doen waar ze zin aan hebben.

Zoals in conq. oasis. Als je zorgt dat je die tank in leven houd, al dan niet door het opofferen van reparerende engie's, is veel effectiever dan het ding maar in zijn uppie te laten rijden onder het mom van: er spawned er zometeen toch wel weer eentje.

[ Voor 32% gewijzigd door M2M op 05-01-2011 15:14 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Goner schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:06:
[...]
Helaas ben ik de piloot die me toestaat om 8 clips leeg te schieten nog niet tegengekomen ...
Dat is nou net het punt. Als jij de enige bent die er 8 clips op probeert te ledigen, dan doet jouw team het mis. Trouwens, mappen met heli's hebben ook tal van andere voertuigen die b.v. zware MGs hebben. Dat werkt nog beter dan een AK natuurlijk.

edit: Vergeet ook niet dat de heli een enorme hitbox heeft doordat zijn schroef ook meetelt. Als de heli veraf is, leidt je kogels dan wat en met wat geconcentreerd vuur gaat ie down in no-time of druipt hij af richting basis voor repair.

edit2: Ik heb het hier wel over helis in Vietnam, helis in vanilla zijn andere koek.

[ Voor 26% gewijzigd door ambi op 05-01-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
Ik vind de helicopter in Vietnam [PC] verre van overpowered hoor!
Ik heb juist het probleem dat als ik lekker een rondje wil vliegen dat ik binnen no-time ontplof.
het enemy team is meestal zo gefocused op de helicopter als deze in de lucht is, er vliegen toch zeker altijd zo'n 6~9 stralen kogels omhoog richting mijn heli, en anders word ik wel neergehaald door een tank (maar dat is mijn eigen schuld, dan vlieg ik te sloom/laag). Als er een heli in de lucht is, moet je gewoon even met het team dat ding neersproeien.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 12-05 09:54
Dat Vanilla heli's andere koek zijn kan je wel stellen ja, gisteren wat potjes heavy metal gedaan en er waren wat mensen van een clan die duidelijk heel wat uurtjes in heli's hadden doorgebracht, en die waren letterlijk spelbepalend. De heli's waren niet neer te krijgen met raketten (AT4 te sloom, tracers erop krijgen lukte niet), en de machinegeweren van tanks doen wel schade maar niet snel genoeg, ze krijgen of die tank gauw neer of gaan ff gauw achter een heuveltje repairen.
We hebben echt 3 potjes lang alles geprobeerd maar dit maakt toch wel duidelijk dat mensen die écht weten waar ze mee bezig zijn in een heli het hele spel kunnen bepalen.

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

In Vanilla doen MG's geen damage op heli's toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Doen wel damage, maar verwaarloosbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als de piloot ook maar een beetje competent is op de PC is hij echt zwaar overpowered. Als je steeds zo neergehaald wordt doe je toch echt iets helemaal fout als piloot. Tegen een redelijke piloot zie ik vaak genoeg samen met mij nog 10 andere op die heli schieten, enige effect is dat hij na zijn pass even moet reppen en dan weer terug is. Ondertussen zijn die boordwapens zo belachelijk sterk dat ze overal doorheen schieten en ik ben er redelijk zeker van dat ze area damage doen, dus zelfs als ze missen ben je nog dood (gezien dat ik melding krijg dat ik van alle kanten beschoten wordt als er een heli op me schiet -> oftewel area damage).

Oftewel je moet hem heel snel dood hebben om te voorkomen dat hij repped, dan heb je enkel RPG, wat puur geluk is dat je hem raakt als de piloot niet helemaal suicidaal is, en zware wapens op boten/jeeps, die je vaak niet hebt in rush verdediger.

Zelfs als we ervan uitgaan dat je hem neer kan halen door er met 10 man op te schieten gaat het nog nergens over. Kan je wel teamwork noemen, maar dat je 10 man nodig hebt om 2 man in een heli te doden gaat toch echt nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Effe getest; met AK47 en MGNM AM spec heb je in het beste geval (=elke kogel een hit) net iets meer dan 3 clips nodig om een heli uit te schakelen. M21 met MGNM AM: 11 kogels (dat is 1 clip + 1 kogel). MG op een tank; net geen 40 kogels.

edit: dit is op PC.

[ Voor 4% gewijzigd door ambi op 05-01-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Console of PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ik mag toch echt hopen dat dat niets uit mag maken, ondanks dat het op de PC allemaal makkelijker is vanwege muis en toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ja, en op de 360 heb je pookjes die het vliegen weer veel makkelijker maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@CptChaos:
BatmanHorizon schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:05:

Zonder magnum ammo:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
Ik speel wel meestal hardcore als ik helicopters vlieg, misschien dat dat veel uitmaakt? Ben altijd snel neer, toch probeer ik relatief hoog te vliegen en vooral snel, zodat mijn gunners overzicht hebben en ik niet te snel geraakt word.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315995

furby-killer schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:03:
Oftewel je moet hem heel snel dood hebben om te voorkomen dat hij repped, dan heb je enkel RPG, wat puur geluk is dat je hem raakt als de piloot niet helemaal suicidaal is, en zware wapens op boten/jeeps, die je vaak niet hebt in rush verdediger.

Zelfs als we ervan uitgaan dat je hem neer kan halen door er met 10 man op te schieten gaat het nog nergens over. Kan je wel teamwork noemen, maar dat je 10 man nodig hebt om 2 man in een heli te doden gaat toch echt nergens over.
Nee hoor, je vergeet namelijk dat er tanks zijn.
één rake tankshell en hij is neer. Ik heb vrij regelmatig potjes waarin ik zo'n tien keer een chopper uit de lucht kan halen.

Met een beetje team dat rekening houdt met choppers hebben die dingen geen schijn van kans. Zodra ze binnen bereik komen en er beginnen er een paar te schieten dan druipt ie binnen een minuut af.
Heeft één iemand een tank en kan hij er een béétje mee overweg dan is een chopper in hooguit drie pogingen met de main cannon uit de lucht.

De multikills stromen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
Anoniem: 315995 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:34:
[...]

Kan jij mij dan uitleggen waar ze al die tanks voor de verdedigers vertstopt hebben op de rush maps? Ik heb er al uren naar gezocht, zelfs onder huisjes gekeken maar kan ze toch echt niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Airdack schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:33:
Dat Vanilla heli's andere koek zijn kan je wel stellen ja, gisteren wat potjes heavy metal gedaan en er waren wat mensen van een clan die duidelijk heel wat uurtjes in heli's hadden doorgebracht, en die waren letterlijk spelbepalend. De heli's waren niet neer te krijgen met raketten (AT4 te sloom, tracers erop krijgen lukte niet), en de machinegeweren van tanks doen wel schade maar niet snel genoeg, ze krijgen of die tank gauw neer of gaan ff gauw achter een heuveltje repairen.
We hebben echt 3 potjes lang alles geprobeerd maar dit maakt toch wel duidelijk dat mensen die écht weten waar ze mee bezig zijn in een heli het hele spel kunnen bepalen.
Een open map als Heavy Metal zonder enige bloom en dan een chopper niet neer krijgen?

Ik zeg;

- VADS
- ANTI AIR GUN
- STATIONARY AT
- TANKS
- AT4 / RPG / GUSTAV
- TRACER
- JEEPS
- HELI
- HELI
- UAV

Zonder arrogant te klinken, maar hoe goed de chopper piloot ook is, sinds ik de AT4 goed onder controle heb is er volgens mij nog geen 1 ontkomen aan me op zo'n open map (niet altijd in 1 schot dood, maar ik kill ze altijd vaak genoeg dat ze de chopper maar laten voor wat het is _O-). Verder heb ik met alle bovenstaande mogelijkheden al genoeg choppers neergehaald op de pc. Dus sorry, het ligt echt aan jezelf of je team. :>

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-01-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
StealthyPeanut schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:43:
[...]

Een open map als Heavy Metal zonder enige bloom en dan een chopper niet neer krijgen?

Ik zeg;

- VADS
- ANTI AIR GUN

- STATIONARY AT
- TANKS
- AT4 / RPG / GUSTAV
- TRACER
- JEEPS
- HELI
- HELI
- UAV
Op E drukken en op de neus van de heli schieten en klaar is kees. Hoe goed de piloot ook mag zijn controle over de heli verliest hij voor een paar seconden (omdat de heli naar beneden duikt). Waarna hij crashed, er uit jumped, of jij hebt de kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315995

Als je op E drukt dan stap je toch uit het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Of erin, ligt er maar net aan waar je je bevindt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:27
Ik heb dit spel sinds enige dagen, maar wat me opvalt is dat ik bijna altijd ontdekt wordt. Ligt dit aan het type server waarop ik speel, of onthul je je positie doordat je schiet ofzo? Ik heb ook al hardcore geprobeerd, maar volgens mij maakt dit geen verschil. Of is het zo dat je wanneer je gespot bent altijd met zo'n pijltje boven je hoofd blijft rondlopen. Ik ben nog slechts level 4 ofzo, misschien krijg je later stealth opties?

Ja, ik ben noob dan hoef je je dat niet meer af te vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 11:47
Anoniem: 315995 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:22:
Als je op E drukt dan stap je toch uit het apparaat?
chiIIed schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:23:
Of erin, ligt er maar net aan waar je je bevindt :p
Ik moest hier om lachen :9

[ Voor 45% gewijzigd door walletje-w op 05-01-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
objectief2 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:40:
Ik heb dit spel sinds enige dagen, maar wat me opvalt is dat ik bijna altijd ontdekt wordt. Ligt dit aan het type server waarop ik speel, of onthul je je positie doordat je schiet ofzo? Ik heb ook al hardcore geprobeerd, maar volgens mij maakt dit geen verschil. Of is het zo dat je wanneer je gespot bent altijd met zo'n pijltje boven je hoofd blijft rondlopen. Ik ben nog slechts level 4 ofzo, misschien krijg je later stealth opties?

Ja, ik ben noob dan hoef je je dat niet meer af te vragen :P
Zo te lezen kom jij (ook) van Call of Duty af. Dit spel is (in vergelijking met dat spel) totaal anders, ik heb het al vaker gezegd de laatste dagen, maar bekijk alsjeblieft even het allereerste filmpje uit de topicstart, dan had je namelijk geweten dat je binnen dit spel andere spelers kan "spotten" (in softcore modus) waardoor andere tegenspelers jouw positie weten. Als ze in de buurt zijn, kunnen zij hun teamgenoot dan dus helpen met jou om te leggen.

En nee, stealth opties komen er niet. Het Bad Company gebeuren is juist het tegenovergestelde vind ik, zij maken juist veel herrie en bombarie. Maar volgens mij staat hier ook een beschrijving van in de topicstart (ik heb genoeg delen gemaakt van deze topicreeks in het verleden, dus zou toch echt moeten weten wat er in staat :+). ;) Lees daarom de topicstart even aandachtig door en je weet gelijk een heleboel meer van deze (naar mijn mening nog altijd geweldige) game.

Het is niet bedoeld om jou af te kraken, maar jou (en andere van Call of Duty afkomstige gamers) te helpen, juist béter te worden in deze game.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Je hebt gelijk, ik kom van CoD af :) Maar dat filmpje uit de topicstart had ik al bekeken hoor en het eerste onderwerp wat daar gezegd werd is dat spotten ontzettend belangrijk is. Maar het lijkt wel alsof er constant iemand met een verrekijker over het speelveld zit te gluren soms :P

PS. De game is inderdaad geweldig en voor mij persoonlijk stukken fijner spelen dan Cod/BO (waar je echt door van alles en nog wat en van alle kanten af gedood kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 11:47
objectief2 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:54:
Je hebt gelijk, ik kom van CoD af :) Maar dat filmpje uit de topicstart had ik al bekeken hoor en het eerste onderwerp wat daar gezegd werd is dat spotten ontzettend belangrijk is. Maar het lijkt wel alsof er constant iemand met een verrekijker over het speelveld zit te gluren soms :P

PS. De game is inderdaad geweldig en voor mij persoonlijk stukken fijner spelen dan Cod/BO (waar je echt door van alles en nog wat en van alle kanten af gedood kan worden)
hahaha, niet van iedere kant in CoD. Wacht maar totdat je 'veilig' achter een muurtje zit en er één of andere grapjas c4 tegen de muur aan de buitenkant plakt. Sta je toch even vreemd te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

@objectief2; snipers hebben een bepaald (optioneel) vizier dat automatisch kan spotten. Ikzelf heb ook de gewoonte om voortdurend op Q (=spot) te drukken telkens ik over mijn vizier kijk. Eenmaal je gespot bent, krijg je dat driehoekje, maar volgens mij blijft dat ook niet eeuwig duren. Je overlevingskansen nemen echter wel danig af. Ook kan je de kogelbaan van geweervuur zien, dat verraad ook je positie, en natuurlijk ook het geluid dat je maakt. Je zegt zelf dat je slechts sinds enkele dagen speelt, je kan dus onmogelijk vertrouwd zijn met de mappen en de goede/slechte plekjes. Dat alleen al betekent een enorm nadeel, maar met wat geduld en doorzettingsvermogen komt dat allemaal wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
ambi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:09:
@objectief2; snipers hebben een bepaald (optioneel) vizier dat automatisch kan spotten.
Je kan alleen nooit oneindig spotten, ook met de UAV bijvoorbeeld niet.
Ikzelf heb ook de gewoonte om voortdurend op Q (=spot) te drukken telkens ik over mijn vizier kijk. Eenmaal je gespot bent, krijg je dat driehoekje, maar volgens mij blijft dat ook niet eeuwig duren.
Ik doe dat zelf ook altijd, tenzij ik van ver word beschoten, dan zie ik de vijand vaak gewoon niet, of het is een verassingsaanval. Overigens blijven de "spots" ik dacht 20 tot 30 seconden actief, daarna verdwijnt ie weer. Als een tank getraced is, dan blijft die trace trouwens 1 minuut plakken op het voertuig, tenzij de driver (die op de eerste plek zit) counter meassures heeft, dan gaat het vrijwel direct weg.
Je overlevingskansen nemen echter wel danig af.
Hangt van de situatie op, want het kan jouw kansen ook aanzienlijk vergroten.
Ook kan je de kogelbaan van geweervuur zien, dat verraad ook je positie, en natuurlijk ook het geluid dat je maakt.
De kogelbaan zie je alleen bij sniperrifles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
Je ziet toch echt kogels voorbij vliegen ;) Ook van andere geweren (alleen dan niet met rook maar met flitsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

cpt.skydiver schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:30:
Je ziet toch echt kogels voorbij vliegen ;) Ook van andere geweren (alleen dan niet met rook maar met flitsen).
bij een tank secondary fire zie je ook rook. Ga maar eens schuilen in een huisje als je onder vuur ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 21-05 15:48

TheNephilim

Wtfuzzle

Lol, ik zat net op de Dutch Battle Clan Vietnam server... ik gebruikte de woorden omg en n00b. Over dat het verliezen van een potje wel erg slecht was. We waren dichtbij, werd de target net gedifused omdat iemand niet oplette.

Maar goed... werd ik meteen gekicked _O- Ik bedoel, dit beginnen bijna Amerikaans praktijken te lijken zo. Had niet verwacht dat een NL clan zo betutteld. Jammer dat ze bestaan!

Misschien leest iemand van de clan dit, check even je auto-kick-rules ofzo. Dit gaat natuurlijk nergens over...

[ Voor 12% gewijzigd door TheNephilim op 05-01-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:01

The Zep Man

🏴‍☠️

CptChaos schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:25:
Overigens blijven de "spots" ik dacht 20 tot 30 seconden actief, daarna verdwijnt ie weer.
Het is meer in de richting van 10 seconden. Natuurlijk kan de gespotte opnieuw gespot worden door een andere speler, waardoor het langer duurt voordat dat oranje driehoekje verdwijnt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:10
Zo, heb sinds vandaag BC2 en bevalt goed.. Single player eerst eventjes gespeeld om te wennen (kom van Cod af), nu al eventjes bezig online. Eerste wat me opviel was de grootte van de maps, wow. Dat is echt een groot pluspunt! Verder ziet het er grafisch ook erg netjes uit, zeker als je van Cod af komt. Moet nog erg wennen verder, weet nog niet zo goed wat nou soms de bedoeling is en ben ook zeker nog niet zo snel als andere. Maar heb al aardig wat leuke headshots met de sniper ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
lol, grappig dat er "Hell Sucks" op de M40 sniper rifle staat. Goed te zien als je reload :P. M40 speelt wel ontzettend lekker, dat terwijl ik heel weinig van die dingen in vanilla koos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

CptChaos schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:25:
[...]
Hangt van de situatie op, want het kan jouw kansen ook aanzienlijk vergroten.
[...]
De kogelbaan zie je alleen bij sniperrifles.
Hoe kan het feit dat je gespot bent, je kansen vergroten?
En kogelbaan zie je idd niet enkel bij sniper rifles; tenminste wat Vietnam betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat geld eigenlijk voor de meeste wapens imo, ik vind de iets hogere damage van wapens in vietnam wel erg lekker, zou willen dat het ook in vanilla zo is (gezien dat vanilla toch een hoop uitgebreider is). M40 gaat inderdaad heerlijk, jammer genoeg dat veel die hem gebruiken dat zover mogelijk naar achter doen, vast goed voor je k/d ratio, maar je helpt er niet echt mee om iets te verdedigen/in te nemen.
Anoniem: 315995 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:34:
[...]

één rake tankshell en hij is neer. Ik heb vrij regelmatig potjes waarin ik zo'n tien keer een chopper uit de lucht kan halen.

Met een beetje team dat rekening houdt met choppers hebben die dingen geen schijn van kans. Zodra ze binnen bereik komen en er beginnen er een paar te schieten dan druipt ie binnen een minuut af.
Heeft één iemand een tank en kan hij er een béétje mee overweg dan is een chopper in hooguit drie pogingen met de main cannon uit de lucht.

De multikills stromen binnen :)
Zoals al eerder geantwoord, en zoals ik in exact de post die jij half quote vertelde, defenders in rush hebben geen tanks. Dus hoe doe je het dan? Precies...
En leuk dat je hem binnen een minuut weg hebt met normale wapens, heb je ooit de vernietiging gezien die die dingen in een minuut aanrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
ambi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:35:
[...]

En kogelbaan zie je idd niet enkel bij sniper rifles; tenminste wat Vietnam betreft.
Over het algemeen begint iedereen te schieten op iemand die gespot is, ben jij nou net diegene die gespot is maar je staat achter cover. Dan zie je genoeg 'vuur' (bij gebrek aan een beter woord, voor licht dat je ziet als er geschoten wordt) om de plek(ken) van mensen te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Zo, weer een paar uurtjes verder en het speelt heerlijk weg. Over dat spotten nog even het volgende: ik heb gemerkt dat wanneer je gewoon alles eerst goed bekijkt voordat je beweegt je minder snel dood gaat :P Zowaar heb ik de 12x zoom nu verdiend en in een potje had ik 7 kills (voor een noob is dat al wat vind ik :P )

Nu nog even die automatische spotten- specialaward zien te verdienen en het komt helemaal goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
ambi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:35:
Dat zeg ik, afhankelijk van de situatie. Stel je bent in je eentje, maar er komen meerdere soldaten op je af, dan spot je ze en weten teammembers dat daar meerdere enemies zijn. Ik bedoelde het dus in het algemeen.
Bij vanilla volgens mij wel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:00

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Sniper kogels laten een matrix achtige baan achter. Van bijna alle wapens (dus ook de snipers die een matrix baan achterlaten) zie je in zowel Vietnam als vanilla af en toe tracers, behalve misschien de silenced wapens. Niet met elkaar verwarren :p

Zoiets dus:

Hoewel die effecten in de op een na laatste patch verdwenen, maar nu denk ik weer terug zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Gundogan op 05-01-2011 23:38 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Basiskit is ook wel pittig hoor. Gebruik nu de laserdot als Assault en ik begin prompt raak te schieten. Stuk makkelijker zo, zal met overige upgrades alleen maar beter worden denk ik.

(of misschien begin ik het nu na 15 uur pas te leren, dat kan ook :P )

-edit-

Ik zou bijna vergeten te vermelden dat ik eindelijk eens een fatsoenlijke muis hbe gekocht, zou het daar aan liggen :P

[ Voor 20% gewijzigd door EvaluationCopy op 05-01-2011 23:50 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:10
Paar uur met me vader zitten spelen, hij is nu nog aan het spelen.. Best verslavend spelletje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T020
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-04 22:35
furby-killer schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:52:
Zoals al eerder geantwoord, en zoals ik in exact de post die jij half quote vertelde, defenders in rush hebben geen tanks. Dus hoe doe je het dan?
Je kan de bestuurder uit de cockpit snipen met een welgemikte headshot (en een beetje geluk). Vandaag nog een paar keer gedaan terwijl ik met degene in de cockpit op skype zat. Wat een legendarisch moment levert dat op _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ik begrijp eigenlijk niet wat de ophef is over de heli. Okay als je het goed gebruikt kun je er flink wat kills mee halen maar kills alleen haal je niet zo super veel punten mee.Veel mensen vergeten dat dit geen CoD of CS is, alleen kills kom je niet zo ver mee. Zo wordt ik ook boos op een vriend van mij. hij is gek op die heli omdat hij er een hoge KD mee kan halen. Meteen aan het begin naar die heli rennen en een beetje rondt vliegen om kills te halen. Staat hij 14/0 met 700 punten. In de tussentijd sta ik 2/9 maar heb wel 2000 punten met mijn support acties. De tegen partij heeft A en B ingenomen en wij maar proberen om C te verdedigen en hopen dat die heli langs komt voor wat support.

Het is een support/transport voertuig. Je ziet daarom ook dat (bij rush) veel spelers de kamikaze optie gebruiken om recht in een gebouw te duiken en zelf uit het vliegtuig te springen. Dat is, vindt ik, het punt waar het spel faalt. Je kan zomaar uit een heli springen of uit een rijdende voertuig stappen zonder dat je er een schrammetje aan over houdt. Niet echt realistische te noemen.

De heli zelf is niet echt een murder machine. Veel mensen hebben bijna nooit in een heli gezeten en weten niet hoe moeilijk het is om een kill te maken in de heli. Of je moet laag zweven of langzaam gaan wat inhoud dat je voer bent voor alle rakketen, tanks en afweergeschut. Als je snel wilt gaan dan is een van de weinige opties duiken wat weer inhoud dat je maar in 1 baan kan schieten. De heli kan niet zo snel naar links of recht. Als het aankomt vliegen kun je makkelijk een paar stappen naar links, rechts, voren of achter doen om het te vermijden. Als een heli je neer klant dan spawn je gewoon dichtbij een van de vele anti-heli dingen in het veld en klaar.

Verder is het natuurlijk dat als je goed samenwerkt je echt veel meer voor elkaar kan krijgen dan alleen. Zoals gisterenavond zat ik met een paar maten op teamspeak en we speelde rush. 2 van ons gingen in een UH-64, ik piloot hij gunner. Hij zat links dus ik vloog circels rondt de 2 bommen. Wij hebben toen van een goede afstand dekking gegeven aan de rest en zij in de tussen tijd alle bommen scherp stellen. Zodra de bommen scherp waren gaven wij hun weer dekking. De tegen partij was zo gedesorienteerd dat ze niet wisten of ze ons uit de lucht moesten halen of de bommen onschadelijk moesten maken. In zo'n situatie kan ik best begrijpen dat de tegen partij gaat roepen dat de heli overpowered is maar dat ligt niet aan de heli, het is once teamwork.

Clanbash is natuurlijk nooit leuk. :)

Misschien een tip voor mensen die het moeilijk vinden om een heli te vliegen. Doe even in de opties "invert axis" voor heli aanvinken. Dan is muis naar voren -> voren en mis terug -> terug ipv de standaard vliegtuig controls waar het net andersom zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 06-01-2011 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Bernardo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:47:
Dit gaat natuurlijk nergens over...
Vindt jij ... er zijn wel meer servers waar expliciet in de rules staat dat dat ge-n00b ongewenst is.
En is IMHO ook erg kinderachtig en overbodig ... dat geklaag na een verloren potje dat je team uit n00bs en losers bestaat, sneu.
objectief2 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:40:
Ik heb ook al hardcore geprobeerd, maar volgens mij maakt dit geen verschil.
Er zou wel verschil moeten zijn ; in hardcore krijg je geen oranje pijltje boven je hoofd en is er geen continue mini-map (alleen als je 'm oproept met Enter) met gespotte vijanden.
Anoniem: 105188 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 04:19:
Okay als je het goed gebruikt kun je er flink wat kills mee halen maar kills alleen haal je niet zo super veel punten mee.
Misschien niet, maar je helpt de aanvaller wel heel snel door z'n tickets heen ...
In zo'n situatie kan ik best begrijpen dat de tegen partij gaat roepen dat de heli overpowered is maar dat ligt niet aan de heli, het is once teamwork.
IMHO ligt dat wel aan de heli dus ... je kunt er zo'n spervuur mee leggen dat MCOMs zowat onbereikbaar worden.
En ik vind 'm nog steeds overpowered ; als ik zie wat ik afschiet op een Huey, die aan alle kanten open is en waar de boordschutters geen enkele dekking hebben, snap ik niet dat ik ze er niet uit kan knallen.
Idem voor de piloot, als hij recht op een doel afduikt om z'n raketten af te vuren en ik schiet een AK of M14 leeg op z'n voorruit en er gebeurt niets, dan klopt er iets goed niet. Voorkant van een UH-1 wel eens bekeken ? Een en al glas ... in BFBC2:V is de UH-1 een all-out gevechtshelicopter, terwijl hij eigenlijk vooral als trooptransport werd gebruikt (Google eens op UH-1 en vulnerable).
En hij vuurt 1 keer en ik ben weg ... OP.
(overigens, in hardcore lijken ze wat kwetsbaarder merkte ik gisteren)

Maar goed, voor- en tegenstanders zullen het zoals gebruikelijk wel oneens blijven :+

[ Voor 82% gewijzigd door Goner op 06-01-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 12-05 09:54
Ik was kennelijk helemaal niet duidelijk ... ze zaten in heavy metal in de gevechtsheli. Dit gecombineerd met het feit dat zij meteen A & B pakken aan het begin, betekent dat onze enige anti-air in onze homebase stond. Die piloot was echt supergoed ... dus al dat gedoe hier over langzaam vliegen en AT4 werkte echt niet, hij vloog sneller dan mijn AT4! Ik haal echt heel vaak heli's neer met mijn AT4, blackhawks meestal in 1 poging, maar de gevechtsheli kan zo snel draaien en vliegen dat een AT4 tegen een godlike piloot echt niet gaat werken.
Uiteraard was het probleem dat we de anti-air gun bij B niet konden gebruiken maar het is niet alsof we in de buurt van B konden komen met alle dood en verderf die uit de lucht kwam (en natuurlijk zat de rest van hun team ook niet stil).

Dus sure, hun team was vast ook wel wat beter, maar we waren helemaal kansloos doordat die heli alles afschoot wat ook maar probeerde richting B te gaan.

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Goner schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:42:
Misschien niet, maar je helpt de aanvaller wel heel snel door z'n tickets heen ...
Meeste rush maps hebben alleen aanvallers heli. Sommige hebben verdedigers ook heli maar pas in de laatste stap.
IMHO ligt dat wel aan de heli dus ... je kunt er zo'n spervuur mee leggen dat MCOMs zowat onbereikbaar worden.
En ik vind 'm nog steeds overpowered ; als ik zie wat ik afschiet op een Huey, die aan alle kanten open is en waar de boordschutters geen enkele dekking hebben, snap ik niet dat ik ze er niet uit kan knallen.
Idem voor de piloot, als hij recht op een doel afduikt om z'n raketten af te vuren en ik schiet een AK of M14 leeg op z'n voorruit en er gebeurt niets, dan klopt er iets goed niet. Voorkant van een UH-1 wel eens bekeken ? Een en al glas ... in BFBC2:V is de UH-1 een all-out gevechtshelicopter, terwijl hij eigenlijk vooral als trooptransport werd gebruikt (Google eens op UH-1 en vulnerable).
En hij vuurt 1 keer en ik ben weg ... OP.
(overigens, in hardcore lijken ze wat kwetsbaarder merkte ik gisteren)

Maar goed, voor- en tegenstanders zullen het zoals gebruikelijk wel oneens blijven :+
Nee dat is teamwork en onkunde van de tegen partij om zichzelf te organiseren. Als ze zichzelf een beetje organiseren en wat anti-heli spul aanzetten dan is die heli zo uit de lucht en kunnen ze de bommen onscherp maken.

In Vietnam zijn er verschillende versies van de UH-1 ingezet. In het begin was het voornamelijk een transport helicopter inderdaad maar later zijn aangepaste versies gemaakt voor de luchtmacht en landmacht. Zoek maar eens op UH-1A t/m M. Hiero wat foto's van wat er allemaal op of aan heeft gezet.
http://www.militaryphotos...er-Aviation-UH-1-Gunships

Vooral de UH-1C met zijn XM-21 wapensysteem is nogal gevaarlijk speelgoed.
http://www.174ahc.org/shrkmini.htm

Je kan iig niet zeggen dat de heli in vietnam niet historische accuraat is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Posten van stats is ongewenst
• Zoek eerst voordat je een vraag post
• Elke dinsdag is er serveronderhoud; de servers kunnen dan enige tijd niet beschikbaar zijn
• Voor problemen kun je terecht in [Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Problementopic

Wil je in de player tabel opgenomen worden stuur dan M2M, jagermeister of Lewt een DM met de volgende info: jouw GoT-naam, (optioneel) Steam / PSN / XBOX live naam en uiteraard je ingame naam. Vergeet niet om aan te geven op welk platform je speelt.